Moderná informatika - nové metódy a formy pre efektívne vzdelávanie
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Moderná informatika - nové metódy a formy pre efektívne vzdelávanie
Názov projektu (anglický): Modern computer science - new methods and forms for effective education
Začiatok riešenia projektu: 2013
Koniec riešenia projektu: 2015
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 015UKF-4/2013
Vedúci projektu: RNDr. Ján Skalka, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Fakulta prírodných vied a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
V rámci projektu prebehlo mapovanie aktuálneho stavu odborných a všeobecných znalostí v oblasti informatiky u 18-22 ročných študentov.
So zakomponovaním jeho výsledkov boli navrhnuté a vytvorené moderné učebné materiály v podobe odborných publikácií a e-learningových kurzov pre stredné a vysoké školy, ktoré dávajú záujemcom priestor na sebavzdelávanie a zvyšovanie vedomostnej úrovne a realizácia workshopov pre záujemcov z radov učiteľov z praxe.
Do vzdelávania budúcich informatikov boli implementované najnovšie zariadenia a technológie (ovládanie pohybom, mobilné technológie, automatizácia procesov pomocou minipočítačov), čo dáva absolventom predpoklad tvorivého prístupu k riešeniu problémov prostredníctvom najmodernejších technológií a môže byť vzorom pre úpravu študijných programov aj pre ďalšie univerzity. V súlade s nimi bola obohatená štruktúra i obsah študijných programov orientovaných na informatiku s cieľom priniesť užšie prepojenie s praxou, čím sa zvyšujú šance na uplatnenie absolventov v praxi s možnosťou okamžitého začlenenia do pracovného procesu.
Myšlienky, nápady, metodické a technologické prístupy k riešeniu vybraných problémov boli prezentované na medzinárodnej úrovni prostredníctvom vedeckých konferencií a príspevkov indexovaných v databázach WoK a Scopus.
Súčasťou projektu bola i intenzívna propagácia informatiky na verejných podujatiach a podujatiach pre školy, s cieľom zvýšiť povedomie spoločnosti o perspektívach a potrebe výchovy odborníkov v tejto oblasti.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The mapping of technical and general knowledge level of students aged 18-22 was taken as a part of the project.
These results have been taken account during the designing and creating of modern teaching materials in the form of technical publications and e-learning courses for secondary schools and universities. New materials offer a bigger opportunity for self-education and raising the knowledge level. Organizations of technical workshops for interested teachers from practice were also one of the project outcomes.
The modern concepts such as gesture control, mobile technology or process automation using microcontroller have been implemented in education of future IT specialist. It gives them the prerequisite skills for creative problem solving approach using modern technology in their future jobs. At the same time the structure and content of courses focused on information technology has been enriched. It should bring a closer contact with practice, thereby increasing the employment of graduates and ability of immediate integration into the labor market. These new concepts should be also used as a model the curriculum for other universities.
Thoughts, ideas and methodological or technological approaches of selected issues were presented at the international level at scientific conference papers and journals indexed in Scopus and WoK databases.
An intensive popularization of informatics and promotion of best practices at public events and events organized for schools in order to raise the public knowledge about the perspective and the need for education of professionals in this were a significant part of the project
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 18 903,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
BAB | Skalka, Ján (50%); Drlík, Martin (50%): Programovanie databázových aplikácií I. 2013 |
BAB | Skalka, Ján (60%); Cápay, Martin (20%); Michaličková, Viera (20%): Programovanie v Delphi pre učiteľov. 2014 |
BAB | Skalka, Ján (70%); Drlík, Martin (20%); Mesárošová, Miroslava (10%): Základy PC, WIndows 7, Office 2010. 2014 |
BCI | Kuna Peter; PowerPoint 2013 pre začiatočníkov – 1. vyd. Nitra: UKF 2015 – 84 s., ISBN 978-80-558-0939-7 |
BCI | Magdin, Martin (50%); Koprda, Štefan (50%): Základy práce s mikrokontrolérom Arduino. 2015 |
AFC | Capay, M., Magdin, M. Tasks for teaching scientific approach using the black box method (2013) Proceedings of the European Conference on e-Learning, Sophia Antipolis, France, 30-31 October. - Sophia Antipolis : Academic and Publishing International Limited, 2013. - ISBN 978-1-909507-82-1, P. 64-70. |
AFC | Capay, M. Developing of Algorithms Thinking Using Activating Methods. (2013).Efficiency and Responsibility in Education 2013 : 10th International Conference. Prague 6th - 7th June 2013. - Prague : Czech University of Life sciences, 2013. - ISBN 978-80-213-2378-0, P. 55-62. |
AFD | Capay, M., Magdin, M. The Role of New Technologies in the Learning Process: Use of Modules of Third-Party in LMS Moodle or How it is Possible to Determine the Activity of the Students in the Course; recenzent: Anikó Szakál, František Jakab, 2013. In: ICETA 2013 : 11th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, October 24-25, Stary Smokovec. - Košice : IEEE, 2013. - ISBN 978-1-4799-2161-4, S. 271-274. |
AFC | Algorithmic thinking observation: How students of applied informatics break the mystery of black box applications / Martin Cápay. In: World Engineering Education Forum (WEEF 2014) : Interactive Collaborative Learning (ICL 2014), international forum, 3rd - 6th December 2014 Dubai. - Dubai : IEEE, 2014. - ISBN 978-1-4799-4438-5, P. 535-540. |
AFD | Kuna, Peter - Vozár, Martin. The impact of multimedia on students' knowledge of Discrete Mathematics in Applied Informatics / Peter Kuna, Martin Vozár, 2014. In: ICETA 2014 : Proceedings from 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, December 4–5, 2014, Starý Smokovec The High Tatras. - Danvers : IEEE, 2014. - ISBN 978-1-4799-7739-0, CD-ROM, p. 277-281. |
AFD | Reichel, Jaroslav - Kuna, Peter. Analysis of students behaviour in virtual environment / Jaroslav Reichel, Peter Kuna, 2014. In: ICETA 2014 : Proceedings from 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, December 4–5, 2014, Starý Smokovec The High Tatras. - Danvers : IEEE, 2014. - ISBN 978-1-4799-7739-0, CD-ROM, p. 419-423. |
AFC | Koprda, Štefan - Balogh, Zoltán - Turčáni, Milan The advantages of creating an application to archive data from a mobile device in LabVIEW environment / Štefan Koprda, Zoltán Balogh, Milan Turčáni ; recenzent: Zhumatal Urazbayev, Niftali Cocayev, 2014. In: 2014 IEEE 8th International Conference on Application of Information and Communication Technologies- AICT2014 : Kazakhstan, Astana, 15-17 October 2014. - Astana : IEEE, 2014. - ISBN 978-1-4799-4120-92, CD-ROM, p 302-306. |
AFC | Koprda, Štefan - Magdin, Martin Virtual instrument for measuring the temperature of cores of processor in LabVIEW / Štefan Koprda, Martin Magdin ; recenzent: Daniel Beligan, Ion Roceanu, 2014. In: The 10th International Scientific Conference eLearning and software for Education (eLSE 2014) : Book Series: eLearning and Software for Education (Volume 2), ), April 24th - 25th 2014, Bucharest. - Bucharest : Romanian Advanced Distributed Learning Association, 2014. - ISSN 2066-026X, CD-ROM, p. 1-10. |
AFC | Kapusta, J., Munk, M., Drlík, M. (2014). Analysis of Differences between Expected and Observed Probability of Accesses to Web Pages. In Lecture Notes in Artificial Intelligence. Springer, ISSN 0302-9743, vol. 8733, p. 673-683. |
AFC | Martin Cápay. Engaging Games with the Computer Science Underlying Concepts. In: World Engineering Education Forum (WEEF 2015) : Interactive Collaborative Learning (ICL 2015), Florence 20. – 24. 09. 2015. - ISBN 978-1-4799-8706-1, P. 966-970. |
AFC | Kuna, Peter - Vozár, Martin. Web Application for Graph Data Visualisation in Computer Science Courses / Peter Kuna, Martin Vozár, 2015. In: World Engineering Education Forum (WEEF 2015) : Interactive Collaborative Learning (ICL 2015), Florence 20. - 24. 09. 2015. - Florence : IEEE, 2015. - ISBN 978-1-4799-8706-1, P. 895-901 |
ADE | Štefan Koprda, Martin Magdin : Fuzzy Controller Parameters´ Proposal in Matlab Environment, 2015. In. Compusoft : An international journal of advanced computer technology. - ISSN 2320-0790, Vol. 4, no. 2 (2015), p. 1489-1491. |
AFC | Štefan Koprda - Martin Magdin : Fuzzy Adaptive Controller Design for Control of Air in Conditioned Room ; recenzent: De-Shuang Huan, Kang-Hyun Jo, 2015.In. Intelligent Computing Theories and Methodologies : 11thInternational Conference, ICIC 2015 Fuzhou, China, August 20-23, 2015 Proceedings (Lecture Notes in Computer Science 9226), Part II. - ISSN 0302-9743, P. 318-329 |
ADE | Kapusta, J., Munk, M., Drlík, M. (2015). Identification of Underestimated and Overestimated Web Pages Using PageRank and Web Usage Mining Methods. In Transactions on Computational Collective Intelligence (Series: Lecture Notes in Computer Science). Springer, ISSN 0302-9743, vol. 9240, p. 127-146. |
ADE | Kapusta, J., Munk, M., Drlík, M. (2015). Experimental Verification of the Dependence between the Expected and Observed Visit Rate of Web Pages. In Lecture Notes in Artificial Intelligence. Springer, ISSN 0302-9743, vol. 9227, p. 637-648 |
AFD | Martin Cápay, Gabriela Lovászová, Viera Michaličková. Neformálne vzdelávanie detí formou voľnočasových informatických aktivít. In: DidInfo 2014 : zborník z vedeckej konferencie o vyučovaní informatiky na základných a stredných školách, konanej v Banskej Bystrici 2. - 4. apríla 2014. - Banská Bystrica : UMB, 2014. - ISBN 978-80-557-0698-6, CD-ROM, s. 26-31 |
AFC | Peter Švec, Martin Drlík, Martin Cápay, Júlia Tomanová: Virtual Learning Environment and the Evaluation of E-learning Courses. HighTech Conference. St. Peterburg. 2015 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Moderné techniky a technológie v programovaní | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1123 |
Unity 3D (od prezentácie po Kinect) | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1212 |
Programovanie mobilných aplikácií | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1207 |
Návrhové vzory | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1162 |
Pokročilé internetové technológie | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=431 |
Programovanie v Jave 1 | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1198 |
Programovanie v Jave 2 | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1148 |
Objektové technológie | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1160 |
Databázové systémy | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1184 |
Databázové systémy pre učiteľov | e-learningový kurz | https://edu.ukf.sk/course/view.php?id=1206 |
Informatika | webová stránka | http://informatika.ukf.sk |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).