Interaktívne elektronické učebné materiály na podporu implementovania moderných technológií do vyučovania matematiky a informatiky
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Interaktívne elektronické učebné materiály na podporu implementovania moderných technológií do vyučovania matematiky a informatiky
Názov projektu (anglický): Interactive electronic learning materials to support implementation of modern technology in teaching mathematics and informatics
Začiatok riešenia projektu: 2014
Koniec riešenia projektu: 2016
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 002UJS-4/2014
Vedúci projektu: Dr. habil. RNDr. Peter Csiba, PhD.
Vysoká škola: Univerzita J. Selyeho
Pracovisko: Fakulta ekonómie a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Na riešení projektu sa zúčastnili riešiteľské kolektívy dvoch univerzitných pracovísk: EF UJS v Komárne a PdF KU v Ružomberku. Hlavným cieľom projektu bola tvorba vhodných elektronických učebných materiálov s matematickým obsahom, ktoré najmä vďaka interaktivite spĺňajú podmienky súčasných požiadaviek moderného vzdelávania. Vytvorené učebné materiály a s nimi súvisiace podporné materiály boli zamerané aj na rôzne prírodovedecké predmety (fyzika, chémia, informatika), v ktorých modelovanie matematických súvislostí tvorí dôležitú časť teórie.
Riešením projektu KEGA boli vytvorené interaktívne vzdelávacie materiály a podporné materiály z matematiky, informatiky, fyziky, chémie využiteľné na rôznych stupňoch vzdelávania. Elektronické interaktívne učebné materiály boli pripravené hlavne využitím softvéru GeoGebra a Learning Management Systému WeBWorK. Súčasťou práce riešiteľského kolektívu bola aj spolupráca na rozvoji a na lokalizácii využívaných softvérov.
Riešiteľský kolektív sa najviac venoval práci so softvérom GeoGebra, uskutočnil sa preklad softvéru. Vytvorené učebné materiály boli zverejnené na online portály a boli prezentované na domácich aj zahraničných konferenciách.
Za najvýznamnejšie výsledky riešenia projektu považujeme 3 knižné publikácie a 4 vedecké práce v časopisoch registrovaných v databázach. Riešitelia sa podelili so svojimi skúsenosťami s využívaním softvérov aj v množstve vedeckých prác v časopisoch a zborníkoch.
Najvýznamnejšie publikované výstupy:
- Vaňková, Jiřina; Bednáříková, Anna: Informačné a komunikačné technológie vo vyučovacom procese žiakov s mentálnym postihnutím. 2015
- Torres-Gastelú, Carlos Arturo; Augustin Lagunes, Dominguez; García, Maria Alicia Flores; Kiss, Gábor; Espinoza, Angel Roberto Alejandre: Student´s perception about online interaction, access and publishing content for academic use. 2015
- Kiss, Gábor: The influence of game-based programming education on the algorithmic thinking. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2016 Elsevier
- Csiba, Peter: Analitikus geometria (Analytická geometria). 2016
- Filip, Ferdinánd; Kelemen, Sándor: Függvények és sorozatok (Funkcie a postupnosti). 2016
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
In the project participated research teams of two university departments: EF JSU Komárno and PdF KU Ružomberok. The main objective of the project was to create suitable electronic teaching materials with mathematical content that because of its interactivity meets the conditions of the current requirements of modern education. Developed educational materials and related support materials were also focused on various natural science subjects (physics, chemistry, computer science) in which modeling of the mathematical contexts is an important part of the theory.
As the solution of the KEGA project were created interactive learning materials and support materials in mathematics, informatics, physics, chemistry usable for different levels of education. Electronic interactive teaching materials were prepared primarily by using GeoGebra and Learning Management System WeBWorK. Part of the work of the research team was also cooperation on the development and localization of the used softwares. The research team was most devoted to work with GeoGebra, realized its translation. Developed teaching materials were published on the online portal and have been presented at domestic and international conferences. As the most important results of the project we consider the issue of 3 book publications and 4 scientific papers in journals registered in a database. The project participants shared their experiences with the using of softwares and their implementation in education in many scientific papers, journals and proceedings.
The most important published results:
- Vaňková, Jiřina; Bednáříková, Anna: Informačné a komunikačné technológie vo vyučovacom procese žiakov s mentálnym postihnutím. 2015
- Torres-Gastelú, Carlos Arturo; Augustin Lagunes, Dominguez; García, Maria Alicia Flores; Kiss, Gábor; Espinoza, Angel Roberto Alejandre: Student´s perception about online interaction, access and publishing content for academic use. 2015
- Kiss, Gábor: The influence of game-based programming education on the algorithmic thinking. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2016 Elsevier
- Csiba, Peter: Analitikus geometria (Analytická geometria). 2016
- Filip, Ferdinánd; Kelemen, Sándor: Függvények és sorozatok (Funkcie a postupnosti). 2016
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 16 656,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Billich, Martin (100%): On Pencils of Linear and Quadratic Plane Curves. 2014 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2014. ISBN 978-80-558-0613-6 |
ADF | Bednáříková, Anna (50%); Vaňková, Jiřina (50%): Počítačové hry a dieťa predškolského veku so zdravotným oslabením. 2014 Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, ISSN 1336-2232 |
AFC | Vaňková, Jiřina (50%); Bednáříková, Anna (50%); Kelemenová, Alice (0%); Volner, Rudolf (0%): Počítač a dieťa s autizmom. 2014 Olomouc : GEVAK, 2014. ISBN 978-80-86768-89-2 |
BEF | Bednáříková, Anna (100%); Jablonský, Tomáš (0%); Gejdoš, Miroslav (0%): Užitočnosť aplikácie IKT vo výučbe náboženskej výchovy na prvom stupni základných škôl spišskej diecézy. 2014 Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2014. ISBN 978-80-561-0134-6 |
AFD | Fehér, Zoltán (100%); Filip, Ferdinánd (0%); Jaruska, Ladislav (0%): Véletlen események szimulálása GeoGebrával. 2014 Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2014. ISBN 978-80-8122-103-3 |
AFD | Jaruska, Ladislav (100%); Fehér, Zoltán (0%); Csiba, Peter (0%): Szöveges feladatok megoldásának animációja GeoGebra segítségével. 2014 Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2014. ISBN 978-80-8122-103-3 |
AFC | Csiba, Peter (50%); Fehér, Zoltán (50%); Badošek, Radim (0%); Burda, Michal (0%): Supporting Learning Activities With LMS WeB WorK. 2014 Ostrava : University of Ostrava, Pedagogical Faculty, 2014. ISBN 978-80-7464-561-7 |
AFC | Jaruska, Ladislav (100%); Badošek, Radim (0%); Burda, Michal (0%): Presentation of the Relation Between Mathematics and Physics by the Dynamic Modeling. 2014 Ostrava : University of Ostrava, Pedagogical Faculty, 2014. ISBN 978-80-7464-561-7 |
AFC | Szénási, Sándor (50%); Csiba, Peter (50%): Clustering algorithm in order to find accident black spots identified by GPS coordiantes. 2014 Sofia : 2014. ISBN 978-619-7105-10-0 ISSN 1314-2704 |
BEE | Jaruska, Ladislav (100%): Možnosti GeoGebry pri medzipredmetových vzťahoch matematiky a fyziky. 2014 Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2014. ISBN 978-80-7290-801-1 |
AFC | Juhász, György (90%); Szarka, Katarína (10%): A számítógépes molekulamodellezés alkalmazása a π - delokalizált rendszerek MO elméletének oktatásánál. 2015 Subotica : Univerzitet u Novom Sadu Učiteljski fakultet na maďarskom nastavnom jeziku, 2015. ISBN 978-86-87095-54-0 |
AFD | Juhász, György (50%); Szarka, Katarína (50%); Gubo, Štefan (0%); Csiba, Peter (0%): Spektroskopické vlastnosti molekúl - výučba pomocou IKT. 2015 Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2015. ISBN 978-80-8122-143-9 |
ADM | Torres-Gastelú, Carlos Arturo (20%); Augustin Lagunes, Dominguez (20%); García, Maria Alicia Flores (20%); Kiss, Gábor (20%); Espinoza, Angel Roberto Alejandre (20%): Student´s perception about online interaction, access and publishing content for academic use. 2015 ISSN 1303-6521 |
AFC | Kiss, Gábor (50%); Godó, Attila Zoltán (50%): A Comparison of Information Technology Literacy of Students of Slovakian Secondary Schools and Romanian Students of Humanities (Profil Uman). 2014 ISSN 1877-0428 |
AFC | Kiss, Gábor (50%); Torres-Gastelú, Carlos Arturo (50%): Comparison of the ICT literacy level of the Mexican and Hungarian students in the higher education. 2015 Elsevier, 2015. ISSN 1877-0428 |
AFD | Kalagiakos, Panagiotis (50%); Kiss, Gábor (50%): Dependence Pedagogy in a Multicultural School. 2014 Herľany : IEEE Computer Society, 2014. ISBN 978-147993442-3 |
FAI | Juhász, György (34%); Šeben, Zoltán (33%); Árki, Zuzana (33%): Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho - 2015. 2015 |
FAI | Juhász, György (20%); Horváthová, Kinga (20%); Árki, Zuzana (15%); Keserű, József (15%); Lévai, Attila (15%); Šeben, Zoltán (15%): Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho - 2015. 2015 |
AAB | Vaňková, Jiřina (50%); Bednáříková, Anna (50%); Pikálek, Štefan (0%); Habšudová, Magdaléna (0%): Informačné a komunikačné technológie vo vyučovacom procese žiakov s mentálnym postihnutím. 2015 |
ADF | Billich, Martin (100%): Pencils of Planes and Spheres in Problem Solving. 2015 ISSN 2453-6083 |
AFC | Billich, Martin (100%): The Area Method and Proving Plane Geometry Theorems. 2015 Cham : Springer, 2015. ISBN 978-3-319-12576-3 ISSN 2297-0215 |
AFC | Majherová, Janka (34%); Gunčaga, Ján (33%); Petrušková, Hedviga (33%): Visualization in teaching Computer Science and Mathematics. 2015 Turecko : ISTANBUL UNIVERSITY, ISSN 2458-8024 |
AFC | Gunčaga, Ján (34%); Janiga, Róbert (33%); Žilková, Katarína (33%); Badošek, Radim (0%); Bílek, Martin (0%): Supporting of Simulation and Visualisation Through ICT in the Educational Process. 2015 Ostrava : University of Ostrava, 2015. ISBN 978-80-7464-763-5 |
FAI | Billich, Martin (100%): Mathematica V. 2015 |
AFD | Jaruska, Ladislav (100%); Fehér, Zoltán (0%); Filip, Ferdinánd (0%): Gyakorlati feladatok megoldásának szemléltetése számítógép segítségével. 2016 Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2016. ISBN 978-80-8122-190-3 |
AFD | Fehér, Zoltán (100%); Árki, Zuzana (0%); Jaruska, Ladislav (0%): Véletlen találkozásokkal kapcsolatos valószínűségszámítási feladatok számítógépes szimulációja. 2016 Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2016. ISBN 978-80-8122-190-3 |
ADE | Fehér, Zoltán (100%): Počítačová simulácia vo vyučovaní náhodných javov. 2015 ISSN 2336-2081 |
BEE | Fehér, Zoltán (100%): Simulácia náhodných javov pomocou GeoGebry. 2015 Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2015. ISBN 978-80-7290-843-1 |
BEE | Jaruska, Ladislav (100%): Modelovanie riešenia slovných úloh na spoločnú prácu pomocou GeoGebry. 2015 Praha : Univerztia Karlova v Praze, 2015. ISBN 978-80-7290-843-1 |
ADM | Kiss, Gábor: Level of the Information Security Awareness of the nursery school students. In: Turkish Online Journal of Educational Technology 2016. (v tlači) |
ADM | Kiss, Gábor: The influence of game-based programming education on the algorithmic thinking. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2016 Elsevier (v tlači) |
ADM | Kiss, Gábor: MS Power Point vs Prezi in Higher Education. In: Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, vol. 15 n. 3 p. 126-130 Jul 2016 (SCOPUS) (v tlači) |
BEE | Jaruska, Ladislav (100%): Riešenie slovných úloh na zmesi pomocou Geogebry. 2016 Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2016. ISBN 978-80-7290-894-3 |
BEE | Fehér, Zoltán (100%): Podpora vyučovania pravdepodobnostných úloh experimentovaním. 2016 Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2016. ISBN 978-80-7290-894-3 |
ACB | Csiba, Peter (100%): Analitikus geometria. 2016. UJS Komárno. ISBN 978-80-8122-195-8 |
ACB | Filip, Ferdinánd (50%); Kelemen, Sándor (50%): Függvények és sorozatok. 2016. UJS Komárno. ISBN 78-80-8122-194-1 |
AED | Majherová, Janka (100%); Špajdel, Marián (0%); Schwarz, Mário (0%): Vzdelávanie vo virtuálnom svete internetu. 2015 Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2015. ISBN 978-80-561-0317-3 |
AFC | Petrušková, Hedviga (25%); Lehotský, Milan (25%); Majherová, Janka (25%); Černák, Igor (25%): Projects for Teaching Algorithmization in Primary Schools. 2016 Łodz : Łodz University of Technology, 2016. ISBN 978-1-941968-38-3 |
AFC | Králík, Václav (50%); Majherová, Janka (50%): Virtual Robotic Laboratories Robot C in the Informatics Teachers Training. 2016 Budapest : Eötvös Loránd University, 2016. ISBN 978-963-284-816-7 |
AFL | Majherová, Janka (100%); Andrejková, Gabriela (0%); Beňačka, Ján (0%): Inovácie kurikula v informatike na ZŠ. 2015 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2015. ISBN 978-80-557-0852-2 |
BEE | Majherová, Janka (50%); Králík, Václav (50%): Neformálne aktivity v príprave budúcich učiteľov informatiky na Pedagogickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. 2016 Brno : Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8274-8 |
GII | Králík, Václav (50%); Majherová, Janka (50%): Teoretické základy informatiky 1. 2015 |
AFA | Gunčaga, Ján (50%); Janiga, Róbert (50%): Virtual Labs and Educational Software as a Tool for more Effective Teaching STEM Subjects. 2016 Łodz : Łodz University of Technology, 2016. ISBN 978-1-941968-38-3 |
AFC | Gwozdz-Lukawska, Gertruda (34%); Janiga, Róbert (33%); Gunčaga, Ján (33%); Bharti, Vishal (0%); Kuriakose, Jeril (0%): Supporting of simulation and visualisation in e-learning courses for STEM education. 2015 Łódź : University of Technology, 2015. ISBN 978-1-4799.8450-3 |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Vaňková, J., Bednáříková, A.: Počítač vo výchove a vzdelávaní detí s autizmom. Vydavateľstvo KU v Ružomberku Verbum, 2013, s.74, ISBN 978-80-561-0074-5 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Portál WeBWorK | Riadna inštalácia on-line testovacieho systému WeBWorK zaradená do vyučovacieho procesu na UJS | http://webwork.selyeuni.sk/webwork2 |
Testovací portál WeBWorK | Testovacia verzia systému WeBWorK, ktorá slúžila na vyskúšanie nových funkcionalít, na vnorenie JAVA apletov do úloh a na testovanie vytvorenej lokalizácie systému, server bol dostupný do 1. 9. 2016. | http://ww.ujs.sk/webwork2 |
Lokalizácia softvéru GeoGebra | Lokalizácia softvéru GeoGebra - verzia 5.0 (cca. 1000 nových kľúčových slov); vrátane webovej stránky geogebra.org - Peter Csiba | http://geogebra.org/?ggbLang=sk |
GeoGebra profil | Vlastný profil s vytvorenými appletmi - Peter Csiba | https://www.geogebra.org/csibap |
GeoGebra profil | Vlastný profil s vytvorenými appletmi - Zoltán Fehér | https://www.geogebra.org/feherz |
GeoGebra profil | Vlastný profil s vytvorenými appletmi - Ladislav Jaruska | https://www.geogebra.org/jaruskal |
Lokalizácia softvéru GeoTest | Lokalizácia grafického rozhrania a cca. polovice zadaní úloh do maďarského jazyka - Peter Csiba | http://geotest.geometry.cz/?lang=HU |
Lokalizácia softvéru WeBWorK2 | Lokalizácia grafického rozhrania do maďarského jazyka - Peter Csiba | https://www.transifex.com/projects/p/webwork2/ |
E-learningová stránka | E-learningová stránka vybudovaná na báze LMS Moodle. V rámci projektu boli vytvorené zatiaľ 4 kurzy pre študijný program učiteľstvo matematiky a 2 kurzy pre študijný program aplikovaná informatika, ktoré boli v tomto roku aj používané. | http://e-learning.ujs.sk/ |
WeBWorK | E-learningová stránka, na domáce úlohy a on-line testovanie vedomostí pre matematické disciplíny na báze WeBWorK. V rámci projektu bolo vytvorených zatiaľ 5 aktívnych kurzov pre študentov študijných programov: učiteľstvo matematiky, aplikovaná informatika a/alebo ekonomika a manažment podniku. | http://webwork.selyeuni.sk/ |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.