Integrácia kvality softvérových procesov do osnov inžinierskych informatických programov technických univerzít - návrh štruktúry a realizácia náplne aktuálnych predmetov softvérového inžinierstva
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Integrácia kvality softvérových procesov do osnov inžinierskych informatických programov technických univerzít - návrh štruktúry a realizácia náplne aktuálnych predmetov softvérového inžinierstva
Názov projektu (anglický): Integration of Software Quality Processes in Software Engineering Curricula for Informatics Master Study Programme at Technical Universities - Proposal of the Structure and Realization of Selected Software Engineering Courses
Začiatok riešenia projektu: 2013
Koniec riešenia projektu: 2014
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 050TUKE-4/2013
Vedúci projektu: doc. Ing. Csaba Szabó, PhD.
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Pracovisko: Fakulta elektrotechniky a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt prináša návrh nového predmetu z oblasti softvérového inžinierstva pre 2. stupeň vysokoškolského štúdia pre študijný odbor Informatika a príbuzné odbory. Predmet, ktorý sme nazvali "Evolúcia softvérových procesov" ponúka prehľad vývinu myslenia zainteresovaných strán (zákazníci, analytici, vývojári, testéri, manažéri atď.) od základov plánovania softvérových projektov cez predstavu veľkých projektov po trendové agilné matódy vývoja softvéru. Predmet sprevádzajú dve knižné publikácie zamerané jednak na samotnú históriu vývinu myslenia zainteresovaných strán, jednak na manažment vybraného procesu - procesu testovania na základe modelov aplikácie.
Doplnkovým originálnym výstupom je zmena v organizácii semestra. Tzv. miešaná výučba, ktorá pozostáva z týždenných stretnutí k teoretickým témam a intenzívneho sústredenia praktických cvičení oslovila hneď pri prvej prezentácii účastníkov medzinárodnej konferencie. Napriek možným ťažkostiam pri implementácii (potrebujeme viac časového priestoru), daná metóda výučby prinesie študentom nový impulz do zabehnutého semestra.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
This project delivers the proposal of a new teaching subject from the field of software engineering, which is suitable for Informatics Masters degree programmes of technical universities and/or related study programmes. The subject called "Software process evolution" offers an overview on development of thinking of stakeholders (customers, analytics, developers, testers, managers etc.) from basics of plannig of software projects through real big-project approaches to the sound agile software development methods. The subject is accompanied by two textbooks. One is oriented on the history of development of software processes, while the other deals with management of the model-based testing process.
There is an additional deliverable of the project too: the mixed-up schedule. This type of organisation of the semester consists of weekly theoretical lectures and of a one-week long intensive practical simulation session. The first positive feedback on this proposal was immediately after its presentation at an international conference. Dispite the difficulties with the implementation (one needs extra time slots), this new teaching method brings the required impulse into the running semester for almost each of your students.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2013 | 2 320,68 | 0,00 |
Čerpané v roku 2014 | 3 121,32 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 5 442,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFC | Szabó, Csaba (40%); Havlice, Zdeněk (40%); Szabóová, Veronika (10%); Vízi, Juraj (10%); Pavlovic, Milan (0%); Herceg, Djordje (0%): Introducing Agile Methods into "Technologies of Software Projects" Curriculum. 2013 Zrenjanin : University of Novi Sad, 2013 : ISBN 978-86-7672-203-7 |
AFC | Havlice, Zdeněk (40%); Szabóová, Veronika (10%); Szabó, Csaba (40%); Vízi, Juraj (10%); pavlovic, Milan (0%); Herceg, Djordje (0%): Implementing Improvements to the "Software Engineering Basics" Course. 2013 Zrenjanin : University of Novi Sad, 2013 : ISBN 978-86-7672-203-7 |
ADE | Szabó, Csaba (50%); Szabóová, Veronika (50%): On Information System Architecture Supporting Acceptance Testing. 2013 ISSN 1110-2586 |
ADE | Havlice, Zdeněk (40%); Vízi, Juraj (30%); Szabóová, Veronika (30%): Comparing Embedded Systems Development Methods. 2013 ISSN 1110-2586 |
AFC | Bollin, Andreas (33%); Hochmüller, Elke (33%); Samuelis, Ladislav (34%): Teaching Software Development Processes by Simulation : Quality Assurance as a Factor of Success. 2013 Piscataway : IEEE, 2013 : ISBN 978-1-4673-5140-9 |
AFD | Vízi, Juraj (50%); Szabóová, Veronika (50%): Software life cycle of embedded systems. 2013 Košice : TU, 2013 : ISBN 978-80-553-1422-8 |
AED | Oberle, Tomáš (50%); Szabó, Csaba (50%); Kocur, Dušan (0%); Pietriková, Alena (0%): Examining Appropriate Uses for the SQLite Library. 2013 Košice : FEI TU, 2013 : ISBN 978-80-553-1440-2 |
AFD | Szabó, Csaba (100%): Experimenting with Lazy Evaluation in Visualization. 2013 Košice : TU, 2013 : ISBN 978-80-553-1422-8 |
AFD | Szabóová, Veronika (50%); Demeterová, Emília (50%): From User Stories to Predicate Logic in Requirement Representation. 2013 Košice : TU, 2013 : ISBN 978-80-553-1422-8 |
AFD | Szabóová, Veronika (20%); Havlice, Zdeněk (40%); Szabó, Csaba (40%): Software architecture with knowledge layer of system requirements. 2013 Košice : TU, 2013 : ISBN 978-80-8143-127-2 |
ADE | Telepovská, Henrieta (100%): Support of Database Skills Testing. 2014 |
AFC | Telepovská, Henrieta (90%); Szabó, Csaba (10%): Switching from Informix to Oracle in teaching database systems. 2014 Zrenjanin : University of Novi Sad, 2014 : ISBN 978-86-7672-225-9 |
AFG | Szabó, Csaba (50%); Szabóová, Veronika (50%): Are agile methods the software chaos?. 2014 [Eger : Eszterházy Károly College], 2014 : |
AFC | Szabó, Csaba (50%); Bollin, A. (50%): On a mixed-up schedule for teaching software quality and project management - An experience report. 2014 Zrenjanin : University of Novi Sad, 2013 : ISBN 978-86-7672-225-9 |
AFD | Szabóová, Veronika (100%); Cimbala, Roman (0%); Pietriková, Alena (0%): Hypotheses on a self-healing system architecture. 2014 Košice : TU, 2014 : ISBN 978-80-553-1714-4 |
AFC | Szabó, Csaba (40%); Havlice, Zdeněk (40%); Szabóová, Veronika (15%); Vízi, Juraj (5%): On the role of user stories in software engineering education. 2014 Zrenjanin : University of Novi Sad, 2014 : ISBN 978-86-7672-225-9 |
ADE | Havlice, Zdeněk (40%); Szabóová, Veronika (15%); Szabó, Csaba (40%); Vízi, Juraj (5%): On introducing improvements into the \"Software engineering basics\" course curriculum. 2013 ISSN 2217-7930 |
ADE | Szabó, Csaba (40%); Havlice, Zdeněk (40%); Szabóová, Veronika (15%); Vízi, Juraj (5%): Experiences with teaching agile methods within the \"Technologies of software projects\" courses at the Technical University of Kosice. 2013 ISSN 2217-7930 |
AFD | Szabó, Csaba (60%); Kotuľa, Maroš (20%); Petruš, Richard (20%): The First Proposal on Objects and Morphisms of the Software Evolution Category. 2014 Danvers : IEEE, 2014 : ISBN 978-1-4799-3441-6 |
ADE | Csaba SZABÓ, Andreas BOLLIN; CHANGING THE LECTURING STYLE – THE GOOD AND THE BAD OF MIXED-UP SCHEDULES, In: ITRO - A jornal for information technology, education development and teaching methods of technical and natural sciences. Vol. 4, no. 1 (2014), p. 8-14. - ISSN 2217-7949 |
AFG | Szabóová, Veronika (50%); Szabó, Csaba (50%): Quo vadis, self-* software?. 2014 [Eger : Eszterházy Károly College], 2014 : |
AFG | Szabó, Csaba (50%); Maroš Kotuľa (25%); Richard Petruš (25%): A closer look at software refactoring using symbolic execution. 2014 [Eger : Eszterházy Károly College], 2014 : |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele.