Zvyšovanie kvality pregraduálnej prípravy špeciálnych pedagógov v kontexte inovatívnych trendov teórie a praxe

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Zvyšovanie kvality pregraduálnej prípravy špeciálnych pedagógov v kontexte inovatívnych trendov teórie a praxe

Názov projektu (anglický): Quality improvement of undergraduate training for special education teachers in the context of innovative trends in theory and practice

Začiatok riešenia projektu: 2014

Koniec riešenia projektu: 2016

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 035PU-4/2014

Vedúci projektu: doc. PaedDr. Bibiána Hlebová, PhD.

Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Problematika skvalitňovania a zvyšovania úrovne pregraduálnej vysokoškolskej prípravy budúcich špeciálnych pedagógov na edukáciu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (so zameraním na deti, žiakov a dospelých s mentálnym postihnutím a psychosociálnym narušením) je neustále aktuálna. V súčasnosti nadobúda nový rozmer významu, ktorý spočíva nielen v procese postupného presadzovania inkluzívnej filozofie edukácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v podmienkach základných škôl na Slovensku, ale aj v kontexte pregraduálnej prípravy špeciálnych pedagógov a kontinuálneho celoživotného vzdelávania pedagógov na základných školách. Riešitelia projektu sa usilovali tento "otvorený problém" edukácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami “uchopiť” a naznačiť aj možnosti jeho efektívneho riešenia prostredníctvom zostaveného a publikovaného korpusu (8 knižných titulov) primárnej študijnej špeciálnopedagogickej a špeciálnej odborovodidaktickej literatúry s teoretickou i praktickou implementáciou inovatívnych edukačných trendov a koncepcií (aj prostredníctvom multimediálnej opory v prostredí e-learningu Moodle na PF PU v Prešove), v čom spočíval hlavný cieľ riešenia projektu KEGA.

Knižné tituly korpusu prezentujeme podľa tematických oblastí:

1. so zameraním na dejiny špeciálnej pedagogiky - pedagogiky mentálne postihnutých a pedagogiky psychosociálne narušených:

ACB – HORŇÁK, L., KOLLÁROVÁ, E., MATUŠKA, O.: História starostlivosti o ľudí s postihnutím a narušením v európskom kontexte. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 260 s. ISBN 978-80-555-1663-9.

2. so zameraním na špeciálnu edukáciu žiakov s viacnásobným postihnutím:

ACB – HREBEŇÁROVÁ, L.: Edukácia žiakov s viacnásobným postihnutím. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 200 s. ISBN 978-80-555-1694-3.

3. so zameraním na špeciálnu odborovú didaktiku vyučovacích predmetov pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím:

ACD – HLEBOVÁ, B. a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 498 s. ISBN 978-80-555-1644-8.   (1 kniha so 7 kapitolami)

ACD – HLEBOVÁ, B.: Didaktika, špeciálna didaktika a jej systém. In: B. HLEBOVÁ a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 17 – 46. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – HLEBOVÁ, B.: Špeciálna didaktika slovenského jazyka a literatúry. In: B. HLEBOVÁ a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 47 – 186. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – ŠEBEŇOVÁ, I.: Špeciálna didaktika prírodovedných predmetov. In: B. HLEBOVÁ a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 187 – 222. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – ŠEBEŇOVÁ, I.: Špeciálna didaktika pracovného vyučovania. In: B. HLEBOVÁ a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, s. 223 – 256. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – KOŠALOVÁ, K.: Špeciálna didaktika hudobnej výchovy. In: B. HLEBOVÁ a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 257 – 312. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – ČEKANOVÁ, T., DANCÁK, F.: Špeciálna didaktika výtvarnej výchovy. In: B. HLEBOVÁ a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 313 – 394. ISBN 978-80-555-1644-8. (Čekanová – 50 %, Dancák – 50 %).

ACD – HREBEŇÁROVÁ, L., CHOVANOVÁ, E.: Špeciálna didaktika telesnej a športovej výchovy. In: B. HLEBOVÁ a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 395 – 490. ISBN 978-80-555-1644-8. (Hrebeňárová – 65 %, Chovanová – 35 %).                           

4.  so zameraním na špeciálnu edukáciu detí a žiakov s poruchami správania v predškolských inštitúciách, v školách hlavného prúdu a v špeciálnych výchovných zariadeniach:

AAB – PODHÁJECKÁ, M., KOŽÁROVÁ, J.: Komplexný prístup k deťom s problémovým správaním v predškolskom veku. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 244 s. ISBN 978-80-555-1648-6.

ACB – ŽOLNOVÁ, J., SEMANOVÁ, A.: Edukácia žiaka so psychosociálnym narušením na základnej škole. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 168 s. ISBN 978-80-555-1657-8.

5.  so zameraním na patopsychológiu:

ACB – DUBAYOVÁ, T.: Patopsychológia detí so psychosociálnym narušením pre pedagógov. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 84 s. ISBN 978-80-555-1621-9.

6. so zameraním na špeciálnopedagogickú prax: 

BCI – ČEKANOVÁ, T.: Špeciálnopedagogická prax na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 68 s. ISBN 978-80-555-1664-6.

7.  so zameraním na špeciálnopedagogickú prípravu zahraničných študentov v anglickom jazyku:  

ACB – KOŽÁROVÁ, J., HREBEŇÁROVÁ, L., DUBAYOVÁ, T.  2016. Education of students with special educational needs in inclusive settings. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 152 s. ISBN 978-80-555-1679-0.

 

Vzhľadom na to, že inovácia primárnej študijnej špeciálnopedagogickej a špeciálnej odborovodidaktickej literatúry na pedagogických fakultách na Slovensku doteraz absentovala, môžeme zostavený korpus 8 knižných titulov považovať za inovatívny a inšpirujúci v domácom i zahraničnom edukačnom kontexte. V súčasnosti ich aktuálny význam nachádzame predovšetkým v procese implementácie do skvalitňovnia pregraduálnej prípravy špeciálnych pedagógov na PF PU v Prešove na edukácia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (so zameraním na detí, žiakov a dospelých s mentálnym postihnutím, problémovým správaním a psychosociálnym narušením) v rámci bakalárskeho, magisterského a doktorandského stupňa štúdia v dennej a externej forme, ako aj v ďalšom doplňujúcom vzdelávaní pedagógov.

V rámci plnenia cieľov projektu kvantitatívnym i kvalitatívnym obohatením výstupov riešenia projektu sú aj ďalšie aktivity riešiteľov projektu za celé obdobie jeho riešenia, ku ktorým patria publikačné výstupy v kategóriách: ACD – 7, ADE – 2, ADF – 6, AEC – 1, AED – 1, AEG – 1, AFC – 10, AFD – 18, AFG – 1, AFH – 1, BBB – 1, DAI – 2, EDI – 18, FAI – 2, GII – 8 (spolu: 79 výstupov); periodicita vydávania vedeckého časopisu Špeciálny pedagóg - časopis pre špeciánopedagogickú teóriu a prax (2014 - 2016, 6 čísel) (dostupné na internete: http://ksp.pf.unipo.sk/sk/specialny-pedagog-casopis-pre-specialnopedagogicku-teoriu-a-prax/23); účasť riešiteľov na domácich i zahraničných vedeckých a odborných konferenciách a seminároch (31 účastí - 20 domácich, 11 zahraničných);  propagácia vedeckej školy riešiteľov projektu (vedenie 142 študentov a učiteľov zo špeciálnopedagogickej praxe pri písaní záverečných prác súvisiacich s cieľmi projektu); vyškolenie 5 riešiteľov projektu vo vybraných výcvikových kurzoch na Slovensku i v zahraničí (USA, ČR) a implementácia získaných vedomostí i zručností do tvorby korpusu primárnej študijnej špeciálnopedagogickej a špeciálnej odborovodidaktickej literatúry, ako aj do skvalitnenia pregraduálnej prípravy špeciálnych pedagógov; ukončenie doktorandského štúdia na Katedre špeciálnej pedagogiky PF PU v Prešove počas riešenia projektu (2 riešitelia v internej forme doktorandského štúdia); organizovanie ďalších podujatí na PF PU v Prešove v spolupráci so študentmi špeciálnej pedagogiky a učiteľmi zo špeciálnopedagogickej praxe (2 vedecké konferencie, 2 odborné semináre a workshopy pre študentov a učiteľov, 2 celoslovenské kolá Logickej olympiády pre intelektovo nadaných žiakov základných škôl); ďalej výučba špeciálnej pedagogiky u zahraničných študentov v rámci ERASMU+ (3 riešitelia); prezentácia výsledkov riešenia projektu využitím vlastnej internetovej stránky riešiteľov projektu na KŠP PF PU v Prešove (http://ksp.pf.unipo.sk/sk/vedecka-a-vyskumna-cinnost/18) na propagáciu výsledkov riešenia i organizovaných podujatí, ako aj prostredníctvom posterovej prezentácie riešenia projektu (na 5 podujatiach), čím výsledky riešenia projektu v jednotlivých etapách nadobudli význam aj v širšom spoločenskom kontexte, a to pre akademickú obec, pedagogickú i špeciálnopedagogickú prax.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The issue of improving quality and decreasing the level of undergraduate university training of the future special education teachers for the education of pupils with special educational needs (with a focus on children, students and adults with intellectual disabilities and psycho-social disturbances) is timeless still. Currently, it takes a new meaning which roots not only in a process of the subsequent and gradual promotion of a philosophy of inclusive education for pupils with special educational needs in the elementary school settings in Slovakia, but also in a content of undergraduate training for the special and education teachers and life-long learning for the elementary school teachers. The project team members have attempted to “handle” this “wide-open issue” of the education of pupils with special educational needs, and thus to suggest and indicate the possibilities of its effective solution through the compiled and published corpus (8 book titles) of primary study special-educational and special subject-pedagogical literature with theoretical and practical implementation of the innovative educational trends and conceptions (through multimedia support in the e-learning Moodle environment at the Faculty of Education, University of Prešov in Prešov as well), which was the main objective of the KEGA project conduction.

 

Book titles of the mentioned corpus are presented according to their thematic affiliation:

1.   with a focus on the history of special education – education of intellectually disabled and education of psycho-socially disturbed:

ACB – HORŇÁK, L., KOLLÁROVÁ, E., MATUŠKA, O. 2016. History of care for the people with disabilities and impairments in the European context. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 260 p. ISBN 978-80-555-1663-9.

 

2.   with a focus on the special education of students with multiple disabilities:

ACB – HREBEŇÁROVÁ, L.  2016.  Education  of  students  with  multiple   disabilities.  Prešov:  Vydavateľstvo  Prešovskej  univerzity, 2016.  200 p. ISBN 978-80-555-1694-3.

 

3.   with a focus on the special subject-didactics and pedagogy of taught subjects for the teachers of students with intellectual disability:

ACD – HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Selected chapters from the special didactics and pedagogy of subjects (for the teachers of students with intellectual disabilities). Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 498 p. ISBN 978-80-555-1644-8.

 

ACD – HLEBOVÁ, B.: Didactics, special didactics and its system. In: HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Selected chapters from the special didactics and pedagogy of subjects (for the teachers of students with intellectual disabilities). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, pp. 17 – 46. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – HLEBOVÁ, B.: Special didactics of Slovak language and literature. In: HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Selected chapters from the special didactics and pedagogy of subjects (for the teachers of students with intellectual disabilities). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, pp. 47 – 186. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – ŠEBEŇOVÁ, I.: Special didactics of nature science subjects. In: HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Selected chapters from the special didactics and pedagogy of subjects (for the teachers of students with intellectual disabilities). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, pp. 187 – 222. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – ŠEBEŇOVÁ, I.: Special didactics of vocational education. In: HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Selected chapters from the special didactics and pedagogy of subjects (for the teachers of students with intellectual disabilities). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, pp. 223 – 256. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – KOŠALOVÁ, K.: Special didactics of music education. In: HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Selected chapters from the special didactics and pedagogy of subjects (for the teachers of students with intellectual disabilities). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, pp. 257 – 312. ISBN 978-80-555-1644-8.

ACD – ČEKANOVÁ, T., DANCÁK, F.: Special didactics of art education. In: HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Selected chapters from the special didactics and pedagogy of subjects (for the teachers of students with intellectual disabilities). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, pp. 313 – 394. ISBN 978-80-555-1644-8. (Čekanová – 50 %, Dancák – 50 %).

ACD – HREBEŇÁROVÁ, L., CHOVANOVÁ, E.: Special didactics of physical and sports education. In: HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Selected chapters from the special didactics and pedagogy of subjects (for the teachers of students with intellectual disabilities). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, pp. 395 – 490. ISBN 978-80-555-1644-8. (Hrebeňárová – 65 %, Chovanová – 35 %).

 

4.   with a focus on the special education of children and students with conduct disorders and behaviour problems in pre-school institutions, mainstream schools, and special educational facilities:

AAB – PODHÁJECKÁ, M., KOŽÁROVÁ, J. 2016. Comprehensive approach towards children with problem behaviours in pre-school age. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 244 p. ISBN 978-80-555-1648-6.

 

ACB – ŽOLNOVÁ, J., SEMANOVÁ, A. 2016. Education of a student with psycho-social disturbances at elementary school. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 168 p. ISBN 978-80-555-1657-8.

 

5.   with a focus on the abnormal psychology:

ACB – DUBAYOVÁ, T. 2016. Abnormal psychology of children with psycho-social disturbances for teachers. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 84 p. ISBN 978-80-555-1621-9.

 

6.   with a focus on special-educational practice:

BCI – ČEKANOVÁ, T. 2016. Special-educational practice at the Faculty of Education, University of Prešov in Prešov. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 68 p. ISBN 978-80-555-1664-6.

 

7.   with a focus on the special-educational training for international students in English language:

ACB – KOŽÁROVÁ, J., HREBEŇÁROVÁ, L., DUBAYOVÁ, T.  2016. Education of students with special educational needs in inclusive settings. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 152 p. ISBN 978-80-555-1679-0.

 

Given that the innovation of the primary study special-educational and special subject-didactical literature at the educational faculties within Slovakia has been absenting yet, we might consider the compiled corpus of 8 book titles to be innovative and inspiring as in the domestic as in the international context. Currently, the actual importance of the publications might be found particularly in the implementation process towards the improvement of the undergraduate training of special education teachers at the Faculty of Education, University of Prešov in Prešov for the education of students with special educational needs (with a focus on children, pupil and adults with intellectual disabilities, problem behaviours and psycho-social disturbances) within the bachelor, master and Ph.D. study cycle either in full time or a part time form, as well as in the continuous life-long learning of the teachers.

Within the project objectives fulfilment, other activities are also an enrichment as qualitative as quantitative in a form of members' activities during the project duration, where could be included the publications in categories: ACD – 7, ADE – 2, ADF – 6, AEC – 1, AED – 1, AEG – 1, AFC – 10, AFD – 18, AFG – 1, AFH – 1, BBB – 1, DAI – 2, EDI – 18, FAI – 2, GII – 8 (together: 79 publications); periodicity of the scientific journal publishing Special Education Teacher – journal for special-educational theory and practice (2014 – 2016, 6 issues) (available at: http://ksp.pf.unipo.sk/sk/specialny-pedagog-casopis-pre-specialnopedagogicku-teoriu-a-prax/23); project members' participation at the domestic and international scientific conferences and professional seminars (31 participations – 20 domestic, 11 international); propagation of the scientific school of project members (supervision of 142 students and teachers from special-educational practice in writing the final thesis related to the project objectives); training of 5 project members in selected courses in Slovakia and abroad (USA, Czech Republic) and the implementation of gained knowledge and skills into the creation of corpus of primary study special-educational and special subject-didactical literature, as well as into the improvement of undergraduate training of special education teachers; graduation at the Ph.D. study cycle at the Department of Special Education, Faculty of Education, University of Prešov (2 project members in the full-time Ph.D. study form); organizing of other events as the Faculty of Education, University of Prešov in a cooperation with the students of the Special education study program and the teachers from special-educational practice (2 scientific conferences, 2 professional seminars and workshops for students and teachers, 2 national finals of the Logical Olympics for intellectually gifted pupils from elementary schools); moreover, lecturing Special education disciplines for international students within ERASMUS+ (3 project members); project outcomes presentation through own web-page of the project members at the Department of Special Education, Faculty of Education, University of Prešov (available at: http://ksp.pf.unipo.sk/sk/vedecka-a-vyskumna-cinnost/18) for the propagation of the project outcomes and organized events, as well as through the poster presentation of the project (at 5 events), and thus the project outcomes in particular phases gained the importance in a wider context, as for the academic area, as for educational as well as for special-educational practice.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 23 877,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AAB PODHÁJECKÁ, M., KOŽÁROVÁ, J. 2016. Komplexný prístup k deťom s problémovým správaním v predškolskom veku. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 244 s. ISBN 978-80-555-1648-6.
ACB HORŇÁK, L., KOLLÁROVÁ, E., MATUŠKA, O. 2016. História starostlivosti o ľudí s postihnutím a narušením v európskom kontexte. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 260 s. ISBN 978-80-555-1663-9.
ACB HREBEŇÁROVÁ, L. 2016. Edukácia žiakov s viacnásobným postihnutím. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 200 s. ISBN 978-80-555-1694-3.
ACB ŽOLNOVÁ, J., SEMANOVÁ, A. 2016. Edukácia žiaka so psychosociálnym narušením na základnej škole. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 168 s. ISBN 978-80-555-1657-8.
ACB DUBAYOVÁ, T. 2016. Patopsychológia detí so psychosociálnym narušením pre pedagógov. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 84 s. ISBN 978-80-555-1621-9.
ACB KOŽÁROVÁ, J., HREBEŇÁROVÁ, L., DUBAYOVÁ, T. 2016. Education of students with special educational needs in inclusive settings. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 152 s. ISBN 978-80-555-1679-0.
ACD HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 498 s. ISBN 978-80-555-1644-8.
ACD HLEBOVÁ, B.: Didaktika, špeciálna didaktika a jej systém. In: HLEBOVÁ, B. a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 17 – 46. ISBN 978-80-555-1644-8.
ACD HLEBOVÁ, B.: Špeciálna didaktika slovenského jazyka a literatúry. In: HLEBOVÁ, B. a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 47 – 186. ISBN 978-80-555-1644-8.
ACD ŠEBEŇOVÁ, I.: Špeciálna didaktika prírodovedných predmetov. In: HLEBOVÁ, B. a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 187 – 222. ISBN 978-80-555-1644-8.
ACD ŠEBEŇOVÁ, I.: Špeciálna didaktika pracovného vyučovania. In: HLEBOVÁ, B. a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, s. 223 – 256. ISBN 978-80-555-1644-8.
ACD KOŠALOVÁ, K.: Špeciálna didaktika hudobnej výchovy. In: HLEBOVÁ, B. a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 257 – 312. ISBN 978-80-555-1644-8.
ACD ČEKANOVÁ, T., DANCÁK, F.: Špeciálna didaktika výtvarnej výchovy. In: HLEBOVÁ, B. a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 313 – 394. ISBN 978-80-555-1644-8. (Čekanová – 50 %, Dancák – 50 %).
ACD HREBEŇÁROVÁ, L., CHOVANOVÁ, E.: Špeciálna didaktika telesnej a športovej výchovy. In: HLEBOVÁ, B. a kol.: Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016, s. 395 – 490. ISBN 978-80-555-1644-8. (Hrebeňárová – 65 %, Chovanová – 35 %).
BCI ČEKANOVÁ, T. 2016. Špeciálnopedagogická prax na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 68 s. ISBN 978-80-555-1664-6.
ADE HLEBOVÁ, B. 2016. Otherness of Roma in Inclusive Education of Roma Pupils in Slovakia. In: World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 112, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 2016, Vol. 10, No. 4, p. 2393 – 2398. ISSN 1307-6892.
ADE HORŇÁK, L. 2016. Inclusive Education of the Roma Pupils from the Socially Disadvantaged Backgrounds as One of the Determinants of the Social Inclusive in the Slovak Republic. In: World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 112, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 2016, Vol. 10, No. 4, p. 1131 – 1137. ISSN 1307-6892.
ADF KOŠALOVÁ, K. 2014. Therapeutic intervention through music-kinetic expression for pupils with attention deficit hyperactivity disorder. In: Alexander Dubček University of Trenčín, Slovak Republik. Izhevsk State Technical University, Russian Federation. University Review. Vol. 2014, No 1 – 2, p.82 – 86. ISSN 1337-6047.
ADF SEMANOVÁ, A., HORŇÁK, L. 2014. Všeobecný model agresie ako rámec pre pochopenie agresie mladistvých v reedukačných centrách. In: Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 3, 2014, č. 2, s. 38 – 49. ISSN 1338-6670.
ADF SEMANOVÁ, A., HORŇÁK, L. 2015. Tútorstvo ako forma sociálnej opory reedukácie. In: Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 1, s. 46 – 58. ISSN 1338-6670.
ADF KLUGEROVÁ, J., BOSÁKOVÁ, A., NĚMEC, Z. 2015. Rozvoj odborné praxe ve vysokoškolské přípravě speciálních pedagogů. In: Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 2, s. 69 – 75. ISSN 1338-6670.
ADF KOŠALOVÁ K., HUDÁKOVÁ, J. 2016. Folk dance in music education in the intention of expressive music therapy. In: Publikacja pod redakcją dr hab. Macieja Kołodziejskiego prof. KPSW pt: Transgressions in artistic education. Person-Music-Art. Poľsko: Jelenia Góra: Krakonoska Panstwowa Szkola Wyzsza w Jelenej Górze, 2016, s. 95 –110. ISBN 978-83-61955-42-9.
ADF KRESILA, J., HORŇÁK, L. 2016. Termíny mentálne postihnutie, mentálna retardácia a duševná zaostalosť z aspektu princípov tvorby adekvátneho odborného jazyka. In: Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 5, 2016, č. 2, s. 3 – 20. ISSN 1338-6670.
AEC HREBEŇÁROVÁ, L., IVANKOVÁ, A., PALKOVÁ, V. 2015. Analýza syndrómu vyhorenia u vychovávateľov detí s mentálnym postihnutím v závislosti od dĺžky praxe. In: Wybrane problemy edukacji i profilaktyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym = Selected problems education and prevention of early school children. Opole: Wydawnictwa Wyzszej szkoly zarzadzania i administracji w Opolu, 2015, s. 189 – 195. ISBN 978-83-62683-72-7.
AED ŽOLNOVÁ, J. 2016. Deskripcia vybraných kategórii životnej spokojnosti detí v reedukačných centrách. In: Hargašová, L. (Ed.): Zo zariadenia do samostatného života. Inovácie ústavnej starostlivosti a kvalita života po odchode zo zariadení. Trnava: Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2016, s.126 – 135. ISBN 978-80-8082-964-3. Dostupné na internete: http://prevenciaad.sk/wp-content/uploads/2016/09/Zo-zariadenia-do-samostatn%C3%A9ho-%C5%BEivota_Zborn%C3%ADk_2016.pdf.
AEG DUBAYOVÁ, T., ČEKANOVÁ, T., PALKOVÁ, V. 2016. Motivation and school connectedness as non-cognitive factors of school success of pupils of young school age. In: FILIČKOVÁ, M.: Meeting the challenge of assessing and educatin students with special needs. Zborník abstraktov z medzinárodnej konferencie, 15. – 16. 9.2016, Krakow, Poľsko. Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove, 2016. ISBN 978-80-555-1616-5.
AFC SEMANOVÁ, A., HORŇÁK, L. 2015. Uplatňovanie techník systemického, na riešenie orientovaného prístupu pri práci s deťmi a mladistvými. In: Krejčová, L., Mertin, V. 2015. Škola jako místo setkávání 2015 aneb Učíme se pro život, ne pro školu [elektronický zdroj – CD]. Sborník příspěvků z konference konané 17. dubna 2015. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2015, s. 58 – 65. ISBN 978–80–7308–560–5.
AFC HLEBOVÁ, B. 2016. Stratégie rozvíjania komunikačnej kompetencie žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia v podmienkach inklúzie. In: Edukacja na rozdrožu? Wspólczesne problemy wobec edukacji i profilaktyki. Miedzynarodowa interdyscyplinarna konferencja naukowa. Opole, 14. – 15. kwietnia 2016 r. Red. Wojciech Duczmal, Jura Tey, Lukasz Fiebich. Opole: Wydawnictvo instytut Slaski, Sp. Z o.o., 2016, s. 106 – 115. ISBN 978-83-62683-76-5.
AFC HORŇÁK, L. 2016. Advantanges and disadvantanges of inclusive education of pupils with intellectual disabilities in elementary school. In: Bernátová, R., Kania, S., Sliwa, S. (Eds.): Edukacja na rozdrožu? Wspólczesne problemy wobec edukacji i profilaktyki. Miedzynarodowa interdyscyplinarna konferencja naukowa. Opole, 14. – 15. kwietnia 2016 r. Opole: Wydawnictvo instytut Slaski, Sp. Z o.o., 2016, s. 15 – 26. ISBN 978-83-62683-77-2.
AFC SEMANOVÁ, A., HORŇÁK, L. 2016. Agresívne správanie adolescentov v kontexte modelu spracovania sociálnych informácií. In: Bernátová, R., Kania, S., Sliwa, S. (Eds.): Edukacja na rozdrožu? Wspólczesne problemy wobec edukacji i profilaktyki. Miedzynarodowa interdyscyplinarna konferencja naukowa. Opole, 14. – 15. kwietnia 2016 r. Opole: Wydawnictvo instytut Slaski, Sp. Z o.o., 2016, s. 96 – 105. ISBN 978-83-62683-77-2.
AFC SEMANOVÁ, A., HORŇÁK, L. 2016. Program WOWW ako prostriedok podpory a rozvoj školskej úspešnosti žiakov. In: Škola jako místo setkávání 2016 aneb učení je zábavné a inspirativní v každém věku. Sborník příspěvků z konference konané 15. dubna 2016. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2016, s. 57 – 68. ISBN 978-80-7308-643-5.
AFC KOŽÁROVÁ, J., PODHÁJECKÁ, M. 2016. Prevalence of behaviour problems in pre-school children in Slovakia and the preparation of teachers for working with these children. In: Bernátová, R., Kania, S., Sliwa, S. (Eds.): Edukacja na rozdrožu? Wspólczesne problemy wobec edukacji i profilaktyki. Miedzynarodowa interdyscyplinarna konferencja naukowa. Opole, 14. – 15. kwietnia 2016 r. Opole: Wydawnictvo instytut Slaski, Sp. Z o.o., 2016, s. 56 – 63. ISBN 978-83-62683-77-2.
AFC DUBAYOVÁ, T., HORVÁTHOVÁ, J. 2016. Analýza príčin útekov detí umiestnených v reedukačných centrách. In: Bernátová, R., Kania, S., Sliwa, S. (Eds.): Dziecińnstvo szans i zagrożeń. Zborník z konferencie Edukacja na rozdrożu? Współczesne problemy wobec edukacji i profilaktyki. Medzinárodná interdisciplinárna konferencia, 14. – 15. máj 2016. Opole: Wydawnictwo Instytut Slaski, 2016, s. 254 – 259. ISBN 978-83-62683-77-2.
AFC ČEKANOVÁ, T. 2016. Potreba špeciálnopedagogickej praxe v pregraduálnej príprave.študentov Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove. In: Učitelské praxe – současné poznatky a perspektívy. Sborník z konference, Brno, 2016. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 96 – 101. ISBN 978-80-210-8274-8.
AFC ČEKANOVÁ, T. 2016. Postavenie praxe v pregraduálnej príprave špeciálnych pedagógov na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. In: Edukacja na rozdrožu? Wspólczesne problemy wobec edukacji i profilaktyki. Miedzynarodowa interdyscyplinarna konferencja naukowa. Opole, 14. – 15. kwietnia 2016 r. Red. Wojciech Duczmal, Jura Tey, Lukasz Fiebich. Opole: Wydawnictvo instytut Slaski, Sp. Z o.o., 2016, s. 46 – 51. ISBN 978-83-62683-76-5.
AFC KOŠALOVÁ, K., ŽOLNOVÁ, J. 2016. Znaczenie komunikacji muzyczno-ruchowej w edukacji uczniów z nadpobudliwością psychoruchową. In: W. Kudyby, W., Pulita, M. (Eds.): Wyzwania współczesnej edukacji – komunikacja w kształceniu i wychowaniu. III Międzynarodową Konferencję Naukową. organizowaną w dniach 21-22 kwietnia 2016 roku. Nowy Sącz (v tlači).
AFD HLEBOVÁ, B. 2014. Quo vadis špeciálna pedagogika? In: História, súčasnosť a perspektívy vzdelávania na pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou organizovanej pri príležitosti 65. výročia založenia Pedagogickej fakulty v Prešove v dňoch 22. – 23. októbra 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014, s. 60 – 68. ISBN 978-80-555-1237-2.
AFD HORŇÁK, L. 2014. Nové výzvy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove v kontexte inkluzívneho vzdelávania. In: História, súčasnosť a perspektívy vzdelávania na pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou organizovanej pri príležitosti 65. výročia založenia Pedagogickej fakulty v Prešove v dňoch 22. – 23. októbra 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014. ISBN 978-80-555-1237-2.
AFD ŠEBEŇOVÁ, I. 2014. Technické vzdelávanie v príprave učiteľov materskej školy, učiteľov primárneho stupňa základnej školy a špeciálnych pedagógov – psychopédov. In: História, súčasnosť a perspektívy vzdelávania na pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou organizovanej pri príležitosti 65. výročia založenia Pedagogickej fakulty v Prešove v dňoch 22. – 23. októbra 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014. ISBN 978-80-555-1237-2.
AFD TOMČÍKOVÁ, A., ŠEBEŇOVÁ, I. 2014. Utváranie, nácvik a využitie praktických zručností u jedincov s mentálnym postihnutím. In: Študent na ceste k praxi III, on-line konferencia konaná dňa 15. 05. 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014, s. 149 – 160. ISBN 978-80-555-1116-0. Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Zolnova2.
AFD HAMRÁČKOVÁ, T., HREBEŇÁROVÁ, L. 2014. Analýza manuálnych zručností žiakov 9. ročníka vzdelávaných vo variante A na špeciálnych základných školách. In: Študent na ceste k praxi III, on-line konferencia konaná dňa 15. 05. 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014, s. 68 – 76. ISBN 978-80-555-1116-0. Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Zolnova2.
AFD IĽKOVÁ, A., HREBEŇÁROVÁ, L. 2014. Analýza syndrómu vyhorenia u vychovávateľov osôb s mentálnym postihnutím v závislosti od veku. In: Študent na ceste k praxi III, on-line konferencia konaná dňa 15. 05. 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014, s. 102 – 108. ISBN 978-80-555-1116-0. Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Zolnova2.
AFD HORNÍKOVÁ, R., DUBAYOVÁ, T. 2014. Dyslexia u detí s poruchami správania v reedukačnom centre. In: Študent na ceste k praxi III, on-line konferencia konaná dňa 15. 05. 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014, s. 77 – 87. ISBN 978-80-555-1116-0. Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Zolnova2.
AFD RUSNÁKOVÁ, D., KOŠALOVÁ, K. 2014. Komplexné rozvíjanie hudobnosti žiakov s viacnásobným postihnutím prostredníctvom hudobných činností. In: Študent na ceste k praxi III, on-line konferencia konaná dňa 15. 05. 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014, s. 109 – 126. ISBN 978-80-555-1116-0. Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Zolnova2.
AFD SEMANOVÁ, A., HORŇÁK, L. 2014. Prejavy agresie klientov reedukačného centra očami vychovávateľov. In: Študent na ceste k praxi III, on-line konferencia konaná dňa 15. 05. 2014. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014, s. 25 – 39. ISBN 978-80-555-1116-0. Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Zolnova2.
AFD HORŇÁK, L. 2015. Výhody a nevýhody inkluzívneho vzdelávania žiakov s mentálnym postihnutím v základnej škole. In: Hrebeňárová, L., Kožárová, J. (Eds.). Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami. Zborník z medzinárodnej vedeckej multiodborovej konferencie 17. – 18. september 2015, Prešov. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-555-1423-9.
AFD HORŇÁK, L. 2015. Možnosti inkluzívneho vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v podmienkach súčasnej školskej legislatívy Slovenska. In: Akimjaková, B., Krajčiríková, Ľ. (Eds.). Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie učiteľov XI. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2015, s. 373 – 383. ISBN 978-80-561-0243-5.
AFD BENKOVÁ, D., DUBAYOVÁ, T. 2015. Sebahodnotenie a sebavnímanie detí s mentálnym postihnutím. In: J. Žolnová, T. Dubayová (Eds.). Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika. Študent na ceste k praxi IV. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-555-1353-9.
AFD SEMANOVÁ, A., HORŇÁK, L. 2015. Interpretatívna fenomenologická analýza prejavov agresivity v reedukačných centrách. In: J. Žolnová, T. Dubayová (Eds.). Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika Študent na ceste k praxi IV. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-555-1353-9.
AFD RUŠČÁKOVÁ, J., ŠEBEŇOVÁ, I. 2015. Názornosť a metodické postupy zhotovenia produktov v pracovnom vyučovaní špeciálnej základnej školy. In: J. Žolnová, T. Dubayová (Eds.). Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika Študent na ceste k praxi IV. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-555-1353-9.
AFD VAŇUGOVÁ, V., SEMANOVÁ, A. 2015. Komparácia prevýchovných zariadení pre mladistvých delikventov na Slovensku a v Poľsku. In: J. Žolnová, T. Dubayová (Eds.). Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika Študent na ceste k praxi IV. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-555-1353-9.
AFD KOŠALOVÁ, K. 2015. Zmierňovanie symptómov ADHD/ADD prostredníctvom techník muzikoterapie v podmienkach školskej edukácie. In: Dimenzia muzikoterapie v praxi, výskume a edukácii (elektronický zdroj). Bratislava: IRIS, 2015, s. 155 – 165. ISBN 978-80-89726-32-5.
AFD HREBEŇÁROVÁ, L., TRELLOVÁ, I. 2016. ABA ako na prax orientované štúdium – možnosti a limity jeho implementácie na Slovensku. In: Špeciálna pedagogika vo svetle desaťročí. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Bratislava: Univerzita Komenského, 2016 (v tlači).
AFD HUČÍK, J., HREBEŇÁROVÁ, L. 2016. Etický kódex ako interný princíp práce špeciálneho pedagóga. In: Špeciálna pedagogika vo svetle desaťročí. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Bratislava: Univerzita Komenského, 2016 (v tlači).
AFG DUBAYOVÁ, T., ČEKANOVÁ, T., PALKOVÁ, V. 2016. Motivation and school connectedness as non-cognitive factors of school success of pupils of young school age. In: FILIČKOVÁ, M. (Eds.) Meeting the challenge of assessing and educating students with special needs (Book of abstracts). Prešov: Vydavateľstvo Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity, 2016. s. 65. ISBN 978-80-555-1616-5.
AFH HORŇÁK, L. 2015. Výhody a nevýhody inkluzívneho vzdelávania žiakov s mentálnym postihnutím v základnej škole. In: Hrebeňárová, L., Kožárová, J. (Eds.). Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami. Zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej multiodborovej konferencie 17. – 18. september 2015, Prešov. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2015, s. 28. ISBN 978-80-555-1355-3.
BBB HREBEŇÁROVÁ, L., ŠOLTÍSOVÁ, M. 2016. Výzvy profesnej etiky v špeciálnej pedagogike In: Profesijná etika ako základ školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v inklúzii. Liptovský Ján: Prohu, 2016, s. 38 – 51. ISBN 978-80-89535-20-0. (Hrebeňárová – 70 %, Šoltísová – 30 %)
DAI ĎORĎOVIČOVÁ-SOPKOVÁ, J. 2015. Kognitívna stimulácia čitateľskej kompetencie žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia v podmienkach školskej integrácie. Dizertačná práca. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2015. 273 s. Školiteľ: doc. PaedDr. Bibiána Hlebová, PhD.
DAI SEMANOVÁ, A. 2016. Možnosti eliminácie prejavov agresivity mladistvých v reedukačných centrách. Dizertačná práca. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2016. 250 s. Školiteľ: doc. PaedDr. Ladislav Horňák, PhD.
EDI HLEBOVÁ, B. 2014. Hrebeňárová, L.: Vybrané aspekty edukácie žiakov s ťažkým a hlbokým mentálnym postihnutím. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2013. 220 s. ISBN 978-80-555-0956-3. In: EFETA – otvor sa. Roč. XXIV, 2014, č. 1, s. 21 – 22. ISSN 1335-1397.
EDI HLEBOVÁ, B. 2014. Bartoňová, M.: Inkluzívna didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 224 s. ISBN 978-80-210-6560-4. In: EFETA – otvor sa. Roč. XXIV, 2014, č. 2, s. s. 26 – 28. ISSN 1335-1397.
EDI HREBEŇÁROVÁ, L. 2014. Bartoňová, M., Vítková, M. et al.: Vzdělávaní se zeměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Brno : Masarykova univerzita, 2013. 280 s. ISBN 978-80-210-6678-6. In: EFETA – otvor sa. Roč. 24, 2014, č. 4, s. 23 – 24. ISSN 1335-1397.
EDI HORŇÁK, L. 2014. Hrebeňárová, L.: Vybrané aspekty edukácie žiakov s ťažkým a hlbokým mentálnym postihnutím. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2013. 220 s. ISBN 978-80-555-0956-3. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Ročník 3, 2014, č. 1, s. 69 – 70. ISSN 1338-6670.
EDI HORŇÁK, L. 2014. Bartoňová, M., Vítková, M. et al.: Specifiká ve vzdělávaní žáků se speciálními vzdélávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 257 s. ISBN 978-80-210-6646-5. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 3, 2014, č. 2, s. 88 – 89. ISSN 1338-6670.
EDI DUBAYOVÁ, T. 2014. Pančocha, K.: Postižení jako axiologická kategorie sociální participace. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 3, 2014, č. 1, s. 71. ISSN 1338-6670.
EDI SEMANOVÁ, A. 2014. Neill, A. S.: Summerhill. Příběh první demokratické školy na světe. Praha: PeopleCom, 2013. 348 s. ISBN 978-80-904890-5-9. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 3, 2014, č. 2, s. 90 – 91. ISSN 1338-6670.
EDI SEMANOVÁ, A. 2014. Kolektív autorů: Poruchy chování jako edukační a sociální fenomén. Praha: Knihy nejen pro bohaté, 2013. 312 s. ISBN 978-80-86499-08-6. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 3, 2014, č. 1, s. 72 – 73. ISSN 1338-6670.
EDI SOPKOVÁ, J. 2014. Žovinec, E., Krejčová, L., Pospíšilová, Z.: Kognitívne a metakognitívne prístupy k dyslexii – edukácia a poradenstvo. Bratislava: IRIS, 2014. 163 s. ISBN 978-80-8153-018-0. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 3, 2014, č. 2, s. 86 – 87. ISSN 1338-6670.
EDI HLEBOVÁ, B. 2015. Žolnová, J.: Dieťa s problémovým správaním v materskej škole. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2014. 136 s. ISBN 978-80-555-1127-6. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 1, s. 85 – 86. ISSN 1338-6670.
EDI KOŽÁROVÁ, J. 2015. Horňáková, M.: Kroky k inkluzívnej škole. Ružomberok: VERBUM, 2014. 160 s. ISBN 978-80-561-0187-2. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 1, s. 87 – 88. ISSN 1338-6670.
EDI DUBAYOVÁ, T. 2015. Žolnová, J.: Pedagogika psychosociálne narušených. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2013. 104 s. ISBN 978-80-555-0842-9. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 1, s. 89. ISSN 1338-6670.
EDI HORŇÁK, L. 2015. Neubauer, K., Dobias, S.: Neurogenně podmíněné poruchy řečové komunikace a dysfagie. Hradec Králové: Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2014. 348 s. ISBN 978-80-7435-518-9. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 2, s. 90 – 91. ISSN 1338-6670.
EDI SEMANOVÁ, A. 2015. Freed, J., Parsonová, L.: Pravohemisférové deti v ľavohemisférovom svete. Odkrývanie potenciálu vášho dieťaťa s ADD. Bratislava: Citadella Publishing, 2015. 312 s. ISBN 978-80-89628-70-4. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 2, s. 88 – 89. ISSN 1338-6670.
EDI DUBAYOVÁ, T. 2016. Kožárová, J., Podhájecká, M.: Deti s problémovým správaním v predprimárnej edukácii. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2015. 104 s. ISBN 978-80-555-1399-7. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 5, 2016, č. 1, s. 100 – 101. ISSN 1338-6670.
EDI ŽOLNOVÁ, J. 2016. Bernhauserová, D., Klugerová, J.: Diagnostika breptavosti. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2014. 96 s. ISBN 978-80-7452-104-1. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 5, 2016, č. 1, s. 104 – 105. ISSN 1338-6670.
EDI DUBAYOVÁ, T. 2016. Horňáková, M., Račková, O.: Poruchy správania ako výzva. Ružomberok: VERBUM, 2016. 259 s. ISBN 978-80-561-0359-3. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 5, 2016, č. 2, s. 98 – 99. ISSN 1338-6670.
EDI HREBEŇÁROVÁ, L. 2016. Ostatníková, D. a kol.: Máme dieťa s autizmom. Kompas pre rodičov. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV, 2015. 174 s. ISBN 978-80-224-1474-6. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 5, 2016, č. 2, s. 103 – 105. ISSN 1338-6670.
FAI HREBEŇÁROVÁ, L., ŽOLNOVÁ, J. (Eds.). 2014. Študent na ceste k praxi III. Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odboroch špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 2014. ISBN 978-80-555-1116-0. Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Zolnova2.
FAI HUČÍK, J., ŽOLNOVÁ, J. (Eds.) 2015. Vplyv na úspešnosť Rómov z marginalizovaných rómskych komunít v edukačnom procese. Zborník zo sympózia konaného 10. – 11. 4. 2014. Liptovský Ján: Prohu, 2015. ISBN 978-80-80535-18-7.
GII HREBEŇÁROVÁ, L. 2016. International interview with Professor Karola Dillenburger, BCBA-D, from Queen´s University in Belfast/Rozhovor s profesorkou Karoloou Dillenburger, BCBA-D, z Queen´s University v Belfaste. In: Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 5, 2016, č. 1, s. 85 – 97. ISSN 1338-6670.
GII HREBEŇÁROVÁ, L., MURANSKÁ, J. 2016. Aplikovaná behaviorálna analýza na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove In: Na PUlze – časopis Prešovskej univerzity v Prešove, 2016 (v tlači). (Hrebeňárová – 50 %, Muránska – 50 %)
GII Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 3, 2014, č. 1. 82 s. ISSN 1338-6670.
GII Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 3, 2014, č. 2. 104 s. ISSN 1338-6670.
GII Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 1. 104 s. ISSN 1338-6670.
GII Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 4, 2015, č. 2. 108 s. ISSN 1338-6670.
GII Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 5, 2016, č. 1. 120 s. ISSN 1338-6670.
GII Špeciálny pedagóg, časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Roč. 5, 2016, č. 2. 123 s. ISSN 1338-6670.

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch HLEBOVÁ, B. a kol. 2016. Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 498 s. ISBN 978-80-555-1644-8.
6 - recenzie v domácich publikáciách DUBAYOVÁ, T. 2016. Patopsychológia detí so psychosociálnym narušením pre pedagógov. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016. 84 s. ISBN 978-80-555-1621-9.

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Špeciálny pedagóg – časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax (ISSN 1338-6670) - vychádza vo Vydavateľstve Prešovskej univerzity v Prešove od roku 2012 periodicita vydávania vedeckého časopisu na Katedre špeciálnej pedagogiky PF PU v Prešove (v období riešenia projektu 2014 - 2016) s čiastkovými výstupmi riešiteľov projektu a propagáciou knižných noviniek, inovačných edukačných trendov a koncepcií zo špeciálnopedagogickej teórie a prace so zameraním na skvalitňovanie pregraduálnej vysokoškolskej prípravy študentov v odbore špeciálna pedagogika a pedagógov z praxe v rámci kontinuálneho celoživotného vzdelávania http://ksp.pf.unipo.sk/sk/specialny-pedagog-casopis-pre-specialnopedagogicku-teoriu-a-prax/23
Web.sídlo Katedry špeciálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove propagácia výsledkov riešenia projektu a organizovania podujatí na webovom sídle Katedry špeciálnej pedagogiky PF PU v Prešove http://ksp.pf.unipo.sk/sk/vedecka-a-vyskumna-cinnost/18.
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Bibiána Hlebová, PhD. – špeciálna didaktika slovenského jazyka a literatúry https://moodle.pf.unipo.sk/enrol/index.php?id=736
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Bibiána Hlebová, PhD. – jazyková a literárna výchova v špeciálnej edukácii https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=802
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Bibiána Hlebová, PhD. – komunikačná a slohová výchova pre psychopédov https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=308
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Bibiána Hlebová, PhD. – rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=540
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Bibiána Hlebová, PhD. – biblioterapia a dramatoterapia https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=223
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Iveta Šebeňová, PhD. – špeciálna didaktika prírodovedných predmetov https://moodle.pf.unipo.sk/enrol/index.php?id=739
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Iveta Šebeňová, PhD.– špeciálna didaktika pracovného vyučovania a výchovy https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=577
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Iveta Šebeňová, PhD. – prírodovedné predmety so špeciálnou didaktikou https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=493
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Iveta Šebeňová, PhD. – špeciálna pracovná výchova https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=386
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu doc. PaedDr. Iveta Šebeňová, PhD. – pracovná výchova v špeciálnej edukácii https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=834
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu PaedDr. Klaudia Košalová, PhD. – špeciálna didaktika hudobnej výchovy https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=437
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu PaedDr. Veronika Palková, PhD. – matematika pre psychopédov https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=363
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu Mgr. Tatiana Dubayová, PhD. – patopsychológia https://moodle.pf.unipo.sk/enrol/index.php?id=723
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu Mgr. Tatiana Dubayová, PhD. – patopsychológia psychosociálne narušených https://moodle.pf.unipo.sk/enrol/index.php?id=720
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu Mgr. Jarmila Žolnová, Ph.D. – edukácia žiakov so psychosociálnym narušením https://moodle.pf.unipo.sk/enrol/index.php?id=735
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu PhDr. Tatiana Čekanová – špeciálna didaktika matematiky https://moodle.pf.unipo.sk/enrol/index.php?id=737
Multimediálna podpora v prostredí e-learningu (Moodle na PF PU v Prešove) súvisiaca s tvorbou korpusu PhDr. Tatiana Čekanová – špeciálna didaktika spoločenskovedných predmetov https://moodle.pf.unipo.sk/enrol/index.php?id=738

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter