Optimalizácia aplikácii inovačných technológií v graduálnej príprave budúcich učiteľov.

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Optimalizácia aplikácii inovačných technológií v graduálnej príprave budúcich učiteľov.

Názov projektu (anglický): Optimization of innovative technology applications in a graduate training of future teachers.

Začiatok riešenia projektu: 2012

Koniec riešenia projektu: 2014

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 003PU-4/2012

Vedúci projektu: Dr. h. c. doc. PaedDr. Vladimír Šebeň, PhD.

Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove

Pracovisko: Fakulta humanitných a prírodných vied

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Medzi originálne výsledky riešenia projektu môžeme zaradiť rozpracovanie a overenie možnosti využitia tabletov v edukačnom procese, ako informačno-komunikačného prostriedku výrazne znižujúceho finančné náklady na prezentačné aktivity v rámci vyučovacích hodín.

K originálnym výstupom projektu možno zaradiť návrh súboru úloh, umožňujúcich využitie interaktívneho programu Stelárium v pedagogickej praxi s fyzikálnym obsahom.

Z pohľadu všeobecného prínosu pre pedagogickú prax považujeme za originálne aj vypracovanie súboru experimentov,  zameraného na prepojenie elementov vedeckej činnosti a záujmovej činosti žiakov základných škôl s využitím informačno komunikačných technológii.

Z publikovaných výstupov projektu možno za najvýznamnejšie považovať  vydanie dvoch odborných monografií.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

Among the original results of the project we can include the elaboration and verification of using the tablet as an informative and communication medium that significantly reduces the financial expenses of presentation activities during the school lessons in the educational process.

The original output of the project includes the set of tasks which allow the use of an interactive software program Stellarium in pedagogical practice with physical content.

In terms of contribution to the teaching process we designed original set of tasks that connect scientific and leisure activities of primary school pupils using an informative-communication technologies.

From the published output of the project as the most important can be considered issue of the two monographs.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2012 5 387,00 0,00
Čerpané v roku 2013 6 852,00 0,00
Čerpané v roku 2014 8 301,00 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 20 540,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
BEF Csatáryová, M. 2012. ON SOME POSSIBILITIES OF TEACHING ASTRONOMY USING IT. In 19th conference of Slovak psysicists. 3.-6.9.2012 Prešov University, Prešov. Slovak Physical Society, 2012, s. 68-69. ISBN 978-80-970625-5-2.
AFC ŠEBEŇ,V. a J. BIRČÁK. 2013. Sučasni vimogi do včiteľa fiziki v konteksti reformuvannia škiľnoi osviti v Slovaččini. In: Materiali Vseukrainskoi naukovo- praktičnoi konferencii. Kuľtura pedagoga v konteksti osvitnich paradigm. Užgorod: Užgorodskij nacionaľnij universitet. Invazor, s.138-141.
AFC ŠEBEŇ,V. a J. BIRČAK,2013. Gumanizácia fizičeskovo obrazovania v kontekste škoľnoj reformy v Slovackoj respublike. In: Sučasna osvita u gumanističnij paradigmi. Materialy IV Mižnarodnoi naukovo-praktičnoi konferencii.Kerč: PBB KDMTU, s. 91-94.
AFD CSATÁRYOVÁ, M. a V. ŠEBEŇ. 2012. Virtuálne laboratórium v projekte Škola astronómie pre seniorov. In: Tvorivý učiteľ fyziky V [elektronický zdroj] : národný festival fyziky. Košice: Equilibira, s.r.o., s. 60-63. , ISBN 978-80-970625-7-6. Dostupné z: http://sfs.sav.sk/smolenice/
BEE ŠEBEŇ, V. a M. CSATÁRYOVÁ. 2013. Innovacijni technolohiji u vykladanni fizyki i astronomiji u školach Slovaččyny. In:Materialy mižnarodnoho forumu fachivciv u haluzi osvitnich vymirjuvaň. Kyjiv : Vydavnyctvo Nacionaľnoho pedahohičnoho universytetu im. M.P. Drahomanova, s. 118
AFD ŠOLTÉS, J. 2013. Aplikáca internetu ako súčasť inovačných technológií pri rozvoji tvorivosti, aktivity a samostatnosti žiakov In: 19th conference of Slovak psysicists. Prešov: University of Prešov, Slovak Physical society, s.139-140. ISBN 978-80-970625-5-2
ADF ŠOLTÉS, J. 2012. Rozvíjanie zručnosti a návykov, predpoklad tvorby pracovno -technických kompetencií u žiakov. In: Technika a vzdelávanie. Roč. 1, č. 1, s. 55-57. ISSN 1338-9742
AFL ŠOLTÉS, J. 2013. The application of internet as a part of innovative technologies for the development of creativity, activity and independence of students. In: Slovak Psysicists Society, PU v Prešove
AFC ŠEBEŇOVÁ, I. 2013. Informačno-komunikačné technológie na hodinách pracovného vyučovania. In: Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc: agentura Gevak, s. 333-336. ISBN 978-80-86768-52-6
ADF ŠEBEŇ, V., I.ŠEBEŇOVÁ, a A. ANDRAŠČÍKOVÁ, 2013. IKT a systém prípravy budúcich učiteľov. In: Technika a vzdelávanie. Roč.2, č.2, s.82-84. ISSN 1338-9742
AFB ŠEBEŇ,V. a J. BIRČÁK. 2013. The preparation of teachers of physics and the school reform. In:17th Conference of Czech and Slovak physicists. Košice: Equlibria s.r.o., s. 37-41. ISBN 978-80-970625-4-5.
AFD CSATÁRYOVÁ, M. V. ŠEBEŇ. a S. ILKOVIČ. 2013. Aplikácia inovačných technológií v príprave budúcich učiteľov fyziky. In: Tvorivý učiteľ 6. Smolenice, s.235-240. ISBN 978-80-971450-0-2.
ADE ŠEBEŇ,V. J. BIRČAK. 2012. Učiteľ fyziky-realita a mýty. In: Humanum. Międzynarodowe Studia Spoleczno-Humanistyczne. No. 9(2) 2012, s.33-39. ISSN 1898-841.
ADE ŠTERBÁKOVÁ K., Ľ. BLAŠČÁKOVÁ. a M. BLAŠČÁKOVÁ. 2012. Meranie vitálnej kapacity pľúc. In: Humanum: miedzynarodowe studia spoleczno-humanistyczne. No. 8 (1) (2012), s. 384-392. ISSN 1898-8431.
ADE ŠTERBÁKOVÁ K. a E. BELOVÁ E. 2012. Pásmo elementárnych pokusov z elektriny a magnetizmu v mimoškolskej činnosti. In: Humanum: miedzynarodowe studia spoleczno-humanistyczne. No. 8 (1) (2012), s. 393-400. ISSN 1898-8431.
ADE ŠTERBÁKOVÁ K. a E. BELOVÁ. 2012. The set of simple experiments from electricity and magnetism for children out of the school. In: Humanum: miedzynarodowe studia spoleczno-humanistyczne. No. 9 (2) (2012), s. 363-372. ISSN 1898-8431
AFD ŠTERBÁKOVÁ K. 2013. Possible application of the Vernier measurement system in measuring the vital capacity of lungs using the Vernier spirometer. In: 19th conference of Slovak physicists. Košice : Slovak physical society, p. 67-68. ISBN 978-80-970625-8-3.
AFD ŠTERBÁKOVÁ K. 2013. Innovative approaches in physics for kids. In: 19th conference of Slovak physicists. Košice: Slovak physical society, p. 131-132. ISBN 978-80-970625-8-3.
AFD ZENTKOVÁ, M. K. ŠTERBÁKOVÁ. a D. JANKOVÁ . 2013. Pastelková fyzika - zážitkový kurz fyziky pre deti. In: Zborník referátov z XVIII. medzinárodnej konferencie DIDFYZ 2012. [elektronický zdroj] Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, s. 646-649. ISBN 978-80-588-0232-9.
BAB IĽKOVIČ, S. 2014. Terénne laboratórium. Prešov. Grafotlač. 85. s. ISBN 978-80-555-1129-0
BAB CSATÁRYOVÁ, M. 2014. Výučba astronómie virtuálne. Prešov. Grafotlač. 90.s. ISBN 978-80-555-1128-3
AFC ŠEBEŇ, V. a O. FEČO. 2012. Ispoľzovanie kompiuternych technologij v procese škoľnovo fizičeskovo experimenta v školach Slovakii. In: Zbirnik materialiv Mižnarodnoi naukovo- praktičnoi konferencii: Aktuaľni problemi prirodničo-matematičnoi osviti v cerednij i viššij školi. Cherson 2012. Chersonská národná univerzita. s. 97-98, ISBN 978-966-2660-55-5.
AFC ŠEBEŇ,V. a J. BIRČAK. 2013. Gumanizácia fizičeskovo obrazovania v kontekste škoľnoj reformy v Slovackoj respublike. Sučasna osvita u gumanističnij paradigmi : materialy IV Mižnarodnoi naukovo-praktičnoi konferencii, 2013 PBB KDMTU, Kerč 2013 s. 91-94
AFD ŠEBEŇ, V. a S. ILKOVIČ. 2013. Distant knowledge diagnosis using the CMS moodle. 20th Conference of Slovak physicists. Slovak University of Technology in Bratislav. 2013. Equlibria s.r.o. Košice s. 85-86. ISBN 978-80-971450-2-6
AFD ŠEBEŇ, V. a O. FEČO. 2014. Physics Education in the conditions of today's school. In. Ditfyz. Račková dolina. 2014. V tlači.
BEF ŠEBEŇ, V. a V. LAPITKOVÁ . 2014. Podpora profesijnej orientácie žiakov základnej školy.In: Tvorivý učiteľ fyziky V [elektronický zdroj] : národný festival fyziky. V tlači.
AFC ŠEBEŇ, V. 2014. Kształcenie uczniów szkoły podstawowej w zakresie nauk przyrodniczych z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK). Krakow. V tlači.
AFD CSATÁRYOVÁ, M. 2014. Možnosti implementácie učiva astronómie do fyzikálneho vzdelávania.In. Ditfyz. Račková dolina. 2014. V tlači.
BEF ŠTERBÁKOVÁ, K. et all, 2013.Pásmo elementárnych pokusov z elektriny a magnetizmu na primárnom stupni školského vzdelávania In: Aktuálne otázky prírodovedno-technických predmetov a prierezových tém v primárnej edukácii [elektronický zdroj] : zborník príspevkov z medzinárodnej online konferencie konanej v dňoch 23.-25.10.2013. s. 318-325 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013. ISBN 978-80-555-0994-5
ADF ŠEBEŇOVÁ, I. a V. ŠEBEŇ. 2014. Príprava učiteľov a vychovávateľov so zameraním na voľnočasové aktivity. In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Medzinárodná vedecko-odborná konferencia UMB v Banskej Bystrici, konaná 8. – 9. 9. 2014 vo Veľkej Lomnici. s. 77-79. ISSN 1338-9742
AFC ŠEBEŇOVÁ, I. 2014. Zadania rozwijające myślenie oraz umiejętności manualne uczniów klas młodszych. In Poznanie i działanie w edukacji dziecka. Medzinárodná vedecká konferencia Inštitútu predškolského a školského vzdelávania Pedagogickej fakulty v Krakowe, konaná 2. – 3. 6. 2014 v Krakowe. (v tlači)
ADE ŠEBEŇ, V. 2013. Do sistemi ocinki jakosti osviti u slovackich VNZ. Visnik TIMO, Testuvanniai monitoring v osviti. Vidavnictvo FAKT, Charkov,2013, s. 29-32.
AFD CSATÁRYOVÁ, M., PARIMUCHA, Š., ŠECHNÝ,M. 2012. Možnosti využitia astronomických databáz v príprave učiteľov fyziky. In: Tvorivý učiteľ fyziky V [elektronický zdroj] : národný festival fyziky. Košice: Equilibira, s.r.o., s. 53-58, ISBN 978-80-970625-7-6. Dostupné z: http://sfs.sav.sk/smolenice/
AFD FEČO, O. 2012. Experimenty s interdisciplinárnym zameraním pre záujmovú činnosť. In: Tvorivý učiteľ 6. Smolenice, s.79-82. ISBN 978-80-971450-0-2.
ADF ŠEBEŇOVÁ, I., ŠTUCKOVÁ, D. 2014. Metóda riešenia úloh ako jeden zo spôsobov možností edukácie žiakov . In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Medzinárodná vedecko-odborná konferencia UMB v Banskej Bystrici, konaná 8. – 9. 9. 2012 vo Veľkej Lomnici. s. 33-53. ISSN 1338-9742

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter