Rozvoj matematickej kultúry riešením úloh bežnej praxe

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Rozvoj matematickej kultúry riešením úloh bežnej praxe

Názov projektu (anglický): Development of mathematical culture by solving of the real life problems

Začiatok riešenia projektu: 2012

Koniec riešenia projektu: 2013

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 091UK-4/2012

Vedúci projektu: PaedDr. Peter Vankúš, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Medzi najvýznamnejšie originálne výsledky vytvorené v projekte KEGA 091UK-4/2012 "Rozvoj matematickej kultúry riešením úloh bežnej praxe" patria nasledovné:

V projekte sme vytvorili učebný text a pomocné texty, ktoré majú potenciál na skvalitnenie vyučovania matematiky 5. ročníka ZŠ. Tieto texty boli tiež doplnené o metodické dodatky tak, aby boli adaptované na používanie v rámci vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov matematiky.

Významnými výsledkami projektu boli tiež dve vytvorené učebnice pre vysokoškolskú prípravu učiteľov matematiky, ktoré pojednávajú tematicky o oblastiach teórie vyučovania matematiky súvisiacich s tematikou projektu.

Okrem uvedených učebných materiálov boli výsledkami projektu tiež viaceré články a dokumenty, ktoré prezentovali ďalšie aktivity a metódy, smerujúce k zefektívňovaniu matematickej edukácie a informujúce o výstupoch projektu.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The most important and original results of the project KEGA 091UK-4/2012 "Development of mathematical culture by solving of the real life problems" are the following:

In the project we have created teaching text and additional texts; those have potential to improve mathematics education in the fifth class of the primary education. These texts had attachment of methodical parts, so they are adapted to be used in the preparation of future mathematics teachers.

Important results of the project are also two textbooks for university study of future mathematics teachers. These textbooks are dealing with the areas of Theory of mathematics education those are connected with the project matters.

Some other papers and documents were published in the project and they presented other activities and methods leading to improvement of mathematics education efficacy and giving information on the project.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2012 17 051,00 0,00
Čerpané v roku 2013 7 985,00 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 25 036,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ACB ACB Vankúš, Peter (100%): Didaktické hry v matematike. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. ISBN 978-80-8147-002-8
GII GII Butler Zuzana (100%): Podporný učebný text Reštaurácia. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. http://www.comae.sk/kega091UK_4_2012/restauracia.pdf
GII GII Butler Zuzana (100%): Podporný učebný text z a geograficko-prírodovedného prostredia v náväznosti na preberané učivo matematiky 5. ročníka ZŠ. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. http://www.comae.sk/kega091UK_4_2012/afrika.pdf
GII GII Butler Zuzana (100%): Učebný text z matematiky pre 5. ročník základnej školy s návrhom hodinovej dotácie v súlade s príslušnými tematickými celkami. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského, 2012. http://www.comae.sk/kega091UK_4_2012/text&dotacia.pdf
BEE BEE Vankúš, Peter (100%): Netradičné metódy vyučovania matematiky v príprave budúcich učiteľov matematiky. 2013 Olomouc : UPOL, 2013. ISBN 978-80-244-3449-0
AFD AFD Vankúš, Peter (100%): Analysis of the winning strategy of the game Enades as a task for pupils. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0365-4
AFD AFD Kohanová, Iveta (100%): Matematika globálne. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0365-4
AFD AFD Slavíčková, Mária (100%): Inovačné prístupy v príprave budúcich učiteľov matematiky. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0365-4
AED AED Vankúš, Peter (100%): Hľadanie stratégie matematických hier ako úloha vedúca k rozvoju logického myslenia žiakov. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0238-1
AED AED Laššáková, Vladimíra (50%); Vankúš, Peter (50%): Úlohy na rozvoj priestorovej predstavivosti v prostredí hry Minecraft. 2013 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, 2013. ISBN 978-80-558-0238-1
ACB ACB Dillingerová, Monika (33%); Slavíčková, Mária (33%); Vankúš, Peter (34%): Základy metodológie výskumu v teórii vyučovania matematiky. 2013 Bratislava : Univerzita Komenského, 2013. ISBN 978-80-8147-018-9
AFC AFC Laššáková, Vladimíra (50%); Vankúš, Peter (50%): Kooperatívna hra prispievajúca k rozvoju matematických zručností a kľúčových kompetencií. 2012 Brno : Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6148-4

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
www stránka projektu www stránka projektu na ktorej sú učebné texty publikované za účelom ich používania širokou pedagogickou verejnosťou http://www.comae.sk/kega091UK_4_2012.html

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter