Procesy (re)konštrukcie prekonceptov u žiakov z marginalizovaných rómskych komunít ako prostriedok postojových zmien v oblasti školského diskurzu

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Procesy (re)konštrukcie prekonceptov u žiakov z marginalizovaných rómskych komunít ako prostriedok postojových zmien v oblasti školského diskurzu

Názov projektu (anglický): Processes underlying the (re)construction of preconcepts in pupils from marginalized Roma communities as the means of attitudinal changes in the domain of scholastic discourse

Začiatok riešenia projektu: 2014

Koniec riešenia projektu: 2015

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 040PU-4/2014

Vedúci projektu: PaedDr. Monika Miňová, PhD.

Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Originálnym výsledkom a konkrétnym výstupom daného projektu sú vedecká monografia s názvom „Procesy (re)konštrukcie prekonceptov u žiakov z marginalizovaných rómskych komunít“, odborná monografia s názvom „Stimulačný program na podporu pozitívnych interpretácii školského diskurzu a diagnostický nástroj (batéria projektívnych techník - doplňujúcich, asociačných a kresebných) zameraný na zisťovanie stavu a úrovne detských prekonceptov o škole. Na základe nášho výskumu a použitého diagnostického nástroja dovolíme si tvrdiť, že deti a žiaci z marginalizovaných rómskych komunít vo veľkej miere nemajú vytvorené prekoncepty o škole a súčastiach školskej reality.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

With respect to original results, the current research project produced the following outcomes. A scientific monograph named “The processes of pre-concept (re)construction in children from marginalized Roma communities”, scholarly monograph “Stimulation program supporting the positive interpretations of scholastic discourse” and a diagnostic measure (Battery of projective techniques - fill-in, associative and drawing techniques) aimed at the assessment of the quality of children’s pre-concepts about the school. Based on the findings of our research, we conclude that, to large extent, the children and pupils stemming from marginalized Roma communities don’t possess any pre-concepts about school and the aspects of educational reality in general.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 7 320,85 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFD Miňová, Monika (50%); Šepeľáková, Lucia (50%): Fenomén detských prekonceptov a ich odraz v školskom diskurze. 2014 Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2014. ISBN 978-80-555-1237-2. s. 500-506.
AFD Šepeľáková Lucia – Miňová Monika. 2015. Detské prekoncepty ako východisko bádateľských aktivít. In Bádateľské aktivity vo vzdelávaní. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie 25.06.2015. Bratislava: ŠPÚ, 2015. ISBN 978-80-8118-142-9. s. 208 – 213.
AFH Školská edukácia detí z rôzneho socio-kultúrneho prostredia. Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami : zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej multiodborovej konferencie 17. - 18. september 2015 Prešov. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-555-1355-3.s. 54-55.
AFH Projektívne techniky - nástroje diagnostikovania detských prekonceptov o škole u detí z marginalizovaných rómskych komunít. Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami : zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej multiodborovej konferencie 17. - 18. september 2015 Prešov. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-555-1355-3. s. 75.
AFH Determinanty vzdelávania žiakov zo znevýhodňujúceho prostredia v podmienkach inkluzívneho vzdelávania. Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami : zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej multiodborovej konferencie 17. - 18. september 2015 Prešov. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-555-1355-3. s. 66.
AEC Miňová Monika. 2015. Prekoncepty o skole u deti z marginolizovanych romskych komunit. Vitebsk : Učreždenie obrazovania \\\"Vitebskij gosudartstvennyj universitet im. P. M. Mašerova\\\", 2015. v tlači
AAB MIŇOVÁ, M, - L. ŠEPLÁKOVÁ – M. BOBÁKOVÁ – M. PORTIK. 2015. Procesy (re)konštrukcie prekonceptov u žiakov z marginalizovaných rómskych komunít ako prostriedok postojových zmien v oblasti školského diskurzu. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-555-1497-0. v tl
BAB ŠEPEĽÁKOVÁ, L. – M. MIŇOVÁ. 2015. Stimulačný program na podporu pozitívnych interpretácií školského diskurzu. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-555-1496-3.

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter