Kultúra a hudobné vzdelávanie v 21. storočí

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 4 pre rozvoj kultúry a umenia

Názov projektu (slovenský): Kultúra a hudobné vzdelávanie v 21. storočí

Názov projektu (anglický): Culture and music education in the 21st century

Začiatok riešenia projektu: 2015

Koniec riešenia projektu: 2017

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 032UKF-4/2015

Vedúci projektu: doc. Jozef Vereš, CSc.

Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Vo výskumnej úlohe KEGA Kultúra a hudobné vzdelávanie v 21. storočí riešitelia skúmali nové vzájomné prepojenia medzi kultúrou a hudobno-pedagogickým myslením. V procese poznávania uplatnili diachrónno-synchrónnu orientáciu v procesoch minulých, ako i súčasných. Tieto boli kreované interpretačnými postupmi ä dialóg, diskurz), ako i pohľadmi hermeneutickými. Vo výskumnom cykle riešitelia indikovali celý rad významných vedeckých obratov o kultúre, vzdelávaní. Vo výstupných produkciách ich autori prezentovali ako prelínanie umenia a života človeka v odpovediach na otázky, ktoré prináša kultúra, hudba v živote človeka. Eklatantne boli objasnené a interpretované otázky premien hudobnej tvorby v spojitosti s hudobno-teoretickým, ako i hudobno-pedagogickým myslením v kontexte kultúrnom, spoločenskom. Argumentačná zrelosť riešiteľov bola preukázaná pri riešení otázok hudobnej výchovy, hudobnej pedagogiky a vedecko-výskumných úloh. Komparácia vývojových procesov bola prvýkrát preukázaná medzi nemeckým, českým a slovenským hudobno-pedagogickým myslením.  Vydané produkcie sú podnetné pre nové výskumné ciele, ako i učebný proces aj mimo slovenského priestoru.      

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

In the research role of KEGA Culture and Music Education in the 21st Century, researches investigated new interrelationships between culture and musical-pedagogical  thinking. In the process of cognition, they used diachronic-synchronic orientation in past and present processes. These were created thourgh interpretative practices (dialogue, discourse) as well as hermeneutical views, In the research cycle, investigators have indicated a number of significant scientific turnuses on culture, education. In their outputs, their autors presented themselves as a crossover of art and the life of a person in answerig question posed by culture, music in the life of man.The issues of the changes of musiclal creation in connection with the musical-theoretical, as well as the musical-pedagogical thinking in the context of cultural, social and ecological issues have been elucidated and interpreted. The arguing maturity of the investigators was demonstrated in solving the issues of music education, music pedagogy and scientific research. Comparison of developmental processes was demonstrated for the first time between German, Czech and Slovak music-pedagogical thinking. The produced productions stimulate the new research objectives as well as the learning process outside the Slovak space. 

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 17 699,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ADE Vereš, Jozef (100%): Metamorphosis Music. 2015. In : International Journal of Music an Performing Arts. ISSN 2374-2690, Vol.3, no 1 (2015), p.96-102.
BDF Vereš, Jozef (100%): Moderné problémy kultúrneho vzdelávania. 2015. In : Hudobný život.- ISSN 1335-4140, roč. 47, č.4 (2015), s.21-21.
AED Vereš, Jozef (100%); Spurný, Lubomír (0%); Strenáčiková, Mária (0%): Umenie v súvzťažných procesoch (kultúra, vzdelávanie, výchova). 2015 Nitra : UKF, 2015. In Hudba integrácie interpretácie 18. ISBN 978-80-558-0843-7 ISSN 1338-4872, s. 13-36.
AFC Kupková, Janka (100%): Progress or Regress? Music Educaction in Slovakia in the 21. Century in the Cultural and Artistic Context,, 2015. In : SGEM 2015 :2nd International Multidisciplinary Scienitific Conference on Social Sciences and Arts. Sofia : STEF92 Technology Ltd, 2015. ISBN 978-619-7105-50-6, p.205-211.
FAI Vereš, Jozef (100%): Hudba integrácie interpretácie 18. 2015. Nitra : UKF, 2015. ISBN 978-80-558-0843-7. ISSN 1338-4872. 152 s.
ADE Kupková, Janka (100%): Integrativní hudební pedagogika v kontextu historických mílníku hudební edukace na Slovensku. 2015. ISSN 1805-062X. In Grant journal : peer -reviewed scientific journal. ISSN 1805-062X, roč. 4, č. 1 (2015), s. 68-70.
AED Vereš, Jozef (100%); Tesař, Stanislav (0%); Fulka, Vladimír (0%): Corellations with the past and the present cultural world. 2016 Nitra : UKF, 2016. In Hudba integrácie interpretácie 19. ISBN 978-80-558-1022-5 , ISSN 1338-4872, s.13-33.
FAI Vereš, Jozef (100%): Hudba Integrácie Interpretácie 19. 2016. ISBN 978-80-558-0843-7 ISSN 1338-4872, 220s.
AFA Vereš, Jozef (100%); Hala, Petr (0%); Kusák, Jiří (0%): Culture and Education in Changing Spatial Paradigm. 2016 Brno : Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8443-8, s. 72-76.
AFC Kupková, Janka (100%); Badur, Simon (0%); Kaleta, Petr (0%): Tvorivosť v hudobnej edukácii v 21. storočí - archaizácia či inovatívna výzva?. 2016. In Sapere aude 2016. Hradec Králové : Magnanimitas, 2016. ISBN 978-80-87952-14-6, s. 167-174.
AFC Kupková, Janka (100%): Continuity or Discontinuity?. In: SGEM 2016 :3nd International Multidisciplinary Scienitific Conference on Social Sciences and Arts. 2016 Sofia : STEF92 Technology, 2016. ISBN 978-619-7105-78-0 ISSN 2367-5659, p. 131-142.
ADE Kupková, Janka (100%); Cichoracki, Piotr (0%); Druben, Wojciech (0%): Retrospektíva a perspektívy vzdelávania muzikológov na Slovensku v kultúrno-spoločenskom kontexte. In Evropské pedagogické fórum. 2016 Hradec Králové : Magnanimitas, 2016. ISBN 978-80-87952-16-0 s. 232-238.
ADE Vereš, Jozef (100%): Modality - Resurgence of Musical Thinking. 2017. In Advanges in Social Sciences Research Journal. ISSN 2055-0286, vol.4, no. 2. (2017), p. 232-241.
ABB Vereš, Jozef (100%).Tranformation of the musical-pedagogical thinking. In 2015 Nitra : UKF, 2015. In Hudba integrácie interpretácie 20. ISBN 978-80-558-0843-7 ISSN 1338-4872, s.11-184.
ADE Vereš, Jozef. Hudobná pedagogika v premenách. In Opus musicum, roč. 49, 2017, č.5, s.35-50.
FAI Vereš, Jozef. Hudba integrácie interpretácie 20. Nitra : UKF, 2017. ISBN 978-80-558-0843-7, ISSN 1338-4872, 274 s..
ADE Kupková, Janka (100%): Estetické fenomény a jejich akceptace v hudebně-pedagogických koncepcích minulosti a současnosti. 2017. In Grant journal : peer -reviewed scientific journal, roč. 6, č. 1 (2017), s. 26-29. ISSN 1805-0638.

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter