Nová rola vysokoškolského učiteľa-kouča/ mentora v príprave absolventov a doktorandov technických vysokých škôl ako dôsledok trendu individualizácie a jedinečnosti pracovnej sily na trhu práce
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Nová rola vysokoškolského učiteľa-kouča/ mentora v príprave absolventov a doktorandov technických vysokých škôl ako dôsledok trendu individualizácie a jedinečnosti pracovnej sily na trhu práce
Začiatok riešenia projektu: 2008
Koniec riešenia projektu: 2010
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/6150/08
Vedúci projektu: Ing. Gabriela Kalinová, PhD.
Vysoká škola: Slovenská technická univerzita v Bratislave
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Súčasné trendy na trhu práce v EÚ naznačujú, že nastáva prelomové obdobie vo vzťahu k pracovnej sile. Ľudia a vedomosti sa stávajú najhodnotnejšími aktívami spoločnosti. S rastúcou globalizáciou vzrastá rôznorodosť požadovaných znalostí a zručností a rešpektovanie jednotlivca. Cieľom spracovaných príručiek je rozvíjať rolu vysokoškolského učiteľa a umožniť odhalenie a posúdenie vlastných koučovacích a metorských skúseností ako aj využívať koučing a mentoring ako podporný nástroj pozitívneho odborného a osobnostného rozvoja. Nová rola vyvoláva potrebu získať viac informácií o vzdelávaní, motivácii k učeniu, o kompetenciách, správaní a o koučovaní a mentorovaní. Uvádzané teórie majú prispieť k rozšíreniu vedomosti z danej tematiky a k prekonaniu nepresných nározov o role kouča a mentora. Škola je aktívna, ak pripravuje svojich študentov a doktoroandov do praxe nilen po odbornej stránke, ale aj interpersonálnej.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
Actual trends on labor market in the EU indicate that there is a strong movement to personal responsibilities strengthening. People and knowledgw oneself best worthiest assets of companies.With vigorous globalisation grows heterogeneity of knowledge and skills together with respect for individuals. This manuals is considered as a support for university teacher´s further development due to identification and assessmenr of their coaching and mentoring competencies and as well to attract and motivate users to involve coaching and mentoring as a tool for pro-active professional and personal development. New role of teacher raises the need to obtain more informations about education, motivation for learning, competencies, behaviour, coaching and mentoring. Put the theory to contribute to spread knowledge of the themes to overcome inaccurate views on the role of coach and mentors. The school is active prepares its students and doctorands to practice not only professionally, but also interpersonal.
The aim is to develop manuals processed university teacher role and allow the detection and assessment of their own coaching and mentoring experience and enjoy coaching and mentoring as a tool to support positive professional and personal development.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2008 | 3 784,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2009 | 5 173,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2010 | 4 426,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 13 383,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFC | Požiadavky na kvalifikáciu stavebných inžinierov v podmienkach znalostnej ekonomiky |
BDF | Požiadavky na kvalifikáciu stavebných inžinierov |
AFC | Vzťah medzi inováciami a územím |
AFC | Sustainable Professional and Personal |
BCI | Manažment ľudských zdrojov facility managementu |
BDE | Rozvoj ľudských zdrojov v stavebných firmách |
BCI | Nová rola vysokoškolského učiteľa |
BDF | Vzdelávanie vo facility managemente na Slovensku a v zahraničí |
AFC | How to work together to solve your client´s business challenges using sustainability approach |
BCI | Nová rola vysokoškolského učiteľa |
AFD | Umenie učiť sa a umenie učiť |
AFD | Projektové riadenie-nástroj pre zvýšovanie efektívnosti PPP projektov |
AFD | Stanovenie hodnoty staevbného pozemku na streche existujúcej budovy |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Workshop | Podnietiť vysokoškolských učiteľov, doktorandov a absolventov o ďalší sebarozvoj a sebarealizáciu | http://www-stuba.sk/new/docs//stu/ustavy/ustav manazmentu/FOR-UM/FOR-UM2.pdf |
Workshop | Nová rola vysokoškolského učiteľa, 2. časť | internetový časopis FOR-UM |
Medzinárodná vedecká konferencia | Transfer znalosti z univerzity do praxe | http://www.stuba.sk/new/generate_page.php?page_id=3255 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.