Portál modelových kazuistík virtualizovaných pacientov pre výučbu a skúšanie študentov zubného lekárstva
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Portál modelových kazuistík virtualizovaných pacientov pre výučbu a skúšanie študentov zubného lekárstva
Názov projektu (anglický): Portal of model casuistics of virtualized patients for education and examination of dental students
Začiatok riešenia projektu: 2013
Koniec riešenia projektu: 2015
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 114UK-4/2013
Vedúci projektu: doc. MUDr. Andrej Thurzo, PhD., MPH, MHA
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Lekárska fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
V rámci projektu sme vytvorili originálny on-line systém, ktorý umožňuje tvoriť rôzne klinické situácie rôznych medicínskych predmetov a testovať tak vedomosti študentov v ich vzájomnom kontexte a ich schopnosť s nimi narábať v súvislosti s danou konkrétnou klinickou situáciou.
Pre klinickú prax sme takto vytvorili mostík medzi teoretickými poznatkami a klinickou praxou. Zároveň systém umožňuje nielen overovanie znalostí/faktov v hlave medika, ale aj jeho schopnosť s nimi narábať vo vzájomnej súvislosti ako aj v kontexte na danú simulovanú klinickú situáciu.
Systém umožňuje použitie nielen textových ale predovšetkým multimediálnych anonymizovaných pacientskych záznamov. Konkrétne 3D objektov bez textúry (STL modely kostí segmentovaných z CT, CBCT alebo digitalizovaných odtlačkov zubov či priamych intraorálnych skenov a podobne), 3D objektov OBJ s textúrou ako napríklad skeny tváre alebo iných mäkkých častí tela. Ďalej integruje 2D foto a streamované videosekvencie z vyšetrení a podobne. 3D modely si testovaný medik priamo voľne otáča v okne prehliadača a kazuistikou prechádza v podobe multiple-choice krokov.
Podstatou kazuistiky je vytvoriť zaujímavé permutácie riešení rôznych klinických situácií tematicky viazaných na testovanú oblasť medicínsky poznatkov medika. Ideálne aj s vtipnými alternatívami, „nebezpečnými“ možnosťami či niekam nevedúcimi zbytočnými zákrokmi/vyšetreniami dokáže systém vyhodnotiť aj efektivitu uvažujúceho. Kvalitu kazuistiky určuje pedagóg a vytvorenie excelentnej kazuistiky môže trvať aj niekoľko dní, nakoľko jej kvalitu neurčuje len úroveň multimediálnych dát, ale jej podstata je ukrytá v logickej matrici jej jednotlivých možností a odpovedí.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Within the project we have created original on-line system that allows to create a variety of clinical situations for various medical subjects and to test the knowledge of students in the context and their ability to apply them to on the particular clinical situation.
We have thus created a bridge between theoretical education and the clinical practice by the means of solving simulated situations. The system also allows not only the verification of knowledge / facts in the head of a medical student, but also his ability to connect them mutually in the context of a given simulated clinical situation.
The system allows the use of plain text but also preferably multimedia from anonymized patient records. Specifically 3D objects without texture (STL models of bones from segmented CT, CBCT or digitized fingerprint teeth or direct intra-oral scans, etc.), OBJ 3D object with texture, such as facial scans or other soft body parts. Further integrates common 2D high-definition photos and movies/animations streamed online presenting diagnostic data. 3D models can be visualized directly in the browser, rotated freely in the browser window of the casuistic examination as he/she is passing through the case study in the form of multiple choice steps.
The essence is to create an interesting case study dealing with permutations of various clinical situations thematically tied to the tested medical subject/field covered with examined medical knowledge. With humorous alternatives or "dangerous" diagnostic procedures or even with obsolete or unnecessary interventions - the system can evaluate the infectivity of student thinking. Teacher determines the quality of case studies and the creation of excellent case studies can take even several days because its quality is not just the level of used multimedia, but its essence is hidden in a logical matrix of the various steps their options and possible responses.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 32 734,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Finálna vývojová vetva Portálu modelových kazuistík virtualizovaných pacientov pre výučbu a skúšanie študentov zubného lekárstva | vývojová vetva - pre testovanie rôznych scenárov logických schém virtuálneho pacienta. | http://sapientiae.vps.websupport.sk:8080/kega/ |
Logická architektúru systému kazuistík | Logická architektúru systému kazuistík, ktorej pracovná verzia je dostupná na linku: | : https://158.195.55.215/interactive/index.php |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.