Zavedenie štandardov kritického myslenia v rámci inovácie predmetu Úvod do vedeckej práce na STU

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Zavedenie štandardov kritického myslenia v rámci inovácie predmetu Úvod do vedeckej práce na STU

Názov projektu (anglický): The implementation of critical thinking standards within inovation of the subject Introduction to Scientific Work at STU

Začiatok riešenia projektu: 2013

Koniec riešenia projektu: 2015

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 052STU-4/2013

Vedúci projektu: Mgr. Mária Bednáriková, PhD.

Vysoká škola: Slovenská technická univerzita v Bratislave

Pracovisko: Materiálovotechnologická fakulta so sídlom v Trnave

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Výsledkom projektu je návrh komplexného modelu kritického myslenia využiteľného pre potreby edukačnej praxe v univerzitnom prostredí, spolu s návrhom systematického rozvoja kritického myslenia študentov v rámci inovácie predmetu Úvod do vedeckej práce na Materiálovotechnologickej fakulte Slovenskej technickej univerzity. Dôležitým prínosom je tiež koncipovanie testovacieho nástroja na zisťovanie úrovne vybraných schopností kritického myslenia. Testovací nástroj bol skúmaný a štatisticky vyhodnotený z hľadiska jeho reliability a validity na vzorke 365 študentov MTF STU.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The result of the project is the proposal of comprehensive model of critical thinking efficient for the needs of educational practice at the university together with the proposal of systematic development of critical thinking skills of students within the innovation of the course Introduction to Scientific Work at the Faculty of Materials Science and Technology of Slovak University of Technology in Bratislava (MTF STU). An important contribution is creating the test tool that can be used to determine the level of selected critical thinking skills of university studentns.The test tool has been studied and statistically evaluated in terms of its reliability and validity in a sample of 365 students of MTF STU.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 11 134,32 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AED Bednáriková, Mária (100%); Sucharek, Pavol (0%); Kalaš, Andrej (0%): Problém reduktívneho vysvetľovania vedomia. 2013 Nitra : Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, 2013. ISBN 978-80-558-0460-6
ADE Bednáriková, Mária (50%); Kováč, Karol (50%): Test tool creation and examination of selected cognitive skills of students at the Slovak University of Technology. 2014 ISSN 2327-6150
ACB Rajský, Andrej (25%); Bednáriková, Mária (25%); Chmelíková, Gabriela (25%); Soták, Róbert (25%); Igazová, Mária (0%); Cagáňová, Dagmar (0%): Tvorba zrozumiteľného textu. Nadstavbový modulárny kurz. 1. vyd. Trnava: Totem, 2014. 57 s. ISBN 978-80-971360-6-2.
ACA Bednáriková, Mária (100%); Démuth, Andrej (0%); Kutáš, Michal (0%): Introduction to the Methodology of Science [elektronický zdroj]. 2013
ACA Bednáriková, Mária (100%); Démuth, Andrej (0%); Slavkovský, Adrián (0%): Introduction to Cognitive Linguistics [elektronický zdroj]. 2013
ACA Bednáriková, Mária (100%); Gáliková, Silvia (0%); Démuth, Andrej (0%): Introduction to Cognitive Science [elektronický zdroj]. 2013
AFC Bednáriková, Mária (100%): Critical Thinking as a Tool for the Development of Interdisciplinarity in University Education. 2014 Nagoya : IAFOR, 2014. ISSN 2188-1162
ADE Bednáriková, Mária (34%); Kováč, Karol (33%); Kratochvíla, Michal (33%): Analysis of the influence of selected sociodemographic characteristics on the effectiveness of students in the test of selected critical thinking skills at the Slovak University of Technology. In American Journal of Educational Research. Vol. 3, No. 12 (2015), s. 1607-1614, online. ISSN 2327-6150.
BCI Cagáňová Dagmar (30%), Šujanová Jana (10%), Bednáriková Mária (60%); Slavkovský Adrián (0%), Špirková Daniela (0%): Úvod do vedeckej práce. Základy metodológie vedy a tvorba odborného textu. 1. vyd. Trnava: Totem, 2015. 88 s. ISBN 978-80-89708-06-2.
ABC Bednáriková, Mária (100%): Critical thinking as a multifaceted phenomenon: A scheme of interdisciplinary research platform. 2015 Hershey : Information Science Reference, 2015. ISBN 978-1-4666-8411-9
ACB Vidová, Helena (20%); Kováč, Karol (20%); Sawicki, Silvester (20%); Novotná, Ivana (20%); Ručková, Gabriela (20%); Kovačič, Vincent (0%); Rajský, Andrej (0%); Kozoň, Antonín (0%): Zvládanie záťažových a konfliktných situácií. 2014
AFD Novotná, Ivana (100%); Bílý, Jiří (0%); Storoška, M. (0%); Mazur, Piotr (0%): Skúsenosť činu a transcendencia osoby. 2015 Ružomberok : Verbum, 2015. ISBN 978-80-561-0246-6

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter