Zvyšovanie efektivity výučby fyzioterapie pomocou zavádzania integrovaného modelu
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Zvyšovanie efektivity výučby fyzioterapie pomocou zavádzania integrovaného modelu
Názov projektu (anglický): Improvement of educational effectiveness in physiotherapy by the utilisation of an integrated model
Začiatok riešenia projektu: 2015
Koniec riešenia projektu: 2017
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 008UPJŠ-4/2015
Vedúci projektu: doc. MUDr. Peter Takáč, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Pracovisko: Lekárska fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Podstatným prínosom projektu je vypracovanie nového integrovaného modelu výučby fyzioterapie, ako aj overenie jeho efektivity na vybranej vzorke vysokoškolských študentov. Významným prínosom projektu je vydanie dvoch vysokoškolských učebníc. Je potrebné vyzdvihnúť, že tieto vysokoškolské učebnice môžu byť používané nielen pre študentov fyzioterapie Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, ale aj pre študentov iných fakúlt, ktoré uskutočňujú vzdelávanie študentov v odbore fyzioterapia. Z prostriedkov KEGA bola zriadená špecializovaná učebňa pre výučbu fyzioterapie. Ďalším pozitívnym výsledkom riešenia projektu je vydanie viacerých knižných publikácii. Riešitelia projektu publikovali vedeckú monografiu, ktorá sa zaoberá výučbou fyzioterapie v širšom kontexte a ktorá monitoruje úspešnosť zavedenia integrovaného modelu do výučby študentov fyzioterapie. Dielo tým predstavuje zásadnú prácu. Ďalej boli publikované viaceré výstupy v domácich aj zahraničných zborníkoch, boli realizované aj výstupy na domácich a zahraničných konferenciách vo forme prednášok. Bola usporiadaná medzinárodná vedecká konferencia s publikačným výstupom v podobe vedeckého zborníka príspevkov.
Na základe získaných poznatkov realizovaných v rámci projektu je možné konštatovať, že integrácia učiva do komplexných celkov vytvára podmienky na lepšie pochopenie a zapamätanie učiva a lepší rozvoj analyticko- syntetického myslenia u študentov.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The substantial contribution of the project has been the development of a new integrated model of physiotherapy teaching, as well as the verification of its effectiveness on a selected sample of university students. An important contribution of the project is the publication of two university textbooks. It should be emphasized that these university textbooks can be used not only for students of physiotherapy at the University of Pavol Jozef Šafárik in Košice, but also for students of other faculties who perform the training of students in the field of physiotherapy.
A specialized classroom for teaching physiotherapy has been established from KEGA means. Another positive result of the project is the publication of a number of useful books. The project's authors published a scientific monography that deals with the teaching of physiotherapy in a wider context and which monitors the effectiveness of the introduction of an integrated model in the teaching-learning of physiotherapy students. This part of work represents a major achievement. In addition, several outputs were published in a domestic and foreign collection of abstracts. Some papers were published in proceedings from domestic and foreign conferences, outputs in domestic and foreign conferences in the form of lectures. An international scientific conference was organized with a publication output in the form of a scientific collection of abstracts.
Based on the knowledge gained from the project, it can be summarized that the integration of the teaching material into complex units creates the conditions for better understanding and remembering of the contents and better development of the analytic-synthetic thinking of the students.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 22 922,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AAB | Výučba podľa zásad integrovaného modelu [elektronický zdroj] / Peter Takáč ; recenzenti Lucia Dimunová, Zuzana Hudáková. - 1. vyd. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2017. - 82 s., CD-ROM. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. - ISBN 9788081525254. [TAKÁČ, Peter (20%) - KUBINCOVÁ, Anna (20%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (20%) - ONDOVÁ, Perla (20%) - KNAP, Viliam (20%) ] |
ACB | Aplikovaná kineziológia periférnych kĺbov / Peter Takáč ; recenzenti Miriam Ištoňová, Pavol Nechvátal. - 1. vydanie. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach :, 2017. - 234 s. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. - ISBN 9788081525223. [TAKÁČ, Peter (25%) - KUBINCOVÁ, Anna (25%) - KNAP, Viliam (25%) - ONDOVÁ, Perla (25%) ] |
ACD | Aplikovaná kineziológia a fyzioterapia porúch krčnej chrbtice / Peter Takáč, Anna Kubincová ; recenzenti Radoslav Morochovič, Rudolf Sudzina, Pavol Nechvatal. In: Aplikovaná kineziológia chrbtice. - Košice: Univerzita P.J. Šafárika v Košiciach, 2017. - ISBN 9788081524684. - S. 7 - 50. [TAKÁČ, Peter (50%) - KUBINCOVÁ, Anna (50%) ] |
ACD | Aplikovaná kineziológia a fyzioterapia driekovej chrbtice / Magdaléna Hagovská ; recenzenti Radoslav Morochovič, Rudolf Sudzina, Pavol Nechvatal. In: Aplikovaná kineziológia chrbtice. - Košice: Univerzita P.J. Šafárika v Košiciach, 2017. - ISBN 9788081524684. - S. 83 - 123. [HAGOVSKÁ, Magdaléna (100%) ] |
ACD | Aplikovaná kineziológia a fyzioterapia panvy / Magdaléna Hagovská ; recenzenti Radoslav Morochovič, Rudolf Sudzina, Pavol Nechvatal. In: Aplikovaná kineziológia chrbtice. - Košice: Univerzita P.J. Šafárika v Košiciach, 2017. - ISBN 9788081524684. - S. 125 - 150. [HAGOVSKÁ, Magdaléna (100%) ] |
ACD | Aplikovaná kineziológia a fyzioterapia hrudnej chrbtice / Viliam Knap ; recenzenti Radoslav Morochovič, Rudolf Sudzina, Pavol Nechvatal. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Aplikovaná kineziológia chrbtice. - Košice: Univerzita P.J. Šafárika v Košiciach, 2017. - ISBN 9788081524684. - S. 51 - 81. [KNAP, Viliam (100%) ] |
FAI | Trendy vzdelávania vo fyzioterapii [elektronický zdroj] / Editori Peter Takáč, Magdeléna Hagovská ; recenzenti Mária Zamboriová, Zuzana Hudáková. - 1. vyd. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2016. - 309 s., CD-ROM. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ/2015. - ISBN 9788081524486. [TAKÁČ, Peter (50%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (50%) ] |
AFE | Integrative model and teaching / Peter Takáč ... [et al.]. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Potrzeby i standardy współczesnej rehabilitacji- Needs and standards of current rehabilitation. - Rzeszów: Poľsko Bonus Liber,2017. - ISBN 9788365441652. - S. 240. [TAKÁČ, Peter (20%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (20%) - KUBINCOVÁ, Anna (20%) - KNAP, Viliam (20%) - ONDOVÁ, Perla (20%) ] |
AFB | Možnosti postgraduálneho vzdelávania vo fyzioterapii / Magdaléna Hagovská ; recenzenti Katarína Gazdíková, Jana Havlová. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Fyzioterapia - vzdelávanie a prax : 1. medzinárodná vedecká konferencia. - Bratislava : Slovenská zdravotnícka univerzita, 2015. - ISBN 9788089702190. - S. 68-73. [HAGOVSKÁ, Magdaléna (100%) ] |
AED | Effective teaching and learning / Magdaléna Hagovská ... [et al.] ; recenzenti Mária Zamboriová, Zuzana Hudáková. In: Trendy vzdelávania vo fyzioterapii. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafarika, 2016. - ISBN 9788081524486. - S. 29-35. [HAGOVSKÁ, Magdaléna (30%) - TAKÁČ, Peter (20%) - KNAP, Viliam (20%) - ONDOVÁ, Perla (20%) - RIMÁROVÁ, Kvetoslava (10%) ] |
AED | Charakteristika odboru fyzioterapia, vzdelávanie a legislatívne problémy edukácie fyzioterapeutov v Slovenskej republike / Viliam Knap ... [et al.] ; recenzenti Mária Zamboriová, Zuzana Hudáková. In: Trendy vzdelávania vo fyzioterapii. - Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafarika, 2016. - ISBN 9788081524486. - S. 35-45. [KNAP, Viliam (18%) - ONDOVÁ, Perla (18%) - TAKÁČ, Peter (18%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (18%) - IŠTOŇOVÁ, Miriam (18%) - RIMÁROVÁ, Kvetoslava (10%) ] |
AED | Integrácia myoskeletálnej ergonómie do výučby fyzioterapie / Perla Ondová ... [et al.] ; recenzenti Mária Zamboriová, Zuzana Hudáková. In: Trendy vzdelávania vo fyzioterapii. - Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafarika, 2016. - ISBN 9788081524486. - S. 186-208. [ONDOVÁ, Perla (15%) - TAKÁČ, Peter (15%) - KNAP, Viliam (15%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (15%) - IŠTOŇOVÁ, Miriam (15%) - KIMÁKOVÁ, Tatiana (15%) - RIMÁROVÁ, Kvetoslava (10%) ] |
AED | Problematika klinickej výučby fyzioterapie- súčasné možnosti zvyšovania jej efektivity / Peter Takáč ... [et al.] ; recenzenti Mária Zamboriová, Zuzana Hudáková. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ/2015. In: Trendy vzdelávania vo fyzioterapii. - Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2016. - ISBN 9788081524486. - S. 7-28. [TAKÁČ, Peter (20%) - KUBINCOVÁ, Anna (20%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (20%) - KNAP, Viliam (20%) - ONDOVÁ, Perla (20%) ] |
AFD | Medzinárodné trendy a problematika vzdelávania v liečbe lymfedému na Slovensku / Anna Kubincová, Peter Takáč ; recenzenti Mária Zamboriová, Zuzana Hudáková. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Trendy vzdelávania vo fyzioterapii. - Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafarika, 2016. - ISBN 9788081524486. - S. 46-51. [KUBINCOVÁ, Anna (70%) - TAKÁČ, Peter (30%) ] |
AFD | Trendy edukácie v respiračnej fyzioterapii v Európe / Anna Kubincová, Peter Takáč ; recenzenti Mária Zamboriová, Zuzana Hudáková. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Trendy vzdelávania vo fyzioterapii. - Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafarika, 2016. - ISBN 9788081524486. - S. 51-63. [KUBINCOVÁ, Anna (80%) - TAKÁČ, Peter (20%) ] |
AFH | Causes of origin and treatment of patients with hallux valgus / P. Ondová ... [et al.]. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Súčasné trendy vzdelávania vo fyzioterapii : zborník abstraktov. - Košice : Pavol Jozef Šafárik University in Košice, 2015. - ISBN 9788081523113. - S. 39-40. [ONDOVÁ, Perla (20%) - TAKÁČ, Peter (16%) - KNAP, Viliam (16%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (16%) - KOCIOVÁ, Kamila (16%) - IŠTOŇOVÁ, Miriam (16%) ] |
AFH | Education in Respiratory Physiotherapy / A. Kubincová, P. Takáč. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Súčasné trendy vzdelávania vo fyzioterapii : zborník abstraktov. - Košice : Pavol Jozef Šafárik University in Košice, 2015. - ISBN 9788081523113. - S. 31. [KUBINCOVÁ, Anna (60%) - TAKÁČ, Peter (40%) ] |
AFH | Integration of myoskeletal ergonomics into education of physiotherapy / P. Ondová ... [et al. ]. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Súčasné trendy vzdelávania vo fyzioterapii : zborník abstraktov. - Košice : Pavol Jozef Šafárik University in Košice, 2015. - ISBN 9788081523113. - S. 37-38. [ONDOVÁ, Perla (20%) - TAKÁČ, Peter (16%) - KNAP, Viliam (16%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (16%) - IŠTOŇOVÁ, Miriam (16%) - KOCIOVÁ, Kamila (16%) ] |
AFH | Integrative teaching of physiotherapy in the clinical environment / P. Takáč ... [et al.]. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Súčasné trendy vzdelávania vo fyzioterapii : zborník abstraktov. - Košice : Pavol Jozef Šafárik University in Košice, 2015. - ISBN 9788081523113. - S. 56. [TAKÁČ, Peter (20%) - KUBINCOVÁ, Anna (20%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (20%) - KNAP, Viliam (20%) - ONDOVÁ, Perla (20%) ] |
AFH | Legislative obstacles to education of physiotherapists in Slovakia / V. Knap ... [et al.]. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Súčasné trendy vzdelávania vo fyzioterapii : zborník abstraktov. - Košice : Pavol Jozef Šafárik University in Košice, 2015. - ISBN 9788081523113. - S. 27. [KNAP, Viliam (20%) - TAKÁČ, Peter (16%) - ONDOVÁ, Perla (16%) - HAGOVSKÁ, Magdaléna (16%) - IŠTOŇOVÁ, Miriam (16%) - KOCIOVÁ, Kamila (16%) ] |
AFH | Principles of effective teaching and learning / M. Hagovská ... [et al.]. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Súčasné trendy vzdelávania vo fyzioterapii : zborník abstraktov. - Košice : Pavol Jozef Šafárik University in Košice, 2015. - ISBN 9788081523113. - S. 14-15. [HAGOVSKÁ, Magdaléna (80%) - TAKÁČ, Peter (10%) - KNAP, Viliam (5%) - ONDOVÁ, Perla (5%) ] |
AFH | The influence of social and anamnestic factors on BMI and FAT percentage in school – age children / K. Rimárová ... [et al.]. - Č. projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2015. In: Súčasné trendy vzdelávania vo fyzioterapii : zborník abstraktov. - Košice : Pavol Jozef Šafárik University in Košice, 2015. - ISBN 9788081523113. - S. 47-48. [RIMÁROVÁ, Kvetoslava (60%) - FRANK, Katarína (10%) - DORKO, Erik (8%) - TAKÁČ, Peter (8%) - ONDOVÁ, Perla (8%) - KNAP, Viliam (6%) ] |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.