Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku
Názov projektu (anglický): Selected Thematic Units from Mathematics in Primary Schools in English and German Language
Začiatok riešenia projektu: 2009
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/7079/09
Vedúci projektu: doc. RNDr. Ľudovít Tománek, CSc.
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Pracovisko: Fakulta riadenia a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku
Projekt bol zameraný predovšetkým na výučbu matematiky v anglickom a nemeckom jazyku na základných školách, ale zostavené materiály môžu byť veľmi vhodne zaintegrované aj do stredoškolského a čiastočne aj do vysokoškolského učiva. Cieľom projektu bolo vypracovanie príručky, ktorá obsahuje tematické celky z matematickej oblasti spracované v slovenskej, anglickej a nemeckej mutácii. Za každým matematickým celkom nasleduje slovník základných odborných výrazov v angličtine a nemčine.
- Na základe pilotného overovania materiálov v pedagogickej praxi sa potvrdili veľmi pozitívne skúsenosti s využitím cudzích jazykov pri výučbe matematiky.
- Správnym používaním metódy CLIL, ktorú tu autori aplikujú, sa zvyšuje motivácia i záujem žiakov/študentov o dané predmety, urýchľuje sa získavanie komunikačných schopností v cudzích jazykoch.
- Znalosť cudzích jazykov sa pri tomto type vyučovania nestáva cieľom, ale nástrojom pre dosiahnutie odbornej komunikatívnej kompetencie.
- Zavedenie nového pojmu skupiny lineárnych rovníc, resp. nerovníc umožňuje lepšie zvládnutie jedného z riešení lineárnych rovníc a nerovníc s absolútnou hodnotou .
- Riešenie sústavy lineárnych rovníc pomocou koeficientov a absolútnych členov sústavy je ďalšou metódou riešenia sústav lineárnych rovníc.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Selected Thematic Units from Mathematics in Primary Schools in English and German Language
The Project was focused mainly on teaching mathematics in English and German language in primary schools but prepared materials can be conveniently integrated into secondary and partly into university curriculum as well. The aim of the Project was to produce a handbook that would contain thematic units from the field of mathematics processed in Slovak, English and German version. Each mathematical unit is followed by a glossary of basic professional terms in English and German.
- On the basis of the pilot testing of the materials in teaching, positive experiences with the use of foreign languages in teaching mathematics have been confirmed.
- By the proper use of the CLIL method ,which the authors apply here, the motivation and interest of pupils/ students in given subjects is being increased, acquisition of communicative skills in foreign languages is accelerated.
- In this type of teaching the knowledge of foreign languages does not become an aim but a tool for achieving professional communicative competence.
- Introduction of the new term a group of linear equations or inequalities enables better mastering of one of the solutions of linear equations and inequalities with the absolute value.
- Solution of the system of linear equations with the help of coefficients and absolute members of the system is the next method of solution of the systems of linear equations.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2009 | 5 039,30 | 0,00 |
Čerpané v roku 2010 | 1 183,01 | 0,00 |
Čerpané v roku 2011 | 7 837,69 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 14 060,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Tománek Ľ., Tománková, A.: Skupiny a sústavy rovníc a nerovníc, 2010, ISBN 978-80-554-0216-1, 7str. |
ADF | Tománek,Ľ., Tománková, A.: On one class of the infinite non-abelian groups, 2010, ISSN 1335-4205, 4 str. |
AFD | Kontrová L.: Aby sa študenti učili matematiku v kontexte nie naspamäť, 2010, ISBN 978-80-554-0216-1, 3 str. |
AFD | Stachová, D.: Prečo žiaci nemajú radi matematiku. 2010, ISBN 978-80-554-0216-1 |
AFD | Pankuchová, K.: Lingvistické pohľady na zrozumiteľnosť technického textu, 2011, 7 str. |
AFD | Tománková, A.: Fremdsprachenunterricht mit oder ohne Lehrbuch, 2011, ISSN 1338-5496, ISBN: 978-80-553-0743-5, 6 str. |
AED | Tománková, A.: Kulturunterschiede und interkulturelle Missverständnisse, 2009, ISBN 978-80-8083-874-4, 7str. |
AFD | Tománek, Ľ., Tománková, A.: Konštrukcie latinských štvorcov, 2009, ISBN 978-80-554-0049-5, 7 str. |
AED | Kontrová, L.: Matematika je exaktným umením, 2011, ISBN 978-80-554-0393-9, 6str. |
AFD | Malchová, J.: The meaning extension of anglicisms in the german and Slovak languages, 2009, ISBN 978-80-554-0036-5, 4 str. |
BDF | Tománková, A.: Deutsch im maschinenbau als multimediales Lehrwerk, 2009, ISS 1337-8996, 5 str. |
AFC | Tománková, A.: Vývojové perspektívy a inovačné trendy vo výučbe cudzích jazykov, 2009, ISBN 978-80-7414-074-7, 7 str. |
AED | Škoríková, J.: Konštrukcia pseudoinverzných matíc a ich využitie pri riešení algebraických rovníc v stredoškolskej matematike, 2011, ISBN ISBN 978-80-554-0393-9, 6 str. |
AED | Malacká, Z.: Riešenie systémov goniometrických rovníc, 2011, ISBN 978-80-554-0393-9, |
ABB | Kuzennyj, M.F., Tománek, Ľ.: Separate involutory groups, 2011, ISSN 1336-9180 5 str. |
AAB | Tománek, L.; Tománková,A.;Kontrová,L.: Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku, 2011, 978-80-554-0465-3, 340 str. |
AAB | Tománek, L.; Tománková,A.;Kontrová,L.: Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku, 2011, 978-80-554-0475-2, CD |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Uričová, Z.: Výroková logika a základy teórie množín v matematike základnej a strednej školy |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Cibová, A.: Výroková logika a základy teórie množín v matematike základnej a strednej školy |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Vybrané tematické celky z matematiky na základných školách v anglickom a nemeckom jazyku | on-line verzia publikácie | http://www.sites.google.com/sit/ustavcudzichjazykov |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.