Využitie medziodborových znalostí v nových programoch zameraných na zlepšenie investičných činností v projektoch dopravnej infraštruktúry

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Využitie medziodborových znalostí v nových programoch zameraných na zlepšenie investičných činností v projektoch dopravnej infraštruktúry

Názov projektu (anglický): Use of interdisciplinary knowledge for new programs aimed at improving the investment activities in of transport infrastructure projects

Začiatok riešenia projektu: 2015

Koniec riešenia projektu: 2017

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 031TUKE-4/2015

Vedúci projektu: prof. Ing. Mária Kozlovská, PhD.

Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach

Pracovisko: Stavebná fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Výsledkom projektu je vytvorenie nových študijných programov medziodborového štúdia pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského vzdelávania na Stavebnej fakulte TUKE, v oblasti integrovania činnosti prípravy, realizácie a ekonomiky dopravných stavieb, s názvom Realizácia dopravných stavieb, ktorý vznikol na základe priamej požiadavky praxe, ako dôsledok nedostatku absolventov v danej oblasti. Špecifikom týchto programov je silné previazanie na činnosti a projekty partnerov z praxe už počas štúdia a absolvovanie semestrálnej záverečnej praxe v obidvoch stupňoch vzdelávania priamo v prostredí firmy. Záverečná prax poskytne študentovi praktické zázemie pre vypracovanie záverečnej práce pod vedením konzultanta z praxe a súčasne firmám umožní získať potenciálneho zamestnanca s požadovanými znalosťami.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The result of the project is represented by creation of new study programs of interdisciplinary study in the 1st and the 2nd level of university education at the Faculty of Civil Engineering in the Technical University in Košice, in the area of integration of activities connected with preparation, execution and economy of transport constructions. The study programs entitled Realization of transport constructions had been created on the basis of direct demand of construction practice, as a consequence of the lack of graduates in this area.  The specificity of these programs consists in strong linking with activities and projects of partners from construction practice already during the study and in taking the graduation practical education directly in a company environment in both levels of university education. The graduation practical education provides students with practical background for processing the diploma thesis under the guidance of a consultant from the practice and at the same the companies may obtain some potential employees with the required knowledge.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 25 506,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ADE Key competencies of civil engineering faculty graduates in Slovak republic / Mária Kozlovská, Daniela Mačková, Marcela Spišáková – 2015. In: International Journal for Innovation Education and Research. Roč. 3, č. 11 (2015), s. 1-6. – ISSN 2411-2933
ADE Integrating economic and managerial skills with an emphasis on needs of labor markets / Mária Kozlovská, Alena Tažiková, Juraj Talian - 2015. In: International Journal for Innovation Education and Research. Roč. 3, č. 11 (2015), s. 1-6. – ISSN 2411-2933
ADE Vedenie výučby odborníkmi z praxe – zabezpečenie vzdelávacej aktivity a jej prínosy / Slávka Harabinová, Eva Panulinová - 2016.In: Media4u Magazine. Vol. 13, no. 3 (2016), p. 35-38. - ISSN 1214-9187
ADE Exkurzie do podnikov ako inovatívna metóda vzdelávania / Eva Panulinová, Slávka Harabinová - 2016.In: Media4u Magazine. Vol. 13, no. 3 (2016), p. 39-42. - ISSN 1214-9187
ADM Innovation of education for the development of key competencies of university graduates / Renáta Bašková, Zuzana Struková - 2017. In: Organization, Technology and Management in Construction. Vol. 9, no. 1 (2017), p. 1565-1573. - ISSN 1565-1573 Spôsob prístupu: https://www.degruyter.com/view/j/otmcj.2017.9.issue-1/otmcj-2016-0019/otmcj-2016-0019.xml... - indexované v DB Web of Science
ADM The comparative study of lightweight slab solutions in terms of construction costs / Renáta Bašková, Mária Kozlovská, Alena Tažikova, Zuzana Strukova - 2017. In: International Journal of applied engineering research. Roč. 12, č. 24 (2017), s. 14279-14286 – ISSN 0973-4562 - indexované v DB Scopus
ADF Innovative approaches to safety risk management in construction projects / Zuzana Struková, Mária Kozlovská - 2015. In: Management: Science and Education. Roč. 4, č. 1 (2015), s. 84-87. - ISSN 1338-9777
ADF Comparative study of two types roundabouts / Brigita Salaiová - 2016. In: Pozemné komunikácie a dráhy. Roč. 12, č. 2 (2016), s. 3-12. - ISSN 1336-7501
AEC Kompetencie absolventov vysokoškolského vzdelávania / Renáta Bašková - 2016. In: Oceňovanie a riadenie stavebných projektov 2016 : zborník vedeckých prác. - Brussels : EuroScientia, 2016 P. 4-11. - ISBN ISBN 978-90-822990-2-1
AED Prieskum informovanosti o zavádzaní BIM v príprave stavebných inžinierov / Panulinová Eva, Harabinová Slávka, Bašková Renáta, 2017. In: Zvyšovanie efektívnosti výstavby prostredníctvom informačného modelovania stavieb: Improving the efficiency of construction through information modeling of buildings, S. 54-58, Košice : TUKE, 2017 /ISBN: 978-80-553-2689-4/
AED Zásady BEP pre tímové projekty riešené na stavebnej fakulte / Bašková Renáta, 2017. In: Zvyšovanie efektívnosti výstavby prostredníctvom informačného modelovania stavieb: Improving the efficiency of construction through information modeling of buildings, S. 14-20, Košice : TUKE, 2017 /ISBN: 978-80-553-2689-4/
AFC Readiness of students to teaching innovation / Eva Panulinová, Mária Kozlovská, Renáta Bašková - 2016.In: EDULEARN16. - Valencia : IATED Academy, 2016 P. 4997-5001. – ISBN 978-84-608-8860-4 - ISSN 978-84-608-8860-4 - indexované v DB Web of Science
AFC Application of educational innovation study program at the faculty of civil engineering in Košice / Renáta Bašková, Eva Panulinová, Struková Zuzana - 2016.In: EDULEARN16. - Valencia : IATED Academy, 2016 P. 5002-5008. – ISBN 978-84-608-8860-4 - ISSN 978-84-608-8860-4 - indexované v DB Web of Science
AFC Cooperation with practice as a support of education and research at universities / Eva Panulinová, Mária Kozlovská, Renáta Bašková - 2017. In: INTED 2017. - Valencia : IATED Academy, 2017 P. 3872-3877. - ISBN 978-84-617-8491-2 - ISSN 2340-1079 - indexované v DB Web of Science
AFC Research in the area of key competencies of graduates in Europe and in Slovakia / Renáta Bašková, Eva Panulinová, Zuzana Struková - 2017. In: INTED 2017. - Valencia : IATED, 2017 P. 3897-3903. - ISBN 978-84-617-8491-2 - ISSN 2340-1079 - indexované v DB Web of Science
AFC BIM Educational Activities on Civil Engineering Faculty Technical University of Košice / Renáta Bašková ... [et al.] - 2017. In: OTMC 2017. - Zagreb : Croatian Association for Construction Management, 2017 P. 429-436. - ISBN 978-953-8168-21-5
AFD mLearning tool for modeling the building site parameters in mixed reality environment / P. Mesároš ... [et al.] - 2016.In: ICETA 2016. - Danvers : IEEE, 2016 S. 211-216. - ISBN 978-1-5090-4699-7 – indexované v DB Scopus/Web of Science
AFH Software for 4D modelling of construction projects / Renáta Bašková, Andrej Ňarjaš - 2017. In: International Scientific Conference Košice-Lviv-Rzeszów. - Košice : TU, 2017 S. 1-2. - ISBN 978-80-553-3188-1

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
1 Súčasný stav SWOT analýza Analýza súčasného stavu a SWOT analýza kreovania medziodborových študijných programov (1.a 2. stupňa) na SvF TUKE v prílohe projektu
2 Prienik požadovaných kompetencií Prienik požadovaných kľúčových kompetencií absolventov študijných odborov IKDS a S v prílohe projektu
3 Profily absolventa Profil absolventa študijného programu Realizácia dopravných stavieb pre 1.a 2.stupeň vysokoškolského štúdia v prílohe projektu
4 Študijné plány programov medziodborového štúdia Študijné plány medziodborového študijného programu realizácia dopravných stavieb pre 1.a 2.stupeň vysokoškolského štúdia v prílohe projektu
5 Vzorová pedagogická dokumentácia Vzorová pedagogická dokumentácia vybraného predmetu v prílohe projektu
6 Pedagogická dokumentácia profilových predmetov Pedagogická dokumentácia profilových predmetov v prílohe projektu
7 Informačné listy predmetov Bc. Informačné listy predmetov medziodborového študijného programu Realizácia dopravných stavieb pre 1. stupeň štúdia v prílohe projektu
8 Informačné listy predmetov Ing. Informačné listy predmetov medziodborového študijného programu Realizácia dopravných stavieb pre 2. stupeň štúdia v prílohe projektu
9 Dotazník na hodnotenie predmetu Dotazník na hodnotenie výučby predmetov študijného plánu v prílohe projektu
10 Výskum vplyvu účasti študentov na prednáškach na hodnotenie predmetu Výskum vplyvu účasti študentov na prednáškach na priebežné aj výsledné celkové hodnotenie predmetu v prílohe projektu
11 Pokyny pre záverečnú prax Pokyny k zabezpečovaniu predmetov Záverečná prax I a Záverečná prax II medziodborového študijného programu Realizácia dopravných stavieb pre 1. a 2. stupeň štúdia v prílohe projektu
12 Elaborát k predmetu záverečná prax Návrh obsahovej štruktúry Elaborátu zo záverečnej praxe k predmetom Záverečná prax I a Záverečná prax II medziodborového študijného programu Realizácia dopravných stavieb pre 1. a 2. stupeň štúdia v prílohe projektu
13 Štruktúra prípadových štúdií Štruktúra prípadových štúdií pre medziodborové študijné programy Realizácia dopravných stavieb pre 1. a 2. stupeň štúdia v prílohe projektu

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter