Nové výzvy fyzikálneho vzdelávania na technických univerzitách
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Nové výzvy fyzikálneho vzdelávania na technických univerzitách
Názov projektu (anglický): New challenges in physics education at technical universities
Začiatok riešenia projektu: 2013
Koniec riešenia projektu: 2015
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 031STU-4/2013
Vedúci projektu: doc. Ing. Peter Bokes, PhD.
Vysoká škola: Slovenská technická univerzita v Bratislave
Pracovisko: Fakulta elektrotechniky a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Cieľom projektu bolo prispieť k zlepšeniu výuky základného kuzu fyziky na Fakulte elektrotechniky a informatiky, Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.
Výsledkom riešenia projektu sú konkrétne výstupy, ktoré sú a budú využívané pri výuke základného kurzu fyziky na FEI STU: elektronická zbierka úloh z fyziky, zdigitalizovaná a na internete sprístupnená učebnica D. Ilkoviča: Fyzika I a II, štyri nové experimenty, ktoré sú a budú používané vo výučbe.
Počas riešenia sme získali skúsenosti so spoluprácou medzi učiteľmi stredných a vysokých škôl, ako aj s intenzívnym riešením jednoduchých fyzikálnych študentmi počas prvého semestra. Zo získaných výsledkov sme získali kvalitatívne zhodnotenie poukazujúce na mierneho zvýšenia úspešnosti absolvovania predmetu Fyzika 1, ktorý nasledoval po predmete Úvod do fyziky.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The overall aim of the project was to improve the training in general physics at the Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology.
There are the following concrete outcomes of the project that are and will be employed in our coursework: a web-site for physics problems with solutions, the basic slovak texbook on physics for technical universities scanned and made publicly available online, four new experimental sets has been purchased and partly accompanied with a documentation for actual measurements.
In the course of the project we gained experience with collaboration between the physics teachers from secondary school and the teachers at the university, as well as with a course (Introduction to Physics) aimed at developing problem solving skills for students using secondary-school-level problems. From the results we gained qualitative conslusions pointing towards slight improvment in the students abilities to pass the following course (Physics 1) succesfully.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 12 219,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Bokes, Peter: „HILL CLIMB RACING“, „X-MOTO“ A NEWTONOVE ZÁKONY, 2013 Bratislava : slovenská fyzikálna spoločnosť, 2013. ISBN 978-80-971450-0-2 |
AFD | Valko, Pavol: VŠEOBECNÁ TEÓRIA RELATIVITY AKO MOTIVAČNÁ TÉMA PRE NADANÝCH ŠTUDENTOV STREDNÝCH ŠKÔL, 2013 Bratislava : slovenská fyzikálna spoločnosť, 2013. ISBN 978-80-971450-0-2 |
AFD | Vančo, Marek a Bokes, Peter: Introduction to physics at FEI STU. In 20th conference of slovak physicists : proceedings. Bratislava, 2-5 September 2013. 1. vyd. Bratislava: Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2014, s. 33--34. ISBN 978-80-971450-2-6. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Elektronická zbierka príkladov z fyziky | Interaktívna zbierka príkladov | fyzz.fei.stuba.sk |
Ilkovič online | Naskenovaná a upravená pre www učebnica D. Ilkovič: Fyzika I a II | http://www.kf.elf.stuba.sk/~bokes/DI_web/Ilkovic.php, http://www.ujfi.fei.stuba.sk/fyzika-ilkovic-fyzika-1.php, http://www.ujfi.fei.stuba.sk/fyzika-ilkovic-fyzika-2.php |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.