Ambientná komunikácia ako nová alternatíva marketingovej komunikácie v štátoch Vyšehradskej skupiny - príprava modernej vysokoškolskej učebnice

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Ambientná komunikácia ako nová alternatíva marketingovej komunikácie v štátoch Vyšehradskej skupiny - príprava modernej vysokoškolskej učebnice

Názov projektu (anglický): Ambient advertising as a new alternative in marketing communications in Visegrád Group countries - preparation of modern university textbook

Začiatok riešenia projektu: 2015

Koniec riešenia projektu: 2016

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 017UKF-4/2015

Vedúci projektu: doc. Mgr. Łukasz Wojciechowski, PhD.

Vysoká škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Pracovisko: Fakulta masmediálnej komunikácie

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Medzi originálne výstupy projektu patria tri publikácie. Prvá z nich je publikácia vydaná v prestížnom zahraničnom vydavateľstve (Towarzystwo Słowaków w Polsce, Kraków, PL) v anglickom jazyku, recenzovaná tromi recenzentmi s názvom „Ambient marketing + case studies in V4 countries“ (2016, 150 s. ISBN 978-83-7490-953-2), autora Łukasza Wojciechowského. Publikácia sa venuje kreatívnym formám využitia priestoru v marketingovej komunikácii s ohľadom na jej špecifiká v krajinách V, pričom sú prezentované konkrétne prípadové štúdie efektívnych kampaní. Druhou je vysokoškolská učebnica vydaná v domácom vydavateľstve recenzovaná minimálne dvomi recenzentmi s názvom „Formy digitálneho a mobilného marketingu“. (2017, 78 s. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre) autora Petra Mikuláša, ktorá sa venuje súčasným formám marketingovej komunikácie, a to v oblasti digitálnych a mobilných médií. Je venovaná študentom vysokých škôl, ktorí môžu získať aktuálne poznatky o vybraných témach. Za významný publikačný výstup považujeme interaktívnu elektronickú knihu s titulom „Ambientná komunikácia ako kreatívna alternatíva marketingovej komunikácie v štátoch Vyšehradskej skupiny“ autorov Ł. Wojciechowského, K. Fichnovej, P. Mikuláša a M. Szyszku (2017, 150 s.,Bratislava: EAMMM, ISBN 978-80-972116-4-6, ISBN 978-80-972116-5-3). Publikácia moderným spôsobom prezentuje kreativitu ambientných foriem komunikácie i v digitálnom priestore, pričom ponúka množstvo ilustračných príkladov vo forme interaktívnych obrázkov, grafov, videí, či animácií, kde čitateľ môže zároveň s informáciou o marketingovej komunikácii sledovať aj jej vizuálnu ukážku, aby tak pochopil princípy a jedinečnosť tohto typu komunikácie. Okrem uvedeného boli v rámci projektu odpublikované viaceré články (aj v databázovaných časopisoch), riešitelia vystúpili na mnohých konferenciách z toho evidujeme 5 pozvaných vystúpení na zahraničných konferenciách, riešili sa kvalifikačné práce a boli zorganizované semináre a workshopy.

Najdôležitejšie zistenia: V rámci projektu sme realizovali aj niekoľko čiastkových výskumov, ktorých výsledky sme publikovali a stali sa súčasťou obsahu modernej vysokoškolskej učebnice.Zo všetkých vyberáme tri:

1.)     Originálna a  detailne elaborovaná klasifikácia rôznorodých foriem ambient a guerilla marketingu -  systematizovaná v  autorskom modeli  dokumentujúcom viacvrstvovosť, mnohodimenzionalitu a  diverzitu špecifických typov a  variánt kreatívnych foriem marketingu, ako i  ich vzájomných vzťahov a  presahov.Schéma: Systém ambient marketingu (Wojciechowski, 2016, s. 38, pozri aj príloha 26).

2.)    Poznatky o tvorivom procese v komunikačnej agentúre dokumentujúce priebeh od návrhu po realizáciu ambientnej komunikácie, kde sme porovnávali výstupy tohto procesu - tvorivosť ambientnej komunikácie v závislosti od typu komunikácie v priebehu jej prípravy (FtF a ECM). Zistený rozdiel bol signifikantne významný v prospech FtF (sig T-testu  0.005).

3.) Výskum ukázal, že konotácie spojené s percepciou ambientnej komunikácie dokumentovali, že táto je subjektívne pozitívnejšie prijímaná respondentmi než digitálna komunikácia (hodnota Qr od 0,8042  po 0,6583 u ambientnej komunikácie a Qr od 0,1688 do 0,1548).

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

 Among the original project outputs we can include especially three publications. The first of these is the monograph published in prestigious international publishing house (Towarzystwo Słowaków w Polsce, Kraków, Poland) in English language, rewied by three reviewers, titled „Ambient marketing + case studies in V4 countries“ (2016, 150 pp., ISBN 978-83-7490-953-2), by Łukasz Wojciechowski. The publication is devoted to creative forms of urban space utilization in marketing communications with regard to the specifics of the countries, including presentation of concrete case studies of effective campaigns. The second is a university textbook published in domestic publishing house, peer-reviewed by two reviewers, titled „Formy digitálneho a mobilného marketingu“ (2017, 78 pp., Nitra: University of Constantine the Philosopher in Nitra) by Peter Mikuláš. A textbook is focused on contemporary forms of marketing communication, namely on digital and mobile media. It is aimed on university students, who can gain current knowledge on the selected topics. As an important publication output we also consider an interactive e-books titled „Ambientná komunikácia ako kreatívna  alternatíva marketingovej komunikácie v  štátoch Vyšehradskej skupiny“ by  Ł. Wojciechowski, K. Fichnová, P. Mikuláš and M. Szyszka  (2017, 150 p. Bratislava: EAMMM,ISBN 978-80-972116-4-6, ISBN 978-80-972116-5-3). The publication presents ambient creative forms of communication in the digital space, using modern and attractive didactic approach. It offers a number of visual examples as interactive images, graphics, videos, animations. The reader can at the same time work with information on marketing communications and monitor its visual demonstration, in order to understand the principles and the uniqueness of this type of communication. Moreover, there were several scientific papers published in the project´s framework (also in indexed journals), project participants spoke at many conferences including 5 invited appearances at international conferences, outputs addressed number of the qualification thesis and there were several seminars and workshops organized.

Key findings: Within the project we carried out several partial researches which results were published and become part of the contents of a modern textbook. Let´s present 3 of them:

 

1.)   Original and specifically elabored classification of various forms of ambient and guerrilla marketing – systematized in original author´s model documenting multidimensionality and diversity of the specific types and variants of creative marketing forms, including their interrelations and overlaps. (Figure: System of Ambient Marketing (Wojciechowski, 2016, p. 38 – see appendix 26).

2.)   Knowledge of the creative process in a communications agency documenting progress from design to implementation of ambient communication, where we compared the outcomes of this process - creativity ambient communication, depending on the type of communication during its preparation (FtF and ECM). Difference found was significantly important in favor FtF (sig of T-test  0.005).

3.)   Research has shown that connotation associated with the perception of ambient communications documented, that this is subjective accepted by respondents positively than digital communication (value Qr from 0,8042 to 0,6583 for ambient communication and Qr from 0,1688 to 0,1548).

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 3 108,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AAA WOJCIECHOWSKI, Ł.: Ambient marketing + case studies in V4 countries. Kraków: Towarzystwo Słowaków w Polsce, 2016, 150 s. ISBN 978-83-7490-953-2
ACB MIKULÁŠ, P.: Formy digitálneho a mobilného marketingu. 77,3 NS, Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2017
ACB WOJCIECHOWSKI, Ł.; FICHNOVÁ, K.; MIKULÁŠ, P.; SZYSZKA, M.: Ambientná komunikácia ako kreatívna alternatíva marketingovej komunikácie v štátoch Vyšehradskej skupiny. Bratislava: EAMMM, 2017, 150 s. ISBN
ADM FICHNOVÁ, K. a Ł. P. WOJCIECHOWSKI. Election Opinion Polls And Their Impacts On Voting Preferences Of Slovak And Polish Voters. In: European Journal of Science and Theology. Vol. 11, no. 6 (2015), p. 85-94. ISSN 1841-0464.
ADM FICHNOVÁ, K. Reflection On The Creative Process In Media Communication And Marketing. In: European Journal of Science and Theology. Vol. 12, no. 12, (2016), p. 173-179. ISSN 1841-0464.
ADM WOJCIECHOWSKI, Ł. P. #Żytniagate - Social networking community managers literacy. In: European Journal of Science and Theology. Vol. 12, no. 12, (2016), p. 173-179. ISSN 1841-0464.
ADM Fichnová, Katarína (50%); Wojciechowski, Łukasz P. (50%): Selfie - exposed identity in digital media - originality or banality?. 2015 Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2015. ISBN 978-80-8105-780-9 ISSN 1339-5726
ADF FICHNOVÁ, K. Creativity as a Capital and Production Potential in a Communication and Advertising Agency.In: Dot.comm. Vol. 3, no. 1 (2015), online, p. 36-49. ISSN 1339-5181.
ADE FICHNOVÁ, K; WOJCIECHOWSKI, Ł.: The creative process in the virtual world in the development of ambient campaign. Publikovaná vedecká práca v zahraničnom časopisu In: Studia Ekonomiczne : zeszyty naukowe wydziałowe. - ISSN 2083-8611
ADF WOJCIECHOWSKI, Ł. Nekromarketing a internet - potenciálna / reálna / predstieraná smrť. In: Dot.comm. Vol. 3, no. 1 (2015), online, p. 15-25. ISSN 1339-5181.
ADM MIKULÁŠ, P.; WOJCIECHOWSKI, Ł. Celebrity Necromarketing: Nonliving Celebrities in Media Communication In: Marketing Identity. Digital Life - Part I., 2015, ISSN 1339-5726.

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter