Diagnostikačný systém identifikácie kompetencií manažérov národných i medzinárodných vzdelávacích projektov

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Diagnostikačný systém identifikácie kompetencií manažérov národných i medzinárodných vzdelávacích projektov

Názov projektu (anglický): Diagnose system for identifying of competencies of managers of national and international educational projects

Začiatok riešenia projektu: 2014

Koniec riešenia projektu: 2015

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 003DTI-4/2014

Vedúci projektu: doc. PaedDr. Mgr. Ing. Kateřina Bočková, PhD., MBA

Vysoká škola: Vysoká škola DTI

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Počas realizácie projektu sme dosiahli tieto originálne výsledky:

  • Publikácia zistených teoreticko-aplikačných skutočností vo forme vysokoškolského učebného textu a vysokoškolskej učebnice.
  • Účasť a publikácia príspevkov na medzinárodných vedeckých seminároch a vedeckých konferenciách.
  • Publikácia zistených skutočností v zahraničných časopisoch.
  • Nadviazali sme úzku spoluprácu s Business Institut, s.r.o. Praha a Cambridge Business School, s.r.o. Praha, ktorej benefitom sú nielen konzultácie týkajúce sa kompetencií projektového manažéra, ale aj vzdelávacia činnosť, v rámci ktorej (pri vedení lektorských stretnutí, vedení a oponovaní záverečných MBA prác) je overovaná problematika identifikácie kompetencií projektových manažérov a zostavovania kompetenčných modelov. Vzhľadom k skutočnosti, že obe vzdelávacie inštitúcie samy osebe realizujú vzdelávacie projekty nielen s národným, ale aj medzinárodným dosahom, boli tu s vedením inštitúcií konzultované požiadavky na kompetencie projektových manažérov. Praktickými výstupmi spolupráce s Business Inštitútom, Praha, s.r.o a Cambridge Business School, Praha, s.r.o., je vedenie a oponentúra niekoľkých záverečných prác na témy blízke problematike kompetencií projektového manažéra.
  • Taktiež skupina respondentov, na ktorých bola vykonaná validácia na zostavenie kompetenčného modelu, má úzku súvislosť s týmito dvoma vzdelávacími inštitúciami, lebo po dobu vykonávania validácie kompetenčného modelu manažéra národných a medzinárodných vzdelávacích projektov bol tím respondentov tvorený študentmi Business Insitutu, študijný program Projektové riadenie a plánovanie.
  • Nadviazanie spolupráce s ACADEMIA IREAS, o.p.s., Praha a spracovanie žiadosti o projekt financovaného z V4. ACADEMIA IREAS, o.p.s., je vzdelávacia a konzultačná spoločnosť zamestnávajúca niekoľko projektových manažérov vzdelávacích projektov. S týmito manažérmi bola v rámci tretej a štvrtej fázy projektu realizovanými v roku 2015 intenzívne konzultovaná problematika kompetencií projektových manažérov vzdelávacích projektov. Spoločným výstupom spolupráce na napĺňanie primárneho cieľa projektu KEGA bolo spracovanie a podanie žiadosti o financovanie projektu Summer School in Environmental Economics z prostriedkov V4. Súčasťou projektu mal byť aj vzdelávací modul Projektový management zameraný na problematiku kompetencií projektových manažérov. Táto projektová žiadosť bola podaná k 30.8.2015. Nebola však schválená.
  • Vypísanie tém bakalárských prác.
  • Overenie validity a vypovedacej hodnoty niektorých psychodiagnostikačných testov. Boli identifikované psychodiagnostikačné testy, ktoré je možné využiť na identifikáciu kompetencií projektových manažérov. Výsledok identifikácie možných dostupných psychodiagnostikačných testov je publikovaný v rámci finálneho výstupu projektu KEGA - vedeckej monografie. Na vzorke 750 respondentov (študenti študijného programu Projektové riadenie a plánovanie, Business Institut, s.r.o., Praha, databáza klientov GNOSTIKA CONSULTING, študenti DTI v Dubnici nad Váhom, študijný program Manažment, študenti Cambridge Business School Praha, s.r.o.) bola overená validita a vypovedacia hodnota Belbinovho testu, Testu naprogramovania mozgu, MBTI dotazníka, Testu motivačných teórií podľa Plamínka, Testu farebného sémantického diferenciálu k identifikácii kompetencií projektových manažérov národných a medzinárodných vzdelávacích projektov. Na základe bližšieho skúmania bolo eliminované využitie Testu motivačných teórií podľa Plamínka a Testu farebného sémantického diferenciálu pre možnosť jeho použitia pri identifikácii kompetencií projektových manažérov. K doplneniu informácií o kompetenciách projektových manažérov sme ďalej využili simulácie, Obelisk ZIN a Tower Challenge.
  • Publikácia zistených teoreticko-aplikačných skutočností vo forme vedeckej monografie. Praktickým výstupom projektu bola okrem zostavenia použiteľného kompetenčného modelu manažéra vzdelávacích projektov a vytvorenia diagnostikačného systému identifikácie kompetencií manažérov národných a medzinárodných vzdelávacích projektov taktiež publikácia zistených skúseností a poznatkov nielen na domácich a zahraničných konferenciách, či v odborných časopisoch, ale predovšetkým publikácia v podobe vedeckej monografie HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M., POLČÁKOVÁ, M., ROZVADSKÝ GUGOVÁ, G. Kompetence manažerů národních a mezinárodních vzdělávacích projektů. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2015. ISBN 978-80-89732-58-6. V súčasnej dobe má o publikáciu týchto výsledkov záujem české vydavateľstvo, s ktorým komunikujeme o možnosti vydania elektronickej knihy.
  • Návrh kompetenčného modelu manažéra národných a medzinárodných vzdelávacich projektov. Problematika, ktorá je predmetom riešenia projektu KEGA, bola analyzovaná z hľadiska manažérskych, personálnych, projektových a psychologických vied. Štúdiom dostupných literárnych prameňov z oblasti projektového manažmentu, kompetencií a psychológie bola vytvorená vhodná teoretická báza k tvorbe diagnostikačného modelu projektového manažéra. Boli realizované viaceré osobné, telefonické a e-mailové konzultácie na pracoviskách, ktoré svojimi podnetnými informáciami, radami a osobnými skúsenosťami prispeli nielen k identifikácii možných psychodiagnostických testov použiteľných pre zisťovanie a identifikáciu kompetencií projektových manažérov národných a medzinárodných vzdelávacích projektov, ale aj k identifikácii nevyhnutných kompetencií, ktorými by mal disponovať každý projektový manažér národného alebo medzinárodného vzdelávacieho projektu. Bol zhromaždený dostatok východiskového teoreticko-aplikačného materiálu na zostavenie kompetenčného modelu projektového manažéra a následnú formuláciu diagnostikačného systému identifikácie kompetencií národných a medzinárodných vzdelávacích projektov. Bol spracovaný návrh kompetenčného modelu manažéra národných a medzinárodných vzdelávacích projektov, zatiaľ bez exaktnej validácie, overený len konzultáciami.
  • Návrh kompetenčného modelu manažéra národných a medzinárodných vzdelávacich projektov spolu s vytvorením diagnotikačného prístupu identifikácie ich kompetencií a overenie validity zostaveného kompetenčného modelu a diagnostikačného systému kompetencií manažéra národných a medzinárodných projektov. Návrh kompetenčného modelu manažéra národných a medzinárodných vzdelávacich projektov spolu s vytvorením diagnotikačného prístupu identifikácie ích kompetencií a overenie validity sestaveného kompetenčného modelu a diagnostikačného systému kompetencií manažéra národných a medzinárodných projektov sa uskutočnil v rámci tretej a štvrtej fáze realizácie projektu KEGA. 

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

During the project realization we achieved these original results:

  • The publication of a theoretical and identified application in the form of university studying material and the textbook.
  • Participation at the international scientific seminars and scientific conferences and consequent publishing outputs.
  • The publication of the findings in international journals.
  • We have established a close cooperation with the Business Institute, Ltd. Prague and Cambridge Business School, Ltd. Prague, where benefits are not only in consultation on the competences of the project manager, but as well in training activities, during which (in the case of lecturing meetings, leadership and opponent of final theses MBA) is verified issue of identifying competencies of project managers and compilation of the competency model. Due to the fact that both educational institutions themselves implement educational projects with not only national but also international impact, there were the institutions consulted with the leadership requirements for the competence of project managers. Practical outcome of cooperation with the Business Institute, Praha, Ltd. and Cambridge Business School Praha, Ltd., is a leading and consulting of several theses on issues close to the issue of competence of a project manager.
  • At the same time, a group of respondents subjected to a validation to build competency model, is closely connected with these two educational institutions, as for the implementation of validation of competency model manager of national and international educational projects the respondents consisted of Business Institute students, in the study program Project management and planning.
  • Establishing cooperation with Academia IREAS, Prague and processing the project financed by the V4. Academia IREAS is a training and consulting company employing several project managers of educational projects. Those managers were in the third and fourth phases of the project implementation in 2015 intensively consulted on the issue of competence of project managers in the educational projects. Collective output of cooperation on meeting the primary objective of the project was KEGA processing and applying for funding the project Summer School in Environmental Economics from the funds V4. The project should have also had a training module Project Management focused on the issues of competence of project managers. The project application was filed on 08/30/2015. It was not approved.
  • Bachelor thesis concerning the topic offered.
  • Verification of the validity and explanatory power of some psychodiagnostical tests. There were identified psychodiagnostical tests that can be used to identify the competencies of project managers. The result of identifying potentially available psychodiagnostical tests is published as a part of the final KEGA output – a scientific monograph. On a sample of 750 respondents (students in study program Project management and planning, Business Institute, Ltd., Praha, client database of Gnostics CONSULTING, students of DTI in Dubnica in study program Management, students  of Cambridge Business School Praha, Ltd.)  was verified validity and the information content of Belbin tests, programmed brain test,  MBTI questionnaire, a test of motivational theories by Plamínek, a test of color semantic differential to identify the competencies of project managers of national and international educational projects. Based on closer examination a motivational theories test according to Plamínek and tests of color semantic differential for the possibility of its use in identifying competencies of project managers were eliminated. To complete information on the responsibilities of project managers, we further used the simulation, and ZIN Obelisk and Tower Challenge.
  • The publication of identified a theoretical application of the facts in the form of a scientific monograph. Apart from the establishment of usable competency model manager of educational projects and creating diagnostical system for identifying competencies of managers of national and international educational projects another  practical outcome of the project were  the publications of found experience and knowledge both at domestic and international conferences or in scientific journals, but mainly publication in the form of a scientific monograph HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M., POLČÁKOVÁ, M., ROZVADSKÝ GUGOVÁ, G. Competence managers of national and international educational projects. Dubnica: Dubnica Technology Institute in Dubnica, 2015. ISBN 978-80-89732-58-6. At present, there is an interest of Czech publishing company to publish an electronic book.
  • Design of the manager competency model of national and international educational projects. The issue that is the subject of the project KEGA was analyzed in terms of management, personnel, project and psychological sciences. By studying the available literature sources of project management, competence and psychology the appropriate theoretical base for the diagnostical project manager model was formed. There were personal, telephone and e-mail consultations on workplaces that provided stimulating information, advice and personal experiences. It all contributed not only to identify potential psycho-diagnostic assays useful for the detection and identification of competencies of project managers of national and international educational projects, but also to identify the necessary competencies which should be possessed by a project manager of national or international educational project. We initially gathered enough theoretical-application materials to build the competency model of a project manager and the subsequent formulation of a diagnostical system for identifying competencies of national and international educational projects was prepared. The draft of a competency model manager of national and international educational projects was elaborated, at the moment without an exact validation, up until now certified only by consultations.
  • Design of the competency model manager of national and international educational projects together with the development of diagnostical approach to the identification of their competencies and verification of the validity of the assembled competency model and diagnostical system competence of a manager of national and international projects. The proposal of the competency model manager of national and international educational projects together with the development of diagnostical approach of the identification of their competencies and verification of the validity of the assembled competency model and system competence diagnostical manager of national and international projects took place in the third and fourth phases of the project KEGA.

 

 

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 0,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AEC Hrazdilová-Bočková, Kateřina (25%); Hrvolová, Miroslava (25%); Maťovčíková, Daniela (25%); Polčáková, Martina (25%); Buyle, Matthias (0%); Farmer, Lesley (0%): Manager of Educational Project and His Competencies. 2014 Switzerland : Interlaken, 2014. ISBN 978-1-61804-222-4
AEC Hrazdilová-Bočková, Kateřina (50%); Škoda, Miroslav (50%): Postoje české společnosti k pozici žen na trhu práce. 2015 Olomouc : KAE FF UP, 2015. ISBN 978-80-87533-12-3 978-80-87533-12-3
AAB Hrazdilová-Bočková, Kateřina (25%); Škoda, Miroslav (25%); Polčáková, Martina (25%); Rozvadský Gugová, Gabriela (25%); Starchoň, Peter (0%); Hačkajlová, Ludmila (0%): Kompetence manažerů národních a mezinárodních vzdělávacích projektů. 2015
AEC Hrazdilová-Bočková, Kateřina (34%); Sláviková, Gabriela (33%); Porubčanová, Dáša (33%): Use of game theory in economy and management with the focus on Czech environment. 2015 Dubai : World Scientific and Engineering Academy and Society, 2015. ISBN 978-1-61804-273-6
AEC Gabrhel, Juraj (50%); Hrazdilová-Bočková, Kateřina (50%): The Use Game Theory to Eliminate Communication Risks of Creativities in Project Mnagement. 2015 Spain : WSEAS Press, 2015. ISBN 978-1-61804-280-4
AEC Betáková, Janka (34%); Hrazdilová-Bočková, Kateřina (33%); Škoda, Miroslav (33%); Beer, R. J. (0%); Bielic, T. (0%); Bliedtner, J. (0%): Fair Value Usefulness in Financial Statements. 2014 Vienna : DAAM International, 2014. ISBN 978-3-901509-98-8 ISSN 1726-9687
GAI Hrazdilová-Bočková, Kateřina (100%): Diagnostikačný systém identifikácie kompetencií manažérov národných i medzinárodných vzdelávacích projektov. 2014
BEF Hrazdilová-Bočková, Kateřina (50%); Hrvolová, Miroslava (50%); Škoda, Miroslav (0%); Ižová, Katarína (0%): Kompetence projektového manažera. 2014 Dubnica nad Váhom : Dubnický technologický inštitút, 2014. ISBN 978-80-89732-18-0
BAB Hrazdilová-Bočková, Kateřina (50%); Lajčin, Daniel (50%); Sláviková, Gabriela (0%); Škoda, Miroslav (0%): Terminologické minimum nejen pro manžéry. 2014
GHG Hrazdilová-Bočková, Kateřina (100%): Co dělá úspěšného projektového manažera úspěšným. 2014
AED Hrazdilová-Bočková, Kateřina (100%): Project manager in educational institutions. 2014 Prešov : FMPU, 2014. ISBN 978-80-8165-052-9
AEC Hrazdilová-Bočková, Kateřina (50%); Škoda, Miroslav (50%): Study of Culture of project oriented society. 2014 ISSN 2304-0777
ACB Kovář, František (20%); Hrazdilová-Bočková, Kateřina (20%); Škoda, Miroslav (20%); Sláviková, Gabriela (20%); Lajčin, Daniel (20%); Krištofík, Peter (0%); Srpová, Jitka (0%): Konkurencie schopný podnik: Podnikateľská politika. 2014
AEC Hrazdilová-Bočková, Kateřina (40%); Polčáková, Martina (30%); Lacko, B. (30%): Paradigm changes in Project Management and their impact on knowledge of project managers. 2014 Praha : H.M. Srivastava a kol., 2014. ISBN 978-1-61804-230-9
AFC Hrazdilová-Bočková, Kateřina (34%); Hrvolová, Miroslava (33%); Korintuš, Karol (33%); Filípek, Jozef (0%); Hvorecký, Jozef (0%): Competency profile of education project manager. 2014 Brno : B&M InterNets, s.r.o.,, 2014. ISBN 978-80-260-6150-2
BCI HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M., HRVOLOVÁ, M., KORINTUŠ, K. Projektové řízení. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014. ISBN 978-80-897-320-36.
ADM HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M. Has Financial Crisis Been The Crisis Of Fair Value Accounting? International Journal of Advances in Management and Economics. Vol. 3. Issue 5. 2014. ISSN 2278-3369. S.13-22.
ADM HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M. Project Team: Chimera of Today´s Project Management. International Journal of Management: Theory and Application (IREMAN). Srpen 2014, ročník 2, číslo 4. s.123-130. ISSN 2281-8588.
ADM GABRHEL, J., HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K. Innovation Manager and His Position in the Company. International Business Management. Medwell Journals. 9 (5): s. 685-693. 2015. ISSN 1993-5250.
AEC HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., SOPKOVÁ, G., GABRHEL, J. Innovation and Intellectual Property. In Production Management and Engineering Sciences. Taylors & Francis Group, London. s. 391 – 396. ISBN 978-1-138-02856-2.
AFC HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., HRVOLOVÁ, M., POLČÁKOVÁ, M. MATOVČÍKOVÁ, D. Manager of Educational Project and His Competencies. Recent Advances in Economics, Management and Development. Interlaken, Switzerland, February 2014. s. 79 – 84. ISBN 978-1-61804-217-0.

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., HRVOLOVÁ, M., POLČÁKOVÁ, M. MATOVČÍKOVÁ, D. Manager of Educational Project and His Competencies. Recent Advances in Economics, Management and Development. Interlaken, Switzerland, February 2014. s. 79 – 84. ISBN 978-1-61804-217-0.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., HRVOLOVÁ, M., KORINTUŠ, K. Competency profile of education project manager. Present day trends of innovation. Brno, Czech Republic. May 2014. s. 94 – 109. ISBN 978-80-260-6150-2.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M. Study of culture of project oriented society. International Journal of Information Technology and Business Management. Vol. 29. ISSN 2304-0777.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M. Study of culture of project oriented society. International Journal of Information Technology and Business Management. Vol. 29. ISSN 2304-0777.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M. Study of culture of project oriented society. International Journal of Information Technology and Business Management. Vol. 29. ISSN 2304-0777.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M. Study of culture of project oriented society. International Journal of Information Technology and Business Management. Vol. 29. ISSN 2304-0777.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Betáková, Janka (34%); Hrazdilová-Bočková, Kateřina (33%); Škoda, Miroslav (33%); Beer, R. J. (0%); Bielic, T. (0%); Bliedtner, J. (0%): Fair Value Usefulness in Financial Statements. 2014 Vienna : DAAM International, 2014. ISBN 978-3-901509-98-8 ISSN 1726-9687
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Betáková, Janka (34%); Hrazdilová-Bočková, Kateřina (33%); Škoda, Miroslav (33%); Beer, R. J. (0%); Bielic, T. (0%); Bliedtner, J. (0%): Fair Value Usefulness in Financial Statements. 2014 Vienna : DAAM International, 2014. ISBN 978-3-901509-98-8 ISSN 1726-9687
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Betáková, Janka (34%); Hrazdilová-Bočková, Kateřina (33%); Škoda, Miroslav (33%); Beer, R. J. (0%); Bielic, T. (0%); Bliedtner, J. (0%): Fair Value Usefulness in Financial Statements. 2014 Vienna : DAAM International, 2014. ISBN 978-3-901509-98-8 ISSN 1726-9687
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, K., ŠKODA, M., HRVOLOVÁ, M., KORINTUŠ, K. Projektové řízení. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014. ISBN 978-80-897-320-36.

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter