Budovanie inkluzívneho prostredia v podmienkach vysokej školy
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Budovanie inkluzívneho prostredia v podmienkach vysokej školy
Názov projektu (anglický): Building Inclusive Settings under the Conditions of University
Začiatok riešenia projektu: 2011
Koniec riešenia projektu: 2013
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 052UKF-4/2011
Vedúci projektu: prof. PhDr. Peter Seidler, CSc.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
1. Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami (ďalej CPSSP) na UKF v Nitre.
Centrum podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami vzniklo pod gesciou Katedry pedagogiky PF UKF v akademickom roku 2012/2013 za účelom zabezpečenia podmienok umožňujúcich študentom so špecifickými potrebami, ktorí spĺňajú kritériá na prijatie, prístup k vzdelaniu (pod prístupom sa rozumie možnosť aktívne si plniť študijne povinnosti a uplatňovať študentské práva na rovnocennej úrovni s ostatnými študentmi, s využitím technických pomôcok a humánnej podpory) a realizáciu opatrení s cieľom identifikovať, odstraňovať a predchádzať vytváraniu nových fyzických, sociálnych, informačných a humánnych bariér v akademickom prostredí. Centrum podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami je určené študentom Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a uchádzačom o štúdium so špecifickými potrebami.
Úlohou Centra podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami je:
a) vyhľadávať študentov so ŠP prostredníctvom informačnej kampane, t.j. informácie o CPSSP na webovej stránke UKF, komunikácia s prodekanmi pre vzdelávanie a študijnými oddeleniami, informačné bulletiny, informačný list pre študentov;
b) evidovať študentov so ŠP a identifikovať ich potreby a hľadať najvhodnejšie riešenia ich problémov;
c) udržiavať kontakt so študentmi so ŠP a špecifikovať ich potreby a limity;
d) spolupracovať s koordinátorom pre prácu so študentmi so zdravotným postihnutím a kontaktnými osobami jednotlivých fakúlt UKF pri riešení ich špecifických potrieb;
e) oboznamovať akademickú verejnosť so špecifikami štúdia študentov so ŠP a zabezpečiť ich akceptáciu;
f) prehodnocovať podmienky pre štúdium študentov so ŠP a navrhovať možné alternatívne riešenia;
g) udržiavať kontakty so študentmi so ŠP a pomáhať im pririešení problémov spojených s pobytom na UKF;
h) nadväzovať kontakty s inými organizáciami, ktoré môžu poskytnúť študentovi pomoc.
i) v spolupráci s vedením PF UKF v Nitre vytvárať čo najvhodnejšie podmienky pre štúdium študentov so ŠP a bezbariérový prístup k štúdiu a k informáciám;
j) zabezpečiť a poskytnúť diagnostické vyšetrenie v spolupráci so psychológom a špeciálnym pedagógom na UKF;
k) zabezpečiť a poskytnúť intervenciu prostredníctvom inštrumentálneho obohacovania podľa R. Feuersteina a metodiky B. Sindelárovej;
V súčasnosti Centrum podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami disponuje nasledovným materiálnym a technickým zabezpečením:
a) Notebook pre potreby zapisovateľov, resp. študentov so ŠP
b) USB kľúč a externý disk s kapacitou 1 TB
c) Multifunkčné zariadenie (skener, kopírovanie, tlač, zväčšovanie tlače)
d) Čítačka kníh s možnosťou zväčšovania textu
e) V Univerzitnej knižnici je elektronická lupa pre študentov so zrakovým postihnutím.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
1. Support Centre for Students with Special Needs (SCSSN) at CPU in Nitra.
Support Centre for Students with Special Needs was established under the auspices of Department of Pedagogy FE CPU in the academic year 2012/2013 in order to ensure conditions allowing students with special needs who meet the criteria for admission, access to education (the access means the possibility to actively fulfil study obligations and implement the student rights on an equal level with other students, using technical tools and human support) and the implementation of measures to identify, remove and prevent the formation of new physical, social, information and human barriers in the academic environment. Support Centre for Students with Special Needs is for students and applicants (prospective students) for study with special needs at Constantine the Philosopher University in Nitra.
The task of Support Centre for Students with Special Needs is:
a) Search for students with SN through information campaigns, i.e. information on the website SCSSN CPU, communication with the vice-dean for study affairs and study office, newsletters, information sheet for students;
b) Register students with the SN, identify their needs, and find the most appropriate solutions to their problems;
c) Maintain contact with students with SN and specify their needs and limits;
d) Cooperate with the coordinator of students with health disabilities and the contact persons of the CPU faculties to address students` specific needs;
e) Communicate the academic public with the study specifics of students with SN and ensure their acceptance;
f) Evaluate study conditions for students with SN and propose possible alternatives;
g) Maintain contacts with students with SN and assist them in solving problems related to the stay at the CPU;
h) Liaise with other organizations that can provide assistance to the student;
i) In collaboration with Faculty of Education management in Nitra create the best possible conditions for the study of students with SN and without entry barriers to study and information;
j) Ensure and provide diagnostic evaluation in cooperation with the psychologist and special education teacher at the CPU;
k) Ensure and provide intervention through R. Feuerstein Instrumental Enrichment and B. Sindelar methodology;
Nowadays Support Centre for Students with Special Needs has the following material and technical provision:
a) Notebook for clerks, respectively students with SN.
b) USB flash drive and external hard drive 1 TB.
c) The multifunction device (scanner, copying, printing, enlarging print).
d) Book reader with text zoom.
e) There is an electronic magnifier for students with visual impairments University Library.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2011 | 1 106,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2012 | 810,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2013 | 3 878,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 5 794,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AED | AED Kurincová, Viera (50%); Turzák, Tomáš (50%): Príprava budúcich učiteľov na vyučovanie v podmienkach inkluzívnej školy v kontexte formovania hodnotového systému vysokoškolákov. In: Padagogica actualis II. : hodnoty a ich odraz vo vysokoškolskom vzdelávaní. - ISBN 978-80-8105-224-8, S. 109-120. |
ADE | ADE Kurincová, Viera (100%): Preparation of future teachers for teaching in inclusive schools from the viewpoint of cooperation with parents of children with special educational needs. In: Chowanna. - ISSN 0137-706X, Vol. 39, no. 2 (2012), p. 335-346. |
AEC | AEC Kurincová, Viera (50%); Turzák, Tomáš (50%): Rodičia detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a ich spolupráca so školou. In: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w sytuacji zmiany społecznej, kulturowej i oświatowej : studia – rozprawy - praktyka. - Katowice : Uniwersytet Śląski, 2011. - ISBN 978-83-929881-8-2, S. 323 - 343. |
ADE | ADF Turzák, Tomáš (50%); Kurincová, Viera (50%): Odborné a osobnostné predpoklady študentov učiteľstva pre prácu v triede s integrovanými žiakomi. In: Acta Humanica. - ISSN 1336-5126, Roč. 8, č. 4 (2012), s. 106-116. |
ACB | ACB Duchovičová, Jana (38%); Kurincová, Viera (14%); Pintes, Gábor (15%); Komora, Juraj (5%); Slezáková, Tatiana (6%); Žovinec, Erik (22%); Seidler, Peter (0%); Fenyvesiová, Lívia (0%): eoretické základy výchovy a vzdelávania. Výchova ako peagogický proces z aspektu teórie výchovy a vychovávania : vysokoškolská učebnica / Jana Duchovičová a kol ; recenzent: Peter Seidler, Lívia Fenyvesiová. - Nitra : UKF, 2012. - 294 s. - ISBN 978-80-558-0144-5. |
BEF | BEF Kurincová, Viera (100%): Príprava učiteľov na vyučovanie počiatočnej literárnej gramotnosti. In: V4 ako výchova, vzdelávanie, voľný čas a vzájomná inšpirácia : podporné terapie pre deti s poruchami učenia. - Hlohovec : HTC media consulting, 2011. - ISBN 978-80-970833-1-1, S. 9-20. |
AEC | AEC Žovinec, Erik (100%): Efektívne stratégie inkluzívneho vyučovania a ich podoby v zahraničných výskumoch. In: Pohledy na inkluzivní vzdělávaní zdravotně postižených. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - ISBN 978-80-244-3372-1, S. 29-35. |
AFA | AFA Pintes, Gábor (50%); Fenyvesiová, Lívia (50%): A pedagógus értékközvetítő szerepe és pedagógiai koncepciója. In: Középpontban a pedagógus : Régi értékek - új kihívások. Digitális Pedagógus Konferencia 2012, Szeged 28.5. 2012. - Szeged : Áron Kiadó, 2012. - ISBN 978-963-9210-82-0, S. 135-150. |
ADE | ADE Pintes, Gábor (50%); Fenyvesiová, Lívia (50%): Innovatív hozzáállás a nevelési és oktatási módszerek elemzésénél. In: Módszertani közlemények. - ISSN 2063-3734, Roč. 53, č. 2 (2013), s. 6-12. |
AFD | AFD Pintes, Gábor (100%): Sloboda v edukácii. In: Problémy edukačnej teórie a praxe v optike juniorov pedagogicke vedy : zborník z IX. vedeckej medzinárodnej konferencie doktorandov pod záštitou dekanky PF UKF v Nitre Prof. PhDr. Evy Szórádovej, CSc., Nitra 2. mája 2012 / Viera Kurincová, Peter Seidler, Lívia Fenyvesiová. - 1. vyd. - Nitra : UKF, 2013. - ISBN 978-80-558-0224-4, S. 110-116. |
AFC | AFC Beliková, Vladimíra (34%); Seidler, Peter (33%); Dufeková, Alena (33%): Sociálna dimenzia inklúzie študentov so špecifickými potrebami na vysokej škole. In: QUAERE 2013 : sborník z interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů, Hradec Králové 20.-24. května 2013. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2013. - ISBN 978-80-905243-7-8, S. 1543-1549. |
AFC | AFC Dufeková, Alena (34%); Seidler, Peter (33%); Beliková, Vladimíra (33%): Kompetencie pedagóga v kontexte inkluzívneho vysokoškolského vzdelávania. In: QUAERE 2013 : sborník z interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů, Hradec Králové 20.-24. května 2013. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2013. - ISBN 978-80-905243-7-8, S. 1533-1542. |
AFC | AFC Beliková, Vladimíra (33%); Dufeková, Alena (34%); Pardusová, Adriána (33%): Sociálna inklúzia na základnej škole v obmenách arteterapie a artefiletiky . In: Evropske pedagogické fórum 2012 : sborník příspěvku z mezinárodní vědecké konference: Hradec Králové, 3.-7. prosince, 2012. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2012. - ISBN 978-80-905243-2-3, S. 143-152. |
ADE | ADE Beliková, Vladimíra (34%); Zelená, Hana (33%); Babulicová, Zuzana (33%): Špecifiká integrácie študentov so špecifickými edukačnými potrebami na vysokej škole. In: Grant Journal : peer-reviewed scientific journal. - ISSN 1805-062X, Roč. 1, č. 2 (2012), s. 6-10. |
AFC | AFC Beliková, Vladimíra (34%); Zelená, Hana (33%); Babulicová, Zuzana (33%): Špecifiká integrácie študentov so špecifickými edukačnými potrebami na vysokej škole.In: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé pracovníky 2012 : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference konané v Hradci Králové 10.-14. prosince 2012. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2013. - ISBN 978-80-905243-3-0, S. 2109-2118. |
AFC | AFC Beliková, Vladimíra (34%); Babulicová, Zuzana (33%); Zelená, Hana (33%): Odporúčané stratégiá k štúdiu študentov so zdravotným postihnutím na vysokej škole. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky MMK .2011 Hradec Králové : Magnanimitas, 2011. ISBN 978-80-904877-7-2 |
AED | AED Dufeková, Alena (34%); Brajerová, Ľubomíra (33%); Tvrdík, Miroslav (33%): Študent a jeho učebný štýl ako determinant edukačného procesu na PF UKF v Nitre. In Pedagogica Actualis IV : excelancia nový fenomén vo vysokoškolskom vzdelávaní ?. 2013 Trnava : UCM, 2013. ISBN 978-80-8105-448-8 |
AED | AED Polakovičová, Renáta (50%); Dufeková, Alena (50%): Hrová metodika s prvkami artefiletiky podporujúca vytváranie inkluzívneho edukačného prostredia. InKríza pedagogiky ? : vedecký zborník. 2013 Bratislava : Univerzita Komenského, 2013. ISBN 978-80-223-3331-3 |
ADE | ADE Seidler, Peter (50%); Žovinec, Erik (50%): nkluzívna pedagogika a jej vzťah k pedagogike a špeciálnej pedagogike / Peter Seidler, Erik Žovinec, 2011. In: Pedagogika. - ISSN 2084-297X, Roč. 3, č. 1 (2011), s. 168-176. |
FAI | FAI Kurincová, Viera (34%); Seidler, Peter (33%); Komora, Juraj (33%): Strategický význam inovácii v edukačnej teórii a praxi : zborník príspevkov z vedeckého sympózia s medzinárodnou účasťou v na UKF v Nitre 5. októbra 2010 / Viera Kurincová, Peter Seidler, Juraj Komora [recenzenti: Stanislav Juszczyk, Gabriel Švejda]. - Nitra : UKF, 2011. - 152 s. - ISBN 978-80-558-0019-6. |
AFD | AFD Žovinec, Erik (50%); Seidler, Peter (50%): Kvalita života u osôb v rezidencionálnej starostlivosti a jej podoby v súčasných projektoch / Erik Žovinec, Peter Seidler, 2011. In: Kvalita života osôb s mentálnym postihnutím v domovoch sociálnych služieb. : zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. - Prešov : Prešovská univerzita, 2011. - ISBN 978-80-555-0260-1, S. 131-133. |
ADF | ADF Júlia Ivanovičová (34%), Viera Kurincová (30%), Janka Moravčíková (30%).Pedagogická prax a aktivity študentov programu pedagogika PF UKF v Nitre s klientmi denného stacionára pre ŤZP v Nitre , 2011. In: Nové aspekty v sociálnej práci III. : zborník z medzinárodnej konferencie, 29. apríl 2011 Spišské podhradie. - Spišské Podhradie : KU, 2011. - ISBN 978-80-8084-777-7, S. 33-46. |
AED | AED Kurincová, Viera (50%); Seidler, Peter (50%) Tenzie a výzvy vysokoškolských učiteľov. In: Pedagogica actualis III. : Roly vysokoškolského učiteľa v procese vzdelávania. / prof. PaedDr. Ján Danek, CSc. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2012. - ISBN 978-80-8105-373-3, s. 267. |
AFD | AFD Kurincová, Viera (50%); Turzák, Tomáš (50 %) Rodičia a ich miesto vo vysokoškolskom vzdelávaní v kontexte budovania inkluzívneho prostredia vysokých škôl. In: medzinárodný dialóg o pedagogických a psychologických aspektoch edukácie. Zborník príspevkov z vedeckého sympózia s medzinárodnou účasťou, Nitra 8-9.10.2013 (v tlači) |
AFD | AFD Kurincová, Viera (50%); Turzák, Tomáš (50 %). Príprava budúcich učiteľov na edukačnú prácu s podmienkach inkluzívnej školy z aspektu spolupráce s rodičmi žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In. Acta Humanica. ISSN 1336-5126, Roč 9. /v tlači/ |
AFE | AFE Polakovičová, Renáta (50%); Turzák, Tomáš (50%) Diverzita ľudskej populácie v kontexte inkluzívnej edukačnej reality. In: InteRRa 20, Andragogika a minority, Zlín: Univerzita Tomáše Bati v Zlíne, 2012. (v tlači) |
ADE | ADE Pokrivčáková, Silvia (100%); Foreign Language Education of Learners with Special Educational Needs in Slovakia. 2013. In International Journal of Arts and Commerce (IJAC), vol. 2, No. 8, august 2013, p. 142-156. |
AED | AED Komora, Juraj (50%); Polakovičová, Renáta (50%). Analýza podmienok tvorby inkluzívneho prostredia na vysokých školách – názory študentov. In Medzinárodný dialóg o pedagogických a psychologických aspektoch edukácie. Zborník príspevkov z vedeckého sympózia s medzinárodnou účasťou, Nitra, 8. – 9.10.2013. Nitra : PF UKF, 2013,/v tlači/ |
AED | AED Komora, Juraj (50%); Polakovičová, Renáta (50%). Analýza podmienok tvorby inkluzívneho prostredia na vysokých školách – názory koordinátorov. In Medzinárodný dialóg o pedagogických a psychologických aspektoch edukácie. Zborník príspevkov z vedeckého sympózia s medzinárodnou účasťou, Nitra, 8. – 9.10.2013. Nitra : PF UKF, 2013, /v tlači/ |
ABC | ABC Pintes, Gábor (100%). 2013. A mesehős küzdelme a dühös madarakkal. In Katedra. 2013. XX. Évfolyam. 9. Szám. 14 – 18. O. Dunaszerdahely – Dunajská Streda: Lilium Aurum, ISSN 1335 6445 |
BDE | BDE Pintes, Gábor (100%). 2013. De nehéz – vagy inkább könnyű az iskolatáska? In Katedra. 2013. XX. Évfolyam. 10. Szám. 17 – 19 o. Dunaszerdahely – Dunajská Streda: Lilium Aurum, ISSN 1335 6445 |
AED | AED Dufeková, Alena (100%). 2013. Študent s dyslexiou na vysokej škole. Zborník z medzinárodného vedeckého sympózia „Medzinárodný dialóg o pedagogických a psychologických aspektoch edukácie“. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (v tlači) |
AED | AED Dufeková, Alena (100%). 2013. Prekonávanie prekážok pri štúdiu študentov so špecifickými poruchami učenia na vysokej škole. Zborník z konferencie Výzvy a inšpirácie v pedagogických vedách. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (v tlači) |
AEC | AEC Dufeková, Alena (100%). 2013. Možnosti a formy podpory študentov so špecifickými potrebami na vysokej škole. Zborník z konferencie „Dziecko niepełnosprawne w systemie edukacji i opieki”. Varšava: PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie (v tlači) |
AED | AED Beliková, Vladimíra (100%). 2013. Úlohy a funkcie centra podpory študentov so špecifickými potrebami. Zborník z medzinárodného vedeckého sympózia „Medzinárodný dialóg o pedagogických a psychologických aspektoch edukácie“. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (v tlači) |
AED | AED Duchovičová, Jana (50%); Rybanský, Ľ. (50%). 2013. Subjektívne ponímanie vytvárania inkluzívneho prostredia v podmienkach vysokej školy. In Duchovičová, J. – Babulicová, Z. – Zelená H. (ed.). Pedagogické a psychologické aspekty edukácie. Nitra: PFUKF (v tlači). |
ADE | ADE Duchovičová, Jana (50%); Babulicová, Zuzana (50%). 2013. Inclusion in Tertiary Education. (v tlači). |
BDE | BDE Duchovičová, Jana (50%); Rybanský, Ľ. (50%). 2013. Diverzita školskej populácie a jej pedagogicko-didaktické zvládanie In Duchovičová, J. – Babulicová, Z. – Zelená H. (ed.). Pedagogické a psychologické aspekty edukácie. Nitra: PFUKF (v tlači). |
ADF | ADF Žovinec, Erik (100%): Od medicínskeho modelu inakosti k špeciálnopedagogickému poradenstvu : analýza vybraných ukazovateľov špeciálnopedagogického poradenstva v kontexte rozvoja inkluzívneho školstvana Slovensku / Erik Žovinec, 2012. In: Efeta otvor sa : Vedecko-odborný časopis o komplexnej rehabilitácii ľudí s postihnutím. - ISSN 1335-1397, Roč. 13, č. 1 (2012), s. 5-6. |
AEC | AEC Žovinec, Erik (50%), Seidler, Peter (50%) 2013: Výskum čítania s porozumením u študentov sekundárneho vzdelávania a test ČÍ(s)TA. In Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie s názvom "Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice" konanej v dňoch 7.-8.3.2013 v Olomouci (v tlači) |
Umelecké výstupy
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov |
---|---|
YZY | Turzák, Tomáš (100%). 10. ročník výtvarno-literárnej súťaže „Komenský a my“ |
YZY | Dufeková, Alena (100%). [IN]AKOSTI V TERCIÁRNOM VZDELÁVANÍ. dizajn publikácie ( rozsah 100 strán, formát A5). |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách Príprava budúcich učiteľov na vyučovanie v podmienkach inkluzívnej školy v kontexte formovania hodnotového systému vysokoškolákov / Viera Kurincová, Tomáš Turzák, 2011. In: Padagogica actualis II. : hodnoty a ich odraz vo vysokoškolskom vzdelávaní. - ISBN 978-80-8105-224-8, S. 109-120. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách Príprava budúcich učiteľov na vyučovanie v podmienkach inkluzívnej školy v kontexte formovania hodnotového systému vysokoškolákov / Viera Kurincová, Tomáš Turzák, 2011. In: Padagogica actualis II. : hodnoty a ich odraz vo vysokoškolskom vzdelávaní. - ISBN 978-80-8105-224-8, S. 109-120. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách Príprava budúcich učiteľov na vyučovanie v podmienkach inkluzívnej školy v kontexte formovania hodnotového systému vysokoškolákov / Viera Kurincová, Tomáš Turzák, 2011. In: Padagogica actualis II. : hodnoty a ich odraz vo vysokoškolskom vzdelávaní. - ISBN 978-80-8105-224-8, S. 109-120. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Teoretické základy výchovy a vzdelávania. Výchova ako peagogický proces z aspektu teórie výchovy a vychovávania : vysokoškolská učebnica / Jana Duchovičová a kol ; recenzent: Peter Seidler, Lívia Fenyvesiová. - Nitra : UKF, 2012. - 294 s. - ISBN 978-80-558-0144-5. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AFA Publikované pozvané príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách A pedagógus értékközvetítő szerepe és pedagógiai koncepciója / Gábor Pintes, Lívia Fenyvesiová, 2012. In: Középpontban a pedagógus : Régi értékek - új kihívások. Digitális Pedagógus Konferencia 2012, Szeged 28.5. 2012. - Szeged : Áron Kiadó, 2012. - ISBN 978-963-9210-82-0, S. 135-150. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Sociálna inklúzia na základnej škole v obmenách arteterapie a artefiletiky / Vladimíra Beliková, Alena Dufeková, Adriána Pardusová, 2012. In: Evropske pedagogické fórum 2012 : sborník příspěvku z mezinárodní vědecké konference: Hradec Králové, 3.-7. prosince, 2012. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2012. - ISBN 978-80-905243-2-3, S. 143-152. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
workshop- Vytváranie pozitívnej sociálnej klímy a atmosféry v integrovanej triede prostredníctvom dramato-artefiletických aktivít | Cieľom workshopu bolo poukázať na význam a vplyv pozitívnej sociálnej atmosféry a klímy na edukačný proces v podmienkach integrácie. Prostredníctvom dramato-artefiletických aktivít vieme vytvárať pozitívne sociálne prostredie a prekonávať sociálne bariéry vyplývajúce z integračného procesu. Dramato-artefiletika spočíva v tvorivom a zážitkovom pojatí edukácie, ktoré vychádza z pohybových a vizuálnych kultúrnych prejavov. Cieľom je obohacovanie kultúrneho kapitálu žiakov a študentov a rozvíjanie ich sociálnych kompetencí. | http://www.pf.ukf.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=678:medzinarodny-dialog-o-pedagogickych-a-psychologickych-aspektoch-edukacie-0809102013-international-dialogue-on-pedagogical-and-psychological-aspects-of-education-0809102013&catid=19&Itemid=102 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.