Implementácia prvkov interaktivity v obsahovej transformácii odborných informatických predmetov
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Implementácia prvkov interaktivity v obsahovej transformácii odborných informatických predmetov
Názov projektu (anglický): Implementation of interactivity elements in the content transformation expertise of IT subjects
Začiatok riešenia projektu: 2010
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 412-043UKF-4/2010
Vedúci projektu: prof. Ing. Zoltán Balogh, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Fakulta prírodných vied a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Hlavným prínosom a výsledkami projektu sú vytvorené e-learningové kurzy, učebné materiály a implementácia animačných a interaktívnych elementov do e-kurzov pre vyučovanie predmetov: Princípy výstavby operačných systémov, Architektúra počítačov 1 a 2 a Vybrané kapitoly z HW a SW. Prioritou projektu bolo vytvorenie metodiky tvorby e-kurzov, ktoré sme dosiahli pomocou modelovacích techník ako napr. použitím modelovacích nástrojov Petriho sietí a pomocou použitia rôznych štatistických metód ako je napr. Weblog mining, Usage analysis atď. Dôležitou súčasťou projektu sú aj publikačné výstupy, ktorých väčšina boli prezentované na významných medzinárodných konferenciách. Tieto publikácie sa nachádzajú vo svetoznámych databázach ako Thomson Reuters, Scopus, EBSCO, IEEE Xplorer, atď.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The main benefit of the project and the results are created e-learning courses, educational materials and implementation of animation and interactive elements to the e-learning courses for subjects: Development of operating systems, Computer architecture 1 and 2 and Selected chapters from the HW and SW. The project priority was to create a methodology for development of e-courses, which we have achieved by using modeling techniques such as modeling tools using Petri nets and by using various statistical methods such as Weblog mining, Usage Analysis, etc. An important part of the project outputs are also publications, most of which we presented in important international conferences. These publications can be found in the well-known databases such as Thomson Reuters, Scopus, EBSCO, IEEE Xplorer, etc.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2010 | 2 066,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2011 | 3 513,00 | 784,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 5 579,00 | 784,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ADE | ADE Balogh, Zoltán (70%); Turčáni, Milan (30%): Modeling and simulation of education of natural science subjects with e-learning support. 2009 ISSN 1822-7864 |
AFC | AFC Klimeš, Cyril (50%); Balogh, Zoltán (50%): Modelling of Education Process in LMS Using Petri Nets Structure. 2010 Freiburg : IADIS, 2010. ISBN 978-972-8939-17-5 |
AFC | AFC Balogh, Zoltán (0%); Turčáni, Milan (0%); Burianová, Mária (0%): Modelling web-based educational activities within the combined forms of education with the suport of applied informatics with. 2010 Praha : Czech University of Life Sciences, 2010. ISBN 978-80-213-2084-0 |
AFD | AFD Klimeš, Cyril (0%); Balogh, Zoltán (0%): Decision Support System under Indeterminacy and Its Incorporation into LMS. 2010 Nitra : UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-691-3 |
AFD | AFD Klimeš, Cyril (0%); Balogh, Zoltán (0%): Managing Educational Process in LMS with Using Petri Nets. 2010 Nitra : UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-691-3 |
AFD | AFD Kapusta, Jozef (0%); Munk, Michal (0%): Adaptive Techniques Usage Dependency for the Curriculum. 2010 Nitra : UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-691-3 |
AFC | AFC Burianová, Mária (0%); Turčáni, Milan (0%): Systém dištančného vzdelávania v rámci celoživotného vzdelávania pedagogických pracovníkov v univerzitnom prostredí. 2010 Plzeň : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-911-1 |
AFD | AFD Turčáni, Milan (0%): Designing and Creating Educational Activities Using the Methods of Modelling for Combined Form of Education with E-Learning Support. 2010 Nitra : UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-691-3 |
AFD | AFD Magdin, Martin (50%); Cápay, Martin (50%): Možnosti zobrazovania interaktívnych animácií pri využití AHS v LMS Moodle. 2010 Nitra : SPU, 2010. ISBN 978-80-552-0336-2 |
BDF | BDF Cápay, Martin (100%): Kategorizácia zadaní a úloh v predmete programovanie podľa učebného štýľu študenta. 2009 ISSN 1335-003X |
AFD | AFD Mesárošová, Miroslava (0%): LMS Moodle as the Tool for Evaluation of Presentations by the Audience. 2010 Nitra : UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-691-3 |
AFD | AFD Burianová, Mária (50%); Magdin, Martin (50%): Continual Education of Teachers by the Means of Accredited Educational Program with ELearning Support. 2010 Nitra : UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-691-3 |
ADF | ADF Kuna, Peter (50%); Magdin, Martin (50%): The possibilities of evaluation and implementation of statistics module in the LMS Moodle. 2010 Nitra : Slovdidac, 2010. ISSN 1335-003X |
AFD | AFD Magdin, Martin (100%): Interaktívny typ otázky a možnosti implementácie interaktívnych testov do LMS Moodle. 2010 Bratislava : Ekonóm, 2010. ISBN 978-80-225-2949-5 |
AFD | AFD Kuna, Peter (0%); Magdin, Martin (0%): The Possibilities of Evaluation and Implementation of Statistics Module in the LMS Moodle : Conference Proceeding. 2010 Nitra : UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-691-3 |
BDE | BDE Magdin, Martin (100%): Integrácia interaktívnych flash animácií a JAVA appletov do LMS MOODLE. 2010 ISSN 1803-537X |
ADE | ADE Cápay, Martin (0%); Balogh, Zoltán (0%); Munk, Michal (0%); Mesárošová, Miroslava (0%): Differences between the Answers of Questionnaire Investigation and Real Behavior of the Students in the E-Course for Healthcare. 2011 ISSN 2225-658X |
ADE | ADE Cápay, Martin (0%); Balogh, Zoltán (0%); Boledovičová, Mária (0%); Mesárošová, Miroslava (0%): Interpretation of Questionnaire Survey Results in Comparison with Usage Analysis in E-Learning System for Healthcare. 2011 2011. ISSN 1865-0929 |
ADE | ADE Koprda, Štefan (0%); Balogh, Zoltán (0%); Turčáni, Milan (0%): Modeling and comparison of fuzzy PID controller with PSD regulation in the discrete systems. 2011 ISSN 1998-4464 |
ADE | ADE Balogh, Zoltán (0%); Turčáni, Milan (0%): Possibilities of modelling web-based education using IF-THEN rules and fuzzy Petri nets in LMS. 2011 ISSN 1865-0929 |
AFC | AFC Koprda, Štefan (0%); Balogh, Zoltán (0%); Turčáni, Milan (0%): Fuzzy Control Rules Base Design. 2011 Baku : Sharg-Qarb, Publishing house, 2011. ISBN 978-1-61284-832-7 |
AFC | AFC Balogh, Zoltán (0%); Klimeš, Cyril (0%); Turčáni, Milan (0%): Instruction Adaptation Modelling Using Fuzzy Petri NETs. 2011 Brno : University of Defence, 2011. ISBN 978-80-7231-695-3 |
AFC | AFC Balogh, Zoltán (0%); Magdin, Martin (0%); Turčáni, Milan (0%); Burianová, Mária (0%): Interactivity elements implementation analysis in e-courses of professional informatics subjects. 2011 Praha : Czech University of Life Sciences Prague, 2011. ISBN 978-80-213-2183-0 |
AFG | AFG Balogh, Zoltán (0%); Turčáni, Milan (0%); Munk, Michal (0%); Kapusta, Jozef (0%): Efektivita výučby pomocou implementovania interaktívnych prvkov do prostredia LMS. 2011 Brno : Mendelova univerzita, 2011. ISBN 978-80-7375-520-1 |
AFC | AFC Burianová, Mária (0%); Turčáni, Milan (0%); Magdin, Martin (0%): Inovácia celoživotného vzdelávania učiteľov technickej výchovy a prírodovedne orientovaných predmetov v oblasti IKT s podporou e-learningu. 2011 Ústí nad Labem : UJEP, 2011. ISBN 978-80-7414-353-3 |
AFD | AFD Magdin, Martin (0%); Burianová, Mária (0%): Reálny prechod študujúceho e-learningovým kurzom na základe prepojenia interaktívnych mediálnych elementov s databázou LMS Moodle. 2011 Bratislava : Ekonóm, 2011. ISBN 978-80-225-3112-2 |
AFC | AFC Magdin, Martin (0%); Turčáni, Milan (0%): Usage of Petri nets in designing and evaluating interactive animations. 2011 Cluj-Napoca : Babes-Bolyai University, 2011. ISBN 1844-8933 |
ADE | ADE Turčáni, Milan (0%): Využitie metód modelovania pri návrhu a tvorbe vzdelávacích aktivít pre kombinovanú formu vzdelávania s podporou E-learningu. 2010 ISSN 1804-2929 |
ADE | ADE Klimeš, Cyril (0%); Balogh, Zoltán (0%): Aplikácia fuzzy Petriho sietí v riadení výučby prostredníctvom LMS. 2010 ISSN 1804-2929 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Princípy výstavby operačných systémov (KI/DVPOS - OS2) | Cieľom kurzu je tematicky nadviazať na predmet údvod do operačných systémov a prakticky si overiť jednotlivé funkcie operačných systémov. Cieľom predmetu je rozšíriť vedomosti v oblasti operačných systémov, vedieť popísať jednotlivé procesy, správu pamäti, správu I/O zariadení, paralelizmy a vedieť modelovať a simulovať paralelné procesy v Petriho sieťach. | http://edu.ukf.sk/course/view.php?id=166 |
Architektúra počítačov 1 (KI/AP1) | Cieľom kurzu je oboznámiť študentov so základnými funkciami elektronických obvodov a súčiastok. Uviesť ich do problematiky rozdelenia a princípov logických systémov. Pripraviť ich z hľadiska štruktúry základných obvodov počítača na zvládnutie činnosti zložitejších jednotlivých modulov počítačov. Oboznámiť ich s programovým produktom, ktorý je určený pre návrh zložitých funkčných celkov a ich následnú verifikáciu. Počas výučby študenti na základe teoretickej prípravy riešia v rámci semestrálnej práce úlohy z analýzy a syntézy logických systémov. V predmete sa pozornosť venuje práve oblasti návrhu a následného riešenia úloh v oblasti kombinačných a sekvenčných obvodov. | http://edu.ukf.sk/course/info.php?id=162 |
Architektúra počítačov 2 (KI/AP2) | Cieľom kurzu je oboznámiť študentov so základnými koncepciami architektúr počítačov. Postupne formou teoretickou, ako aj praktickou im vysvetliť funkcie jednotlivých modulov a súčastí osobného počítača štandardu IBM PC. Študenti v rámci svojej semestrálnej práce preukážu a overia znalosti z teoretickej prípravy. Zároveň sa oboznámia s progresívnymi architektúrami a ich možnými aplikáciami v praxi. Jednou z dôležitých oblastí je ich príprava pre zvládnutie ďalších disciplín napr. Operačné systémy a Počítačové siete. | http://edu.ukf.sk/course/view.php?id=163 |
Vybrané kapitoly z hardvéru a softvéru (KI/DVKHS-VKHS) | Cieľom predmetu je nielen informovať o aktuálnych novinkách v oblasti výpočtovej techniky, ale poukázať na možnosti prevencie voči chybám vyskytujúcim sa na počítačoch platformy IBM PC a poukázať na ochranu proti vírusom. Disciplína nadväzuje na predmety Aplikačný softvér a Architektúra počítačov. Obsahovo sa orientuje na najnovšie poznatky v oblasti technického a programového vybavenia osobných počítačov. | http://edu.ukf.sk/course/view.php?id=46 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).