Model optimalizácie vzdelávania školských manažérov na vysokých školách
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Model optimalizácie vzdelávania školských manažérov na vysokých školách
Názov projektu (anglický): Optimizing model of school managers preparation at higher education institutions
Začiatok riešenia projektu: 2010
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 179-013UKF-4/2010
Vedúci projektu: prof. Ing. Miriam Bitterová, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt bol zameraný na riešenie otázok obsahovej, procesuálnej a inštitucionálnej diverzifikácie vzdelávania manažérov škôl s akcentom na možnosti ich vzdelávania na vysokých školách. V rámci riešenia projektu bola spracovaná analýza aktuálneho stavu prístupov uplatňovaných k odbornej príprave vedúcich pedagogických zamestnancov na Slovensku a v zahraničí a aktuálnych výskumov zameraných na problematiku prípravy a profilovania riadiacich pracovníkov v školstve. Na základe týchto teoretických východísk a v nadväznosti na výstupy predchádzajúceho projektu KEGA (3/3245/05 Konverzné magisterské štúdium školského manažmentu) bol vytvorený obsahový návrh nového bakalárskeho študijného programu Školský manažment.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The project was aimed at issues of content, process and institutional diversification of school manager training with focus on possibilities of their education at higher education institutions. In frame of this project solution there was completed an analysis of current state of approaches drawn in school manager professional training in Slovakia and abroad as well as an analysis of current research carried out in Slovakia and abroad dealing with issues of school manager profiles and their necessary education. On the basis of these theoretical platforms and in connection to the outputs of the previous KEGA project (3/3245/05 School Management Conversion Master Study) a proposal of a new bachelor study programme School Management was created.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2010 | 0,00 | 0,00 |
Čerpané v roku 2011 | 8 121,00 | 0,00 |
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 8 121,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ADE | Obdržálek, Z. - Pisoňová, M.: Niektoré výsledky výskumov školského manažmentu realizované na Ústave technológie vzdelávania Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. E-pedagogium 2010 - nezávislý odborný časopis určený pedagogickým pracovníkom všech typu škol. Univerzita Palackého v Olomouci. ISSN 1213-7499 |
BDF | Obdržálek, Z.: Optimalizácia kompetencií riaditeľov škôl a ich príprava na riadenie. In: Manažment školy v praxi. 6/2010. ISSN 1336-9849 |
AAB | Horváthová, K.: Kontrola a hodnotenie v školskom manažmente. Iura edition 2010. S.106. ISBN 978-80-8078-329-7 |
ADE | Bitterová, M.: Ekonómia vzdelávania z hľadiska vzdelávania dospelých. E-pedagogium 2010 - nezávislý odborný časopis určený pedagogickým pracovníkom všech typu škol. Univerzita Palackého v Olomouci. ISSN 1213-7499. S 78 - 85. |
ADE | Hašková, A.: Kontradikcie hodnotenia atribútov riadenia škôl. E-pedagogium 2010 - nezávislý odborný časopis určený pedagogickým pracovníkom všech typu škol. Univerzita Palackého v Olomouci. ISSN 1213-7499. S 103 - 118. |
AFC | Bitterová, M.: Growth of education and support in unenployment in the European Union in the context of interconnection of educational activities among educational institutions and economic ogranizations. In: Cross-border initiatives to facilitate economic and social development in the V4 countries and in Ukraine : international conference, Gödöllő 2-4 june 2010. - Gödöllő : Szent István University, 2010. - ISBN 978-963-269-182-4, S. 112-117. |
AFB | Hajós, L. - Bitterová, M.: Economy of education and school projects management = Ekonomika vzdelávania a projektový manažment na školách. In: Rozvoj vidieka a štrukturálne zmeny v podnikateľských subjektoch v agrokomplexe = Rural Development and Structural Changes of Agricultural Companies in Agrocomplex : medzinárodná vedecká konferenci, Račkova dolina, 28. - 29. apríla 2010. - Nitra : SPU, 2010. - ISBN 978-80-552-0367-6, S. 295-300. |
ABD | Pisoňová, M.: Časový manažment v školskej riadiacej praxi 1. časť, 2010. In: Poradca riaditeľa školy : Manažérske kompetencie. - Bratislava : Dr. Josef Raabe, 2010. - ISBN 978-80-89182-36-7, S. 1-25. |
ADF | Pisoňová, M.: Význam plánovania osobných cieľov pre úspešné riadenie školskej organizácie. In: Technológia vzdelávania : Vedecko-pedagogický časopis ; 30 cm. - ISSN 1335-003X, Roč. 18, č. 2 (2010), s. 3-6. |
AAB | Pisoňová, M.: Kompetenčný profil manažéra výchovno-vzdelávacej inštitúcie. - Bratislava : Iura Edition, 2011. - 106 s. - ISBN 978-80-8078-402-7. |
AFC | Bitterová, M. - Brečka, P.: Podpora zamestnanosti a rozvoj vzdelávacích aktivít v Európskej únii. In: Trendy ve vzdělávaní 2010 : monografie z mezinárodní konference, Olomouc 24. 07. 2010. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2010. - ISBN 978-80-87244-09-0, S. 28-30. |
AEC | Bitterová, M. - Hašková, A.: Problematika tvorby profesijných štandardov vedúcich pracovníkov v školstve a jej riešenie = Profession Standards of School Leaders and their Design, 2010. In: AEDUCA 2010 : sborník příspěvků z odborných konferencí : Rozvoj a vzdelávání vedoucích pracovníků ve školství, Olomouc 14. - 15. september 2010. - Olomouc : UP, 2010. - ISBN 978-80-244-2606-8, S. 1-10. |
AFD | Bitterová, M. a kol.: Ekonómia a zabezpečovanie kvality vzdelávania z hľadiska celoživotného vzdelávania dospelých, 2011. In: Európske politiky a štúdiá súčasnosť a budúcnosť : medzinárodný vedecký seminár. - Nitra : SPU, 2011. - ISBN 978-80-552-0542-7, S. 14-29. |
ADE | Bitterová, M. - Csehné Papp, I. - Mikáczó, A.: Az oktatás gazdasága és minőségbiztosítása a felsőoktatásban folyó felnőttképzés szempontjából, 2010. In: Felnőttképzés. - ISSN 1785-1858, Roč. 8, č. 3 (2010), s. 1-11. |
ABC | Pisoňová, M.: Analýza vzdelávacích potrieb vedúcich pedagogických zamestnancov v kontexte andragogického výskumu, 2010. In. Ctibor Határ, Lívia Fenyvesiová, Miroslava Miklošíková: Profesijné kompetencie pracovníkov v edukácii detí, mládeže a dospelých. - Ostrava : Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2010. - ISBN 978-80-248-2327-0, S. 153-174. |
AED | Pisoňová, M.: Časový manažment v školskej riadiacej praxi 2, 2011. In. Riadenie školy. -Bratislava : Dr. Josef Raabe Slovensko, 2011. - ISBN 978-80-89182-16-9, S. B 7.2/1-B 7.2/13. |
AEC | Pisoňová, M.: Reflexia súčasného stavu prípravy a vzdelávania školských manažérov v Slovenskej republike = The Reflection of the actual situation in the preparation and the education of the school directors in Slovak republic, 2010. In. AEDUCA 2010 : sborník příspěvků z odborných konferencí : Rozvoj a vzdelávání vedoucích pracovníků ve školství, Olomouc 14. - 15. september 2010. - Olomouc : UP, 2010. - ISBN 978-80-244-2606-8, S. 1-10. |
AEC | Pisoňová, M.: Sebariadenie ako dôležitý aspekt optimálneho riadenia školskej organizácie = Self-control as an important aspect of the optimal leading in a school organization, 2010. In. AEDUCA 2010 : sborník příspěvků z odborných konferencí : Rozvoj a vzdelávání vedoucích pracovníků ve školství, Olomouc 14. - 15. september 2010. - Olomouc : UP, 2010. - ISBN 978-80-244-2606-8, S. 1-11. |
AAA | Hašková, A. – Pisoňová, M. – Bitterová, M. a kol.: Didaktické prostriedky ako optimalizačný faktor procesu vzdelávania. 274 s. Hradec Králové : Gaudeamus, FIM UHK, 2011. ISBN 978-80-7435-160-0 |
AAB | Bitterová, M. - Hašková, A. - Pisonová, M. a kol.: Otazky koncepcie pripravy riadiacich zamestnancov škôl; PF UKF v Nitre, str. 344, ISBN 978-80-558-0001-1 |
AED | Hašková, A.: Problematika vymedzovania a rozvoja kompetencií vedúcich pedagogických zamestnancov v kontexte medzinárodných iniciatív. In: Strategický význam inovácií v edukačnej teórii a praxi. Nitra : PF UKF, 2011, s. 316 – 322 ISBN 978-80-558-0019-6 |
ABC | Laššák, V. – Hašková, A.: The Role of School Leadership in the Improvement of Learning : Country Reports and Case Studies of a Central-European Project. Country Report and Case Studies – Slovak Republic. 2. vyd. Budapest (H): Tempus Public Foundation, 2010. s. 113 – 166. ISBN 978-963-86699-6-4 http://www.tpf.hu/upload/docs/konyvtar/egyeb/leadership_tankonyv_2009_2.pdf |
ABC | Hašková, A.: Change management of school leaders: case study of a secondary school. In: Abari-Ibolya, E. – Baráth, T.: Improving School Leadership in Central Europe. 2. Vyd. S. 237 – 248. Budapest (HU) : Tempus Public Foundation, 2010. ISBN 978-963-86699-8-8 |
ABC | Hašková, A. – Laššák, V.: Country situation on school leadership – Slovakia. In: Abari-Ibolya, E. – Baráth, T.: Improving School Leadership in Central Europe. S. 26 – 27. Budapest (HU) : Tempus Public Foundation, 2010. ISBN 978-963-86699-8-8 |
ABC | Schratz, M. – Hartman, M. – Křížková, E. – Kirkham, G. – Keclíková, E. – HAŠKOVÁ, A. – Laššák, V. – Erčulj, J. – Peček, P. – Baráth, T. – Szabó, M. – Abari-Ibolya, E.: Zlepšování kvality vedení škol ve střední Evropě. Preklad z anglického originálu Improving School Leadership in Central Europe. Praha : MŠMaTV, 2011. ISBN 978-963-66699-8-8 |
AAB | Obdržálek, Z.: Reflexia školského manažmentu a vzdelávania školských manažérov v našej odbornej literatúre, Vyd. Iura Edition Bratislava, 2011 ISBN: 978-80-8078-397-6, 76 str. |
ADF | Šimková, Z.: Metódy a formy vzdelávania v oblasti informačno - komunikačných technológií. In: http://technologiavzdelavania.ukf.sk/index.php/tv/issue/view/93/showToc. In.: Technológia vzdelávania: Vedecko-pedagogický časopis. - Nitra : Slovdidac, 2010 ; 30 cm. - ISSN 1335-003X, Roč. 18, č. 4 (2010), s.13-14. |
ADF | Pisoňová, M. - Jablonský, T.: Background and future orientations of educational philosophy, In: Vedecko technologický časopis Technológia vzdelávania, č. 6/2011 ročník XIX. ISSN. 1338-1202 |
ABD | Pisoňová, M.: Manažment osobnostného rozvoja v kontexte organizácie práce vedúceho zamestnanca materskej školy. In: Poradca riaditeľa školy : Manažérske kompetencie. - Bratislava : Dr. Josef Raabe, 2011. - ISBN 978-80-89182-36-7, S. 1-36 |
ADF | Horváthová, K.: Autoevalvácia kvality (materskej) školy = Self-evaluation of quality of kindergarten. In: Technológia vzdelávania. - príl. Slovenský učiteľ. Roč.18, č. 7 (2010), s. 7-13 |
ADF | Horváthová, K.: Externá kontrola a hodnotenie škôl v slovenských podmienkach = External monitoring and evaluation of schools in the slovak conditions. In: Technológia vzdelávania. - príl. Slovenský učiteľ. Roč.18, č. 9 (2010), s. 2-8 |
AEE | Manniová, J. - Horváthová, K.: Osobowość i indywidualność dyrektora szkoly w świetle pedagogicznych koncepcji procesu wychowania. In: Filozofia wychowania w XX wieku. - Łódž : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010. - S. 221-232. - ISBN 978-83-7525-416-7 |
AFC | Horváthová, K.: Vnútorný systém kontroly a hodnotenia školy [elektronický dokument] In: AEDUCA 2010 (CD ROM). - Olomouc : Univerzita Palackého, 2010. - S. 1-12. - ISBN 978-80-244-2606-8 [Festival vzdělávaní dospělých AEDUCA. Konferencia. Olomouc, 14.-15.9.2010] |
BDF | Horváthová, K.: Poňatie štruktúry organizácie školy z pohľadu riaditeľov škôl In: Manažment školy v praxi. - Č. 1 (2010), s. 12-16 |
BEF | Horváthová, K.: Komunikácia školy s rodičmi ako prostriedok efektívneho riadenia školy In: Personalistika v práci riaditeľa školy. - Bratislava : Raabe, 2010. - S. 1-17 |
ADF | Horváthová, K.: Kontrola a hodnotenie pedagogických zamestnancov školy pri implementácii školského vzdelávacieho programu [elektronický dokument] In: Pedagogika.sk [online]. - Roč. 2, č. 3 (2011), s. 189-202 URL: http://www.casopispedagogika.sk/studie/horvathova-kinga-kontrola-a-hodnotenie-pedagogickych-zamestnancov-skoly-pri-implementacii-skolskeho-vzdelavacieho-programu.html |
BDF | Horváthová, K.: Manažment zmeny v podmienkach súčasných škôl 1 In: Manažment školy v praxi. - Č. 3 (2011), s. 2-6 |
BDF | Horváthová, K.: Manažment zmeny v podmienkach súčasných škôl 2. In: Manažment školy v praxi. - Č. 4 (2011), s. 2-7 |
ABC | Hašková, A. – Laššák, V.: Lessons from case studies – Slovakia. In: Abari-Ibolya, E. – Baráth, T.: Improving School Leadership in Central Europe. 2. Vyd. S. 65 – 66. Budapest (HU) : Tempus Public Foundation, 2010. ISBN 978-963-86699-8-8 |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | 2011 [4] DUDINSKÁ, E. et al. 2011. Manažment ľudských zdrojov. Prešov : Vydavateľstvo M. Vaška, 2011. ISBN 978-80-7165-831-3, s. 90. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | 2011 Mrůzková, Pavla: Horváthová, K. (2010). Kontrola a hodnotenie v školskom manažmente. In: Pedagogická orientace, 2011, 21, 1, s. 132-135 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).