Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier
Základné informácie
TOP PROJEKT
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier
Názov projektu (anglický): Efficacy of teaching mathematics by the method of didactic games
Začiatok riešenia projektu: 2014
Koniec riešenia projektu: 2016
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 074UK-4/2014
Vedúci projektu: PaedDr. Peter Vankúš, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Originálne výsledky riešenia projektu pozostávajú z:
- Uskutočnenej analýzy realizovaných výskumov efektívnosti vyučovania matematiky metódou didaktických hier. Na základe tejto analýzy a tiež našich skúsenosti z podobných realizovaných výskumov sme vytvorili vhodnú metodiku takýchto výskumov a potrebné výskumné nástroje. Túto analýzu, metodiku a výskumné nástroje sme publikovali v knihe Zisťovanie efektívnosti vyučovacích metód. Analýza výskumov efektívnosti vyučovania matematiky metódou didaktických hier. Tieto výsledky sú priamo využiteľné odborníkmi z danej oblasti ako zdroj námetov, metodiky a nástrojov pri uskutočňovaní iných výskumov efektívnosti vyučovania matematiky.
- Výsledky výskumu efektívnosti vyučovania matematiky metódou didaktických hier, ktorý sme uskutočnili počas realizácie projektu, a ktoré boli publikované v knihe Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier sú jednak obohatením teórie vyučovania matematiky o ďalšie poznatky o efektívnosti vyučovania matematiky metódou didaktických hier a tiež sú motiváciou pre širokú pedagogickú verejnosť v oblasti integrácie didaktických hier do matematickej edukácie.
- Zbierka hier vytvorená ako ďalší výsledok projektu pod názvom Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier: Učebné materiály je zdrojom didaktických hier vhodných na zefektívnenie vyučovania matematiky resp. slúžiacich ako námety pre ich modifikácie. Táto zbierka je preto priamo využiteľná učiteľskou verejnosťou v rámci vyučovania školskej matematiky.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Original results of the project consist of:
- We have done analysis of researches on efficacy of teaching mathematics by the method of didactical games. On the basis of this analysis and our experience with similar researches we created proper method for such type of research and also needed research tools. The analysis, method and research tools we published in the book Zisťovanie efektívnosti vyučovacích metód. Analýza výskumov efektívnosti vyučovania matematiky metódou didaktických hier. [Finding efficacy of teaching methods. Analysis of researches on efficacy of teaching mathematics by the method of didactical games.]. These results are useful for researchers in this area as source of methods and tools for their researches on efficacy of mathematics teaching.
- The results of research on efficacy of teaching mathematics by the method of didactical games performed during the project realization where published in the book Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier [Efficacy of teaching mathematics by the method of didactical games]. This is on one side the enrichment of Theory of mathematics education with the new knowledge about efficacy of teaching mathematics by the method of didactical games and also motivation for teachers to integrate such games into mathematics education.
- Another result of the project is collection of didactical games published as Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier: Učebné materiály [Efficacy of teaching mathematics by the method of didactical games: Teaching materials]. This book is source of didactical games proper for increasing efficacy of mathematics teaching and also good as ideas for teachers for development of their own similar games. This collection is therefore very useful for mathematics teachers.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 11 452,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Vankúš, Peter (50%); Matfiaková, Anna (50%): Active methods of mathematics education. 2014 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2014. ISBN 978-80-558-0613-6 |
ACB | Vankúš, Peter (100%); Uherčíková, Viera (0%); Brincková, Jaroslava (0%): Zisťovanie efektívnosti vyučovacích metód. 2014 |
ADF | Vankúš, Peter (50%); Ochodničanová, Ivana (50%): Comparison of two research tools measuring attitudes towards mathematics. 2015 ISSN 2453-6083 |
BEE | Vankúš, Peter (100%): Výsledky vybraných výskumov používania didaktických hier v matematike. 2015 Praha : Univerzita Karlova PdF, 2015. ISBN 978-80-7290-843-1 |
BEE | Uherčíková, Viera (100%): Využitie hlavolamu Tangram na rozvíjanie priestorovej predstavivosti pre učiteľov 1. stupňa. 2015 Praha : Univerzita Karlova, 2015. ISBN 978-80-7290-843-1 |
AFD | Vankúš, Peter (100%); Gunčaga, Ján (0%); Papčo, Martin (0%): Development of pupil's attitudes towards mathematics. 2015 Ružomberok : Catholic University, 2015. ISBN 978-80-561-0296-1 |
AFD | Uherčíková, Viera (100%): Using of Tangram in the mathematics education at primary school. 2015 Ružomberok : Catholic University, 2015. ISBN 978- 80-561-0296-1 |
BEE | Uherčíková, Viera (50%); Vankúš, Peter (50%): Kontinuálne vzdelávanie na tému netradičného vyučovania matematiky. 2016 Praha : Univerzita Karlova, 2016. ISBN 978-80-7290-894-3 |
BEE | Vankúš, Peter (100%): Matematické sústredenie pre študentov učiteľstva. 2016 Praha : Univerzita Karlova, 2016. ISBN 978-80-7290-894-3 |
BEF | Vankúš, Peter (100%): Aktivity z matematického sústredenia - námety pre vyučovanie. 2016 Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. ISBN 978-80-8147-075-2 |
BEF | Uherčíková, Viera (50%); Vankúš, Peter (50%): Námety pre učiteľov na motiváciu žiakov v geometrii. 2016 Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. ISBN 978-80-8147-075-2 |
BEF | Uherčíková, Viera (100%): Motivačné úlohy vo vyučovaní geometrie. 2016 Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. ISBN 978-80-8147-075-2 |
AFH | Vankúš, Peter (50%); Ochodničanová, Ivana (50%): Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier. 2016 Žilina : Žilinská univerzita, 2016. ISBN 978-80-554-1279-5 |
ADF | Uherčíková, Viera (50%); Vankúš, Peter (50%): Analýza typov úloh podporujúcich poznávací proces v geometrii v rámci kontinuálneho vzdelávania pedagógov MŠ. 2016 ISSN 1336-2232 |
ACB | Vankúš, Peter (100%); Uherčíková, Viera (0%); Ochodničanová, Ivana (0%): Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier: Učebné materiály. 2016 |
ACB | Vankúš, Peter (100%); Uherčíková, Viera (0%); Ochodničanová, Ivana (0%): Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier. 2016 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
www stránka projektu | Stránka slúžiaca na propagáciu a disemináciu výsledkov realizovaných v rámci riešenia projektu. | http://comae.sk/kega074_4_2014.html |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).