Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku

Názov projektu (anglický): Selected Thematic Units from Mathematics in Primary Schools in English and German Language

Začiatok riešenia projektu: 2009

Koniec riešenia projektu: 2011

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 3/7079/09

Vedúci projektu: doc. RNDr. Ľudovít Tománek, CSc.

Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline

Pracovisko: Fakulta riadenia a informatiky

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

 Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku

Projekt bol zameraný predovšetkým na výučbu matematiky v anglickom a nemeckom jazyku na základných školách, ale zostavené materiály môžu byť veľmi vhodne zaintegrované aj do stredoškolského a čiastočne aj do vysokoškolského učiva. Cieľom projektu bolo vypracovanie príručky, ktorá obsahuje tematické celky z matematickej oblasti spracované v slovenskej,  anglickej a nemeckej mutácii. Za každým matematickým celkom nasleduje slovník základných odborných výrazov v angličtine a nemčine.

- Na základe pilotného overovania materiálov v pedagogickej praxi sa potvrdili veľmi pozitívne skúsenosti s využitím cudzích jazykov pri výučbe matematiky.

- Správnym používaním metódy CLIL, ktorú tu autori aplikujú, sa zvyšuje motivácia i záujem žiakov/študentov o dané predmety, urýchľuje sa získavanie komunikačných schopností v cudzích jazykoch.

- Znalosť cudzích jazykov sa pri tomto type vyučovania nestáva cieľom, ale nástrojom pre dosiahnutie odbornej komunikatívnej kompetencie.

- Zavedenie nového pojmu skupiny lineárnych rovníc, resp. nerovníc umožňuje lepšie zvládnutie jedného z riešení lineárnych rovníc a nerovníc s absolútnou hodnotou .

- Riešenie sústavy lineárnych rovníc pomocou koeficientov a absolútnych členov sústavy je ďalšou metódou riešenia sústav lineárnych rovníc.

  

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

 

Selected Thematic Units from Mathematics in Primary Schools in English and German Language

The Project was focused mainly on teaching mathematics in English and German language in primary schools but prepared materials can be conveniently integrated into secondary and partly into university curriculum as well. The aim of the Project was to produce a handbook that would contain thematic units from the field of mathematics processed in Slovak, English and German version. Each mathematical unit is followed by a glossary of basic professional terms in English and German.

 - On the basis of the pilot testing of the materials in teaching, positive experiences with the use of foreign languages in teaching mathematics have been confirmed.

- By the proper use of the CLIL method ,which the authors apply here, the motivation and interest of pupils/ students in given subjects is being increased, acquisition of communicative skills in foreign languages is accelerated.

- In this type of teaching the knowledge of foreign languages does not become an aim but a tool for achieving professional communicative competence.

- Introduction of the new term a group of linear equations or inequalities enables better mastering of one of the solutions of linear equations and inequalities with the absolute value.

- Solution of the system of linear equations with the help of coefficients and absolute members of the system is the next method of solution of the systems of linear equations.

 

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2009 5 039,30 0,00
Čerpané v roku 2010 1 183,01 0,00
Čerpané v roku 2011 7 837,69 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 14 060,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFD Tománek Ľ., Tománková, A.: Skupiny a sústavy rovníc a nerovníc, 2010, ISBN 978-80-554-0216-1, 7str.
ADF Tománek,Ľ., Tománková, A.: On one class of the infinite non-abelian groups, 2010, ISSN 1335-4205, 4 str.
AFD Kontrová L.: Aby sa študenti učili matematiku v kontexte nie naspamäť, 2010, ISBN 978-80-554-0216-1, 3 str.
AFD Stachová, D.: Prečo žiaci nemajú radi matematiku. 2010, ISBN 978-80-554-0216-1
AFD Pankuchová, K.: Lingvistické pohľady na zrozumiteľnosť technického textu, 2011, 7 str.
AFD Tománková, A.: Fremdsprachenunterricht mit oder ohne Lehrbuch, 2011, ISSN 1338-5496, ISBN: 978-80-553-0743-5, 6 str.
AED Tománková, A.: Kulturunterschiede und interkulturelle Missverständnisse, 2009, ISBN 978-80-8083-874-4, 7str.
AFD Tománek, Ľ., Tománková, A.: Konštrukcie latinských štvorcov, 2009, ISBN 978-80-554-0049-5, 7 str.
AED Kontrová, L.: Matematika je exaktným umením, 2011, ISBN 978-80-554-0393-9, 6str.
AFD Malchová, J.: The meaning extension of anglicisms in the german and Slovak languages, 2009, ISBN 978-80-554-0036-5, 4 str.
BDF Tománková, A.: Deutsch im maschinenbau als multimediales Lehrwerk, 2009, ISS 1337-8996, 5 str.
AFC Tománková, A.: Vývojové perspektívy a inovačné trendy vo výučbe cudzích jazykov, 2009, ISBN 978-80-7414-074-7, 7 str.
AED Škoríková, J.: Konštrukcia pseudoinverzných matíc a ich využitie pri riešení algebraických rovníc v stredoškolskej matematike, 2011, ISBN ISBN 978-80-554-0393-9, 6 str.
AED Malacká, Z.: Riešenie systémov goniometrických rovníc, 2011, ISBN 978-80-554-0393-9,
ABB Kuzennyj, M.F., Tománek, Ľ.: Separate involutory groups, 2011, ISSN 1336-9180 5 str.
AAB Tománek, L.; Tománková,A.;Kontrová,L.: Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku, 2011, 978-80-554-0465-3, 340 str.
AAB Tománek, L.; Tománková,A.;Kontrová,L.: Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku, 2011, 978-80-554-0475-2, CD

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Uričová, Z.: Výroková logika a základy teórie množín v matematike základnej a strednej školy
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Cibová, A.: Výroková logika a základy teórie množín v matematike základnej a strednej školy

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku on-line verzia publikácie http://www.sites.google.com/sit/ustavcudzichjazykov

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter