Hodnotenie žiackych výkonov v reformovaných prírodovedných programoch na základnej škole a v gymnáziu

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Hodnotenie žiackych výkonov v reformovaných prírodovedných programoch na základnej škole a v gymnáziu

Názov projektu (anglický): Evaluation of pupil performances in reform science school program

Začiatok riešenia projektu: 2010

Koniec riešenia projektu: 2011

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 139-026UK-4/2010

Vedúci projektu: doc. RNDr. Viera Lapitková, CSc.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

        Riešitelia analyzovali výsledky testovania spôsobilostí, ktoré žiaci v minulosti získali na slovenských školách vo vyučovacom  predmete fyzika (MONITOR 2002, 2003).

        Vykonali pedagogický výskum  osvojovania žiackych spôsobilostí v reformovanom vyučovaní.

        Analyzovali všeobecnevzdelávací program a reformované učebnice fyziky. Zostavili súbor nových spôsobilostí žiaka, ktoré rozvíjajú jeho prírodovednú a počítačovú gramotnosť.

        Zostavili zbierku exemplifikačných úloh umožňujúcich hodnotenie osvojených spôsobilostí, s návrhmi ich riešenia a klasifikácie.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The outcomes considered as original:

        a new approach to evaluation and classification of a pupil/(high school student) based on the monitoring of selected competences,

        selection and classification competences of pupil/student developing his science literacy and computer literacy,

        proposal for the integration/evaluation of computer simulations into teaching practices.

 

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2010 3 423,00 0,00
Čerpané v roku 2011 9 191,00 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 12 614,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AAB - Koubek, V., Lapitková, V., Šuhajová, Z., Vnuková P.: Žiacke spôsobilosti vo vyučovaní fyziky na gymnáziu hodnotenie a klasifikácia. 1. vyd. – Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška, 2011. 128 s.
AAA - Lapitková, V., Koubek, V., Šuhajová, Z., Vnuková P., Útla J.: Hodnotenie žiackych výkonov v reformovaných prírodovedných programoch základnej školy. 1. vyd. – Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška, 2011. 120 s. (100 % KEGA)
BCB - Lapitková, V., Koubek, V., Maťašovská, M., Morková, Ľ. : Fyzika pre 6. ročník základných škôl. - 1. vyd. - Bratislava : Expol Pedagogika, 2010. - 112 s. ISBN 978-80-8091-173-7 (20 % KEGA)
BCB - Lapitková, V., Koubek, V. Maťašovská, M., Morková, Ľ. : Fyzika pre 7. ročník základných škôl a 2. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. - 1. vyd. - Bratislava : didaktis, 2010 a. - 112 s. ISBN 978-80-89160-79-2 (20 % KEGA)
BCB - Lapitková, V., Koubek, V., Morková, Ľ. : Fyzika pre 8. ročník základných škôl a 3. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. - 1. vyd. - Vydavateľstvo MS, Martin, 2011a. 199 s. (Zadané do tlače.) (20 % KEGA)
BCB - Koubek, V., Lapitková, V., Demkanin, P. : Fyzika pre 1. ročník gymnázií. 1. vyd. - Bratislava : Združenie EDUCO, 2009. - 152 s. ISBN 978-80-89431-00-7 (10 % KEGA)
BCB - Koubek, V. a kol.: Zbierka. SPN Bratiskava, 2010. ISBN 978-80-10-01001-1. (KEGA 30 %)

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter