Vypracovanie návrhu učebných osnov matematiky a fyziky pre Gymnázia so vzájomným prepojením obsahu vyučovania týchto predmetov s využitím nových technológií, metód a foriem vo výchove a vzdelávaní.
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Vypracovanie návrhu učebných osnov matematiky a fyziky pre Gymnázia so vzájomným prepojením obsahu vyučovania týchto predmetov s využitím nových technológií, metód a foriem vo výchove a vzdelávaní.
Názov projektu (anglický): Development of curriculum for grammar school mathematics and physics with the links between these subjects using new technologies, methods and styles of education
Začiatok riešenia projektu: 2010
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 278-076UK-4/2010
Vedúci projektu: doc. RNDr. Ivan Trenčanský, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
V rámci projektu je najdôležitejším výstupom učebný materiál slúžiaci na interaktívne vyučovanie matematiky a fyziky s ohľadom na medzipredmetové vzťahy. Jedná sa o učebný text pre gymnáziá pre konkrétny tematický celok z fyziky (mechanika) a z matematiky (vektory) spolu s metodickými pokynmi a metodickým komentárom.
Dôležitým výstupom je i otestovanie uvedených materiálov na Gymnáziu Metodova v Bratislave vo formy príručky obsahujúcej pracovné listy, riešené úlohy a cvičenia.
Prínosom pre budúce používanie daných materiálov je zaradenie niektorých častí do prípravy budúcich učiteľov matematiky a fyziky v rámci didaktických predmetov na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK v Bratislave.
Ďalším cenným výstupom projektu je publikovanie výstupov projektu v rámci odborných konferencií na Slovensku i v zahraničí a tiež publikovanie výstupov vo forme odborných publikácií.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The most important result of the project is teaching material for the interactive teaching of mathematics and physics with the focus on the links between these subjects. The teaching material is designed for the grammar school and for the area Mechanics from the physics and Vectors from the mathematics. In the material are included also methodical instructions and comments.
The important result of the project is also testing of the material at the Gymnázium Metodova in Bratislava in the form of the publication with problems, solved tasks and exercises.
Some parts of the material were included to teaching of the future teachers at the Faculty of mathematics, physics and informatics, Comenius University in Bratislava.
Other important result is publishing of the results of the project in conferences in Slovakia and also abroad and publishing of the results in the form of scientific manuscripts.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2010 | 6 793,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2011 | 2 039,22 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 8 832,22 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
BCB | BCB Čerňanová, Viera (100%): Učebný text z vyučovania vektorov v rámci medzipredmetových vzťahov. 2011 Bratislava : FMFI UK, 2011. |
BED | BED Vankúš, Peter (100%): Dynamické modelovanie matematických problémov v programe Microsoft Excel ako súčasť prípravy budúcich učiteľov matematiky. 2011 Nitra : UKF, 2011. ISBN 978-80-8094-853-5 |
BEC | BEC Čerňanová, Viera (100%): Hra KVARTETO. 2011 Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-86843-32-2 |
BEC | BEC Vankúš, Peter (100%): Postoje žiakov k matematike ako dôležitý faktor matematickej edukácie. 2011 Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-86843-32-2 |
FAI | FAI Vankúš, Peter (100%): Základy a metódy didaktiky matematiky: Výskumné ciele didaktiky matematiky, didaktické javy a základy modelovania. Bratislava : FMFI UK, 2011. ISBN 978-80-89186-91-4 |
AED | AED Vankúš, Peter (100%): Postoje žiakov k matematike a ich vplyv na jej vyučovanie. 2011 Bratislava : Knižničné a edičné centrum FMFI UK, 2011. ISBN 978-80-89186-82-2 |
GII | GII Zbornik 9 Bratislavského seminára z teórie vyučovania matematiky. 2011 Bratislava : Knižničné a edičné centrum FMFI UK, 2011. ISBN 978-80-89186-82-2 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
www stránka projektu | nformácie o projekte sme prezentovali tiež elektronicky na stránke www.comae.sk/kega278.html. | www.comae.sk/kega278.html |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.