Kultúra a hudobné vzdelávanie v 21. storočí
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 4 pre rozvoj kultúry a umenia
Názov projektu (slovenský): Kultúra a hudobné vzdelávanie v 21. storočí
Názov projektu (anglický): Culture and music education in the 21st century
Začiatok riešenia projektu: 2015
Koniec riešenia projektu: 2017
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 032UKF-4/2015
Vedúci projektu: doc. Jozef Vereš, CSc.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Vo výskumnej úlohe KEGA Kultúra a hudobné vzdelávanie v 21. storočí riešitelia skúmali nové vzájomné prepojenia medzi kultúrou a hudobno-pedagogickým myslením. V procese poznávania uplatnili diachrónno-synchrónnu orientáciu v procesoch minulých, ako i súčasných. Tieto boli kreované interpretačnými postupmi ä dialóg, diskurz), ako i pohľadmi hermeneutickými. Vo výskumnom cykle riešitelia indikovali celý rad významných vedeckých obratov o kultúre, vzdelávaní. Vo výstupných produkciách ich autori prezentovali ako prelínanie umenia a života človeka v odpovediach na otázky, ktoré prináša kultúra, hudba v živote človeka. Eklatantne boli objasnené a interpretované otázky premien hudobnej tvorby v spojitosti s hudobno-teoretickým, ako i hudobno-pedagogickým myslením v kontexte kultúrnom, spoločenskom. Argumentačná zrelosť riešiteľov bola preukázaná pri riešení otázok hudobnej výchovy, hudobnej pedagogiky a vedecko-výskumných úloh. Komparácia vývojových procesov bola prvýkrát preukázaná medzi nemeckým, českým a slovenským hudobno-pedagogickým myslením. Vydané produkcie sú podnetné pre nové výskumné ciele, ako i učebný proces aj mimo slovenského priestoru.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
In the research role of KEGA Culture and Music Education in the 21st Century, researches investigated new interrelationships between culture and musical-pedagogical thinking. In the process of cognition, they used diachronic-synchronic orientation in past and present processes. These were created thourgh interpretative practices (dialogue, discourse) as well as hermeneutical views, In the research cycle, investigators have indicated a number of significant scientific turnuses on culture, education. In their outputs, their autors presented themselves as a crossover of art and the life of a person in answerig question posed by culture, music in the life of man.The issues of the changes of musiclal creation in connection with the musical-theoretical, as well as the musical-pedagogical thinking in the context of cultural, social and ecological issues have been elucidated and interpreted. The arguing maturity of the investigators was demonstrated in solving the issues of music education, music pedagogy and scientific research. Comparison of developmental processes was demonstrated for the first time between German, Czech and Slovak music-pedagogical thinking. The produced productions stimulate the new research objectives as well as the learning process outside the Slovak space.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 17 699,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ADE | Vereš, Jozef (100%): Metamorphosis Music. 2015. In : International Journal of Music an Performing Arts. ISSN 2374-2690, Vol.3, no 1 (2015), p.96-102. |
BDF | Vereš, Jozef (100%): Moderné problémy kultúrneho vzdelávania. 2015. In : Hudobný život.- ISSN 1335-4140, roč. 47, č.4 (2015), s.21-21. |
AED | Vereš, Jozef (100%); Spurný, Lubomír (0%); Strenáčiková, Mária (0%): Umenie v súvzťažných procesoch (kultúra, vzdelávanie, výchova). 2015 Nitra : UKF, 2015. In Hudba integrácie interpretácie 18. ISBN 978-80-558-0843-7 ISSN 1338-4872, s. 13-36. |
AFC | Kupková, Janka (100%): Progress or Regress? Music Educaction in Slovakia in the 21. Century in the Cultural and Artistic Context,, 2015. In : SGEM 2015 :2nd International Multidisciplinary Scienitific Conference on Social Sciences and Arts. Sofia : STEF92 Technology Ltd, 2015. ISBN 978-619-7105-50-6, p.205-211. |
FAI | Vereš, Jozef (100%): Hudba integrácie interpretácie 18. 2015. Nitra : UKF, 2015. ISBN 978-80-558-0843-7. ISSN 1338-4872. 152 s. |
ADE | Kupková, Janka (100%): Integrativní hudební pedagogika v kontextu historických mílníku hudební edukace na Slovensku. 2015. ISSN 1805-062X. In Grant journal : peer -reviewed scientific journal. ISSN 1805-062X, roč. 4, č. 1 (2015), s. 68-70. |
AED | Vereš, Jozef (100%); Tesař, Stanislav (0%); Fulka, Vladimír (0%): Corellations with the past and the present cultural world. 2016 Nitra : UKF, 2016. In Hudba integrácie interpretácie 19. ISBN 978-80-558-1022-5 , ISSN 1338-4872, s.13-33. |
FAI | Vereš, Jozef (100%): Hudba Integrácie Interpretácie 19. 2016. ISBN 978-80-558-0843-7 ISSN 1338-4872, 220s. |
AFA | Vereš, Jozef (100%); Hala, Petr (0%); Kusák, Jiří (0%): Culture and Education in Changing Spatial Paradigm. 2016 Brno : Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8443-8, s. 72-76. |
AFC | Kupková, Janka (100%); Badur, Simon (0%); Kaleta, Petr (0%): Tvorivosť v hudobnej edukácii v 21. storočí - archaizácia či inovatívna výzva?. 2016. In Sapere aude 2016. Hradec Králové : Magnanimitas, 2016. ISBN 978-80-87952-14-6, s. 167-174. |
AFC | Kupková, Janka (100%): Continuity or Discontinuity?. In: SGEM 2016 :3nd International Multidisciplinary Scienitific Conference on Social Sciences and Arts. 2016 Sofia : STEF92 Technology, 2016. ISBN 978-619-7105-78-0 ISSN 2367-5659, p. 131-142. |
ADE | Kupková, Janka (100%); Cichoracki, Piotr (0%); Druben, Wojciech (0%): Retrospektíva a perspektívy vzdelávania muzikológov na Slovensku v kultúrno-spoločenskom kontexte. In Evropské pedagogické fórum. 2016 Hradec Králové : Magnanimitas, 2016. ISBN 978-80-87952-16-0 s. 232-238. |
ADE | Vereš, Jozef (100%): Modality - Resurgence of Musical Thinking. 2017. In Advanges in Social Sciences Research Journal. ISSN 2055-0286, vol.4, no. 2. (2017), p. 232-241. |
ABB | Vereš, Jozef (100%).Tranformation of the musical-pedagogical thinking. In 2015 Nitra : UKF, 2015. In Hudba integrácie interpretácie 20. ISBN 978-80-558-0843-7 ISSN 1338-4872, s.11-184. |
ADE | Vereš, Jozef. Hudobná pedagogika v premenách. In Opus musicum, roč. 49, 2017, č.5, s.35-50. |
FAI | Vereš, Jozef. Hudba integrácie interpretácie 20. Nitra : UKF, 2017. ISBN 978-80-558-0843-7, ISSN 1338-4872, 274 s.. |
ADE | Kupková, Janka (100%): Estetické fenomény a jejich akceptace v hudebně-pedagogických koncepcích minulosti a současnosti. 2017. In Grant journal : peer -reviewed scientific journal, roč. 6, č. 1 (2017), s. 26-29. ISSN 1805-0638. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.