Cieľom vyučovania matematiky je šťastný človek
Základné informácie
TOP PROJEKT
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Cieľom vyučovania matematiky je šťastný človek
Názov projektu (anglický): The Aim of Teaching Mathematics is a Happy Human Being
Začiatok riešenia projektu: 2009
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/7090/09
Vedúci projektu: prof. PaedDr. Tomáš Lengyelfalusy, PhD.
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Pracovisko: Fakulta humanitných vied
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt bol zameraný na komplexné riešenie rozvoja matematického myslenia, vzťah učiteľ matematiky - žiak, vzťah žiakov k matematike a na zvýšenie obľúbenosti matematiky v najširšom zmysle slova s dôrazom na všestranný rozvoj osobnosti a radosť z dobre vykonanej práce všetkých účastníkov edukačného procesu. Za najvýznamnejšie výsledky riešenia projektu považujeme:
- Organizovanie 6. a 7. žilinskej didaktickej konferencie s medzinárodnou účasťou, na ktorých boli prezentované najnovšie prendy vo vyučovaní matematiky,
- vydanie 14 knižných publikácií, ktoré sú buď priamo použiteľné v školskej praxi, alebo sú vhodné na formovanie a prípravu budúcich učiteľov matematiky,
- prezentované výsledky projektu na desiatich domácich a zahraničných konferenciách zmenili pohľad na postavenie matematiky v systéme všeobecného vzdelávania a naštartovali diskusiu o skvalitnení matematického vzdelávania.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
This project was focused on the complex development of mathematical thinking, on the relationship between pupil and Maths teacher, the relation of pupils towards Mathematics and it aimed at the increase of popularity of Mathematics in the widest meaning of the word. The project highlighted the overall development of pupil's personality and the importance of the feeling of joy and satisfaction after well done work of all members of the educational process. Among the most significant outcomes of our project we consider the following:
- - organizing the 6th and 7th Didactic Conference in Žilina with International Participation where the new trends in teaching Mathematics were presented;
- - publishing of 14 book publications which are aimed at direct use in primary and secondary school practice or in education of teachers-to-be and their preparing for their future practice;
- - presented outcomes of our project reflecting the role of mathematics in the system of general education at 10 national and international conferences. These results stimulated discussion on the improvement of mathematical education.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2009 | 13 353,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2010 | 16 086,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2011 | 14 938,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 44 377,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | AFD Lengyelfalusy, Tomáš (50%); Lengyelfalusyová, Dana (50%): Učebnica, z ktorej je radosť študovať matematiku. 2011 Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2011. ISBN 978-80-8094-958-7 |
FAI | FAI Lengyelfalusy, Tomáš (33%); Pitoňáková, Slavka (33%); Horváth, Peter (33%): Cieľom vyučovania matematiky je šťastný človek. 2011 |
AED | AED Lengyelfalusyová, Dana (50%); Lengyelfalusy, Tomáš (50%): Dva typy matematických úloh na spestrenie vyučovacích hodín matematiky a na rozvoj logického myslenia. 2011 Žilina : Žilinská univerzita, 2011. ISBN 978-80-554-0393-9 |
FAI | FAI Horváth, Peter (33%); Lengyelfalusy, Tomáš (33%); Záborský, Martin (33%): didZa 7. 2010 |
AFD | AFD Lengyelfalusyová, Dana (50%); Lengyelfalusy, Tomáš (50%): Dôkazy vzťahov pre súčty hodnôt funkcií arcus. 2010 Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2010. ISBN 978-80-8094-781-1 |
AFD | AFD Lengyelfalusy, Tomáš (70%); Slottová, Marianna (30%): Riešenie slovných úloh na pohyb na základnej a strednej škole. 2009 V Žiline : Žilinská univerzita, 2009. ISBN 978-80-554-0050-1 |
ACB | ACB Lengyelfalusy, Tomáš (34%); Kochol, Martin (0%); Zábojníková, Nora (0%); Diblík, Josef (0%): Metódy riešenia matematických úloh II. 2009 |
AFD | AFD Lengyelfalusy, Tomáš (50%); Lengyelfalusyová, Dana (50%): Tvorivosť a dôvtip pri riešení matematických úloh. 2010 V Žiline : Žilinská univerzita, 2010. ISBN 978-80-554-0216-1 |
AEC | AEC Lengyelfalusy, Tomáš (50%); Lengyelfalusyová, Dana (50%): Pedagogická prax ako súčasť komplexnej prípravy budúcich učiteľov. 2010 Brno : Tribun EU, 2010. ISBN 978-80-7399-149-4 |
AEC | AEC Lengyelfalusyová, Dana (50%); Lengyelfalusy, Tomáš (50%): Význam osobnosti cvičného učiteľa v rámci pedagogickej praxe študentov. 2010 Brno : Tribun EU, 2010. ISBN 978-80-7399-149-4 |
AFD | AFD Lengyelfalusy, Tomáš (70%); Jarošová, Renáta (30%): Chyby a ich odstránenie pri riešení exponenciálnych a logaritmických rovníc na strednej škole. 2009 V Žiline : Žilinská univerzita, 2009. ISBN 978-80-554-0050-1 |
FAI | FAI Lengyelfalusy, Tomáš (33%); Horváth, Peter (33%); Záborský, Martin (33%): didZa 6. 2009 |
AED | AED Kontrová, Lýdia (50%); Lengyelfalusy, Tomáš (50%): Tvorivé experimentovanie v prostredí IKT - nástroj na zlepšenie matematického vnímania a myslenia študentov. 2009 Bratislava : Univerzita Komenského, 2009. ISBN 978-80-223-2754-1 |
AED | AED Kontrová, Lýdia (50%); Lengyelfalusy, Tomáš (50%): Rekurzia - efektívny nástroj na riešenie špecifických matematických problémov. 2010 Bratislava : Univerzita Komenského, 2010. ISBN 978-80-223-2911-8 |
AAB | AAB Kochol, Martin (0%); Lengyelfalusy, Tomáš (0%): Superposition, snarks and flows. 2009 |
AFC | AFC Lengyelfalusy, Tomáš (100%): Prečo sa to nedá riešiť? Zbierka netradičných neriešiteľných úloh z rôznych oblastí školskej matematiky. 2010 Brno : Univerzita obrany, 2010. ISBN 978-80-7231-722-6 |
AFC | AFC Lengyelfalusy, Tomáš (0%): Pedagogické majstrovstvo učiteľa matematiky. 2009 Brno : Univerzita obrany, 2009. ISBN 978-80-7231-650-2 |
AFC | AFC Lengyelfalusyová, Dana (100%): Problematika vyučovania matematickej terminológie na slovensko-anglických bilingválnych gymnáziách. 2010 Brno : Univerzita obrany, 2010. ISBN 978-80-7231-722-6 |
AFC | AFC Kontrová, Lýdia (50%); Stachová, Darina (50%): A method is not the method. 2011 Liberec : Technical University, 2011. ISBN 978-80-7372-773-4 |
BCI | BCI Kontrová, Lýdia (0%); Vadovičová, Iveta (0%): Úvod do diskrétnej matematiky. 2010 |
AFD | AFD Hyčková, Silvia (50%); Kontrová, Lýdia (50%): Funkcia vizualizácie v matematickom vzdelávaní. 2010 Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2010. ISBN 978-80-8094-781-1 |
AFD | AFD Kontrová, Lýdia (100%): Aby sa študenti učili matematiku v kontexte. 2010 V Žiline : Žilinská univerzita, 2010. ISBN 978-80-554-0216-1 |
AFC | AFC Kontrová, Lýdia (100%): Mind mapping pri budovaní matematických kognitívnych štruktúr. 2010 Brno : Univerzita obrany, 2010. ISBN 978-80-7231-722-6 |
AFD | AFD Kontrová, Lýdia (0%): Aj vyučovanie exponenciálnej funkcie môže byť atraktívne a pútavé. 2009 V Žiline : Žilinská univerzita, 2009. ISBN 978-80-554-0050-1 |
AFC | AFC Kontrová, Lýdia (0%): Výučba princípu matematickej indukcie trocha inak. 2009 Brno : Univerzita obrany, 2009. ISBN 978-80-7231-650-2 |
ADE | ADE Bačová, Beatrix (50%); Stachová, Darina (50%): Changes of attitudes towards mathematics. 2011 [S.l. : s.n., 2011]. |
AFC | AFC Stachová, Darina (50%); Vojteková, Mária (50%): Tri dôkazy vzťahu pre koeficienty zmeny. 2011 Brno : Univerzita obrany, 2011. ISBN 978-80-7231-779-0 |
AED | AED Stachová, Darina (0%): Priestorová predstavivosť a vysokoškolské štúdium technického zamerania. 2010 Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2010. ISBN 978-80-552-0413-0 |
ADF | ADF Stachová, Darina (0%): Mathematical foundations of cartography. 2010 ISSN 1335-4205 |
AED | AED Stachová, Darina (0%); Stacho, Milan (0%): Mať nesprávne poznatky, či nemať poznatky?. 2011 Žilina : Žilinská univerzita, 2011. ISBN 978-80-554-0393-9 |
AFC | AFC Stachová, Darina (0%); Stacho, Milan (0%): Hra alebo učenie sa s kockami. 2010 Brno : Univerzita obrany, 2010. ISBN 978-80-7231-722-6 |
BCI | BCI Stachová, Darina (100%): Inžinierska geometria. 2011 |
BCI | BCI Stachová, Darina (100%): Inžinierska geometria. 2010 |
AFD | AFD Stachová, Darina (0%): Prečo žiaci nemajú radi matematiku?. 2010 V Žiline : Žilinská univerzita, 2010. ISBN 978-80-554-0216-1 |
BCI | BCI Stachová, Darina (100%): Inžinierska geometria. 2009 |
AFD | AFD Stachová, Darina (0%): Aplikácie matematiky a geometrie v kartografii. 2009 Nitra : Fakulta prírodných vied UKF, 2009. ISBN 978-80-8094-614-2 |
AFD | AFD Stachová, Darina (100%): Ako učiť (neučiť) matematiku. 2009 V Žiline : Žilinská univerzita, 2009. ISBN 978-80-554-0050-1 |
AFC | AFC Stachová, Darina (0%): Pedagogický experiment - meranie efektívnosti vyučovacích metód. 2009 Brno : Univerzita obrany, 2009. ISBN 978-80-7231-650-2 |
AFD | AFD Stachová, Darina (0%): Geometrická gramotnosť študentov VŠ technického zamerania. 2010 Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2010. ISBN 978-80-8094-781-1 |
AFC | AFC Stachová, Darina (50%); Bačová, Beatrix (50%): Diagnostika postojov k matematike. 2011 Brno : Univerzita obrany, 2011. ISBN 978-80-7231-779-0 |
AFC | AFC Bačová, Beatrix (100%): Zásada názornosti - základná vyučovacia zásada. 2010 Brno : Univerzita obrany, 2010. ISBN 978-80-7231-722-6 |
AFD | AFD Bačová, Beatrix (0%): Motivácia v edukačnom procese. 2010 V Žiline : Žilinská univerzita, 2010. ISBN 978-80-554-0216-1 |
AFD | AFD Bačová, Beatrix (0%); Kotríková, Zuzana (0%): Funkcia jednej reálnej premennej v programovom systéme Mathematica. 2009 V Žiline : Žilinská univerzita, 2009. ISBN 978-80-554-0050-1 |
BCI | BCI Kochol, Martin (0%); Krivoňáková, Naďa (0%): Introduction to graph theory. 2009 |
AAB | AAB Kochol, Martin (0%); Integral Variants of Combinatorial Polynomials. 2009. ŽU Žilina, ISBN 978-80-554-0127-0 |
AAB | AAB Kochol, Martin (0%): Tension and Flow Polynomials and Orientations on Graphs. 2010, ŽU Žilina, ISBN 978-80-554-0210-9 |
BCI | BCI Haluška, Ján (0%): Základy funkcionálnej analýzy. 2010 |
ACB | ACB Bačová, Beatrix (50%); Konečná, Nora (50%); Derivácia funkcie jednej reálnej premennej. Zbierka vyriešených príkladov a úloh. ŽU Žilina, 2011. |
AAA | Nádeník, Zbyněk; Moji učitelé geometrie. Matfyzpress, Praha, 2011. ISBN 978-80-7378-159-0 |
AAA | Chocholová, Michaela; Život a dílo Wilhelma Matzky (1798 - 1891), Matfyzpress, Praha. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).