Vypracovanie koncepcie transformácie a internacionalizácie študijných programov 3. stupňa vysokoškolského vzdelávania
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Vypracovanie koncepcie transformácie a internacionalizácie študijných programov 3. stupňa vysokoškolského vzdelávania
Názov projektu (anglický): Development of transformation and internationalization concept of 3. cycle study programmes in university education
Začiatok riešenia projektu: 2011
Koniec riešenia projektu: 2012
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 001EU-4/2011
Vedúci projektu: prof. Ing. Dagmar Lesáková, CSc.
Vysoká škola: Ekonomická univerzita v Bratislave
Pracovisko: Obchodná fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Transformácia doktorandských študijných programov na Európske štandardy sa uskutočnila rozpracovaním Dublinských deskriptorov a deskriptorov EQF v piatich kategóriách: Vedomosti a ich pochopenie, Aplikácia vedomostí, Tvorba úsudku, Komunikácia - schopnosť komunikovať vedomosti, Vzdelávacie zručnosti. Tieto boli obohatené o návrh vymedzenia kompetencií špecifikých pre odbor štúdia a generických kompetencií. Prehĺbenie procesov internacionalizácie doktorandského vzdelávania bolo zabezpečované vypracovaním návrhu nového študijného programu Marketingový a obchodný manažment v anglickom jazyku, vytvorením koncepcie a manuálu na realizáciu postupu pri spoločnom zabezpečovaní doktorandských študijných programov a aplikáciou systému dvojitého školiteľstva.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Transformation of doctoral study programmes to European standards was achieved by developing Dublin descriptors and EQF descriptors in five categories: Knowledge and its understanding, Knowledge application, Ability to make judgments, Ability to communicate and Learning skills.They have been supplemented with the definition of both: competencies specific for particular programm of study and generic competencies. The aim of deepening the processes of internationalisation in doctoral education was realized by producing a proposal for new study programme Marketing and commerce management in english language, by developing a manual how to proceed in implementation of joint study programmes and application of joint supervisor system.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2011 | 2 672,65 | 0,00 |
Čerpané v roku 2012 | 8 205,35 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 10 878,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ADF | LESÁKOVÁ, Dagmar: Internacionalizácia vysokoškolského vzdelávania / Dagmar Lesáková. - KEGA č. 001EU-4/2011. In Studia commercialia Bratislavensia : scientific journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. - Bratislava : Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave, 2012. - ISSN 1337-7493. - Roč. 5, č. 17 (2012), s. 87-96. |
AED | LESÁKOVÁ, Dagmar. Metódy vedeckej práce v doktorandskom vzdelávaní / Dagmar Lesáková. In Transformácia doktorandského vzdelávania [elektronický zdroj] : zborník vedeckých statí z riešenia projektu KEGA č. 001EU-4/2011 - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2012. - ISBN 978-80-225-3554-0. - S. 17-29. |
AED | MICHALOVÁ, Valéria. Zásady a princípy vedecko-výskumnej práce / Valéria Michalová. In Transformácia doktorandského vzdelávania [elektronický zdroj] : zborník vedeckých statí z riešenia projektu KEGA č. 001EU-4/2011 - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2012. - ISBN 978-80-225-3554-0. - S. 5-17. |
AED | LESÁKOVÁ, Dagmar - LIPIANSKA, Júlia. Význam soft skills v kariérnom a osobnostnom rozvoji / Dagmar Lesáková, Júlia Lipianska. In Transformácia doktorandského vzdelávania [elektronický zdroj] : zborník vedeckých statí z riešenia projektu KEGA č. 001EU-4/2011 - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2012. - ISBN 978-80-225-3554-0. - S. 48-54. |
BAB | LESÁKOVÁ, Dagmar: Aktuálne trendy doktorandského štúdia v SR / Dagmar Lesáková. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2012. - 74 s. [3,8 AH]. - KEGA 001EU-4/2011. - ISBN 978-80-225-3411-6 |
BDF | LESÁKOVÁ, Dagmar: Zabezpečovanie kvality v agende vysokoškolskej politiky krajín bolonského procesu / Dagmar Lesáková. – KEGA 001EU-4/2011. In ACADEMIA : súčasnosť a perspektívy vysokých škôl. - Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2012. - ISSN 1335-5864. - Roč. 23, č. 1 (2012), s. 2-5. |
BDF | LESÁKOVÁ, Dagmar: Generické a špecifické kompetencie študentov 3. stupňa vysokoškolského štúdia / Dagmar Lesáková. - KEGA 001EU-4/2011. In ACADEMIA : súčasnosť a perspektívy vysokých škôl. - Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2012. - ISSN 1335-5864. - Roč. 23, č. 2-3 (2012), s. 12-16. |
GII | LESÁKOVÁ, Dagmar – MICHALOVÁ, Valéria. Manuál na zabezpečenie spolupráce pri príprave a tvorbe spoločných študijných programov a spoločnom vedení doktorandov (cotutelle) / Dagmar Lesáková - Valéria Michalová. - 1. vyd. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2012. - 22 s. [1,1 AH]. - KEGA č. 001EU-4/2011. - ISBN 978-80-225-3561-8 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).