Geografia maloobchodu
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Geografia maloobchodu
Názov projektu (anglický): Retail geography
Začiatok riešenia projektu: 2012
Koniec riešenia projektu: 2013
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 036UK-4/2012
Vedúci projektu: doc. RNDr. František Križan, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Prírodovedecká fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Za ostatných 20 rokov došlo v slovenskom hospodárstve k mnohým zmenám a transformácia hospodárstva sa stala objektom výskumu mnohých vedných odborov nevynímajúc geografiu. Maloobchod možno považovať za jedno z najdynamickejších odvetví hospodárstva v kontexte transformačných procesov a v rýchlosti reakcie na svetové (globálne) trendy.
Na tieto trendy je zameraný projekt a jeho výstupy. Najdôležitejším výstupom je vydanie originálnej vysokoškolskej učebnice: Geografia maloobchodu: Úvod do problematiky. Okrem tohto hlavného výstupu boli publikované aj mnohé ďalšie príspevky v uznávaných vedeckých periodikách. Významným výstupom (a na Slovensku doposiaľ prvým s tematikou maloobchod) bola organizácia medzinárodného kolokvia. Výsledkom riešenia projektu sú aj tri záverečné práce (bakalárska, diplomová a habilitačná práca).
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Over the past 20 years has occurred in the Slovak economy numerous changes and transformation of the economy has become the object of many research disciplines including geography. Retail can be consider as one of the most dynamic sector of the economy in the context of the transformation processes and in the context of the reaction rate in the world's (global) trends.
The project and its outcomes are oriented to these trends. The most important outcome is the original edition of the university textbook: Retail Geography: an Introduction. Except to this main output were also published many other papers in reputable scientific journals. Another important output (the first in Slovakia with theme retail geography) was the organization of the international colloquium. The results of the project included three theses (bachelor's, master's and habilitation thesis).
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2012 | 3 077,33 | 0,00 |
Čerpané v roku 2013 | 6 828,14 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 9 905,47 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ADF | ADF Križan, František (34%); Riška, Martin (33%); Bilková, Kristína (33%): Mapovanie potravinových púští v rurálnom prostredí: prípadová štúdia z funkčného mestského regiónu Bratislava. 2013 ISSN 0323-262X |
ADF | ADF Bilková, Kristína (50%); Križan, František (50%): Koncentrácia podnikateľských subjektov v maloobchode v slovenských mestách. 2013 ISSN 1337-6748 |
ADF | Križan, F. (50 %), Lauko, V. (50 %) 2014. Komentár k možnostiam smerovania (nielen) slovenského výskumu v geografii maloobchodu. Acta Facultatis Rerum Naturalium Universitatis Comenianae, Geographica. (V tlači.) |
ADF | Križan, F. (50 %), Lauko, V. (50 %) 2014. Globalizácia v maloobchode: poznámky k internetizácii maloobchodu. Geografická revue. (V tlači.) |
ACB | Križan, F. (70 %), Lauko, V. (30 %) 2014. Geografia maloobchodu: Úvod do problematiky. Bratislava: Univerzita Komenského, 196 s., ISBN 978-80-223-3542-3. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.