Komplexný program vzdelávania učiteľov pre reformu školstva vo fyzike s nadväznosťu na oblasť človek a príroda
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Komplexný program vzdelávania učiteľov pre reformu školstva vo fyzike s nadväznosťu na oblasť človek a príroda
Názov projektu (anglický): Complex Programme of Teacher Training for the Reform of the Educational System in Physics with Reference to the Part of Education The Man and the Nature
Začiatok riešenia projektu: 2009
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/7075/09
Vedúci projektu: PaedDr. Peter Horváth, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Horváth, P., Haverlíková, V. (ed): Šoltésove dni 2009, zborník príspevkov z odborného seminára. Bratislava, FMFI UK 2010. 154 strán.
Velmovská, K., Horváth, P. (ed): Šoltésove dni 2010, zborník príspevkov z odborného seminára. Bratislava, FMFI UK 2011. ISBN: 978-80-89186-85-3, 149 strán.
Anotácie: Zborníky príspevkov opisujú realizované aktivity a prednášky na uvedených seminároch určených pre učiteľov fyziky základných a stredných škôl. Nájdete v nich ucelené námety na žiacke aktivity, učiteľské demonštrácie, aktivity s využitím IKT prostriedkov z rôznych tém školskej fyziky, bližšie sú tu rozpracované niektoré tematické celky. Navrhnuté metodiky, vyučovacie postupy, sú v zhode s cieľmi deklarovanými v reformnom štátnom vzdelávacom programe.
Programy kontinuálneho vzdelávania:
Vypracované programy kontinuálneho vzdelávania sú určené pre učiteľov fyziky základných a stredných škôl. Bolo vypracovaných spolu 6 programov, z ktorých po schválení akreditačnou komisiou sú na realizáciu pripravené 4. Ich zameranie je na využívaníe IKT, experimenty s jednoduchými pomôckami, ako aj na aktívne žiacke poznávanie.
Realizácia vzdelávania učiteľov fyziky:
Spolu sme organizačne a obsahovo pripravili v priebehu riešenia projektu 3 dvojdňové semináre pre učiteľov fyziky, kde hlavný program prebiehal formou interaktívnych dielní s modelovaním situácie v triede. Obsahom boli dielne zamerané na aktívne žiacke poznávanie, experimetny s jednoduchými pomôckami, ako aj využívanie IKT prostriedkov vo vyučovaní fyziky.
Metodika ďalšieho vzdelávania učiteľov:
Bola vytvorená a overená metodika ďalšieho vzdelávania učiteľov - komplexný program zahrňujúci prezenčné stretnutia a dištančné prednášky.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Horváth, P., Haverlíková, V. (ed): Šoltésove dni 2009, the miscellany from the seminar. Bratislava, FMFI UK 2010. 154 pages.
Velmovská, K., Horváth, P. (ed): Šoltésove dni 2010, the miscellany from the seminar. Bratislava, FMFI UK 2011. ISBN: 978-80-89186-85-3, 149 pages.
Annotations: There are realised activities and lectures presented in the seminars designed for teachers of physics of the elementary and secondary schools in the miscellanies of texts. You can find activities for students, teacher demonstrations, activities using ICT in various themes from physics, mainly specialized on some of the educational parts of physics. Proposed methodics respect the aims of the reformed state program for education.
Continuing education program:
We proposed continuing education programs for primary and secondary school teachers. Four of six programs were approved by the accreditation commission. They are specialized on the using of ICT, experiments doing with the sample tools ans the active learning.
Realisation of the physics teacher training:
We prepared 3 twoday seminars for the physics teachers. They were trained on the simulations of the situations in the class. Activities were specialized on the using of ICT, sample tools experiments and the active learning.
Metodic of the continuing education of teachers:
The complex continuing education program for teachers was created during the project. It contains meetings and distance lectures for physics teachers.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2009 | 3 032,62 | 0,00 |
Čerpané v roku 2010 | 10 183,10 | 3 855,12 |
Čerpané v roku 2011 | 3 120,32 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 16 336,04 | 3 855,12 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AED | Horváth, Peter: Dve úrovne vyučovania fyziky na strednej škole - Energia rotačného pohybu, In: Zbroník príspevkov Tvorivý učiteľ fyziky III, Bratislava: Slovenská fyzikálna spoločnosť 2010. ISBN: 978-808969124-9-0, s.24-38fy |
BEE | Horváth, Peter: Merania inšpirované históriou. In: Zborník konferencí projektu Heruéka 2009 - 2010. Praha: MFF UK, Prometheus 2011. ISBN 978-80-7196-424-7,s. 172 - 186 |
BED | Velmovská, K., Horváth, P. (ed): Šoltésove dni 2010, zborník príspevkov z odborného seminára. Bratislava, FMFI UK 2011. ISBN: 978-80-89186-85-3, 149 strán. |
BED | Horváth, P., Haverlíková, V. (ed): Šoltésove dni 2009, zborník príspevkov z odborného seminára. Bratislava, FMFI UK 2010. 154 strán. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Šoltésove dni 2009 | Seminár pre učiteľov fyziky | fyzikus.fmph.uniba.sk/soltesovedni |
Šoltésove dni 2010 | Seminár pre učiteľov fyziky | fyzikus.fmph.uniba.sk/soltesovedni |
Šoltésove dni 2011 | Seminár pre učiteľov fyziky | fyzikus.fmph.uniba.sk/soltesovedni |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.