Modelovanie, simulácia a animácia vo vzdelávaní
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Modelovanie, simulácia a animácia vo vzdelávaní
Názov projektu (anglický): Modelling, simulation and animation in education
Začiatok riešenia projektu: 2014
Koniec riešenia projektu: 2016
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 010UJS-4/2014
Vedúci projektu: prof. Ing. Veronika Stoffová, CSc.
Vysoká škola: Trnavská univerzita v Trnave
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Hlavným cieľom riešenia projektu bolo zvýšiť účinnosť a atraktívnosť vyučovania a učenia sa aplikáciou interaktívnych animačno-simulačných počítačových modelov objektov a javov, ktoré sú predmetom vyučovania.
Výsledkom riešenia projektu je množstvo tematicky rôznorodých výstupov, ktoré majú charakter aplikačných, animačno-simulačných modelov, interaktívnych učebných materiálov a pomôcok, on-line učebných materiálov, virtuálnych vzdelávacích prostredí, didaktických hier, vedeckých a odborných štúdií, ktoré významnou mierou prispievajú k rozvíjaniu teórie a praxe z oblasti tvorby a využívania modelovacích, simulačných a animačných techník vo vzdelávaní. Súbor výstupov je veľmi širokospektrálny, a je zameraný na rôzne odborné disciplíny a ich didaktiky. Aplikácie , ktoré boli vytvorené, svojim spracovaním sú bohaté a pestré na používanie implementačných nástrojov a prostredí.
Okrem výsledkov výskumu z oblasti tvorby a využívania didaktických aplikácií, za významné a originálne možno považovať dosiahnuté výsledky aj v oblasti aplikovania rôznych metód a prostriedkov modelovania a simulácie dynamických systémov vo výskumnej a odbornej praxi. Boli skúmané aplikácie metód neurónových sietí, celulárnych neurónových sietí a metódy Monte Carlo na riešenie reálnych problémov.
Všetky teoretické, praktické aj empirické výsledky boli priebežne publikované a prezentované odbornej verejnosti, o čom svedčí bohatá publikačná činnosť riešiteľov projektu.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The main objective of the project was to increase the effectiveness and attractiveness of teaching and learning by application of interactive animation-simulation computer models of objects and phenomena that are the subject of teaching.
The result of the project, the amount of thematically disparate outcomes in form of electronic digital applications, animation-simulation models, interactive teaching materials and aids, on-line learning materials, virtual learning environment, didactic games, scientific and technical studies that contribute significantly to the development of theory and practice of the creation and use of modelling, simulation and animation techniques in education. The outputs of project is very wide-ranging, and are aimed at a variety of professional disciplines and their didactics. Applications that have been created, in their processing are rich and varied in the use of implementation tools and environments.
In addition to the research results from the creation and use of didactic applications for important and original achievements can be considered also in applied various methods and tools of modelling and simulation of dynamic systems in research and professional practice. As application methods were examined neural networks, cellular neural networks and Monte Carlo methods to solve real problems.
All theoretical, practical and empirical results have been continuously published and presented to the professional community, as evidenced by the extensive publications of project participants.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 18 687,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFC | Tibor Kmeť, Mária Kmeťová: (2016). Neural Networks Simulation of Feeding Adaptations of Daphnia DOIm 10.1007/978-3-319-38827-4. In: AlCoB 2016 : Lecture Notes in Bioinformatics. Subseries of Lecture Notes in Computer Science, Algorithms for Computational Biology [9702]. Proceedings from Third International Conference, Trujillo, Spain, June 21-22, 2016. - Heidelberg : Springer, 2016. - ISBN 978-3-319-38826-7, pp. 26 - 37. |
AFC | Tibor Kmeť, Mária Kmeťová: (2016). Neural Networks Simulation of Distributed Control Problems with State and Control Constraints, DOI 10.100/978-3-319-44778-0. In: ICANN 2016 : Lecture Notes in Computer Science 9886. Artifical Neural Networks and Machine Learning. Proceedings from 25th International Conference on Artificial Neural Networks, Barcelona, Spain, September 6-9, 2016. - Heidelberg : Springer, 2016. - ISBN 978-3-319-44777-3, pp. 468 - 477. |
AFC | CZAKÓOVÁ, K.: Felfedezésen alapuló aktív tanulás mikrovilág környezetben. In: New methods and technologies in education and practice : 19. DIDMATTECH 2016. Budapest : Eötvös Loránd University, 2016. 168-173. s. ISBN 978-963-284-799-3 |
AFG | CZAKÓOVÁ, K.: Discovery-based active learning in microworld environment. In. Stoffová, V. - Zsakó, L. - Szlávi, P. (eds.): XXIXTH DIDMATTECH 2016 : Abstracts. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest, Faculty of Informatics, 2016. p. 17. ISBN 978-963-284-801-3. |
AFH | CZAKÓOVÁ, K.: Creation small educational software in the micro-world of small languages. In: Teaching Mathematics and Computer Science. 14th volume, issue one, 2016/1, p. 117. Debrecen : University of Debrecen, 2016. ISSN 1589-7389 |
AFH | STOFFOVÁ, V. - CZAKÓOVÁ, K.: How to prepare and introduce a new subject into the teacher training curriculum. In: Teaching Mathematics nad Computer Science. 14th volume, issue one, 2016/1, p. 127. Debrecen : University of Debrecen, 2016. ISSN 1589-7389 |
AFD | TAKÁČ, O. - CZAKÓOVÁ, K.: Riadenie Roomba robotov a určenie presnej pozície pomocou multikamerového systému. In. Juhász, Gy. – Árki, Z. – Csiba, P. (eds.): Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho – 2016 „Súčasné aspekty vedy a vzdelávania“ : Sekcia informatických vied a IKT. Proceeding of electronic version of reviewed contributions (CD-ROM). Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2016. s. 91 - 97. ISBN 978-80-8122-190-3. |
ACD | STOFFOVÁ, V. - CZAKÓOVÁ, K.: Prostredie na učenie sa bádaním. In: Úvod do programovania v prostredí mikrosvetov : vysokoškolská učebnica. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2016. 8-33. s. ISBN 978-80-8122-170-5 |
ACD | CZAKÓOVÁ, K.: Tvorba vlastných aplikácií v Imagine. In: Úvod do programovania v prostredí mikrosvetov : vysokoškolská učebnica. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2016. 34-55. s. ISBN 978-80-8122-170-5. |
AEC | VÉGH, Ladislav: Interaktívne animácie vo vyučovaní algoritmov (Interactive animations in teaching and learning programming). In: Edukacja – Technika – Informatyka (Education – Technology – Computer Science), Rzeszów, Poland : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Nr. 1/15/2016, s. 207-211. ISSN 2080-9069. |
AEC | VÉGH, Ladislav: Interaktív algoritmus animációk az oktatásban (Interactive algorithm animations in education). In: Stoffová, Veronika – Zsakó, László – Szlávi, Péter (eds.): New methods and technologies in education and practice. XXIXth DIDMATTECH 2016. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest, Faculty of Informatics, 2016. s. 95-100. ISBN 978-963-284-799-3. |
AFG | VÉGH, Ladislav: Interactive algorithm animations in education. In: Stoffová, Veronika – Zsakó, László – Szlávi, Péter (eds.): XXIXth DIDMATTECH 2016. International scientific and professional conference. New methods and technologies in education and practice. ABSTRACTS. Budapest, HU : Eötvös Loránd University in Budapest, Faculty of Informatics, 2016. s. 45. ISBN 978-963-284-801-3. |
AFH | VÉGH, Ladislav: Interactive animations in teaching and learning computer science algorithms. Debrecen, HU : Institute of Mathematics – University of Debrecen, Teaching Mathematics and Computer Science, 14th volume, issue one, 2016/1, s. 129–130. ISSN 1589-7389. |
ADE | VÉGH, Ladislav: Using Interactive Game-based Animations for Teaching and Learning Sorting Algorithms. In: eLearning and Software for Education 2016. Bucharest, Romania : „CAROL I“ National Defence University Publishing House, 2016, Volume 1, s. 565–570. ISSN 2066-026X. |
ADE | VÉGH, Ladislav: Javascript library for developing interactive micro-level animations for teaching and learning algorithms on one-dimensional arrays. In: Acta Didactica Napocensia, Cluj-Napoca : Babeş-Bolyai University. Vol. 9, no. 2 (2016), s. 23-32. ISSN 2065-1430 |
ADE | VÉGH, Ladislav – STOFFOVÁ, Veronika: An interactive animation for learning sorting algorithms: How students reruced the number of comparisons in a sorting algorithm by playing a didactic game. In: Teaching Mathematics and Computer Science. Debrecen : Institute of Mathematics – University of Debrecen, 14th volume, issue one, 2016/1, s. 45–62. ISSN 1589-7389. |
AEC | TAKÁČ, O.: Výučba robotiky pomocou lego MINDSTORMS NXT. In: Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowkiego, 2016. 219-223. s. ISSN 2080-9069. |
ACB | TAKÁČ, O.: A számítógépes grafika. - 1. vyd. - Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2016. - 370 s. [14,8 AH]. - ISBN 978-80-8122-182-8. |
AEC | GUBO, Š.: Az MS Excel táblázatkezelő alkalmazása maximális folyamproblémák megoldásánál (Using MS Excel spreadsheet application in solving maximum flow problems). In: New methods and technologies in education and practice : 19. DIDMATTECH 2016. Budapest : Eötvös Loránd University, 2016. 156-161. s. ISBN 978-963-284-799-3 |
AFG | STOFFOVÁ, V. – HORVÁTH, R.:The Graphical Support of the Didactic Games Creation. In: XXIXth DIDMATTECH 2016 : New methods and technologies in education and practice : Abstracts. 1. vyd. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest : Faculty of Informatics, 2016, s. 36. ISBN 978-963-284-801-3 |
AFG | STOFFOVÁ, V. – ŠTRBO, M.: Educational technologies to support language teaching. In: XXIXth DIDMATTECH 2016 : New methods and technologies in education and practice : Abstracts. 1. vyd. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest : Faculty of Informatics, 2016, s. 35-36. ISBN 978-963-284-801-3 |
AEG | PŠENÁKOVÁ, I. – STOFFOVÁ, V.: Some principles of proper creation of interactive applications. In: XXIXth DIDMATTECH 2016 : New methods and technologies in education and practice : Asbstracts. 1. vyd. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest : Faculty of Informatics, 2016, s. 275-279. ISBN 978-963-284-801-3 |
AEC | STOFFOVÁ, V. – ŠTRBO, M.: Educational technologies to support language teaching. In: XXIXth DIDMATTECH 2016 : New methods and technologies in education and practice : 1th Part. Ed. V. Stoffová, L. Szakó and. P. Szlávi. 1. vyd. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest : Faculty of Informatics, 2016, s. 231-240. ISBN 978-963-799-3 |
AED | STOFFOVÁ, V.: Súčasné problémy prípravy učiteľov (z) informatiky. In: DidInfo 2016 : 19. ročník národnej konferencie o vyučovaní informatiky. Ed. Ľ. Trajteľ. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2016, s. 222-228. ISBN 978-80-557-0527-9 |
AEC | STOFFOVÁ, V. – CZAKÓOVÁ, K.: A pedagógiai gyakorlat fontosságáról - Az informatika tanításának gyakorlata Szlovákiában In: INFODIDACT 2016, 9. Informatika Szakmódszertani Konferencia. Ed. Péter Szlávi a László Zsakó. Zamárdi : Webdidaktika Alapítmány, 2016. (príspevok na CD, 6 s.) ISBN 978-615-80608-0-6 |
AEC | HORVÁTH R. – STOFFOVÁ, V.: The Graphical support for the didactic games creation. In: XXIXth DIDMATTECH 2016 : New methods and technologies in education and practice : 2nd Part. Ed. V. Stoffová a L. Zsakó, 1. vyd. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest : Faculty of Informatics, 2016, s. 67-82. ISBN 978-963-284-800-6 |
AEC | STOFFOVÁ, V.: Eguipment of school and readiness of teachers to use digital technologies (Sú učitelia a žiaci pripravení na používanie nových technológií). In: XXIXth DIDMATTECH 2016 : New methods and technologies in education and practice :2 nd Part. Ed. V. Stoffová a L. Zsakó, 1. vyd. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest : Faculty of Informatics, 2016, s. 101-115. ISBN 978-963-284-800-6 |
ADE | ŠTRBO, M. – STOFFOVÁ, V.: The proposal of complex safety analysis for development of dynamical systems. In: EDUCATION – TECHNOLOGY – COMPUTER SCIENCE (EDUKACJA – TECHNIKA – INFORMATYKA) : QUARTERLY JOURNAL No 1/15/2016, Kwartalnik naukowy NR 1/15/2016, s. 185-193. ISSN 2080-9069 |
AEC | PŠENÁKOVÁ I.: Interactive application in the work of teacher. In: XXIXth DIDMATTECH 2016 : New methods and technologies in education and practice :2 nd Part. Ed. V. Stoffová a L. Zsakó, 1. vyd. Budapest : Eötvös Loránd University in Budapest : Faculty of Informatics, 2016, s. 92-100. ISBN 978-963-284-800-6 |
ABC | Kmeť, T. – Kmeťová, M.: Neural Networks Solution of Optimal Control Problems with Discrete Time Delays and Time- Dependent Learning of Infinitesimal Dynamic System /, 2015. In: Artifical Neural Networks : Methods and Applications in Bio-/Neuroinformatics. - Heidelberg : Springer, 2015. - ISBN 978-3-319-09902-6, P. 315-332. |
AED | Kmeťová, M.: Geometria a jej vyučovanie v historickom kontexte (recenzent: Jozef Fulier, Ján Gunčaga), 2015. In: Ab igne ignem ; zostavil Attila Komzsík, Tibor Szabó. - 1. vyd. - ISBN 978-80-558-0792-8, S. 33-38. |
ADF | Kmeťová, M.: Rediscovered Anaglyph in Program GeoGebra, 2015. In: Acta Mathematica Nitriensia. - ISSN 2453-6091, Vol. 1, no. 1 (2015), online, p. 86-91.[ |
ADC | Kmeť, T. –Kmeťová, M.: Adaptive critic design and Hopfield neural network based simulation of time delayed photosynthetic production and prey-predator model , 2015. DOI 10.1016/j.ins.2014.08.020. In: INFORMATION SCIENCES : Informatics and Computer Science Intelligent Systems Applications. - ISSN 0020-0255, Vol. 23, no. 294 (2015), p.586-599. |
AFC | Kmeť, T. –Kmeťová, M.: A 24h forecast of solar irradiance using echo state neural networks, 2015. DOI http:// dx.doi.org/10.1145/2797143.2797166. In: Proceedings of the 16th International Conference on Engineering Applications of Neural Networks : New York : ACM, 2015. - ISBN 978-1-4503-5-15-09, Article No. 6, p. [1-8]. |
ADE | STOFFOVÁ, V. – CZAKÓOVÁ, K.: Prostredie mikrosveta v práci učiteľa základnej školy. In: Kwartalnik naukowy NR. 1(11)2015, s. 281-286. ISSN 2080-9069 |
ADE | STOFFA, J.– STOFFOVÁ, V.: Term, semiterms, and pseudoterms in technoeducation and infoeducation. In: Journal of Technology and Information Education - Časopis pro technickou a informační výchovu - Trends in Education Information Technologies and Technical Education, 1/2015, Volume 8 pp. 356-365 ISSN 1803537X |
AED | STOFFOVÁ, V. – CZAKÓOVÁ, K.: Sémantický diferenciál v pedagogickom výskume. In. Trajteľ, Ľ.(ed.): DidInfo 2015 : 21. ročník národnej konferencie. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2015. s. 150-154. ISBN 978-80-557-0852-2. |
AEC | VÉGH, Ladislav – GUBO, Štefan – TAKÁČ, Ondrej: Interaktívne animácie algoritmov vo virtuálnych svetoch (Interactive Algorithm Animations in Virtual Worlds). In Hájková, Eva – Hasilová, Kamila (eds.): XXXIII. International Coloquium on the Management of Educational Process. Brno : Univerzita obrany, 2015. s. 34. (abstrakt). Článok na CD nosiči, 8 strán. ISBN 978-80-7231-995-4. |
AEC | GUBO, Š. – TAKÁČ, O. – VÉGH, L.: Riešenie nelineárnych optimalizačných úloh pomocou tabuľkového kalkulátora. In Hájková, E. – Hasilová, K. (eds.): XXXIII mezinárodní kolokvium o řízení vzdelávacího procesu. Brno : Univerzita obrany, 2015. ISBN 978-80-7231-995-4. |
AEC | TAKÁČ, O. – GUBO, Š. – VÉGH, L.: Návrh riešenia snímania neelektrických veličín a ukladania dát. In Hájková, E. –Hasilová, K. (eds.): XXXIII mezinárodní kolokvium o řízení vzdelávacího procesu. Brno : Univerzita obrany, 2015. ISBN 978-80-7231-995-4. |
AEC | Gubo, Štefan: Riešenie úloh lineárnej a nelineárnej regresie pomocou tabuľkového kalkulátora. 2014 Olomouc : Gevak, 2014. ISBN 978-80-86768-96-0 |
AEC | Végh, Ladislav: Interaktívne animácie vo vyučovaní algoritmov. 2016 Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowskiego, 2016. ISSN 2080-9069 |
AED | HORVÁTH, R. – STOFFOVÁ, V. Nový spôsob hodnotenia domácich prác z programovania. In. Trajteľ, Ľ.(ed.): DidInfo 2015 : 21. ročník národnej konferencie. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2015. s. 56-59. ISBN 978-80-557-0852-2. |
AEC | Pšenáková, Ildikó -Stoffová, Veronika: Computer Security and its importance in engineer education. 2015 Baden : Pädagogische Hochschule Niederösterreich, ISSN 2313-1640 |
AEC | Stoffová, Veronika (50%); Štrbo, Milan (50%): The safety analysis for the safety-critical processes. 2015 Baden : Pädagogische Hochschule Niederösterreich, ISSN 2313-1640 |
ADM | Kmeť, Tibor (70%); Kmeťová, Mária (30%): BifurcationAnalysis of Time Delayed Ecological Model. 2014 Heidelberg : Springer, 2014. ISBN 978-3-319-08671-2 ISSN 1865-0929 |
ADM | Kmeť, Tibor (100%): Neural Networks Solving Free and Fixed Final Time Optimal Control Problems. 2014 ISSN 0129-6264 |
ADM | Kmet, T., Kmetova, M. Neural Networks Solution of OptimalControl Problems with Discrete Time Delays and Time-Dependent Learning of Infinitesimal Dynamic System. P. Koprinkova-Hristova et al. (eds.), Artificial Neural Networks, Springer Series in Bio-/Neuroinformatics 4, DOI: 10.1007/978-3-319-09903-3_15 _c Springer International Publishing Switzerland 2015 315 (Scopus, SpringerLinks) |
AFD | Gubo, Štefan (100%) Nemlineáris regressziós feladatok megoldása MS Excel táblázatkezelő segítségével. 2014 Komárno : Univerzita J. Selyeho, ISBN 978-80-8122-103-3 |
AFC | GUBO, Štefan: Lineáris optimalizálási feladatok megoldása táblázatkezelő segítségével. In Stoffová, V. (ed.): XXVI. DIDMATTECH 2013 – New Technologies in Science and Education. Győr : Nyugat-magyarországi Egyetem, 2014. 200-205 s. ISBN 978-963-334-184-1 |
AFD | Czakóová, Krisztina (100%): Interaktív alkalmazások és oktatóprogramok fejlesztése. 2014 Komárno : Univerzita J. Selyeho, ISBN 978-80-8122-103-3 |
AFC | Czakóová, Krisztina (100%): Skúmanie prístupu a postoja budúcich učiteľov k tvorbe vlastnej aplikácie. 2014 Olomouc : Agentúra Gevak, ISBN 978-80-86768-88-5 |
AFC | Czakóová, Krisztina: Programové prostredia na rozvoj tvorivosti. 2014 Győr - Komárno : University of West Hungary, J. Selye University, ISBN 978-963-334-184-1 |
AFC | Takáč, Ondrej (100%): Návrh navigácie autonómnych robotov využitím triangulačného princípu. 2014 Győr - Komárno : University of West Hungary - J. Selye University, ISBN 978-963-334-184-1 |
AFC | TAKÁČ O.: Vplyv IKT na zdravie. XXVII. DIDMATTECH 2014: New technologies in science and education. Olomouc: Univerzita Palackého. 2014. ISBN 978-963-334-184-1, s. 51-55. |
AFC | Stoffová, Veronika : Elektronikus tankönyv, elektronikus tananyag és e-learning. 2014 Győr - Komárno : University of West Hungary - J. Selye University, ISBN 978-963-334-184-9 |
AFC | Stoffa, Ján (50%); Stoffová, Veronika (50%): Ideal and real terms. 2014 Győr- Komárno : University of West Hungary - J. Selye University, ISBN 978-963-334-184-1 |
AFC | Stoffová, Veronika (50%); Udvaros, József (50%): Opportunities of visualization of object-oriented programming for learning. 2014 Győr - Komárno : University of West Hungary - J. Selye University, ISBN 978-963-334-184-9 |
AFC | STOFFOVÁ, Veronika: Projektové vyučovanie databázových informačných systémov (Project teaching of database information systems). In: Stoffová, V., Chráska, M., Klement, M., Havelka, M. (ed.): Sborník z mezinárodní konference XXVII. DIDMATTECH 2014. Olomouc : Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2014. s. 77-82, ISBN 978-80-86768-88-5 |
AFC | STOFFA Ján – STOFFOVÁ Veronika: Časté chyby pri používaní termínov anglického pôvodu v slovenskom pojmosloví IKT - Frequent mistakes in using of terms of English origin in Slovak terminology of ICT. In: Stoffová, V., Chráska, M., Klement, M., Havelka, M. (ed.): Sborník z mezinárodní konference XXVII. DIDMATTECH 2014. Olomouc : Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2014. s. 73-76, ISBN 978-80-86768-88-5 |
AEC | STOFFA, Ján – STOFFOVÁ, Veronika: O rozdieloch v preberaní termínov IKT medzi slovenčinou a češtinou (Ebout differences in the acceptance of English terms in ICT between Slovak and Czech) In Havelka, M., Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. (ed.): Trendy ve vzdělávání 2014. Olomouc : agentura GEVAK s.r.o., 2014. 409-414. s. ISBN 978-80-86768-89-2 |
AFD | CZAKÓOVÁ, K.: Interaktív alkalmazások és oktatóprogramok fejlesztése. In: Juhász Gy. – Horváth, K. – Strédl, T. – Árki, Z. (ed.) Vzdelávanie a veda na začiatku XXI. storočia. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2014. s. 462-466. ISBN 978-80-8122-103-3 |
AFD | GUBÓ Š.: Nemlineáris regressziós feladatok megoldása MSExcel táblázatkezelő segítségével. . In: Juhász Gy. – Horváth, K. – Strédl, T. – Árki, Z. (ed.) Vzdelávanie a veda na začiatku XXI. storočia. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2014. s. 472-481. ISBN 978-80-8122-103-3 |
AFD | VÉGH, L.: Programozás alapjainak oktatása az LSL szkriptumnyelv használatával. In: Juhász Gy. – Horváth, K. –Strédl, T. – Árki, Z. (ed.), Vzdelávanie a veda na začiatku XXI. storočia. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2014. s. 497-511. ISBN 978-80-8122-103-3 |
AFC | VÉGH, Ladislav: Methods of Creating Educational 3D Animation Models in Virtual Worlds. In Stoffová, V. (ed.): New technologies in science and education. XXVI. DIDMATTECH 2013. Győr : University of West Hungary, 2014. 61-65. s. ISBN 978-963-334-184-1. |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V.: Interaktivitás az elektronikus tankönyvekben, In: XXI. DIDMATTECH 2008. Eger : Eszterházy Károly College, 2008. (citácia na s. 95, odkaz č.11. na s. 99) STOFFA, V.: Az animació szerepe az elektronikus tankönyvekben, In: Információs társadalom, 2008, VIII(3), s. 113-125. (citácia na s. 95, odkaz č. 12 na s. 99) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V: Počítač – univerzálny didaktický prostriedok. 1. vyd. Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2003. 172 s. ISBN 80-8050-450-4 (odkaz č. 1 na s. 103) STOFFA, V.: Modelling and simulation as a recognizing method in the education. In: Educational Media International, 40 (2), 20041. London : Taylor and Francis. (odkaz č. 2 na s. 104) STOFFA, V. – VÉGH L.: A programozás tanítasának és tanulásának elektronikus támogatása. In: Eruditio – Educatio, 1. roč, 2003, č. 3, s. 105-113. ISSN 1336-8893 (odkaz č. 3 na s. 104) STOFFA, V.: Az animáció szerepe az elektronikus tankönyvekben. In: Információs társadalom, VIII, 2008, č. 3, s. 113-125. ISSN 1587-8694 (odkaz č. 4 na s. 104) STOFFA, V. – VÉGH, L.: Guided animation of dynamic data structúres. In: Third Central European Multimedia and Virtual Reality Conference. Eger, 2006, s. 175-179. ISBN 963-9495-89-1 [Príspevok na CD] (odkaz č. 5 na s. 104) STOFFOVÁ, V. – VÉGH, L.: Szemléltetőanimaciók a programozásban. In: INFODIDACT 2010 : 3. Informatika Szakmódszertani Konferencia. Szombathely 2010 (odkaz č. 6 na s. 104) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V. et al.: Informatika, informačné technológie a výpočtová technika : Terminologický a výkladový slovník. Nitra : Fakulta prírodných vied uKF v Nitre, 2001. 230s. ISBN 80-8050-450-4 (citácia na s. 172, odkaz č. 5 na s. 173) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V.: Testovanie vedomostí v LMS MOODLE. In: XXII. DFIDMATTECH 2009. Tnava – Komárno : Trnavská univerzita – Univerzita J. Selyeho, 2010, s.171-181. ISBN 978-80-8122-006-7 (citácia na s. 189, odkaz č. 10 na s. 190) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V: Počítač – univerzálny didaktický prostriedok. 1. vyd. Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2003. 172 s. ISBN 80-8050-450-4 (odkaz č. 5 na s. 218) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V.: Testovanie vedomostí v LMS MOODLE. In: XXII. DIDMATTECH 2009. Tnava – Komárno : Trnavská univerzita – Univerzita J. Selyeho, 2010, s.171-181. ISBN 978-80-8122-006-7 (odkaz č. 8 na s. 224) STOFFOVÁ, V: Počítač – univerzálny didaktický prostriedok. 1. vyd. Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2003. 172 s. ISBN 80-8050-450-4 (odkaz č. 9 na s. 224) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V: Počítač – univerzálny didaktický prostriedok. 1. vyd. Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2003. 172 s. ISBN 80-8050-450-4 (citácia na s. 226, odkaz č. 15 na s. 230) STOFFOVÁ, V.: Elektronická podpora vyučovania na 1. stupni ZŠ. In: DIDINFO 2010. 1. vyd. Banská Bystrica : KI PFPV UMB – MPC, 2006, s.130-133. ISBN 978-80-8083-952-9 (odkaz č. 16 na s. 230) STOFFOVÁ, V. – TÓTH, K.: Integrácia IKT a mikrosvetov do vyučovania na ZŠ. In: XXI. DIDMATTECH 2008-: 1. časť. Eger – Komárno : Eszterházy Károly Főiskola – Univerzita J. Selyyeho, 2009, s. 203-208. ISBN 978-963-9894-17-4 (odkaz č. 17 na s. 230) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V. Počítač - univerzálny didaktický prostriedok Nitra, UKF, 2004. 172 s. ISBN 80-8050-450-4. STOFFOVÁ, V., ŠTRBO, M. Vzdelávacie technológie na podporu vyučovania jazykov. In: Zborník konferencie XXIX. DIDMATECH 2016. Budapešť, ELTE, 2016. S. 231-240. ISBN 978-963-284-799-3 STOFFOVÁ, V. A számítógéppel támogatott tudástesztelés szabályai. In: Science for education - education for science I : Europica varietas; Nitra, UKF, 2011. s. 327-330. ISBN 978-80-8094-973-0. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V.: Počítačové hry a ich klasifikácia. In: Trendy ve vzdělávání. 2016, roč. 9, č. 1, s. 243-252. ISSN 1805-8949. STOFFOVÁ, V.: The Importance of Didactic Computer Games in the Acquisition of New Knowledge. In: The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS. pp. 676-688. eISSN: 2357-1330. http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.70 |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | 1. Stoffová, V. – Štrbo, M.: The Safety Analysis for the Safety-Critical Processes. R&E-SOURCE http://journal.ph-noe.ac.at Open Online Journal for Research and Education Special Issue #4, November 2015, ISSN: 2313-1640 2. Stoffová, V. – Udvaros, J.: Grafické modely štandardných údajových štruktúr a ich význam vo vyučovaní programovania (Graphical models of standard data structures and their importance in teaching programming). In Havelka, M., Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. (ed.): Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc : agentura GEVAK s.r.o., 2013. 323-328. s. ISBN 978-80-86768-52-6 / ISSN 1805-8949. 3. Stoffová V. – Végh, L.: Grafické modely dynamických údajových štruktúr. (Graphical models of dynamic data structures) In Havelka, M., Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. (ed.): Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc : agentura GEVAK s.r.o., 2013. 309-314. s. ISBN 978-80-86768-52-6 / ISSN 1805-8949. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Czaková K., Stoffová V. (2012), Animačné modely v didaktických aplikáciách vytvorených v LogoMotion, [w:] E. Hájková, R. Vémolová (red.), XXX. International Colloquium on the Management of Educational Process, Brno. Stoffová V. (2002), Modelovanie a simulácia ako poznávacia metóda v prírodovedných predmetoch, [w:] ACTA DIDACTICA 5 Formovanie prírodovedných poznávacích metód (Creation of cognitive methods in natural science), Nitra. Stoffa V., Végh L. (2006), Guided animation of dynamic data structures, [w:] Third Central Eu-ropean Multimedia and Virtual Reality Conference, Veszprém, Hungary. Végh L., Csízi L. (2010), Využitie virtuálnych svetov vo vzdelávaní (Using virtual worlds in edu-cation), [w:] H. Bednarczyk, E. Salata (red.), Education and technology, Radom. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Stoffová V. (2009), Interaktivitás az elektronikus tankönyvekben (Interactivity in e-course books), [w:] V. Stoffová (red.), XXI. DIDMATTECH 2008 2nd part, Eger–Komárno. Stoffová V., Tóth K. (2009), Integrácia IKT a mikrosvetov do vyučovania na ZŠ (Integration of ICT and micro-worlds into the education at elementary schol), [w:] V. Stoffová (red.), XXI. DIDMATTECH 2008 1st part, Eger–Komárno. Stoffová V., Végh L. (2010), Szemléltető animációk a programozásban, [w:] INFODIDACT 2010, 3. Informatika Szakmódszertani Konferencia, Szombathely. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Stoffa V. (2004), Modelling and simulation as a recognising method in the education, „Educational Media International” no. 41(1). Stoffa V. (2008), Az animáció szerepe az elektronikus tankönyvekben, „Információs társadalom” no. VIII(3). |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Stoffa V. (2015), Az informatika tanításának elmélete és gyakorlata, In: INFODIDACT 2015, 8. Informatika Szakmódszertani Konferencia, Editors Szlávi – Zsakó, Zamárdi. Stoffová V. (2013), Ideálny učiteľ v predstavách budúcich učiteľov informatiky. In: Ľ. Trajteľ (red.), DidInfo 2013: 19. ročník národnej konferencie, Banská Bystrica. Stoffová V., Kis-Tóth L. (1998), A tanájelöltek új információs technológiára való felkészülése Szlovákiában és Magyarországon, Eger. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Pšenáková I. (2012), Bezpečne na internete, “Media4u Magazine: čtrvtletní časopis pro podporu vzdělávání” Roč. 9, č. X2. Pšenáková I. et al. (2012), Course Content of Computer Security, In: ICETA 2012: IEEE 10th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Slovakia, Košice. Pšenáková I., Szabó T. (2014), Niektoré aspekty potreby kurzu počítačovej bezpečnosti pre nepro-fesionálov, [w:] Science for education – education for science, Nitra. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Interaktívne animácie na vyučovanie algoritmov a programovania | Interaktívne vizualizované simulačné modely algoritmov na ich vyučovanie (HU, SK, AN) | http://anim.ide.sk/ |
Zbierka animácii a vizualizácii algoritmov z informatiky | Interaktívne vizualizované simulačné modely algoritmov z informatiky na ich vyučovanie (HU, SK, AN) | http://anim.ide.sk/ |
Javascript knižnica na tvorbu interaktívnych animácií algoritmov na jednorozmernom poli | Javascript knižnica na tvorbu interaktívnych animácií algoritmov implementovaných na jednorozmernom poli (AN) | http://inalan.ide.sk/ |
Učebnica matemetiky pre 1. roč. ZŠ | Elektronická učebná pomôcka na podporu vyučovania matematiky pre žiakov prvého ročníka ZŠ (TothEva.exe) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Učebnica prírodopisu | Elektronická učebná pomôcka z Prírodovedy (TrajzerovaAniko.exe) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Stavba a programovanie robota | Riadenie Robota LEGO EV3 (Leckesigabriel.rar) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Elektronikcá učebná pomôcka na vzučovanie biologie ZŠ | Elektronikcá učebná pomôcka na podporu vyučovania stavovcov z biológie (TothovaEdita.exe) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Elektronická učebná pomôcka na vyučovanie gramatiky a pravopisu maďarského jazyka na ZŠ. | Elektronická učebná pomôcka na podporu vyučovania gramatiky a pravopisu maďarského jazyka pre žiakov 2. ročníka ZŠ. (DanisEmese.exe) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Elektronická učebná pomôcka na vyučovania matematiky na ZŠ. | Elektronická učebná pomôcka na podporu vyučovania slovných úloh z matematiky pre žiakov prvého ročníka ZŠ (PollakovaKitty.exe) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Animácie vo vyučovaní Teórie formálnych jazykov a automatov | Animácie vo vyučovaní Teórie formálnych jazykov a automatov. Učebná pomôcka pre predmet Teoretická informatika 1 na UJS | http://boct12webpage.hostujem.sk/weboldal/index.html |
Riadenie Robota LEGO EV3 | Riadenie Robota LEGO EV3 - riadiaci systém robota a aplikácie prenosu obrazu (Leckesigabriel.rar) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Príklady využívania interaktívnych tabúl | Ukážky využívania interaktívnych tabúl na príkladoch vybratých zadaní (ZibritaArnold.rar) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Elektronická učebnica Boolovej algebry | Podpora vyučovania Boolovej algebry (MolnarovaMargareta.rar) | http://infoprojekt.ujs.sk/kega2016/ |
Prírodoveda pre deti predškolského veku | Interaktívne učebné materiály pre deti predškolského veku (prirodovedna- gramotnost.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Socialna gramotnosť deti predškolského veku | Interaktívne učebné materiály pre deti predškolského veku (socialna¬ gramotnost.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Poznávaj zvieratá | Interaktívne učebné materiály pre deti predškolského veku (zvierata.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Tvorba slov pomocou predponi | Učebná pomôcka pre žiakov štvrtého ročníka v predmete slovenský jazyk a literatúra (tvorenie¬ predponami.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Vybrané slová | Učebná pomôcka pre žiakov štvrtého ročníka v predmete slovenský jazyk a literatúra (vybrane¬ slova¬ b.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Vybraté kapitoly zo slovenského jazyka | Učebná pomôcka pre žiakov štvrtého ročníka v predmete slovenský jazyk a literatúra (spodobovanie.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Hardvér osobných počítačov | Elektronická učebnica – Hardvér osobných počítačov | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
SuperShop | Virtuálny obchod na poskytovaniu služieb dotýkajúcich sa používania informačných a komunikačných technológií IKT (SuperShop.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Didaktické hry | Didaktické hry - verzia pre windows- x86 svoc¬ games¬ windows- x86.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Didaktické hry | Súbor didaktických hier - verzia pre windows- x64 (svoc¬ games¬ windows- x64.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Didaktické hry | Súbor didaktických hier - verzia pre OS Linux (svoc¬ games¬ linux.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Didaktické hry | Súbor didaktických hier - verzia pre OS Android mobilného telefónu (svoc¬ games- android.7z) | http://pdf.truni.sk/katedry/kmi/veda-vyskum?kega-010ujs-4-2014 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).