Rozvoj kompetencií vytvárať virtuálne výučbové prostredie
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Rozvoj kompetencií vytvárať virtuálne výučbové prostredie
Názov projektu (anglický): Virtual study environment creation competencies development
Začiatok riešenia projektu: 2011
Koniec riešenia projektu: 2013
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 033PU-4/2011
Vedúci projektu: doc. PaedDr. Peter Beisetzer, PhD.
Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove
Pracovisko: Fakulta humanitných a prírodných vied
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Riešenie projektu je systémovo zaradené do oblasti kontinuálneho vzdelávania. Je reflexiou na v súčasnosti prebiehajúce inovačné trendy v edukácii zamerané na elektronickú podporu poznávacieho procesu. Elektronická podpora výučby, technologicky vytvárajúca virtuálne výučbové prostredie, si zo strany jej tvorcu vyžaduje určité zručnosti. Rozvíjať tieto zručností je potrebné v rovine teoretickej a praktickej. Realizovať takýto strategický prístup je možné prostredníctvom online kurzov, ktoré integrujú teoretické poznatky s praktickým výcvikom. V zmysle uvedeného majú výsledky riešenia daného projektu nasledujúcu podobu:
a) Publikovaný „Edukačný model rozvoja zručností technického zobrazovania“ je interpretáciou podpory prezenčnej formy výučby virtuálnym výučbovým prostredím.
b) E-learningový kurz „Odborná príprava – časť technické zobrazovanie“, ktorý je systémovým a koncepčným prvkom predmetného edukačného modelu, reprezentuje aktívny prístup k rozvoju zručností v zmysle definovaných cieľov projektu KEGA č. 033PU-4/2011.
c) Publikácia „Začíname s e-learningom“ predstavuje súbor prístupov, ktoré definujú jednotlivé kritériá pre tvorbu didaktického prostredia v e-learningu. Forma spracovania je reflexiou prístupu k rozvoju kompetencií vytvárať e-learningový kurz v prípade začínajúcich autorov.
d) Neoddeliteľnou súčasťou rozvoja kompetencií je výmena skúseností z ich tvorivej aplikácie. Riešitelia projektu túto možnosť vytvorili prostredníctvom online konferencie. Názory a postoje účastníkov konferencie k elektronickej podpore výučby sú publikované v zborníku príspevkov „Súčasné trendy elektronického vzdelávania 2013“.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Addressing the project is systematically included in continuing education. It is a reflection on the currently ongoing innovative trends in education focused on electronic support of cognitive process. Electronic support of teaching, technologically creating virtual learning environment, requires certain skills from its creator. It is necessary to develop these skills on theoretical and practical level. is It is possible to implement this strategic approach through online courses that integrate theoretical knowledge with practical training.
Accordingly, the results are solutions of the project the following form:
a) Published “Educational model of technical imagination skills development” is an interpretation of the presence form of learning by virtual learning environment.
b) E - learning course on “Training - technical imagination part”, which is a systematic and conceptual feature of the educational model, represents proactive approach to the development of skills in terms of defined objectives of KEGA no. 033PU-4/2011 project.
c) Publication “Getting started with e-learning” represents a set of approaches that define different criteria for the development of a teaching environment in e-learning. Form of the processing is a reflection of an approach to develop competencies to create e-learning course for authors-beginners.
d) An integral part of the skills development is sharing experiences from their creative applications. Researchers of the project created this possibility by the online conference. Opinions and attitudes of the participants to support electronic learning are published in almanac “Current trends in e-learning in 2013”.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2011 | 638,53 | 0,00 |
Čerpané v roku 2012 | 2 474,72 | 0,00 |
Čerpané v roku 2013 | 4 933,75 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 8 047,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AAB | AAB Beisetzer, Peter (100%); Švejda, Gabriel (0%); Cyrus, Pavel (0%); Burgerová, Jana (0%): Edukačný model rozvoja zručností technického zobrazovania. 2012 |
BCI | BEISETZER, P. (20%), J. BURGEROVÁ, V. (20%) MANĚNA, M. ARTINA MANĚNOVÁ, K. MYŠKA. 2013. Začíname s e-learningom. 1. Vydanie. Prešov : FHPV PU, 2013. ISBN 978-80-555-0898-6 |
BCI | SUSLO, T. 2013. Odborná príprava – časť technické zobrazovanie. 1. Vydanie. Prešov : PdF PU, 2013. ISBN 978-80-555-0813-9 |
AFD | BEISETZER, P. (50%) a T. SUSLO, (50%) 2011. E-learningový kurz v reflexii otázok úspešného učenia sa In: Technológie vzdelávania v príprave učiteľov prírodovedných a technických predmetov. Prešov: KFMT FHPV PU v Prešove, s. 53-59. ISBN 978-80-555-0438-4. |
AFG | Franková, Erika (100%)The use of IWB in primary English language classroom. 4th International conference for theory and practice in education : society and education : program abstracts. [Budapest : Association of Educational Sciences], 2011. S. 73. 978-963-88422-9-9 |
AFC | AFC Suslo, Tomáš (100%): Tvorba e-learningových kurzov z pohľadu kompetencií vyučujúceho. 2011 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2941-0 |
AFD | AFD Beisetzer, Peter (100%): O kompetenciách vytvárať e-learningové kurzy. 2011 Nitra : Združenie EUNIS Slovensko, 2011. ISBN 978-80-970790-0-0 |
AFC | AFC Beisetzer, Peter (100%): Podpora prezenčnej formy výučby virtuálnym výučbovým prostredím. 2011 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2941-0 |
AFG | Suslo, Tomáš (100%): Tvorba e-learningového kurzu v reflexii otázok multimediálnosti a interaktivity. 2012 Hradec Králové : Gaudeamus, 2012. |
AFD | AFD Beisetzer, Peter (100%): Integračný charakter odbornej a špeciálnej edukácie. 2012 Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. ISBN 978-80-555-0664-7 |
AFC | BEISETZER, P. Vyučovací proces a virtuálne výučbové prostredie. In: Modernizácia vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové : UHK, 2013. S. 15 – 18. ISBN 978-8O-7435-252-2 |
AFD | BEISETZER, Peter Zhodnotenie počítačom realizovanej podpory. In: Súčasné trendy elektronického vzdelávania 2013. Prešov : FHPV, PF 2013 s. 18-23. ISBN 978-80-555-0745-3 (CD-ROM) |
AFD | BEISETZER, Peter Technické zobrazovanie a virtuálne výučbové prostredie. In: Súčasné trendy elektronického vzdelávania 2013. Prešov : FHPV, PF 2013 s. 9-12. ISBN 978-80-555-0745-3 (CD-ROM) |
AFD | BEISETZER, Peter Virtuálne výučbové prostredie a edukačný model. In: In: Súčasné trendy elektronického vzdelávania 2013. Prešov : FHPV, PF 2013 s. 13-17. ISBN 978-80-555-0745-3 (CD-ROM) |
AFD | SUSLO, T., 2013. Činnosti spojené s prípravou e-learningového kurzu v systéme EKP. In: Súčasné trendy elektronického vzdelávania 2013. 1. vydanie. Prešov: FHPV PU, s. 178–183. ISBN 978-80-555-0745-3. |
AFC | SUSLO, T., 2013. Aká je budúcnosť počítačových hier v edukácii? In: Trendy ve vzdělávání 2013: Informační technologie a technické vzdělávání. Olomouc: KTeIV PF Univerzita Palackého, s. 329–332. ISSN 1805-8949. |
AFD | SUSLO, T., 2013. Rozvoj zručností technického zobrazovania s elektronickou podporou. In: Sborník přispěvků z konference a soutěže eLearning 2013. Hradec Králové: Gaudeamus, s. 131-136. ISBN 978-80-7435-327-7. |
AFC | AFC Burgerová, Jana (50%); Adamkovičová, Martina (50%): Zvýšenie kvality e-learningového vzdelávania v podmienkach Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity. 2012 Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2012. ISBN 978-80-86302-44-7 |
AFD | AFD Burgerová, Jana (100%): Systematizácia e-learningového vzdelávania a jeho potreba na PU. 2011 Nitra : Združenie EUNIS Slovensko, 2011. ISBN 978-80-970790-0-0 |
AFB | AFB Burgerová, Jana (100%): Vybrané aspekty kvality vzdelávania na PU. 2012 Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. ISBN 978-80-555-0664-7 |
AFD | BURGEROVÁ, Jana a Martina ADAMKOVIČOVÁ, 2013. Kvalita vzdelávania realizovaného e-learningom. In: Súčasné trendy elektronického vzdelávania 2013: recenzovaný zborník príspevkov [online]. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, s. 57-62 [cit. 12. decembra 2013]. ISBN: 978-80-555-0745-3. Dostupné z: http://konferencia.unipo.sk/tech2013/files/z.pdf |
AFD | BURGER, T. Virtuálne výučbové prostredie ako inovačný element vo vzdelávaní. In: UNINFOS 2011, PU Prešov, EUNIS Slovensko, ISBN 978-80-970790-1-7 |
AFC | BURGEROVÁ, Jana, Martina ADAMKOVIČOVÁ a Martina MANĚNOVÁ, 2013. Východiska pro hodnocení e-learningových kurzů. In: Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2013. Hradec Králové: Gaudeamus, s. 63-67. ISBN: 978-80-7435-327-7. |
ADF | BURGEROVÁ, Jana a Martina ADAMKOVIČOVÁ, 2013. On quality of education realized through technology. In: Technológia vzdelávania. Roč. 20, č. 4/2013, s. 3-6. Nitra: SLOVDIDAC. ISSN: 1335-003X. |
AFC | AFC Burgerová, Jana (100%): Quality in the context of e-learning. 2011 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2941-0 |
AFD | AFD Burgerová, Jana (50%); Adamkovičová, Martina (50%): Zvyšovanie kvality vzdelávania prostredníctvom technológií. 2011 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied, Katedra fyziky, matematiky a techniky, 2011. ISBN 978-80-555-0438-4 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Elektronické učebné texty | Umiestnené v LMS PF PU v Prešove (aj ako CD Rom v Univerzitnej knižnici) | https//moodle.pf.unipo.sk |
E-learningový kurz "Odborná príprava – časť technické zobrazovanie" | Virtuálne výučbové prostredie v podobe e-learningového kurzu je reálnou podporou prezenčnej formy výučby predmetu Technické kreslenie študijného programu 1. 1. 2 Učiteľstvo profesijných predmetov a praktickej prípravy (aj ako CD Rom v Univerzitnej knižnici). | http://elearning.pf.unipo.sk |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).