Zavedenie štandardov kritického myslenia v rámci inovácie predmetu Úvod do vedeckej práce na STU
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Zavedenie štandardov kritického myslenia v rámci inovácie predmetu Úvod do vedeckej práce na STU
Názov projektu (anglický): The implementation of critical thinking standards within inovation of the subject Introduction to Scientific Work at STU
Začiatok riešenia projektu: 2013
Koniec riešenia projektu: 2015
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 052STU-4/2013
Vedúci projektu: Mgr. Mária Bednáriková, PhD.
Vysoká škola: Slovenská technická univerzita v Bratislave
Pracovisko: Materiálovotechnologická fakulta so sídlom v Trnave
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Výsledkom projektu je návrh komplexného modelu kritického myslenia využiteľného pre potreby edukačnej praxe v univerzitnom prostredí, spolu s návrhom systematického rozvoja kritického myslenia študentov v rámci inovácie predmetu Úvod do vedeckej práce na Materiálovotechnologickej fakulte Slovenskej technickej univerzity. Dôležitým prínosom je tiež koncipovanie testovacieho nástroja na zisťovanie úrovne vybraných schopností kritického myslenia. Testovací nástroj bol skúmaný a štatisticky vyhodnotený z hľadiska jeho reliability a validity na vzorke 365 študentov MTF STU.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The result of the project is the proposal of comprehensive model of critical thinking efficient for the needs of educational practice at the university together with the proposal of systematic development of critical thinking skills of students within the innovation of the course Introduction to Scientific Work at the Faculty of Materials Science and Technology of Slovak University of Technology in Bratislava (MTF STU). An important contribution is creating the test tool that can be used to determine the level of selected critical thinking skills of university studentns.The test tool has been studied and statistically evaluated in terms of its reliability and validity in a sample of 365 students of MTF STU.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 11 134,32 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AED | Bednáriková, Mária (100%); Sucharek, Pavol (0%); Kalaš, Andrej (0%): Problém reduktívneho vysvetľovania vedomia. 2013 Nitra : Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, 2013. ISBN 978-80-558-0460-6 |
ADE | Bednáriková, Mária (50%); Kováč, Karol (50%): Test tool creation and examination of selected cognitive skills of students at the Slovak University of Technology. 2014 ISSN 2327-6150 |
ACB | Rajský, Andrej (25%); Bednáriková, Mária (25%); Chmelíková, Gabriela (25%); Soták, Róbert (25%); Igazová, Mária (0%); Cagáňová, Dagmar (0%): Tvorba zrozumiteľného textu. Nadstavbový modulárny kurz. 1. vyd. Trnava: Totem, 2014. 57 s. ISBN 978-80-971360-6-2. |
ACA | Bednáriková, Mária (100%); Démuth, Andrej (0%); Kutáš, Michal (0%): Introduction to the Methodology of Science [elektronický zdroj]. 2013 |
ACA | Bednáriková, Mária (100%); Démuth, Andrej (0%); Slavkovský, Adrián (0%): Introduction to Cognitive Linguistics [elektronický zdroj]. 2013 |
ACA | Bednáriková, Mária (100%); Gáliková, Silvia (0%); Démuth, Andrej (0%): Introduction to Cognitive Science [elektronický zdroj]. 2013 |
AFC | Bednáriková, Mária (100%): Critical Thinking as a Tool for the Development of Interdisciplinarity in University Education. 2014 Nagoya : IAFOR, 2014. ISSN 2188-1162 |
ADE | Bednáriková, Mária (34%); Kováč, Karol (33%); Kratochvíla, Michal (33%): Analysis of the influence of selected sociodemographic characteristics on the effectiveness of students in the test of selected critical thinking skills at the Slovak University of Technology. In American Journal of Educational Research. Vol. 3, No. 12 (2015), s. 1607-1614, online. ISSN 2327-6150. |
BCI | Cagáňová Dagmar (30%), Šujanová Jana (10%), Bednáriková Mária (60%); Slavkovský Adrián (0%), Špirková Daniela (0%): Úvod do vedeckej práce. Základy metodológie vedy a tvorba odborného textu. 1. vyd. Trnava: Totem, 2015. 88 s. ISBN 978-80-89708-06-2. |
ABC | Bednáriková, Mária (100%): Critical thinking as a multifaceted phenomenon: A scheme of interdisciplinary research platform. 2015 Hershey : Information Science Reference, 2015. ISBN 978-1-4666-8411-9 |
ACB | Vidová, Helena (20%); Kováč, Karol (20%); Sawicki, Silvester (20%); Novotná, Ivana (20%); Ručková, Gabriela (20%); Kovačič, Vincent (0%); Rajský, Andrej (0%); Kozoň, Antonín (0%): Zvládanie záťažových a konfliktných situácií. 2014 |
AFD | Novotná, Ivana (100%); Bílý, Jiří (0%); Storoška, M. (0%); Mazur, Piotr (0%): Skúsenosť činu a transcendencia osoby. 2015 Ružomberok : Verbum, 2015. ISBN 978-80-561-0246-6 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.