Identifikácia, analýza a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov základných a stredných škôl v oblasti vzdelávania žiakov a študentov so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími potrebami
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Identifikácia, analýza a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov základných a stredných škôl v oblasti vzdelávania žiakov a študentov so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími potrebami
Začiatok riešenia projektu: 2008
Koniec riešenia projektu: 2010
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/6023/08
Vedúci projektu: prof. PaedDr. Darina Tarcsiová, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
V rámci projektu KEGA č. 3/6023/08 sme na základe výskumu v rozličných skupinách pedagógov ( na bežných školách a na rozličných druhoch špeciálnych škôl) na Slovensku zisťovali aktuálny stav a očakávania do budúcnosti, ktoré sa týkajú ďalšieho vzdelávania pedagogóg so zameraním na žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdleávacími potrebami. Originálne výsledky riešenia je možné zhrnúť do nasledovných bodov:
U pedagógov bežných škôl :
- personálne zabezpečenie spoločného vzdelávania žiakov s postihnutím a bez postihnutia je pedagógmi považované za nedostatočné, pričom vysoké percento pedagogógov hodnotí ako nedostatočné aj svoje vlastné poznatky a kompetencie v danej oblasti, napriek tomu, že takýchto žiakov vzdeláva,
- vzdelávacie aktivity, ktoré pedagógovia absolvovali mali rozličnú formu a obsah a rovnako rozličná bola aj využiteľnosť poznatkov v pedagogickej praxi,
- pedagógovia uprednostňujú do budúcnosti vzdelávacie aktivity krátkodobého charakteru a jednorázové aktivity, trvajúce len niekoľko hodín,
- najväčší záujem je u pedagógov bežných škôl o vzdelávanie v oblasti špecifických porúch učenia, porúch správania a pedagogiky talentovaných a nadaných,
- v rámci obsahu vzdelávacích aktivít rezonuje požiadavka na základné poznatky z danej oblasti, práca so vzdelávacím program pre tú- ktorú skupinu žiakov a vyučovacie stratégie,
- respondneti sa nazdávajú, že štát by sa mal finančne podieľať na ich dalšom vzdelávaní v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími potrebami,
U pedagógov rozličných druhov špeciálnych škôl :
- pedagógovia považujú ďalšie vzdelávanie v oblasti špeciálnej pedagogiky za veľmi dôležité, vzhľadom na zmeny školských kolektívov, nové technológie, ktoré je možné využiť, ale aj reformu školstva, ktorá sa dotkla aj špeciálnych škôl,
- respondenti sa nazdávajú, že štát by sa mal finančne podieľať na ich ďalšom vzdelávaní aj vzhľadom na skutočnosť, že prostredníctvom kvalitného vzdelávania týchto žiakov je možné ich primerané sociálne a pracovné začlenenie,
- respondenti uprednostňujú krátkodobé aktivity na úkor dlhodobých,
- zameranie aktivít je úzko spojené so špecifikami toho-ktorého postihnutia.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The project KEGA No. 3/6023/08 are based on research in different groups of teachers (in mainstream schools and the different types of special schools) in Slovakia, surveyed the current situation and expectations for the future concerning further education Training of School with a focus on pupils with special educational needs. Original results of the solution can be summarized as follows:
For teachers of regular schools:
- staffing of joint training of students with and without disability is deemed to be inadequate teachers, with a high percentage Training of School evaluated as inadequate in their own knowledge and competence in the field, despite the fact that such pupils learning,
- educational activities that teachers have received various forms and content and also the varying was the usefulness of knowledge in teaching practice,
educators prefer to future educational activities and a single short-term activities, lasting only a few hours, - greatest interest is in mainstream school teachers for training in specific learning disabilities, behavioral disorders and gifted and talented education,
- the content of educational activities resonates requirement for basic knowledge of the area, working with the training program for each category of students and teaching strategies,respondents believe that the state should contribute financially to their further education of pupils with special educational needs.
For teachers of different kinds of special schools:
- teachers consider further training in special education is very important, due to changes in school teams, new technologies, which can be used, but also reform education, that also special schools,
- respondents believe that the state should contribute financially to their further education and the fact that through education kvlaitného these students can be appropriate social and professional integration,
- respondents prefer short-term activities at the expense of long-term,
- focus of activities is closely linked with the specifics of the respective disability.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2008 | 1 626,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2009 | 3 315,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2010 | 2 871,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 7 812,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ABB | TARCSIOVÁ, D. 2010. Celoživotné vzdelávanie, špeciálna pedagogika a možnosti vzdelávania pedagógov bežných základných a stredných škôl pre oblasť deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami In. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 11-111. ISBN 978-80-89238-44-6 |
ABD | Kolektív autorov, 2010. Analýza požiadaviek respondentov z bežných základných a stredných škôl na obsah vzdelávacích aktivít v oblasti detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In. TARCSIOVÁ, D. a kol.2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 125-167. ISBN 978-80-89238-44-6 |
ABD | PLAČKOVÁ, K. 2010. Postgraduálne vzdelávanie pedagógov, súčasný trend a potreba v oblasti vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 113-124. ISBN 978-80-89238-44-6 |
ABD | GAJDOŠíKOVÁ, A. 2010. Identifikácia, analýza, návrh a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov špeciálnych základných škôl v bratislavskom, banskobystrickom, košickom a nitrianskom kraji. In. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 171-190. ISBN 978-80-89238-44-6. |
ABD | BRŤKOVÁ, R. 2010. Identifikácia, analýza, návrh a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov špeciálnych základných škôl v prešovskom, trenčianskom, trnavskom a žilinskom kraji. In. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 191-205. ISBN 978-80-89238-44-6. |
ABD | NÉMETH,O. 2010. Identifikácia a analýza aktivít celoživotného vzdelávania pedagogických zamestnancov škôl pre žiakov so zrakovým postihnutím na Slovensku. In. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 206-215. ISBN 978-80-89238-44-6. |
ABD | HARČARÍKOVÁ, T. 2010. Problematika celoživotného vzdelávania z pohľadu učiteľov škôl pre žiakov s telesným postihnutím. In. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 216-223. ISBN 978-80-89238-44-6 |
ABD | GREGUŠOVÁ, H. - PATASSYOVÁ, Z. 2010. Identifikácia a analýza obsahového zamerania vzdelávacích aktivít učiteľov vyučujúcich nadaných a talentovaných žiakov a študentov v základných a v stredných školách na Slovensku. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 224-233. ISBN 978-80-89238-44-6. |
ABD | TARCSIOVÁ, D. 2010. Identifikácia a analýza aktivít celoživotného vzdelávania pedagogických zamestnancov škôl pre žiakov so sluchovým postihnutím na Slovensku. In. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 234-255. ISBN 978-80-89238-44-6. |
ABD | TARCSIOVÁ, D. 2010. Základné a stredné školy pre sluchovo postihnutých – obsahové zameranie vzdelávacích aktivít. In. TARCSIOVÁ, D. kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 256-264 ISBN 978-80-89238-44-6. |
ABD | VLADOVIČOVÁ, M. 2010. Trendy vo výučbe cudzieho jazyka u žiakov so sluchovým postihnutím. In. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 265-284. ISBN 978-80-89238-44-6. |
ABD | VANČOVÁ, A. 2010. Identifikácia, analýza, návrh a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti výchovno-vzdelávacích a odborných aktivít pre žiakov a študentov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 287-310. ISBN 978-80-89238-44-6. |
ABD | VANČOVÁ, A. 2010. Špecifiká edukácie detí a žiakov s mentálnym postihnutím v špeciálnych základných školách a v špeciálnych triedach. Transformácia inštitucionalizovanej edukácie a legislatívne zmeny ovplyvňujúce edukáciu mentálne postihnutých. In. VANČOVÁ, A. a kol. Edukácia mentálne postihnutých. Bratislava : IRIS, 2010, s. 13-92 ISBN 978-80-89256-53-2 |
ABD | PAVLIS, P. 2010. Špecifiká vyučovania slovenského jazyka a literatúry. In. VANČOVÁ, A. a kol. Edukácia mentálne postihnutých. Bratislava : IRIS, 2010, s. 131-166 ISBN 978-80-89256-53-2 |
ABD | VANČOVÁ, A. 2010. Špecifiká edukácie pracovného vyučovania. In. VANČOVÁ, A. a kol. Edukácia mentálne postihnutých. Bratislava : IRIS, 2010, s. 251-273 ISBN 978-80-89256-53-2 |
ABD | GREGUŠOVÁ, H. 2010. Špecifická edukácie výtvarnej výchovy. In. VANČOVÁ, A. a kol. Edukácia mentálne postihnutých. Bratislava : IRIS, 2010, s. 274 – 313 ISBN 978-80-89256-53-2 |
ABD | GAJDOŚÍKOVÁ, A. 2010. Špecifická edukácie hudobnej výchovy. In. VANČOVÁ, A. a kol. Edukácia mentálne postihnutých. Bratislava : IRIS, 2010, s. 314 -344 ISBN 978-80-89256-53-2 |
ABD | GAJDOŚÍKOVÁ, A. 2010. Špecifická edukácie telesnej výchovy. In. VANČOVÁ, A. a kol. Edukácia mentálne postihnutých. Bratislava : IRIS, 2010, s. 345 – 366 ISBN 978-80-89256-53-2 |
ABD | VANČOVÁ, A. 2010. Edukácia mentálne postihnutých v prípravnom ročníku špeciálnych základných škôl. In. VANČOVÁ, A. a kol. Edukácia mentálne postihnutých. Bratislava : IRIS, 2010, s. 367 -409 ISBN 978-80-89256-53-2 |
ABD | VANČOVÁ, A. 2010. Integrovaný spôsob edukácie mentálne postihnutých. In. VANČOVÁ, A. a kol. Edukácia mentálne postihnutých. Bratislava : IRIS, 2010, s. 410 -499 ISBN 978-80-89256-53-2 |
ACD | NÉMETH,O. 2010. Špeciálnopedagogické poradenstvo v procese integrovaného vzdelávania. In. VANČOVÁ, A. a kol. Základy integratívnej (inkluzívnej) špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS. s.r.o. 2010, s. 160-192 ISBN 978-80-89238-37-8 |
ACD | VANČOVÁ, A. 2010. Individuálny výchovno-vzdelávací program ako významný prostriedok napomáhajúci integrovanému vzdelávaniu žiakov so zdravotným znevýhodnením. In. In. VANČOVÁ, A. a kol. Základy integratívnej (inkluzívnej) špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS. s.r.o. 2010, s. 193-228 ISBN 978-80-89238-37-8 |
ACD | HARČARÍKOVÁ, T. 2010. Základy pedagogiky telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených. In. VANČOVÁ, A. a kol. Základy integratívnej (inkluzívnej) špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS. s.r.o. 2010, s. 245 -280 ISBN 978-80-89238-37-8 |
ACD | VANČOVÁ,A. 2010. Základy pedagogiky mentálne postihnutých. In. VANČOVÁ, A. a kol. Základy integratívnej (inkluzívnej) špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS. s.r.o. 2010, s. 80-124 ISBN 978-80-89238-37-8 |
ACD | VANČOVÁ, A. 2010. Základy pedagogiky viacnásobne postihnutých. In. VANČOVÁ, A. a kol. Základy integratívnej (inkluzívnej) špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS. s.r.o. 2010, s. 325-366 ISBN 978-80-89238-37-8 |
ACD | HARČARÍKOVÁ,T. 2010. Základy pedagogiky jednotlivcov so špecifickými poruchami učenia. In. VANČOVÁ, A. a kol. Základy integratívnej (inkluzívnej) špeciálnej pedagogiky. Bratislava: IRIS. s.r.o. 2010, s. 281-325 ISBN 978-80-89238-37-8 |
AEC | TARCSIOVÁ, D. 2008. Pedagogika sluchovo postihnutých na Slovensku v svetle legislatívnych zmien In. Zborník prednášok a anotácií prednášok – IX. Medzinárodní konference k poblematice osob se specifickymi potrebami a IV. dramototerapeuticka konference. Olomouc : Univerzita Palackého. 2008. s. 1-8 ISBN 978-80-244-2010-3 |
AED | VANČOVÁ, A. 2009. Ďalšie a celoživotné vzdelávanie špeciálnych pedagógov a jeho zmeny na báze legislatívnych zmien. In. Aktuálne otázky špeciálnej pedagogiky. Zborník vedeckých a odborných príspevkov. Vydal MABAG pre UK PedUK Bratislava, KŠP, 2009, |
AED | VANČOVÁ,A. 2009 Analýza ďalšieho vzdelávania na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave za rok 2008 a 2009. In. Aktuálne otázky špeciálne pedagogiky. Zborník vedeckých a odborných príspevkov. Vydal Mabag pre UK Ped FUK Bratislava, KŠP. 2009 ISBN 978-80-89113-62-00 s. 12 -14 |
AED | HARČARÍKOVÁ, T.- STAŠIAKOVÁ,V. 2009 Skúsenosti s aplikáciou LEGO DACTA na 1. stupni ZŠ pre žiakov s telesným postihnutím. In. Komplexná rehabilitácia viacnásobne postihnutých - niektoré nové metodiky a programy. Bratislava : Pedagogická fakulta UK, 2009. 106-125s. ISBN 978-80-89113-43-9 |
AED | TARCSIOVÁ, D. 2010 Špeciálna pedagogika v procese zmien a potreba identifikácie nových vzdelávacích potrieb v podmienkach postgraduálneho vzdelávania. In. Paedagogica specialis XXIV – Bratislava, Univerzita Komenského, 2010, s. 59-74. ISBN 978 -80-223-2861-6 |
AED | VANČOVÁ, A. 2010. Reflexia a deskripcia pregraduálnej a postgraduálnej teoretickej a praktickej prípravy špeciálnych pedagógov so zameraním na prípravu špeciálnych pedagógov pre deti, mládež a dospelých s mentálnym postihnutím. In. Paedagogica specialis XXIV – Bratislava, Univerzita Komenského, 2010, s. 7-16. ISBN 978 -80-223-2861-6 |
AED | VANČOVÁ, A. 2010. Koncepčné a systémové zmeny a trendy v pedagogike mentálne postihnutých po roku 2000 In. Paedagogica specialis XXIV – Bratislava, Univerzita Komenského, 2010, s. 17-33 ISBN 978 -80-223-2861-6 |
AED | TARCSIOVÁ, D. - SCHMIDTOVÁ, M. - GUŠAFÍKOVÁ, K. 2010. Reflexia a deskripcia 40.rokov pregraduálnej a postgraduálnej prípravy špeciálnych pedagógov v rámci pedagogiky sluchovo postihnutých. In. Paedagogica specialis XXIV – Bratislava, Univerzita Komenského, 2010, s. 43-49 ISBN 978 -80-223-2861-6 |
AED | TARCSIOVÁ, D. 2010. Terminologický aparát v pedagogike sluchovo postihnutých vo svetle globálnych zmien a jeho transfer do oblasti pregraduálnej a postgraduálnej prípravy špeciálnych pedagógov. In. Paedagogica specialis XXIV – Bratislava, Univerzita Komenského, 2010, s. 51-57 ISBN 978 -80-223-2861-6 |
AED | TARCSIOVÁ,D. 2010. Špeciálna pedagogika v procese zmien a potreba identifikácie nových vzdelávacích potrieb v podmienkach postgraduálneho vzdelávania. In. Paedagogica specialis XXIV – Bratislava, Univerzita Komenského, 2010, s. 59-73 ISBN 978 -80-223-2861-6 |
AED | NÉMETH,O. 2010. Špeciálnopedagogické poradenstvo v intenciách nového školského zákona. In. Paedagogica specialis XXIV – Bratislava, Univerzita Komenského, 2010, s. 75-82. ISBN 978 -80-223-2861-6 |
AED | KRAMÁR, I. - PAVLIS,P. 2010. K vývoju koncepcií pregraduálneho, postgraduálneho a celoživotného vzdelávania špeciálnych pedagógov na Slovensku a transferu vývojových trendov do oblasti terminológie. In. Paedagogica specialis XXIV – Bratislava, Univerzita Komenského, 2010, s. 267-323 ISBN 978 -80-223-2861-6 |
AFD | NÉMETH, O. 2008. Ciele a koncepčné zámery špeciálnopedagogického poradenstva na Slovensku. In: Tímová spolupráca v komplexnej starostlivosti o dieťa s postihnutím raného veku. Bratislava : HAUFO PdF UK. ISBN 978-80-970100-7-2 s. 78-92 |
AFD | TARCSIOVÁ,D. 2009. Identifikácia potrieb celoživotného vzdelávania v oblasti práce so žiakmi so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami na základnýcha stredných školách [elektronický optický disk (CD ROM)] In: Príprava učiteľov v procese školských reforiem. - Prešov : Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. - S. 747-754. - ISBN 978-80-555-0024-9 |
AFD | TARCSIOVÁ, D. - BURIANOVÁ, D. 2009. Cudzí jazyk a žiaci so sluchovým postihnutím - analýza výsledkov dotazníkov pre učiteľov.In: Nové trendy vo vzdelávaní sluchovo postihnutých žiakov. - Bratislava : Občianske združenie Svet ticha, 2009. - S. 4-18. - ISBN 978-80-970258-2-3 |
AFD | VANČOVÁ, A. 2010. Význam inovácií v procese reformy žiakov so zdravotným znevýhodnením a v procese ich edukácie a pracovnej rehabilitácie. In. VANČOVÁ, A., SCHMIDTOVÁ, M. - LOPÚCHOVÁ, J.(eds) : Školská reforma a inovácie vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením. Bratislava : HauFO. 2010 s. 9-21 ISBN: 978-80-970514-1-9 |
AFD | HARČARÍKOVÁ, T. 2010. Dyslexia na 1. stupni základnej školy a niektoré možnosti jej korekcie. In. VANČOVÁ, A.- SCHMIDTOVÁ, M. - LOPÚCHOVÁ, J.(eds) : Školská reforma a inovácie vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením. Bratislava : HauFO. 2010 26-47 ISBN: 978-80-970514-1-9 |
AFD | VANČOVÁ, A. 2010. Ďalšie a celoživotné vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov –špeciálnych pedagógov a jeho zmeny a inovácie od roku 2009. In. VANČOVÁ, A.- SCHMIDTOVÁ, M. - LOPÚCHOVÁ, J.(eds) : Školská reforma a inovácie vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením. Bratislava : HauFO. 2010 s. 67-75 ISBN: 978-80-970514-1-9 |
AFD | TARCSIOVÁ ,D. 2010. Celoživotné vzdelávanie v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami z pohľadu pedagógov škôl. In. VANČOVÁ, A. - SCHMIDTOVÁ, M. - LOPÚCHOVÁ, J.(eds) : Školská reforma a inovácie vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením. Bratislava : HauFO. 2010 s. 214-223 ISBN: 978-80-970514-1-9 |
AFD | PAVLIS, P. 2010. Inovácie vo vyučovaní slovenského jazyka a literatúry v špeciálnej základnej škole. In. VANČOVÁ, A. - SCHMIDTOVÁ, M. - LOPÚCHOVÁ, J.(eds) : Školská reforma a inovácie vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením. Bratislava : HauFO. 2010 s.224-232. ISBN: 978-80-970514-1-9 |
AFD | TARCSIOVÁ, D. 2010. Zmeny v pedagogike sluchovo postihnutých a postgraduálne vzdelávanie pedagógov stredných škôl pre sluchovo postihnutých. In VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ,D. - ŠUVEROVÁ,S. (eds): Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. Bratislava : Iris, 2010. - S. 403-411, ISBN 978-80-89238-36-1. |
AFD | TARCSIOVÁ, D. 2010. Kontinuálne vzdelávanie v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami : východiská pre realizáciu vzdelávacích aktivít v podmienkach vysokej školy In: VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ,D. - ŠUVEROVÁ,S. (eds). :Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. - Bratislava : Iris, 2010. - S. 368-377, ISBN 978-80-89238-36-1. |
AFD | TARCSIOVÁ, D. 2010. Celoživotné vzdelávanie v oblasti vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami z pohľadu pedagógov stredných škôl Slovenskej republike. In. VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ, D. - ŠUVEROVÁ,S. (eds).: Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. - Bratislava : Iris, 2010. - S. 390-402. |
AFD | TARCSIOVÁ, D. 2010. Postgraduálne vzdelávanie pedagógov základných škôl pre sluchovo postihnutých : (analýza názorov pedagógov na vzdelávacie aktivity v minulosti a ich očakávaniach do budúcnosti). In. VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ,D. - ŠUVEROVÁ,S. (eds). : Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. - Bratislava : Iris, 2010. - S. 378-389. |
AFD | GAJDOŠÍKOVÁ, A. 2010. Identifikácia, analýza, návrh a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov špeciálnych základných škôl v bratislavskom, banskobystrickom, košickom a nitrianskom kraji . In. VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ,D. - ŠUVEROVÁ,S. (eds). : Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. - Bratislava : Iris, 2010. - S. 281-300. |
AFD | NÉMETH,O. 2010. Identifikácia a analýza aktivít celoživotného vzdelávania pedagogických zamestnancov škôl pre žiakov so zrakovým postihnutím na Slovensku. In. VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ,D. - ŠUVEROVÁ,S. (eds). : Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. - Bratislava : Iris, 2010. - S. 345 -352 |
AFD | HARČARÍKOVÁ, T. 2010. Problematika celoživotného vzdelávania z pohľadu učiteľov škôl pre žiakov s telesným postihnutím. In. VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ,D. - ŠUVEROVÁ,S. (eds). : Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. - Bratislava : Iris, 2010. - S. 301 -306. |
AFD | VLADOVIČOVÁ, M. 2010. Trendy vo výučbe cudzieho jazyka u žiakov so sluchovým postihnutím. In. VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ,D. - ŠUVEROVÁ,S. (eds). : Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. - Bratislava : Iris, 2010. - S .228- 240 |
AED | TARCSIOVÁ,D. 2009. Kľúčové kompetencie a pedagogika sluchovo postihnutých. In. Efeta otvor sa 2009 - perspektívy v špeciálnej a liečebnej pedagogike. Martin: Osveta, 2009, s. 27 -31. ISBN 978-80-8063-341-7. |
BCI | TARCSIOVÁ, D. 2009. Posunkový jazyk pre študentov 2009, s. 70 Mabag, s.r.o. ISBN 978-80-89113-80-4 |
FAI | TARCSIOVÁ, D. (eds). Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 320. ISBN 978-80-89238-44-6 |
FAI | VANČOVÁ, A. - TARCSIOVÁ,D. - ŠUVEROVÁ, S. 2010. Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. Zborník príspevkov z III. medzinárodnej špeciálnopedagogickej konferencie konanej v dňoch 23.-24.septembra 2010 v Bratislave. Bratislava IRIS, s. 595 ISBN 978-80-89238-36-1 |
GII | MAGDOLENOVÁ, I. Názory p pedagógov stredných škôl pre sluchovo postihnutých na zmeny prebiehajúce posledných 20 rokov a z toho vyplývajúce problémy pri vzdelávaní. 2008. Diplomová práca, vedúca : Darina Tarcsiová, Bratislava : Pd F UK, s. 96 |
GII | Názory pedagógov základných škôl pre sluchovo postihnutých na zmeny prebiehajúce posledných 20 rokov a z toho vyplývajúce problémy pri vzdelávaní. 2008. Diplomová práca, vedúca Darina Tarcsiová, Bratislava : PdF UK, s. 83 |
GII | SUROVÁ, A. 2009 Identifikácia, analýza, deskripcia informačných a vzdelávacích potrieb rodičov detí so sluchovým postihnutím vzdelávaných v integrovaných podmienkach. Bratislava : PdF UK. Diplomová práca, vedúca : D. Tarcsiová |
GII | STRAKOVÁ,K. 2009 Identifikácia, analýza, deskripcia informačných a vzdelávacích potrieb rodičov detí so sluchovým postihnutím vzdelávaných v špeciálnych školách pre sluchovo postihnutých. Bratislava : PdF UK. Diplomová práca, vedúca : D. Tarcsiová |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | 2010 Brťková, Rastislava : In: Identifikácia, analýza, návrh a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov špeciálnych základných škôl v prešovskom, trenčianskom, trnavskom a žilinskom kraji. Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. Bratislava : Iris, 2010, S. 240 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | 2010 Plačková, Katarína : In: Postgraduálne vzdelávanie pedagógov ako súčasný trend a potreba v oblasti vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike. Bratislava : Iris, 2010, S. 355 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).