Model komunikácie odbornej univerzitnej katedry s pedagogickou praxou v digitálnom informačnom prostredí
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Model komunikácie odbornej univerzitnej katedry s pedagogickou praxou v digitálnom informačnom prostredí
Začiatok riešenia projektu: 2008
Koniec riešenia projektu: 2010
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/6396/08
Vedúci projektu: doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt rieši návrh komunikácie odbornej univerzitnej katedry v digitálnom informačnom prostredí. Riešitelia navrhli a uviedli do praxe webovú lokalitu EduTech Portal, ktorá vo svojej organizačnej štruktúre umožňuje: prenos najnovších poznatkov z výskumu do praxe, komunikáciu medzi učiteľmi z praxe a odbornou katedrou a vzájomnú komunikáciu medzi učiteľmi. Navrhnutý systém bol overený a uvedený do praxe, kde sa využíva na metodickú pomoc pre učiteľov predmetov technického zamerania na základných školách a osemročných gymnáziách. Z výsledkov riešenia výskumnej úlohy vplýva, že navrhnutý systém komunikácie sa osvedčil ako vhodný prostriedok na prenos nových informácií z výskumu do praxe. Ústredná predmetová komisia pre vzdelávaciu oblasť Človek a svet práce pri ŠPÚ navrhnutú webovú lokalitu vzala na vedomie a zaviazala sa garantovať jej obsah. Súčasťou riešenia sú aj vzorové ukážky vyučovacích hodín a využitie vzdialeného reálneho experimentu v pedagogickej praxi.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The project deals with a digital communication proposal at the university department in the digital information environment. Members of a project team has designed and started the web server EduTech Portal which thanks to its organizational structure enables transfer of up-to-date research knowledge into practice, communication between teachers from various schools with the vocational department and the mutual communication between teachers themselves. The above-mentioned system was verified and introduced into practice, where it is used as a methodical aid for teachers of technically oriented subjects at elementary schools and at 8year grammar schools. Following the outcomes of the research it is obvious that the designed communication system has passed as a suitable mean for transferring of new information obtained in research into practice. The central subject committee for the educational area Man and the World of Work at the State Pedagogical Institute has taken the new web server into consideration and promised to guarantee its content that inter alia consists of examples of teaching units and even the usage of remote experiment in the pedagogical practice.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2008 | 7 369,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2009 | 3 385,00 | 1 006,00 |
Čerpané v roku 2010 | 5 192,00 | 843,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 15 946,00 | 1 849,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AED | BÁNESZ, G.: Využitie multimédií na základných školách z projektu Infovek In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů II : sborník příspěvků z mezinárodní konference. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2008. ISBN 978-80-7041-154-4. - s. 13 - 16. |
BED | KOZÍK, T. – ŠKODOVÁ, M.: Pripravuje základná škola svojich žiakov na štúdium na stredných odborných školách? In. Zborník z konferencie Odborné vzdelávanie na stredných školách v podmienkach Európskej únie 4. Nitriansky samosprávny kraj. Nitra. November 2008. s. 71 - 75. ISBN 978 – 80 – 970081 – 7 – 8 |
AEC | NOGA, H. - VARGOVÁ, M.: Rola "szkoly pracy" w ksztatceniu technicznym. In: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. - ISSN 1443-6539. - Krakow: Akademia pedagogiczna, 2008. - Č. 52, (2008), s. 143-152. |
BED | ŠEBO, M. 2009 a: Moderná podoba dnešnej knihy (e-books). In: Kultúra a súčasnosť 7 / Peter Andruška. - Nitra : UKF, 2009. - ISBN 978-80-8094-484-1, S. 113-116. |
ABC | TOMKOVÁ, V. 2008 a: Využívanie multimédií v školskej praxi v Slovenskej republike. In: Dydaktyka informatiky. Multimedia w teorii i praktyce szkolnej. Rzeszow: Wydawnictwo Universytetu Rzeszowskiego, 2008. s. 206-229. ISBN 978-83-7338-392-0. |
AFC | TOMKOVÁ, V. 2008 b: Možnosti využívania multimédií v školskej praxi na základných školách v Slovenskej republike. In.: Zborník Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů II. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2008. s. 200- 203. ISSN 1214-0554, ISBN 978-80-7041-154-4. |
AEC | VARGOVÁ, M. - NOGA, H.: Udziat technologii informacyjnych w ksztatceniu technicznym na pozoime szkoly podstawowej. In: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. - ISSN 1443-6539. - Krakow: Akademia pedagogiczna, 2008. - Č. 52 (2008), s. 170-175. |
AFC | VARGOVÁ, M.: Technické vzdelávanie a informačné technológie = Techniczne wyksztalcenie a technologie informacyjne. In: Cyberuzaleznieni@ : przeciwdzialanie uzaleznieniom od komputera i Internetu. - Krakow: Akademia Pedagogiczna, 2008. - ISBN 978-83-920051-301. - S. 127-132. |
BEC | SITÁŠ, J. – BELICA, J.: Edukačná webová lokalita EduTech Portal. In. trendy ve vzdělávání díl II. Olomouc: Altyn, 2010. ISBN 978-80-87224-09-0 s. 450 - 453 |
AFA | BÁNESZ, G. LUKÁČOVÁ, D.: Premeny technického vzdelávania. In Monografia Technické vzdelávanie a aplikovaný výskum. Banská Bystrica: UMB, 2008 s. 6-21 ISBN 978-80-8083-719-8 |
AED | BÁNESZ, G. 2009 a: Predmet Technika v 6. ročníku v podmienkach školskej reformy. In. Zborník Technické vzdelávanie ako súčasť technického vzdelávania 1. diel. Veľká Lomnca: UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-878-2 s. 56 - 58 |
AEC | KOZÍK, T. – SITÁŠ, J.: Metóda vnútorných súvislostí vo výučbe IKT. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětu, Univerzita H.Králové , Pedagogická fakulta, 2009. s. 66 – 69. ISBN 978 – 80 – 7041 – 611 – 2 |
AED | SITÁŠ, J.: Tvorba a využitie didaktických programov v edukačnom procese Technickej výchovy. Vzájomná informovanosť – cesta k efektívnemu rozvoju vedecko-pedagogickej činnosti: zborník príspevkov. Medzinárodná konferencia doktorandov 2010, Nitra 2010. : UKF, 2010 ISBN- 978-80-8094-715-6 v tlači |
AFA | BÁNESZ, G., 2010 a: Podpora predmetu technika v digitálnom prostredí. In. Zborník Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Banská Bystrica: UMB, 2010 v tlači |
BED | DEPEŠOVÁ, J.: Pedagogická prax študentov učiteľstva technických predmetov s využitím videokonferenčného hovoru. In: Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 1. diel. - Banská Bystrica: UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-878-2 s. 119 - 123 |
AFC | DEPEŠOVÁ, J.: Multimédiá v systéme prípravy budúcich učiteľov In: Cyberuzaleznieni: przeciwdzialanie uzaleznieniom od komputera i Internetu. - Krakow: Akademia Pedagogiczna, 2008. – ISBN 978-83-920051-301. - s. 107-112. |
AED | VARGOVÁ, M.: Nové prístupy v technickom vzdelávaní na základných školách. In: Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelania 2. diel. Banská Bystrica: UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-878-2 S. 547 - 550 |
AED | VARGOVÁ, M. 2009. Projektové vyučovanie ako inovačný trend v technickom vzdelávaní na základných školách. In: Vzdelávanie a technika. Nitra: UKF,2009. 312-326 s. ISBN 978-80-8094-520-6. |
BED | BÁNESZ, G. 2009 b: Ako ďalej s predmetom technika. In. Zborník Vzdelávanie a technika. Nitra: UKF,2009. 6-11 s. ISBN 978-80-8094-520-6. |
BED | ŠEBO, M. - SITÁŠ, J. - SOTÁK, V.: Využitie softvéru pri vytváraní multimediálnych didaktických pomôcok. In Zborník Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Banská Bystrica: UMB, 2008. s.295 - 298. ISBN 978-80-8083-721-1 |
BED | ŠEBO, M. 2009 b: Portál Techniky. In: Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelania 2. diel. Banská Bystrica: UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-878-2 S. 489 - 494. |
BED | ÖLVECKÝ, M.: Model vyučovacej hodiny s využitím systému ISES. In: zborník z medzinárodnej doktorandskej konferencie, Vzájomná informovanosť – Cesta k efektívnemu rozvoju vedecko-pedagogickej činnosti, PF UKF Nitra, 2008. ISBN 978-80-8094-300-4 |
BED | KOZÍK, T. – BELICA, J.: Celoživotné vzdelávanie v meniacich sa ekonomických podmienkach. In odborné vzdelávanie na stredných školách v podmienkach Európskej únie. Nitra: Nitriansky samosprávny kraj, 2008. ISBN 978-80-970081-7-8 s. 61 – 65. |
BED | KOZÍK, T. – ӦLVECKÝ – SITÁŠ.: Využiteľnosť vzdialeného experimentu vo výučbe. In. Perspective in education process at universities with technical orientation in Visegrad contries. Nitra: SPU, 2008. ISBN 978-80-552-0148-1 s. 193 - 199 |
BED | KOZÍK, T. 2010 a: Technické vzdelávanie na základných školách ako prostriedok prípravy žiaka na budúce povolanie. Zborník z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 1. diel. Fakulta prírodných vied UMB B. Bystrica. Veľká Lomnica. 2009. ISBN 978-80-8083-878-2 s. 40-49 |
BEC | KOZÍK, T. 2010 b: Technické vzdelávanie v kontexte reformy školskej sústavy v Slovenskej republike. In. Strategie technického vzdělávání v reflexi doby. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2009. ISBN 978-80-7414-126-3 |
BEC | KOZÍK, T. 2010 c: Videokonferenčný systém ako prostriedok prehlbovania a upevňovania vedomostí učiacich sa. In. Nové technologie ve výuce. Brno: MSD, 2009. ISBN 978-8-210-5092-1 s. 1 – 3 |
AFC | BÁNESZ, G. - SITÁŠ, G: Webová lokalita EduTech Portal = Web location EduTech Portal, 2009. In. Média a vzdělávání 2009 : sborník recenzovaných příspěvkú mezinárodní vědecké elektronické konference, Praha - Vysoká škola hotelová. - Praha : Vysoká škola hotelová, 2009. - ISBN 978-80-86578-94-1, S. 12-14. |
AFC | KOZÍK, T. – KAJANOVÁ, N.: Secondary School Students´ Special Activity as in the schol educational system in Slovakia. In Problemy doksztalcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli. Radom: Instytut Technologii Eksploatacji, 2009. ISBN 978-83-7204-851-6 s. 179 – 184 |
BED | TOMKOVÁ, V.: Pracovné listy ako prostriedok pedagogickej diagnostiky žiakov základných škôl. In. Zborník Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Banská Bystrica: UMB, 2010 v tlači. |
BED | ӦLVECKÝ – KOZÍK.: Simulated and real remote experiments in the process od education. In Higes Tatras: ICETA 2010, 2010. v tlači |
AEC | BÁNESZ, G. 2010 b: Komunikácia univerzitnej katedry s pedagogickou praxou v digitálnom informačnom prostredí, 2010. In. Cywilizacyjne wyzwania edukacji zawodowej : wybrane problemy wspólczesnej edukacji zawodowej w Polsce i na Slowacji. - Rzeszów : Max Druk - Drukarnia Medyczna, 2010. - ISBN 978-83-61483-76-2, S. 154-162. |
BED | ŠEBO, M.: Videokonferenčné systémy v edukačnom procese / Miroslav Šebo, 2010 In: Vzájomná informovanosť – cesta k efektívnemu rozvoju vedecko-pedagogickej činnosti: zborník príspevkov. Medzinárodná konferencia doktorandov 2010, Nitra 2010. : UKF, 2010 ISBN- 978-80-8094-715-6 |
AEC | VARGOVÁ, M., NOGA, H., DEPEŠOVÁ, J. : Opinie nauzcycieli zawodu o powodzeniach i niepowodzeniach w pracy dydaktyczno-vychowawczej, 2010. In. Annales Universitatis Paedagogicae Cracowiensis 74 : Studia Technica III. - Krakow : Uniwersytet pedagogizzny, 2010. - ISSN 1689-9903, S. 239-253. |
AEC | DEPEŠOVÁ, J., VARGOVÁ, M., NOGA, H. : Specyfika funkcji zawodowych nauczycieli w procesie stosowania technicznych środków nauczania, 2010. In. Annales Universitatis Paedagogicae Cracowiensis 74 : Studia Technica III. - Krakow : Uniwersytet pedagogizzny, 2010. - ISSN 1689-9903, S. 10-15. |
AAB | BÁNESZ, G. – LUKÁČOVÁ, D. – SITÁŠ, J.: Technické vzdelávanie v digitálnom prostredí. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-713-2 109 s. |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AFC BÁNESZ, G.: Internet ako zdroj informácií pre žiakov základnej školy, 2007.In. Jiří DostálInfotech 2007 : moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2007. - ISBN 978-80-7220-301-7, S. 370-373. citované v: VÁRKOLY, L. Modern Information technology in teaching process. In.Technologie informatyczne w nauce, technice i edukacji. Radom : Poitechnika Radomska, 2009. ISBN 978-83-7351-351-8, s. 197-200. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AFC BÁNESZ, G.: Porovnanie vedomostnej úrovne žiakov 5. ročníkov z mechaniky jednoduchých strojov a prevodov, 2008. In. Trendy ve vzdělávání : mezinárodní vědecko-odborná konference konaná 4. a 5. června 2008 v Olomouci. - Olomouc : Votobia, 2008. - ISBN 978-80-7220-311-6, S. 9-12.citované v: SALATA, E. Teacher of technology and computer science - education in advanced studies. In Trendy ve vzdělávání: Informační technologie a technické vzdělávání. Olomouc: UP, 2008. ISBN 978-80-7220-311-6 s. 230-233. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AFD TOMKOVÁ, V.: Rozvíjanie priestorovej predstavivosti v školskej praxi = Development of space imagination in the school practice, 2008. In. Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania : zborník príspevkov 24. medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie Vo Veľkej Lomnici, 2.-3. 9. 2008. - Banská Bystrica : UMB, 2008. - ISBN 978-80-8083-721-1, S. 325-329. citované v: VARGOVÁ, M. Metodika pracovného vyučovania a pracovnej výchovy. Nitra: UKF, 2007. 150 s. ISBN 978-80-8094-171-0. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | BED SOTÁK, V. - ARPÁŠ, J. - ŠEBO, M.: Niektoré aspekty rastu kvality technického vzdelávania In: Trendy ve vzdělávání : sborník mezinárodní konference. - Olomouc : Votobia, 2006. - ISBN 80-7220-260-X, S. 12-16. citované v: VÁRKOLY, L. Základné informácie o internete. In Možnosti využitia PC a PC sietí. Dbnica nad Váhom : MiF, 2010. ISBN 978-80-89400-11-9, s. 109. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | BED DEPEŠOVÁ, J.: Špecifiká technického vzdelávania = Technical education specification, 2008. In. Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania : zborník príspevkov 24. medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie Vo Veľkej Lomnici, 2.-3. 9. 2008. - Banská Bystrica : UMB, 2008. - ISBN 978-80-8083-721-1, S. 33-37. citované v: VARGOVÁ, M. Metodika pracovného vyučovania a pracovnej výchovy. Nitra: UKF, 2007. 150 s. ISBN 978-80-8094-171-0. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AAB KOZÍK, T, - BELICA, J.: Súčasnosť a prespektíva celoživotného vzdelávania. - Nitra : UKF, 2007. - 114 s. - ISBN 978-80-8094-163-5. citované v: SALATA, E. Przygotowanie merytoryczne i metodyczne studentów edukacji techniczno-informatycznej. In Education and Technics. Nitra : UKF, 2009. ISBN 978-80-8094-520-6, s. 259-266. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ADF KOZÍK,T. – ŠKODOVÁ, M.: Školská reforma z pohľadu technického vzdelávania. In. Technológia vzdelávania : Vedecko-pedagogický časopis ; 30 cm. - ISSN 1335-003X, Roč. 16, č. 8 (2008), s. 4-8. citované v: OLEKŠÁKOVÁ, M. Multimediálna učebnica a jej miesto v štátnom vzdelávacom programe pre základné školy. In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. I. Banská Bystrica : UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-878-2, s. 346. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | AFC VARGOVÁ, M.: Pracovné vyučovanie ako povinný predmet na 1. stupni základnej školy. In. Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej. Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, 2006. ISBN 83-88845-691-1 s. 47 – 51 citované v: ŠEBENOVÁ, I.: Záujmová krúžková činnosť na I. stupni ZŠ. In Koferencije naukowe wsei. Lublin: WSEI, 2008. ISBN 978-83-92504-7-0 s. 119 - 123 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
EduTech Portal | Webová lokalitu určená na komunikáciu odbornej univerzitnej katedry s pedagogickou praxou | http://etp.pf.ukf.sk/ |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).