Skvalitnenie a prepojenie kľúčových predmetov študijného programu Elektronický obchod a manažment

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Skvalitnenie a prepojenie kľúčových predmetov študijného programu Elektronický obchod a manažment

Názov projektu (anglický): Quality improvement and key subjects’ interconnection of study program “Ecommerce and management “

Začiatok riešenia projektu: 2013

Koniec riešenia projektu: 2014

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 053ŽU-4/2013

Vedúci projektu: prof. Ing. Radovan Madleňák, PhD.

Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline

Pracovisko: Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Rozvoj informačno-komunikačných technológií je hybnou silou v súčastnosti. Prináša však požiadavky na ľudský kapitál, ktorý by dokázal využiť tieto technológie pre hospodársky a ekonomický rast spoločnosti. Existencia študijného programu Elektronický obchod a manažment vytvára predpoklady pre získanie potrebných odborníkov, ktorí by dokázali využiť teoretické poznatky v praxi. Tvorba a inovácia študijného programu Elektronický obchod a manažment s primárnym zameraním sa na prax a priebežné získavanie praktických zručností študentov počas štúdia, prispeli k zvýšeniu atraktivity študijného programu v očiach potenciálnych uchádzačov o štúdium, samotných študentov, absolventov, ale i zástupcov praxe. Na základe vykonaných analýz bolo uskutočnené inovovanie vybraných študijných jednotiek študijného programu, ich informačných listov, s cieľom obohatiť ich o najnovšie trendy, zabezpečiť kontinuitu vzdelávania a praktickú výučbu. Vytvorený bol webový portál, ktorý formou sociálnej siete umožňuje vzájomnú komunikáciu a zdieľanie informácií medzi študentami, pedagógmi a odborníkmi z praxe. Portál slúži taktiež ako miesto, kde sú zverejňované ponuky práce pre študentov a absolventov. Druhý IS bol vytvorený priamo pre podporu praktického vzdelávania študentov príslušného študijného programu. Ide o webhostingový systém, kde študenti testujú a zverejňujú praktické výsledky svojho snaženia počas štúdia formou študentských spoločností. Uvedené výsledky projektu vytvárajú optimálne podmienky pre kvalitný proces vzdelávania odrážajúci celospoločenské potreby. 

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The development of information and communication technologies represents the driving force of current era. However, it generates demands on human capital, which is able to use these technologies for economic growth of society. The existence of study program E-Commerce and Management provides essential conditions for preparing the experts, who would be able to use theoretical knowledge in practice. Creation and innovation of study program E-Commerce and Management, with a primary focus on practice and continuous acquisition of practical skills of students during the study, contributed to increase the attractiveness of this study program. Such attractiveness is apparent not only in the eyes of potential candidates for study, students themselves and graduates but also the representatives of practice. Based on conducted analyses, the upgrading of selected study units/courses (and their information sheets) of study program were performed, in order to enrich them with the latest trends and to ensure the continuity of education and practical training. The web portal has been created, which allows mutual communication and information sharing between students, teachers and practice experts in a form of social network. The portal also serves as a site, where the job offers for students and graduates are published. The second information system has been created directly to support the practical training of students of relevant study program. It is a webhosting system where students test and publish practical results of their study effort in the form of student companies. These results of the project create optimum conditions for quality learning process reflecting the needs of whole society.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2013 1 964,32 0,00
Čerpané v roku 2014 1 973,00 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 3 937,32 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFC Madleňák, Radovan (50%); Madleňáková, Lucia (50%): Návrh poštovej prepravnej siete v podmienkach krajiny s veľkou rozlohou - Taliansko. 2014 [Pardubice] : Institut Jana Pernera, 2014. ISBN 978-80-86530-94-9
ADN Madleňák, Radovan (25%); Madleňáková, Lucia (25%); Strbova, Jana (25%); Štefunko, Jozef (25%): Logo creation algorithm. 2014 ISSN 1335-4205
ADF Madleňák, Radovan (45%); Madleňáková, Lucia (45%); Pacherová, Alena (10%): Vplyv nástrojov virálneho marketingu na návštevnosť webových stránok v podmienkach univerzity. 2014 ISSN 1336-8281
AFC Štefunko, Jozef (80%); Madleňák, Radovan (20%); Lacina, Karel (0%); Vinklárik, Milan (0%): Model hodnotenia internetovej prezentácie miest a obcí. 2014 Kunovice : Evropský polytechnický institut, 2014. ISBN 978-80-7314-300-8
AFD Madleňák, Radovan (50%); Štefunko, Jozef (50%): Porovnanie alternatívnych kritérií pri optimalizácií hlavnej úrovne poštovej prepravnej siete. 2014 Žilina : Žilinská univerzita, 2014. ISBN 978-80-554-0856-9
AFD Kianičková, Eva (50%); Madleňák, Radovan (50%): Analýza dizajnových prvkov reklamných a informačných e-mailov elektronických obchodov. 2014 Žilina : Žilinská univerzita, 2014. ISBN 978-80-554-0856-9
AFD Štefunko, Jozef (80%); Madleňák, Radovan (20%): Meranie kvality poštových služieb v rámci EÚ. 2014 Žilina : Žilinská univerzita, 2014. ISBN 978-80-554-0856-9
AFC Madleňák, Radovan (50%); Madleňáková, Lucia (50%): The proposal of digital advertising system. 2013 Sofia : Publishing group of the Union of Scientists in Bulgaria, 2013. ISSN 1314-2690
AFD Madleňák, Radovan (90%); Štrba, Róbert (10%); Zasepa, Tadeusz (0%); Vozár, Libor (0%): Potreba sociálnych sietí v univerzitnom prostredí. 2013 Ružomberok : VERBUM, 2013. ISBN 978-80-561-0064-6
AFD Madleňák, Radovan (40%); Madleňáková, Lucia (40%); Turčan, Miroslav (20%); Kebo, Vladimír (0%); Kolarovszki, Peter (0%): Potenciál využitia disponibilnej prepravnej kapacity osobných motorových vozidiel. 2013 Žilina : Žilinská univerzita, 2013. ISBN 978-80-554-0778-4
AFC Madleňák, Radovan (50%); Madleňáková, Lucia (50%); Baublys, Adolfas (0%); Bielli, Maurizio (0%): The concept of the digital signage system in the conditions of Žilina town. 2013 Riga : Transport and Telecommunication Institute, 2013. ISBN 978-9984-818-58-0
AFD Madleňák, Radovan (40%); Madleňáková, Lucia (20%); Hrudkay, Karol (40%); Bader, Thomas (0%); Baumann, Stephan (0%): Využitie terminálov intermodálnej prepravy v poštovej prepravnej sieti. 2013 Žilina : Žilinská univerzita, 2013. ISBN 978-80-554-0747-0
AFD Madleňák, Radovan (40%); Madleňáková, Lucia (40%); Dydňanský, Pavol (20%); Bader, Thomas (0%); Baumann, Stephan (0%): Alokačný prístup k organizácii starostlivosti o významných zákazníkov v podmienkach východného Slovenska. 2013 Žilina : Žilinská univerzita, 2013. ISBN 978-80-554-0747-0
ADE Madleňák, Radovan (33%); Madleňáková, Lucia (33%); Dydňanský, Pavol (34%): Global postal network - a trade facilitator for the small and medium enterprises for entering the global market. 2013 ISSN 1929-7106
ADE Madleňák, Radovan (50%); Madleňáková, Lucia (50%): Internet advertising in France vs. Slovakia (comparison study). 2013 ISSN 2222-1905
ADF Dydňanský, Pavol (80%); Madleňák, Radovan (20%); Čorejová, Tatiana (0%); Achimský, Karol (0%): Špecializácia doručovacích rajónov podľa doručovaných zásielok. 2013 ISSN 1336-8281
AFC Kunertová, Petra (90%); Macík, Martin (10%): The analysis of using social media for marketing communications purposes in the e-commerce environment. 2014 Ostrava : VŠB - TU, Faculty of Economics, 2014. ISBN 978-80-248-3316-3
ADE Kunertová, Petra (100%): Application of the hexagonal model of regional economic development to the concept of creative economy. 2013 ISSN 2330-9156
ADF Madleňáková, Lucia (50%); Dydňanský, Pavol (50%); Čorejová, Tatiana (0%); Achimský, Karol (0%): Uplatnenie viackriteriálneho rozhodovania pri výbere poskytovateľa poštovej služby. 2013 ISSN 1336-8281
AFC Štefunko, Jozef (100%); Oseckij, V. L. (0%); Ignatjuk, A. I. (0%): Modification at logistical infrastructure of Slovak national postal operator. 2014 Kyjiv : [s.n.], 2014. ISBN 978-617-7157-04-4
AFC Zachar, Juraj (100%): Development of cybercrime in the European union. 2014 Ostrava : VŠB - TU, Faculty of Economics, 2014. ISBN 978-80-248-3316-3
AFC Layer model of the postal system [Vrstvový model poštového systému] / Lucia Madleňáková, Radovan Madleňák. In: Reliability and statistics in transportation and communication (RelStat´14) [elektronický zdroj] : the 14th international conference : 15-18 October 2014, Riga, Latvia : proceedings. - Riga: Transport and Telecommunication Institute, 2014. - ISBN 978-9984-818-70-2. - CD-ROM, s. 106-113. Poznámka: Vyšiel aj tlačený zborník abstraktov s ISBN 978-9984-818-68-9 [Madleňáková Lucia (50%) - Madleňák Radovan (50%)]
AFC The optimization variants of postal transportation network [Varianty optimalizácie poštovej prepravnej siete] / Radovan Madleňák, Lucia Madleňáková, Jozef Štefunko. In: Reliability and statistics in transportation and communication (RelStat´14) [elektronický zdroj] : the 14th international conference : 15-18 October 2014, Riga, Latvia : proceedings. - Riga: Transport and Telecommunication Institute, 2014. - ISBN 978-9984-818-70-2. - CD-ROM, s. 34-41. Poznámka: Vyšiel aj tlačený zborník abstraktov s ISBN 978-9984-818-68-9 [Madleňák Radovan (50%) - Madleňáková Lucia (25%) - Štefunko Jozef (25%)]
AFD Marketingová komunikácia ako súčasť efektívneho marketingového riadenia vysokej školy / Lucia Madleňáková - Radovan Madleňák. In: MARVI [elektronický zdroj] = Marketing a manažment vzdelávacích inštitúcií 2014 : 4. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie : 6.-7. november 2014, Rajecké Teplice : zborník prednášok a príspevkov. - Žilina: Žilinská univerzita, 2014. - ISBN 978-80-554-0937-5. - DVD-ROM, s. 88-96. [Madleňáková Lucia (50%) - Madleňák Radovan (50%)]
AFD Identifikácia a segmentácia uchádzačov o štúdium na študijných programoch garantovaných Katedrou spojov / Radovan Madleňák - Lucia Madleňáková. In: MARVI [elektronický zdroj] = Marketing a manažment vzdelávacích inštitúcií 2014 : 4. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie : 6.-7. november 2014, Rajecké Teplice : zborník prednášok a príspevkov. - Žilina: Žilinská univerzita, 2014. - ISBN 978-80-554-0937-5. - DVD-ROM, s. 77-87. [Madleňák Radovan (50%) - Madleňáková Lucia (50%)]
ADF Hollá Bachanová, Petra (95%); Macková, Veronika (5%): Elektronické podnikanie s potravinami. 2013 ISSN 1336-8281
AFD E-learning a jeho rastúci potenciál / Petra Hollá Bachanová. In: MARVI [elektronický zdroj] = Marketing a manažment vzdelávacích inštitúcií 2014 : 4. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie : 6.-7. november 2014, Rajecké Teplice : zborník prednášok a príspevkov. - Žilina: Žilinská univerzita, 2014. - ISBN 978-80-554-0937-5. - DVD-ROM, s. 47-54. [Hollá Bachanová Petra (100%)]
ADF Atribúty úspešnej virálnej správy určenej pre študentov/Petra Hollá Bachanová In: Pošta, Telekomunikácie a Elektronický obchod [elektronický zdroj] : elektronický vedecký časopis zameraný na problematiku poštových a telekomunikačných podnikov a oblasť elektronického obchodovania. - ISSN 1336-8281. - Roč. 9, č. 2 (2014), s. 1 – 8. online. Spôsob prístupu: http://ks.utc.sk/casopis/pdf/II2014/II-2014.pdf [Petra Hollá Bachanová (100%)]
ADE Digital advertising system in urban transport system of Žilina town / Radovan Madleňák, Lucia Madleňáková. In: Transport and telecommunication. - ISSN 1407-6160. - Vol. 15, No. 3 (2014), s. 215-226. Poznámka: Časopis vychádza aj on-line s ISSN 1407-6179 [Madleňák Radovan (50%) - Madleňáková Lucia (50%)]
AFC Designing a social network to support elearning activities at the Department of Communications, University of Žilina Radovan Madleňák, Lucia Madleňáková, Eva Kianičková In: IETC 2014 : Proceedings of 14th International Educational Technology Conference, Sep 3 - 5, 2014 – Chicago, USA. ISSN: 2146-7366 [Madleňák Radovan (40%) - Madleňáková Lucia (40%) - Kianičková Eva (20%)
AFC The Differences in Online Advertising Acceptance in China and Slovakia/ Radovan MADLEŇÁK, Lucia MADLEŇÁKOVÁ In: ICMEMI 2015: Proceedings of International Conference on Management Engineering and Management Innovation. January 10-11, 2015 in Changsha, Hunan, China [Madleňák Radovan (50%) - Madleňáková Lucia (50%)]
AFC Analysis of website traffic dependence on use of selected internet marketing tools/Radovan Madleňák , Lucia Madleňáková, Libor Švadlenka, Daniel Salava In: BEM-2014: 3rd WORLD CONFERENCE on BUSINESS, ECONOMICS and MANAGEMENT, 9-11 April 2014, Rome, Italy, [Radovan Madleňák (25%), Lucia Madleňáková (25%), Libor Švadlenka (25%), Daniel Salava (25%)]

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch AFD Využitie terminálov intermodálnej prepravy v poštovej prepravnej sieti = Usage of intermodal transport terminals for postal transport network / Radovan Madleňák – Lucia Madleňáková – Karol Hrudkay. In: POSTPOINT 2013 [elektronický zdroj] : „Delivering innovation and training in postal technology and services” : [10.] medzinárodná konferencia zástupcov poštových správ a univerzít : Rajecké Teplice, Slovakia, 19.-20. september 2013 : zborník príspevkov. - Žilina: Žilinská univerzita, 2013. - ISBN 978-80-554-0747-0. - CD-ROM, s. 111-118.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch ADE Global postal network - a trade facilitator for the small and medium enterprises for entering the global market [Globálna poštová sieť - trhový facilitátor pre SME na rozvíjajúcom sa globálnom trhu] / Radovan Madleňák, Lucia Madleňáková, Pavol Dydňanský. In: International Journal of Arts and Commerce [elektronický zdroj]. - ISSN 1929-7106. - Vol. 2, no. 5 (2013), online, s. 109-114. - Spôsob prístupu: http://ijac.org.uk/images/frontImages/gallery/Vol._2_No._5/12.pdf

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Sociálna sieť študentov študijného odboru Elektronický obchod a manažment Webový portal fungujúci na princípe sociálnej siete, ktorého cieľom je zlepšiť komunikáciu medzi štiudentami, pedagógmi a praxou. Je to miesto pre zdieľanie informácií o výučbe a novinkách z pedagogickej a odbornej oblasti. Portál slúži ako miesto pre kontakt s praxou, kde je možné osloviť cieľovú skupinu študentov s ponukami na trhu práce. http://fantasy.uniza.sk
Webhosting študentov Webhosting umožňujúci študentom študijného odboru Elektronický obchod a manažmet vytvárať, skladovať a testovať semestrálne práce a projekty, ktoré vypracuvávajú v rámci štúdia. http://158.193.182.111

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele.

Filter

Filter