Multimediálne učebnice ako nová forma vzdelávania učiteľov hudobnej edukácie na vysokých školách
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Multimediálne učebnice ako nová forma vzdelávania učiteľov hudobnej edukácie na vysokých školách
Názov projektu (anglický): Multimedia schoolbooks as a new form of teacher education for Music Education at Universities
Začiatok riešenia projektu: 2012
Koniec riešenia projektu: 2014
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 020UMB-4/2012
Vedúci projektu: doc. PaedDr. Libor Fridman, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Elektronické multimediálne učebnice hudobnej edukácie z rôznych oblastí muzikológie a hudobnej edukácie (základy muzikológie, modernej populárnej hudby a slovenskej hudobnej kultúry) využívajú moderné informačné a komunikačné technológie v praxi, realizujú najnovšie poznatky z oblasti didaktiky hudby a muzikológie v koncepčných celkoch pre konkrétny typ edukanta v presne vymedzenej oblasti hudobného vzdelávania. Projekt priniesol originálne výsledky v oblasti vzdelávania budúcich učiteľov hudby a naznačil možnosti ďalšieho rozvoja v teoretickej a praktickej oblasti. Vo oblasti hudobnej edukácie ide o jedinečné moderné elektronické vzdelávacie produkty inšpirujúce k učeniu sa a k ďalšej tvorbe.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Electronic multimedia schoolbooks of music education from different fields of musicology and music education (basic musicology, modern popular music and Slovak musical culture) use modern information and communication technologies in practice, implement the latest knowledge in the field of didactics of music and musicology in conceptual units for a specific type of educator in a specific area of music education. The project has brought the original results in the education teacher of music and implied the possibility of further development in theoretical and practical areas. In the field of music education of the terms of unique modern electronic learning products to inspire learning and the subsequent creation.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2012 | 3 840,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2013 | 3 819,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2014 | 4 399,89 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 12 058,89 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AAB | Fridman, L.: Aktuálne podnety modernizácie didaktiky hudobnej edukácie / Libor Fridman a kol. ; rec. Belo Felix, Dagmar Michálková. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2013, ISBN 978-80-557-0536-1, 9,1 AH |
AAB | Fridman, L.: Hudobná edukácia v kontexte informačných a komunikačných technológií / Libor Fridman a kol. ; rec. Josef Ríha, Belo Felix. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2013. - ISBN 978-80-557-0500-2, 8,3 AH |
ACB | Fridman, L.: Základy muzikológie pre učiteľov. Banskej Bystrici: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela, 2014. ISBN 978-80-557-0740-2 |
ACB | Fridman, L.: Slovenská hudobná kultúra pre učiteľov hudby. Banskej Bystrici: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela, 2014. ISBN 978-80-557-0743-3 |
ACB | Fridman, L.: Teoretické základy modernej populárnej hudby. Banskej Bystrici: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela, 2014. ISBN 978-80-557-0742-6. |
ADE | Fridman, L.: Rozwój kompetencji gustu w kontekscie edukacji muzycznej. Muzyka, história, teória, edukacja, 3/2013. BYDGOSZCZ: IEM, UKW, 2013, ISSN: 2084-5081, 12 s., |
AEC | Fridman, L: Elektronické učebnice v hudobnej edukácii ako nová forma vzdelávania. Poľsko. In: Kreativność w edukacji muzycznej. Pultusk: Akademia Humanisticzna AG, 2014, str. 47-59, ISBN 978-83-7549-190-6 |
ADF | Fridman, L.: Inštrumentálne hudobné súbory v škole - koncepcia a realizácia. Múzy v škole 2012, č. 1-2, -s. 28-36. Banská Bystrica : OZ MvS, 2012. ISSN 1335-1605 (0,48AH) |
ADF | FELIX, B. 2012. Rozprávka ako hudobná a etická inšpirácia v tvorivom detskom divadle. Múzy v škole 2012, č. 1-2, -s. 28-36. Banská Bystrica : OZ MvS, 2012. ISSN 1335-1605 |
ADF | FELIX, B. 2012. Leo Kestenberg - zabudnutá inšpirácia. Múzy v škole 2012, č. 3-4. Banská Bystrica : DALI-BB, 2012. ISSN 1335-1605 |
BDE | FELIX, B. 2012. Klasicizmus-variácie. Hudební výchova 2012, č. 2, -s. 30-32. Praha: UK PF 2012. ISSN 1210-3683 |
AFC | Fridman, L.: Determinácie kurikulárnej koncepcie hudobnej edukácie. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Aktuálni otázky současné hudebné výchovné teórie a praxe VI. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2012. ISBN 978-80-7414-475-2 |
ADF | Fridman, L.: Multikulturalizmus v rámci hudobného vzdelávania na prvom stupni ZS. Múzy v škole 3-4/2012,, ISSN 1335-1605 (0,5 AH) |
BBB | GAŠPAR, IGOR; Javorovie husličky a hodvábny sláčik. In: Ďatelinka - legendárna muzika spod Poľany - monografia (272 s.), Mesto Detva a Kultúrne centrum Andreja Sládkoviča v Detve, 2011, ISBN 978-80-968656-3-5 (s. 85-86) |
ADF | Fridman, L.: Problematika zvukového smogu v informačnom a hudobno-estetickom priestore / Libor Fridman. In Múzy v škole : časopis pre hudobnú, výtvarnú a estetickú výchovu. - Banská Bystrica : Občianske združenie Múzy v škole v spolupráci s FHV a PF UMB v Banskej Bystrici, 2013. - ISSN 1335-1605. - Roč. 18, č. 1-2 (2013), s. 13-16. |
ADF | Fridman, L.: Problematika interpretácie hudby v priestore hudobnej edukácie / Libor Fridman. In Múzy v škole : časopis pre hudobnú, výtvarnú a estetickú výchovu. - Banská Bystrica : Občianske združenie Múzy v škole v spolupráci s FHV a PF UMB v Banskej Bystrici, 2013. - ISSN 1335-1605. - Roč. 18, č. 1-2 (2013), s. 13-16. |
ADF | Fridman, L.: Inštrumentálne hudobné súbory v škole - koncepcia a realizácia / Libor Fridman. In Múzy v škole : časopis pre hudobnú, výtvarnú a estetickú výchovu. - Banská Bystrica : Občianske združenie Múzy v škole v spolupráci s FHV a PF UMB v Banskej Bystrici, 2012. - ISSN 1335-1605. - Roč. 17, č. 1-2 (2012), s. 4-6. |
ADF | Fridman, L.: Inštrumentálne hudobné súbory v škole - koncepcia a realizácia / Libor Fridman. In Múzy v škole : časopis pre hudobnú, výtvarnú a estetickú výchovu. - Banská Bystrica : Občianske združenie Múzy v škole v spolupráci s FHV a PF UMB v Banskej Bystrici, 2012. - ISSN 1335-1605. - Roč. 17, č. 1-2 (2012), s. 4-6. |
AFB | Fridman, L., Martinka, P.: Folklórne tradície v hudobnej edukácii ako súčasť výchovy k vlastenectvu / Libor Fridman, Pavel Martinka. In Východiská a koncepcie hudobno-tanečnej pedagogiky v príprave interpreta ľudového tanca : zborník z vedeckej konferencie / vedec. red. Libor Fridman, Martin Urban ; rec. Belo Felix, Igor Gašpar [elektronický zdroj], - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2012. - ISBN 978-80-557-0425-8. - S. [1-7 |
AFC | Fridman, L.: Hodnotenie vzdelávacích programov v oblasti edukácie hudby na Slovensku = Evaluation of educational programs in the field of education of mušie in Slovakia / Libor Fridman. In Aktuálni otázky současné hudebné výchovné teórie a praxe VIII. : sbomík príspevku z mezinárodní konference, Ústí nad Labem, 2012 / ed. Ivana Ašenbrenerová. rec. Michal Nedélka, Miloš Hons [elektronický zdroj], - Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyné, Pedagogická fakulta, 2013. - ISBN 978-80-7414-613-8. - CD-ROM, s. 23-31 |
AFD | Fridman, L.: Doktorandské štúdium didaktiky hudobného umenia - perspektívy / Libor Fridman. In Teória a prax hudobnej edukácie : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov / ed. Belo Felix; vedec. red. Milan Pazúrik ; rec. Marián Janek ... [et al.] [elektronický zdroj], - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2013. - ISBN 978-80-557-0520-0. - CD-ROM, s. 28-31. |
ABD | GAŠPAR, Igor.: Technologické prostriedky modernizácie hudobnej edukácie. (1,3 AH) In: FRIDMAN. Libor a kol. Aktuálne podnety modernizácie didaktiky hudobnej edukácie. Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2013. ISBN 978-80-557-0536-1. (s.38-64) |
FAI | GAŠPAR, Igor.: Kontexty hudobnej pedagogiky I: Zborník vedeckých štúdií, Banská Bystrica 2013. Eds. Igor Gašpar, Marianna Kološtová, rec. Eva Michalová, Milan Pazúrik. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, 2013. 142 s. ISBN 978-80-557-0553-8. |
EDI | Felix, B.: Opera ve škole Ivany Ašenbrenerovej / Belo Felix. In Múzy v škole : časopis pre hudobnú, výtvarnú a estetickú výchovu. - Banská Bystrica : Občianske združenie Múzy v škole v spolupráci s FHV a PF UMB v Banskej Bystrici, 2012. - ISSN 1335-1605. - Roč. 17, č. 3-4 (2012), s. 36-37. Recenzia na: Opera ve škole / Ivana Ašenbrenerová. - Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyné, 2011. - ISBN 978-80-7414-417-2 |
ADF | Fridman, L: Vysokoškolské vzdelávanie učiteľov v Banskej Bystrici. Múzy v škole 1-2 2014, str. 4-15, ISSN 1335-1605 |
AED | GAŠPAR, Igor,: Ľudová pieseň v hudobnej edukácii. In: Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie učiteľov IX. (eds.) Akimjaková, B., Rochovská, I., VERBUM, Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta Ružomberok 2014. s. 302 -313. ISBN 978-80-561-0115-5 |
BDF | Fridman, L: Aktuálne prístupy v oblasti tvorby učebníc muzikologických disciplín. Múzy v škole 1-2 2014, str. 67-71, ISSN 1335-1605 |
ADF | FELIX, B. 2014. Supertrieda – projekt inkluzívnej edukácie. Múzy v škole 2014, č.1 -2, s. 66-67. OZ Múzy v škole v KHK PF UMB : Banská Bystrica, 2014. ISSN 1335-1605 |
ADF | FELIX, B. 2014. Ako sa nám prihovára hudba. Multimédiá v hudobnej edukácii. Múzy v škole 2014, č.3-4. OZ Múzy v škole v KHK PF UMB : Banská Bystrica, 2014. ISSN 1335-1605 |
AFC | FELIX, B. 2013. Príbeh ako motivačný činiteľ pri počúvaní hudby na ZŠ. In Zborník príspevkov Teorie a praxe hudební výchovy III. s. 193-196.Praha : PdF UK, 2013. Česká republika. ISBN 978-80-7290-724-3 |
AFB | Fridman, L.: Elektronizácia a digitalizácia hudobného vyučovacieho procesu – potreba, problém, nevyhnutnosť, či z núdze cnosť? In: Hudobná edukácia v priestore nových komunikačných technológií. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Banská Bystrica: PDF UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0790-7 |
AFB | Fridman, L.: Analytická reflexia doktorandského štúdia didaktiky hudobného umenia. In: Zborník z medzinárodnej konferencie doktorandov a vedeckých pracovníkov Cantus Choralis Slovaca 2014. Banská Bystrica: PDF UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0820-1 |
AFB | Fridman, L: Zmysel, význam a poslanie folklórnych tradícií v edukačnom a kultúrnom priestore. Hudobná edukácia v priestore nových komunikačných technológií. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Banská Bystrica: PDF UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0790-7 |
AFD | Báťková, I.: Učiteľ hudobnej edukácie v kontexte globálneho vzdelávania. In: Hudobná edukácia v priestore nových komunikačných technológií. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Banská Bystrica: PDF UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0790-7 |
AFD | Martinka, P.: Kompetenčná príprava inštrumentalistov folklórnych súborov. In: Východiská a koncepcie hudobno-tanečnej pedagogiky 2. Zborník z vedeckej konferencie. Banská Bystrica: PDF UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0771-6 |
AFD | Gašpar, I.: Ľudová pieseň ako súčasť hudobnej edukácie. In: Hudobná edukácia v priestore nových komunikačných technológií. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Banská Bystrica: PDF UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0790-7 |
AFD | MARTINKA, P. 2014. Počiatky slovenskej hudobnej kultúry. In Zborník z doktorandskej konferencie Cantus Choralis Slovaca, 2014. ISBN 978-80-557-0820-1 |
AFD | BÁŤKOVÁ, I., 2014: Aktivizujúce a modernizujúce metódy a formy hudobnej edukácie. In Zborník z doktorandskej konferencie Cantus Choralis Slovaca, 2014. ISBN 978-80-557-0820-1 |
FAI | Fridman, L.: Hudobná edukácia v priestore nových komunikačných technológií. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Banská Bystrica: PDF UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0790-7 |
FAI | Fridman, L.: Východiská a koncepcie hudobno-tanečnej pedagogiky 2. Zborník z vedeckej konferencie. Banská Bystrica: PDF UMB, 2014. ISBN 978-80-557-0771-6 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Múzy v škole | Propagácia projektu na internetovej stránke www.muzyvskole.sk | www.muzyvskole.sk |
Fridman, L.: Základy muzikológie pre učiteľov. Banskej Bystrici: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela, 2014. ISBN 978-80-557-0791-4 | Elektronická učebnica online. Prístup cez správcu: libor.fridman@umb.sk | http://www.muzikologia.e-music.sk/ |
Fridman, L.: Aktuálne prístupy v oblasti tvorby učebníc muzikologických disciplín | Publikačný výstup online. In: Internetová stránka webčasopisu Múzy v škole. Dátum kontroly: 19.11.2014 | http://www.muzyvskole.sk/index.php?miu=1 |
Fridman, L.: Niektoré problémy estetického vnímania hudby v edukačnom prostredí. | Publikačný výstup online. In: Internetová stránka webčasopisu Múzy v škole. Dátum kontroly: 19.11.2014 | http://www.muzyvskole.sk/index.php?miu=1 |
Fridman, L.: Problematika interpretácie hudby v priestore hudobnej edukácie | Publikačný výstup online. In: Internetová stránka webčasopisu Múzy v škole. Dátum kontroly: 19.11.2014 | http://www.muzyvskole.sk/index.php?miu=43 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.