Rozvíjanie matematickej gramotnosti prostredníctvom elektronicky podporovanej výučby v odbore Predškolská a elementárna pedagogika
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Rozvíjanie matematickej gramotnosti prostredníctvom elektronicky podporovanej výučby v odbore Predškolská a elementárna pedagogika
Názov projektu (anglický): Mathematical Literacy Development Supported by Electronic Teaching in Pre-School and Elementary Pedagogy
Začiatok riešenia projektu: 2013
Koniec riešenia projektu: 2015
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 020UMB-4/2013
Vedúci projektu: PaedDr. Ľubica Gerová, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt sa zaoberal problematikou rozvíjania matematickej gramotnosti študentov bakalárskeho a magisterského štúdia v odbore Predškolská a elementárna pedagogika. Ide o študentov, budúcich učiteľov na 1. stupni ZŠ a v MŠ. Podporiť tento proces by mala aj elektronicky podporovaná výučba matematiky. Boli navrhnuté a vytvorené podporné e-kurzy v LMS Moodle, ktoré obsahujú študijný materiál v stručnej verzii, úlohy rôznej náročnosti so spätnou väzbou, úlohy k samostatnej práci a testy k overovaniu vedomostí a zručností. E-kurzy sú zverejnené na webovej stránke projektu. Študijný materiál v rozšírenej podobe k matematickým predmetom bol publikovaný vo formáte CD. Názvy e-kurzov a učebníc na CD sa zhodujú s názvami príslušných predmetov. S priebehom práce a výsledkami oboznámili riešitelia projektu odbornú verejnosť prostredníctvom aktívnych vystúpení na konferenciách a publikovaných článkov.
Originálnymi výsledkami práce na PF UMB v Banskej Bystrici sú vytvorené e-kurzy "Matematická gramotnosť I", "Matematická gramotnosť II", "Edukačné koncepcie rozvíjania matematickej gramotnosti", "Elementárne matematikcé zručnosti" a vytvorené štyri učebnice na CD "Matematická gramotnosť I", "Matematická gramotnosť II, základy elementárnej aritmetiky", "Matematická gramotnosť II, základy elementárnej geometrie", "Edukačné koncepcie rozvíjania matematickej gramotnosti".
Originálnym výsledkom riešenia projektu na PF PU je vytvorenie elektronického podporného kurzu s názvom Matematika pre život – rozvíjanie matematickej gramotnosti.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The project is dealing with developing mathematical literacy of students of Bachelor and Master Degree courses in Preschool and Elementary Pedagogy. The students will be teachers at elementary school and kindergarten. Electronically supported teaching mathematics should support this process. Supported e - courses in the LMS Moodle were suggested and produced, they contain study material in a concise version, the tasks of varying difficulty and feedback, tasks for individual work and tests for verification of knowledge and skills. E-courses are published at the project website. Study materials in expanded form for the mathematical subjects were published in CD format. Names of e - courses and textbooks on CD are the same as the names of teaching subjects. The project participants acquainted professional public with their work and results at conferences and by publishing articles.
Original results of work at PF UMB in Banska Bystrica are created e - courses "Mathematical literacy I", "Mathematical literacy II", "Educational conception of development mathematical literacy", "Elementary mathematical skills"and created textbooks on CD "Mathematical literacy I", "Mathematical literacy II, elementary arithmetic", "Mathematical literacy II, elementary geometry", "Educational conception of development mathematical literacy".
Original result of the project at PF PU in Presov is created supporting electronic course called "Mathematics for Life - development of mathematical literacy".
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 7 339,11 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Gerová, Ľubica (100%): Pripravenosť študentov k štúdiu matematiky na vysokej škole. 2013 Prešov : Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta, 2013. s. 69-73. ISBN 978-80-555-0765-1 |
ADF | Brincková, Jaroslava (100%): Rozvoj matematickej gramotnosti v príprave študentov predškolskej pedagogiky. 2014 Ružomberok : Verbum, 2014. ISSN 1336-2232 |
AFC | Gerová, Ľubica (100%): Matematická gramotnosť z pohľadu študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky. 2014 Olomouc : Univerzita Palackého, 2014. s. 72-76. ISBN 978-80-244-4062-0 ISSN 0862-9765 |
AFC | Brincková, Jaroslava (100%): Farba svetla a schémy v matematike na 1. stupni ZŠ. 2014 Olomouc : Univerzita Palackého, 2014. s. 53-57. ISBN 978-80-244-4062-0 ISSN 0862-9765 |
AFC | Beniačiková, Mária (50%); Brincková, Jaroslava (50%): Elektronický podporný kurz v predmete Edukačné koncepcie rozvoja matematickej gramotnosti. 2014 Olomouc : Univerzita Palackého, 2014. s. 37-41. ISBN 978-80-244-4062-0 ISSN 0862-9765 |
AFC | Kováčik, Štefan (100%): Potreba a možnosti skvalitnenia matematickej prípravy budúcich učiteľov primárneho stupňa. 2014 Olomouc : Univerzita Palackého, 2014. s. 126-128. ISBN 978-80-244-4062-0 ISSN 0862-9765 |
AFC | Gloviaková, Romana (100%): Využitie LMS Moodle na primárnom stupni školy. 2014 Olomouc : Univerzita Palackého, 2014. s. 77-81. ISBN 978-80-244-4062-0 ISSN 0862-9765 |
AFC | Prídavková, Alena (50%); Štefková, Dominika (50%); Blažková, Růžena (0%); Coufalová, Jana (0%): Ako pripraviť budúcich učiteľov pre primárny stupeň vzdelávania na riešenie problémov (?). 2014 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. s. 202-206. ISBN 978-80-244-4062-0 ISSN 0862-9765 |
AFG | Bukovinová, Jana (100%): Využitie výsledkov testov študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky pri tvorbe interaktívnych materiálov z matematiky. Brno : Univerzita obrany, 2014. s. 13-14. ISBN 978-80-7231-961-9 |
AFC | Bukovinová, Jana (100%): Testing the mathematical skills of students of elementary and pre-school pedagogy. 2014 Brno : University of Defence, 2014. ISBN 978-80-7231-978-7 |
AFG | Murinová, Elena (100%): Vývoj elektronického kurzu z matematiky pre študentov bakalárskeho štúdia. 2014 Brno : Univerzita obrany, 2014. s. 37-38. ISBN 978-80-7231-961-9 |
AFG | Beniačiková, Mária (100%): The support of subject \\\"Educational conceptions of development numeracy\\\" by electronic course. 2014 Sombor : Faculty of Education in Sombor, 2014. s. 66. ISBN 978-86-6095-034-7 |
ACB | Gerová, Ľubica (100%): Matematická gramotnosť II, základy elementárnej geometrie. 2014. Banská Bystrica : Belianum UMB, PF, 2014. s. 149. ISBN 978-80-557-0813-3. |
BCI | Klenovčan, Pavel (100%): Matematická gramotnosť II, základy elementárnej aritmetiky. 2014. Banská Bystrica : Belianum UMB, PF, 2014. s. 94. ISBN 9778-80-557-0789-1. |
ACB | Gerová, Ľubica (100%): Matematická gramotnosť I. 2014. Banská Bystrica : Belianum UMB, PF, 2014. s. 131. ISBN 978-80-557-0813-3. |
ACB | Brincková, Jaroslava (86%); Beniačiková, Mária (14%): Edukačné koncepcie rozvíjania matematickej gramotnosti. 2014. Banská Bystrica : Belianum UMB, PF, 2014. s. 129. ISBN 978-80-557-0842-3. |
ADF | Gerová, Ľubica (100%): E-kurzy vo vyučovaní matematiky v štúdiu predškolskej a elementárnej pedagogiky. 2015 Ružomberok : Verbum, 2015. s. 67 - 70. ISSN 1336-2232 |
ADF | Beniačiková, Mária (100%): Význam využívania elektronických testov v príprave učiteľov pre predprimárne vzdelávanie. 2015 Ružomberok : Verbum, 2015. s. 33-37. ISSN 1336-2232 |
ADF | Bukovinová, Jana (100%): Analýza študentských riešení jednej úlohy. 2015 Ružomberok : Verbum, 2015. s. 48-52. ISSN 1336-2232 |
ADF | Gloviaková, Romana (100%): Učitelia - tvorcovia elektronických materiálov. 2015 Ružomberok : Verbum, 2015. s. 71-74. ISSN 1336-2232 |
ADF | Kojnoková, Jana (50%); Prídavková, Alena (50%): Matematika pre život v príprave budúcich učiteľov pre primárne vzdelávanie. Ružomberok : Verbum, 2015. s. 100-104. ISSN 1336-2232 |
ADF | Murinová, Elena (100%): O problematike domácej prípravy študentov odboru Predškolská a elementárna pedagogika na vyučovanie z matematiky. 2015 Ružomberok : Verbum, 2015. s. 135-139. ISSN 1336-2232 |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ. 2013. Pripravenosť študentov k štúdiu matematiky na vysokej škole. In Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou „Matematika v primárnej škole, Rôzne cesty, rovnaké ciele“. Prešov : PF PU, 2013. s. 69 – 73. ISBN 978-80-555-0765-1. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ. – KLENOVČAN, P. 2011. Matematická gramotnosť budúcich učiteľov – elementaristov. In Cieľom vyučovania matematiky je šťastný človek. Žilina : Žilinská univerzita, 2011. s. 279 - 287. ISBN 978-80-554-0393-9. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ. 2011. Pohľad na úroveň matematickej gramotnosti budúcich učiteľov - elementaristov. In Sborník „Tvořivost v počátečním vyučování matematiky“. Plzeň : PF ZU, 2011. s. 75 –78 (s. 77). ISBN 978-80-7043-992-0. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ.- KLENOVČAN, P. 2007. Rozvíjanie matematickej gramotnosti budúcich učiteľov - elementaristov. In Sborník „Vyučování matematice z pohledu kompetencí žáka a učitele I. stupně základního vzdělávání“. Plzeň : PF ZU, 2007. s. 48-53 (50). ISBN 978-80-7043-548-9. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ. 2013. Matematická gramotnosť II. Banská Bystrica : PF UMB, 2013. ISBN 978-8055-705-262. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ. 2013. Pripravenosť študentov k štúdiu matematiky na vysokej škole. In Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou „Matematika v primárnej škole, Rôzne cesty, rovnaké ciele“. Prešov : PF PU, 2013. s. 69 – 73. ISBN 978-80-555-0765-1. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ. 2014. Matematická gramotnosť z pohľadu študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky. In Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis, Facultas Paedagogica Mathematica IX, Matematika 6 „Matematické vzdělávání v primární škole – tradice, inovace“. Olomouc : PF UP, 2014. s. 72-76. ISBN 978-80-244-4062-0, ISSN 0862-9765. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ. 2010. Podmienky pre rozvoj matematickej gramotnosti študentov pred vstupom na vysokú školu. In Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis, Facultas Paedagogica Mathematica VII, Matematika 4 „Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy“. Olomouc : PF UP, 2010. s. 94-99. ISBN 978-80-244-2511-5, ISSN 0862-9765. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | GEROVÁ, Ľ.- KLENOVČAN, P. 2008. Možnosti rozvíjania matematickej gramotnosti študentov Predškolskej a elementárnej pedagogiky. In Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis, Facultas Paedagogica Mathematica VI, Matematika 3 „Matematické vzdělávání z pohledu žáka a učitele primární školy“. Olomouc : PF UP, 2008. s. 91-95. ISBN 978-80-244-1963-3. ISSN 0862-9765. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | KLENOVČAN, P. 2009. Matematická gramotnosť študentov odboru Predškolská a elementárna pedagogika. In Zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou „Matematika z pohľadu primárneho vzdelávania“. Banská Bystrica : PF UMB, 2009. s. 97 – 101. ISBN 978-80-8083-742-6. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | PRÍDAVKOVÁ, A.- ŠTEFKOVÁ, D. 2014. Ako pripraviť budúcich učiteľov pre primárny stupeň vzdelávania na riešenie problémov (?). In Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis, Facultas Paedagogica Mathematica IX, Matematika 6 „Matematické vzdělávání v primární škole – tradice, inovace“. Olomouc : PF UP, 2014. s. 202-206. ISBN 978-80-244-4062-0, ISSN 0862-9765. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | KLENOVČAN, P. 2013. Tvorba elektronických edukačných testov. In Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou „Matematika v primárnej škole, rôzne cesty, rovnaké ciele. Prešov : PF PU, 2013. s. 107-110. ISBN 978-80-555-0765-1. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).