Integratívna metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie dospievajúcich žiakov a adolescentov v kontexte prierezových tém ISCED 2 a ISCED 3A
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Integratívna metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie dospievajúcich žiakov a adolescentov v kontexte prierezových tém ISCED 2 a ISCED 3A
Názov projektu (anglický): The integrative method for interpersonal communication enhancement and fostering of emotional intelligence and resilience of adolescent pupils and students in the context of crosscutting themes of ISCED 2 and ISCED 3A
Začiatok riešenia projektu: 2014
Koniec riešenia projektu: 2016
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 067UK-4/2014
Vedúci projektu: PaedDr. Eva Vancu (Karaffová), Ph.D.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt je zameraný na tvorbu a pilotné overenie Integratívnej metodiky na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií a rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie žiakov a adolescentov (IM IKEIR - DŽA) v kontexte prierezových tém ISCED 2 a ISCED 3A. Nadväzuje na aktuálne výsledky medzinárodného porovnávacieho základného výskumu modelu emočnej inteligencie a reziliencie časťou autorského kolektívu tohto projektu, ako aj na
najnovšie poznatky v oblasti neurovied, ontogenetickej psychológie, psychológie stresu a reziliencie a modelov prevencie rizikového správania žiakov a adolescentov vo svete. Jedným z výstupov je: 1. na empiricky overenej teórii založená, ucelená digitalizovaná príručka IM IKEIR - DŽA pre učiteľov, využiteľná v rámci prierezovej témy Osobnostný a sociálny rozvoj, resp. aj vzdelávacej oblasti Človek a hodnoty; 2. intenzívny krátkodobý vzdelávací program pre učiteľov
zameraný na osvojenie metodiky s využitím (o. i.) metodiky e-learningu a participačného učenia; 3. otvorený on-line a off-line systém stáleho monitorovania kvality a zlepšovania vzdelávacích modulov IM IKEIR - DŽA.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The project is focused on creation and pilot verification of The Integrative method for the interpersonal communication competencies enhancement and the emotional intelligence and resilience fostering in adolescent pupils and students (IM ICEIR - APS) in the context of the crosscutting themes of ISCED 2 and ISCED 3A. It is build on the results of the international comparative basic research on the model of emotional intelligence and resilience performed lately world in the area of neuroscience, developmental psychology, psychology of stress and resilience, and models of prevention of risky behaviour in adolescent pupils and students. Among the main outputs there are: 1. a complex digitalized methodological guide IM ICEIR - APS for teachers applicable within the crosscutting theme Personal and Social Development, or educational area The Man and The Values; 2. an intensive short-term training program for teachers aimed on acquisition of the respective
educational method using e-learning and participative learning technologies (among others); 3. an open on-line and off-line system for the monitoring of the quality and enhancement of the educational modules of IM ICEIR - APS.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 7 418,70 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Vancu, Eva (100%): Emotional and social intelligence in adolescence by healthy and physically disabled people. 2014 Žilina : EDIS, 2014. ISBN 978-80-554-0921-4 |
BFA | Vancu, Eva (90%); Baumgartner, František (10%): Socio-cognitive Analysis of School Bullying in Relation to the Emotional Regulation. 2014 Çesme : [s.n.], 2014. |
AFC | Baumgartner, František (45%), Karaffová, Eva (45%) Mžyková, Kristýna (10%): Emočná regulácia vo vzťahu k agresívnemu správaniu v škole, Sociální procesy a osobnost 2013 [elektronický zdroj]. - Brno : Psychologický ústav AV ČR, 2014. - ISBN 978-80-86174-21-1. - S. 24-28 |
AFC | Halamová, Júlia (50%), Adamovová, Lucia (50%): Skúsenosti s aplikáciou akčného výskumu v nemenovanej náboženskej organizácii. Psychologické dni 2014, Zborník príspevkov, Olomouc. |
AFD | Vancu, Eva (90%); Mičudová, Tatiana (10%): Protektívne faktory zamedzujúce výskyt šikanovania. Príspevok do zborníka z konferencie ĎURIČOVE DNI s témou „Učiteľ a školská psychológia“. |
AFD | Vancu, Eva (100%): Social competence, emotional intelligence in adolescents within a stress-resilience model. Príspevok do zborníka z konferencie 2nd HASSACC 2014, Human And Social Sciences at the Common Conference. |
ADE | Vancu, Eva (100%): Coping Strategies in Relation with Personality Resources of Resilience and Possibilities of Intervention in Adolescents. Journal of Health Science. - ISSN 2328-7136. - Vol. 2, Num. 3 (2014), s. 109-118. |
ADE | Vancu, Eva (100%): Influence of Disability on the Coping Strategies and Personality Structure in Early Adolescence. Journal of Health Science. - ISSN 2328-7136. - Vol. 2, Num. 2 (2014), s. 63-74. |
AFC | Vancu, Eva (100%): Emočná regulácia a zvládanie emócií žiakov vo výchovno-vzdelávacom prostredí. 2015 Hradec Králové : Magnanimitas, 2015. ISBN 978-80-87952-10-8 |
AFD | Vancu, Eva (95%); Mičudová, Tatiana (5%); Zelina, Miron (0%); Verešová, Marcela (0%): Protektívne faktory zamedzujúce výskyt šikanovania. 2015 Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity, 2015. ISBN 978-80-8082-837-0 |
BFA | Vancu, Eva (50%); Glasová, Mária (50%): The quality of attachment and emotional intelligence. 2015 Braga : Universidade do Minho, 2015. |
AFC | Vancu, Eva (100%): Emotional intelligence, social competence in adolescents with mobility disabilities within a stress-resilience model . 2015 Pianoro : Medimond, 2015. ISBN 978-88-7587-717-0 |
AFG | Felcanová, Lucia (100%); Mareš, Jiří (0%); Koukola, Bohumil (0%); Badošek, Radim (0%): Skúmanie rozdielov v miere subjektívnej pohody u adolescentov s telesným postihnutím a u intaktných adolescentov v slovenských podmienkach. 2015 Praha : Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7308-562-9 |
AFG | Vancu, Eva (100%); Mareš, Jiří (0%); Koukola, Bohumil (0%); Badošek, Radim (0%): Komponenty psychickej odolnosti vo vzťahu k emočnej inteligencii u adolescentov. 2015 Praha : Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7308-562-9 |
AED | Vancu, Eva (100%); Groma, Marian (0%); Andreánska, Viera (0%): Príprava vzdelávacieho programu pre učiteľov a učiteľky v rámci podpory ich emočnej regulácie. 2015 Bratislava : Univerzita Komenského, 2015. ISBN 978-80-223-3950-6 |
ADE | Vancu, Eva (100%): Sociálno-kognitívna analýza vzťahov v triede. 2015 ISSN 1805-0638 |
ABC | Baumgartner, František (20%); Vancu, Eva (80%): Emoční inteligence a její vztah k zvládání. 2014 Brno : Psychologický ústav AV ČR, 2014. ISBN 978-80-86174-21-1 |
BFA | Vernarcová, Jana (100%): Body image and self-esteem through the school curriculum. INTE 2015 -International Conference on New Horizons in Education 10.-12.6.2015 Barcelona, Španielsko. |
AFC | Vernarcová, Jana (50%); Vancu, Eva (50%): Quality of life of pupils with special educational needs. Turkish Online Journal of Educational Technology [elektronický zdroj] Special Issue, December (2016), s. 311-314 [online], ISSN 1303-6521 |
AFC | Vancu, Eva (100%): Vplyv emočnej regulácie žiakov na vzťahy v triede. Sapere Aude 2016 : nové výzvy pedagogiky a psychologie [elektronický zdroj] Hradec Králové : Magnanimitas, 2016. S. 217-225 [CD-ROM], ISBN 978-80-87952-14-6 |
AFD | Vancu, Eva (100%): Skúsenosti s aplikáciou metodiky na rozvoj emočnej inteligencie a psychickej odolnosti dospievajúcich žiakov a adolescentov v kontexte prierezových tém v podmienkach súčasnej školy. Škola v kontexte psychológie zdravia a pozitívnej psychológie Praha : Wolters Kluwer, 2016. S. 232-238, ISBN 978-80-7552-368-6 |
BFA | Felcanová, Lucia (50%); Fábik Dušan (50%): Der Vergleich des Bindungsverhaltens von besonders und durchschnittlich begabten Schülerinnen und Schülern. Talents in motion : encouraging the gifted in the context of migration and intercultural exchange Viedeň : Institut für Begabungsentwicklung und Innovation, 2016. S. 88, Iternational ECHA conference [15th] - Viedeň, 2.-5.3.2016. AT |
BCI | Vancu, Eva (70%); Glasová, Mária (30%): Integratívna metodika na zlepšenie interpersonálnych komunikačných kompetencií, rozvoj emočnej inteligencie a reziliencie žiakov a adolescentov. Program na zvyšovanie odolnosti voči stresu. Bratislava: Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2016, S. 67, ISBN 978-80-223-4269-8 |
AAB | Glasová, Mária (50%); Vancu, Eva (30%). a kol. (Felcanová, Lucia 10%; Hnilicová, Silvia 10%): Emočná inteligencia a psychická odolnosť u adolescentov. Vybrané teoretické modely a empirické výskumy. Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského, 2016, S. 126, ISBN 978-80-223-4270-4 |
ADE | Brunovská Nina (50%); Zacharová Zlatica (50%): Celiakia u dospievajúcich a ich kvalita života. Ecoletra.com Scientific eJournal, Vol. 2, 2016/ 04, ISSN 2377-9848 |
AED | Zacharová Zlatica (100%): Kvalita života u dospievajúcich s celiakiou. Škola v kontexte psychológie zdravia a pozitívnej psychológie. Bratislava : Paneurópska vysoká škola, 2016. - S. 302-306, ISBN 978-80-7552-368-6. |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Psychická odolnosť ako predpoklad pre úspešnú sociálnu inklúziu |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Psychická odolnosť ako predpoklad pre úspešnú sociálnu inklúziu |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Influence of Disability on the Coping Strategies and Personality Structure in Early Adolescence |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Coping Strategies in Relation with Personality Resources of Resilience and Possibilities of Intervention in Adolescents |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
zriadenie webovej stránky | Zriadenie webovej stránky k projektu a postupné obsahové napĺňanie/monitorovanie kvality programu a stála komunikácia s učiteľmi, ktorí sú zapojení v projekte. | http://www.astiret.com/2?t=Domov&virtual=imik |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.