Zručnosti pre sféru kultúry

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Zručnosti pre sféru kultúry

Názov projektu (anglický): Skills for subject field "culture"

Začiatok riešenia projektu: 2013

Koniec riešenia projektu: 2015

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 115UK-4/2013

Vedúci projektu: doc. PhDr. Zuzana Slušná, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Filozofická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Výsledkom riešenia projektu Zručnosti pre sféru kultúry sú vysokoškolské učebné materiály, ktoré slúžia ako základné informačné zdroje pre predmety Manažment kultúry, Marketing v kultúre, Marketing kultúrnych inštitúcií, Public a media relations v kultúre, Právo a legislatíva v kultúre, Kultúrna politika, Trendy a aspekty regionálnej kultúry, Praktikum z lokálnej a regionálnej kultúry. Jedná sa o učebné materiály Manažment & Marketing v kultúrnych inštitúciách, Súčasná kultúrna situácia z pohľadu teórie a praxe, Public relations v kultúre, Vademékum lokálnej a regionálnej kultúry, Súčasné témy v kultúrnej teórii a praxi.

Vytváranie vhodných podmienok pre rozvoj kultúrneho a kreatívneho priemyslu vy­žaduje pripravených aktérov, ktorí okrem kreativity a osobnej angažo­vanosti disponujú aj schopnosťami a zručnosťami a vedia identifikovať potenciál podnikania v kultúrnej a kreatívnej sfére. Učebnice sú zamerané na rozvoj vedomia  strategického významu investícií do kultúry v regionálnych a lokál­nych kultúrnych politikách, na stratégie prezentovania nenahraditeľnosti kultúry pre rozvoj ľudských zdrojov, na získanie nástorojov umožňujúcich vyhodnocovať reálnosťi cieľov stanovených v kultúr­nych politikách a politikách regionálneho rozvoja, na rozšírenie znalostí aktuálnych stratégií uľahčujúcich efektívne dosiahnutie stanovených cieľov, na získanie orientácie v grantových schémach pre širokov chápanú oblasť kultúry (vrátane kultúrnych a sociálnych služieb).

 

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

Skills for the domain of culture, a project of the KEGA grant agency (115UK-4/2013)

The Skills for the domain of culture project of the KEGA grant agency was conducted by the Department of culturology in 2013 – 2015. Its aim was to produce university textbooks for the field of applied culturology for the students of the department, with a special emphasis on the subjects of the accredited university programme, culturology, for both bachelor and master degrees. These textbooks can be used by the students of culturology and related study programmes as basic informational sources for various subjects, such as Management of culture, Marketing in culture, Marketing of cultural institutions, Public and media relations in culture, Law and legislation in culture, Cultural politics, Trends and aspects of regional culture and Local and regional culture practicum.

The 5 university textbooks produced under this project are the following: Management and marketing in cultural institutions, Current cultural situation from the perspective of theory and praxis, Public relations in culture,   “Vade mecum” of local and regional culture,  Current topics in cultural theory and practice.

For the development of cultural and creative industry, it is necessary to have competent actors who, in addition to their creativity and personal commitment, also dispose with the skills and abilities to identify the business potential of cultural and creative industry. The required skills are the following: knowledge that the investments into culture on the level of regional and local cultural politics are of strategic importance, presentation of culture as an irreplaceable aspect for the development of human resources, evaluation of the plausibility of goals defined in cultural politics and the politics of regional development with an emphasis on their substantiality, knowledge of the actual strategies alleviating the effective achieving of the objectives defined, orientation in the grant schemes for field of culture in the broad meaning (including the cultural and social services).

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 13 067,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ACB Súčasná kultúrna situácia z pohľadu teórie a praxe. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2015, 118 s., ISBN 978-80-223-4026-7
ACB Manažment & marketing v kultúrnych inštitúciách. Vydavateľstvo UK, 2015, 156 s. ISBN 978-80-223-4027-4
ACB Public relations v kultúre. Vydavateľstvo UK, 2015. s. 82, ISBN 978-80-223-4025-0
ACB Vademékum lokálnej a regionálnej kultúry. Vydavateľstvo UK, 2015. s 128, ISBN
ACB Súčasné témy v kultúrnej teórii a praxi. Vydavateľstvo UK, 2015. s. 92, ISBN 978-80-223-4036-6
ADE Slušná, Zuzana (100%): Current trends in improving the cultural life in Slovakia. 2014 ISSN 2048-4186
AFD Slušná, Zuzana (100%); Kalashnyk, Natalia (0%); Kosír, Igor (0%): Obrat k lokálnemu ako globálny trend. 2014 Podhájska : Východoeurópska agentúra pre rozvoj, 2014. ISBN 978-80-89608-17-1
AFC Slušná, Zuzana (100%): Creativity in the local cultural conditions of Slovakia. 2014 Sofia : STEF92 technology, 2014. ISBN 978-619-7105-23-0

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele.

Filter

Filter