Elektronické kurzy pre vyučovanie matematiky na základných školách a v prvých 4 ročníkoch osemročných gymnázií

Základné informácie

TOP PROJEKT

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Elektronické kurzy pre vyučovanie matematiky na základných školách a v prvých 4 ročníkoch osemročných gymnázií

Názov projektu (anglický): E-learning Courses for Teaching Mathematics at Secondary Schools

Začiatok riešenia projektu: 2015

Koniec riešenia projektu: 2017

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 003TTU-4/2015

Vedúci projektu: doc. PaedDr. Milan Pokorný, PhD.

Vysoká škola: Trnavská univerzita v Trnave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Najdôležitejším výsledkom riešenia projektu je vytvorenie troch elektronických kurzov z matematiky, viac ako sto interaktívnych prvkov a 75 elektronických testov. Vytvorené materiály sú určené ako doplnkový študijný materiál pre vyučovanie matematiky na druhom stupni základných škôl a v prvých štyroch ročníkoch osemročných gymnázií. Sú vhodné najmä pre kombináciu klasickej formy vyučovania a e-learningu, označovanú ako blended learning. Elektronické materiály sú voľne prístupné širokej verejnosti prostredníctvom Internetu.

Dôležitým výsledkom riešenia projektu je aj výskum zameraný na efektívnosť vyučovania matematiky prostredníctvom elektronických kurzov, elektronických testov a interaktívnych prvkov. Výsledky výskumu boli prezentované na medzinárodných vedeckých podujatiach a niektoré výstupy sú evidované aj na Web of Science.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

Three electronic courses, 100 interactive exercises and 75 electronic tests are the most important result of the project. The created materials can be used as an additional study material for pupils at primary schools. The materials are suitable for the combination of traditional teaching and e-learning, known as blended learning. The electronic materials are free for all users via Internet.

The research focused on efficiency of electronic courses, electronic tests and interactive elements at mathematics teaching is another important result of the project. The results of the research were presented at international scientific conferences and some of them are indexed on Web of Science.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 19 216,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ADE Pokorný, Milan (50%); Híc, Pavel (50%): Effects of blended learning in teaching mathematics in higher education. 2015 Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2010-. ISSN 2080-9069
ADE Malatinská, Silvia (33%); Pokorný, Milan (34%); Híc, Pavel (33%): Efficiency of Blended Learning in Teaching Mathematics at Primary School. 2015 Newark : Information engineering research institute, 2015. ISBN 978-1-61275-118-4 ISSN 2160-1070
AFC Pokorný, Milan (50%); Híc, Pavel (50%): Kurz Kombinatorika. 2015 Hradec Králové : Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2015. ISBN 978-80-7435-615-5
AFC Pokorný, Milan (50%); Híc, Pavel (50%): E-learningový kurz pre vyučovanie kombinatoriky. 2015 Brno : Masarykova univerzita v Brně - Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-210-8143-7
AFC Pokorný, Milan (50%); Híc, Pavel (50%): O možnostiach využitia IKT v motivácii žiakov vo vyučovaní matematiky. 2015 Brno : Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7869-7
AFC Jadroňová, J.: Ako hodnotia študenti, budúci učitelia, svoje matematické zručnosti. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XI., UP Olomouc, ISBN 978-80-244-4989-0
AFC Gloviaková, R.: Development and verification of electronic course for primary school pupils. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XI., UP Olomouc, ISBN 978-80-244-4989-0
AFD Gloviaková, R.: Budúci učiteľ a elektronizácia vyučovania. In: Pedagogica actualis VIII. EDUCOM 2015 Education – Community, Spoločenská pozícia učiteľa a jeho vplyv na kultúru spoločnosti. UCM Trnava.
AFC Pokorný, Milan (100%): Interaktívne aplikácie na nácvik algoritmov sčítania a odčítania. 2016 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-905281-3-0
AFC Pokorný, Milan (100%): Interactive elements for algorithms of addition, subtraction, multiplication and division. 2016 Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest - Faculty of Informatics, 2016. ISBN 978-963-284-799-3
AFC Hanzel, P.: E-lekcia v LMS Moodle – Teória grafov. EME 2016 Proceedings, Olomouc, 2016, s. 106-112. ISBN 978-80-905281-3-0
AFC Gerová, Ľubica (50%); Sebínová, Katarína (50%): E-kurz Matematická gramotnosť II v matematickej príprave budúcich učiteľov. 2016 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-905281-3-0
AED Voštinár, Patrik (80%); Hanzel, Pavol (20%): Mobile application - a tool for teachers, pupils and their families. 2016 Bratislava : Slovak University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, 2016. ISBN 978-80-227-4531-4
AED Hanzel, Pavol (20%); Voštinár, Patrik (80%): E-kurz v LMS Moodle z diskrétnej matematiky. 2016 Dubnica nad Váhom : Dubnický technologický inštitút, 2016. ISBN 978-80-89732-67-8
ADF HANZEL P, VOŠTINÁR, P. : Elektronický kurz „Vybrané kapitoly z diskrétnej matematiky“. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 11, 2016, č. 4, s. 88-96. ISSN 1336–2232.
AFC Pokorný, Milan (100%): Kurz algoritmy sčítania, odčítania, násobenia, delenia. 2016 Uherské Hradiště : Gaudeamus, 2016. ISBN 978-80-7435-657-5
AFD Pokorný, Milan (100%): Interactive applications for teaching perimeter and area of plane figures. 2017 Trnava : Trnava university in Trnava - Faculty of Education, 2017. ISBN 978-80-568-0029-4
AFC Pokorný, M.: Kurz pravdepodobnosť a štatistika. Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2017, Gaudeamus, Hradec Králové, 2017, s. 32-37. ISBN 978-80-7435-691-9
AFD Voštinár, Patrik (100%): GeoGebra a JavaScript. 2017 Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2017. ISBN 9778-80-557-1236-9
AFC Voštinár, Patrik (100%): Geogebra applets for graph theory. 2017 Valencia : IATED Academy, 2017. ISBN 978-84-697-3777-4
ADE Voštinár, Patrik (100%): Interaktívny kurz z teórie grafov. 2017 Olomouc : Univerzita Palackého, 2017. ISBN 978-80-244-5152-7
FAI Gerová, Ľubica (34%); Sebínová, Katarína (33%); Voštinár, Patrik (33%); Gerová, Ľubica (0%); Hanzel, Pavol (0%); Klenovčan, Pavel (0%); Scholtzová, Iveta (0%); Žilková, Katarína (0%): Primárne matematické vzdelávanie, teória, výskum, prax. 2017
AFC Voštinár, Patrik (100%): Using app inventor for creating educational applications. 2017 Valencia : IATED Academy, 2017. ISBN 978-84-697-3777-4
ADE Voštinár, Patrik (100%): Programming educational mobile applications in App Inventor and Android Studio. 2017 Olomouc : Palacký University Olomouc, 2017. ISSN 1803-6805
AFD Gerová, Ľubica (50%); Sebínová, Katarína (50%): Geometrické myslenie študentov predškolskej a elementánej pedagogiky. 2017 Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2017. ISBN 9778-80-557-1236-9

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Klenovčan, P. Tvorba elektronických edukačných testov. Matematika v primárnej škole, rôzne cesty, rovnaké ciele, Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou, Prešov 2013, pp. 107-110. ISBN 978-80-555-0765-1
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Klenovčan, P. Tvorba elektronických edukačných testov. Matematika v primárnej škole, rôzne cesty, rovnaké ciele, Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou, Prešov 2013, pp. 107-110. ISBN 978-80-555-0765-1
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Klenovčan P. (2004), Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu [in:] Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy, Olomouc, pp. 139–141
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Pokorný, M.: Efficiency of Blended Learning in Teaching Logic, Sets and Binary Relations. In: ICETA 2012, 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. Košice, TU, 2012, s. 301-305. ISBN 978-1-4673-5123-2.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hanzel P. (2004), Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ [in:] Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy, Olomouc, pp. 107–112.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Klenovčan, P. (2004) Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy, Olomouc, pp. 139–141.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Malatinská, S. – Pokorný, M. – Híc, P: Efficiency of Blended Learning in Teaching Mathematics at Primary School. In: Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 85, 2015, s. 6-11. ISBN 978-1-61275-118-4, ISSN 2160-1070
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interaktívne aplikácie na nácvik algoritmov sčítania a odčítania. EME 2016 Proceedings, Olomouc, 2016, s. 185-189. ISBN 978-80-905281-3-0
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interactive elements for algorithms of addition, subtraction, multiplication and division. New methods and technologies in education and practice, XXIX th Didmattech 2016, s. 111 – 116. ISBN 978-963-284-799-3
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interactive elements for algorithms of addition, subtraction, multiplication and division. New methods and technologies in education and practice, XXIX th Didmattech 2016, s. 111 – 116. ISBN 978-963-284-799-3
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch VOŠTINÁR, P., HANZEL, P. Mobile application – a tool for teachers, pupils and their families. APLIMAT 2016 - 15th Conference on Applied Mathematics 2016, Proceedings, 2016, 1118-1125. ISBN 978-802274531-4
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch VOŠTINÁR, P. - HANZEL, P.: Mobile application – a tool for teachers, pupils and their families. APLIMAT 2016 - 15th Conference on Applied Mathematics 2016, Proceedings, 2016, pp. 1118-1125.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch VOŠTINÁR, Patrik, Using App Inventor for creating educational applications. Edulearn17 Proceedings. Barcelona, 2017, s. 10128-10133. ISBN 978–84–697–3777– 4.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch VOŠTINÁR, Patrik, HANZEL, Pavel, Mobile application – a tool for teachers, pupils and their families. 15th Conference on Applied Mathematics Aplimat 2016. Bratislava : Nakladateľstvo STU, 2016, s. 1118-1125. ISBN 978–80–227–4531–4
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hanzel, P. – Pokorný, M. – Híc, P. – Sebínová, K. – Chvojková, M.: Blended learning ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na TU a UMB. Trnava: Trnavská univerzita, 2015. ISBN 978-80-8082-865-3
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Malatinská, S. – Pokorný, M. – Híc, P:Efficiency of Blended Learning in Teaching Mathematics at Primary School. In: Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 85, 2015, s. 6-11. ISBN 978-1-61275-118-4, ISSN 2160-1070
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Malatinská, S. – Pokorný, M. – Híc, P: Efficiency of Blended Learning in Teaching Mathematics at Primary School. In: Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 85, 2015, s. 6-11. ISBN 978-1-61275-118-4, ISSN 2160-1070
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Blended Learning as an Efficient Method for Discrete Mathematics Teaching. Advances in Education Sciences, Vol. 1 (2013), s. 249-252. ISBN 978-981-07-5946-9, ISSN 2339-5141
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interactive Elements Can Increase the Efficiency of e-learning Course. Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 30, 2013, s. 173-178. ISSN 2160-1070, ISBN 978-1-61275-056-9
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interactive Elements Can Increase the Efficiency of e-learning Course. Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 30, 2013, s. 173-178. ISSN 2160-1070, ISBN 978-1-61275-056-9
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interactive Elements Can Increase the Efficiency of e-learning Course. Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 30, 2013, s. 173-178. ISSN 2160-1070, ISBN 978-1-61275-056-9
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interactive Elements Can Increase the Efficiency of e-learning Course. Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 30, 2013, s. 173-178. ISSN 2160-1070, ISBN 978-1-61275-056-9
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interactive Elements Can Increase the Efficiency of e-learning Course. Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 30, 2013, s. 173-178. ISSN 2160-1070, ISBN 978-1-61275-056-9
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Pokorný, M.: Interactive Elements Can Increase the Efficiency of e-learning Course. Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, Volume 30, 2013, s. 173-178. ISSN 2160-1070, ISBN 978-1-61275-056-9
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Voštinár, P. - Hanzel, P.: GeoGebra a teória grafov v prostredí LMS Moodle. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae : Universitas Catholica Ružomberok. Verbum, 2016, roč. 15, č. 4 (2016), s. 88-95. ISSN 1336-2232.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Voštinár, P. - Hanzel, P.: Mobile application – a tool for teachers, pupils and their families. APLIMAT 2016 - 15th Conference on Applied Mathematics 2016, Proceedings, 2016, pp. 1118-1125.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Voštinár, P. - Hanzel, P.: Mobile application – a tool for teachers, pupils and their families. APLIMAT 2016 - 15th Conference on Applied Mathematics 2016, Proceedings, 2016, pp. 1118-1125.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch MISUT, Martin a POKORNY, Milan Does ICT Improve the Efficiency of Learning? In Procedia - Social and Behavioral Sciences . 2015. pp. 306-311. DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.02.346. ISSN 18770428.

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
e-learningový kurz kurz Algoritmy sčítania, odčítania, násobenia, delenia pdf.truni.sk/pokorny/asond/
e-learningový kurz kurz Rovinné útvary, obvod a obsah http://pdf.truni.sk/pokorny/ruoo/
e-learningový kurz kurz Pravdepodobnosť a štatistika http://pdf.truni.sk/pokorny/ps/

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter