Novinárske žánre pre zrakovo znevýhodnených študentov – teória a prax
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Novinárske žánre pre zrakovo znevýhodnených študentov – teória a prax
Názov projektu (anglický): Journalistic genres for students with visual impairments – theory and practice
Začiatok riešenia projektu: 2014
Koniec riešenia projektu: 2015
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 084UK-4/2014
Vedúci projektu: doc. PhDr. Mária Follrichová, CSc.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Filozofická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Riešiteľský kolektív vytvoril komplexné dielo o novinárskych žánroch v slovenskej periodickej tlači, pričom bral do úvahy fakt, že nie všetky novinárske žánre sa v súčasnosti v periodickej tlači vyskytujú. Ich skúmaním dospeli k záveru, že v súčasnej periodickej tlači sa vyskytuje 21 novinárskych žánrov spomedzi všetkých 31 novinárskych žánrov uvádzaných v teoretickej a odbornej literatúre. Čiže tretina novinárskych žánrov sa v súčasnosti neuplatňuje v praxi. Ďalej dospeli k záveru, že hybridizácia novinárskych žánrov nedosiahla také rozmeny, aké jej pripisuje teória i prax. V denníkoch je to 0,2 % a v týždenníkoch 1 % všetkých novinárskych žánrov. Pri určovaní novinárskeho žánru využívali žánrovú dominantu.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The research team has created a complex work on journalistic genres in Slovak printed press, while taking into account the fact, that not all journalistic genres are present nowadays in the printed press. By its examination, they have come to a conclusion that in the current printed press there are 21 out of 31 journalistic genres, which are enumerated in the theoretical and expert literature. Thus one third of journalistic genres is not being applied in practice. Further, the research team has concluded that a hybridization of journalistic genres did not reach such extent that the theory and practice assign to it. It represents 0.2 per cent in journals and 1.0 per cent in all journalistic genres. A journalistic dominant was used to determine the journalistic genre.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 2 523,11 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ACB | Novinárske žánre pre zrakovo znevýhodnených študentov - teória a prax (ISBN 978-80-8127-146-5; 136 strán = 202 normostrán |
GII | Novinárske žánre pre zrakovo znevýhodnených študentov - teória a prax (ISSN 0322-7049; s. 145 - 146) |
GII | Učebnica pre zrakovo znevýhodnených študentov |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).