Využitie CAx systémov v protetickej a ortotickej praxi

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Využitie CAx systémov v protetickej a ortotickej praxi

Názov projektu (anglický): Use of CAx systems in prosthetic and orthotic practice

Začiatok riešenia projektu: 2025

Koniec riešenia projektu: 2027

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 054TUKE-4/2025

Vedúci projektu: Dr. h. c. mult. prof. Ing. Jozef Živčák, DrSc., MPH, akademik UčSS

Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach

Pracovisko: Strojnícka fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Integrácia systémov „Computer-Aided Design“ a „Computer-Aided Manufacturing“ (CAD/CAM), alebo všeobecne „Computer-Aided Technologies“ (CAx) v oblasti protetického a ortotického vzdelávania predstavuje sľubný spôsob pre zlepšenie študijných výsledkov a pripravenosti študentov na modernú klinickú prax. Tento projekt skúma všestranné výhody a výzvy spojené s aplikáciou CAx systémov do učebných osnov protetických a ortotických predmetov.

Primárnym cieľom tohto projektu je vyvinúť integrovaný systém, ktorý využíva CAx systémy na uľahčenie praktického učenia, podporu zručností kritického myslenia a podporu interdisciplinárnej spolupráce medzi študentmi a pedagógmi. Používaním týchto technológií študenti získajú praktické skúsenosti s navrhovaním, výrobou a individuálnym prispôsobením protetických a ortotických pomôcok, čím zaplnia medzeru medzi teoretickými poznatkami a praktickou aplikáciou. Okrem toho projekt skúma inovatívne prístupy na začlenenie multimediálnych tutoriálov do učebných osnov s cieľom zvýšiť zapojenie študentov a ich porozumenie.

Okrem skúmania vzdelávacích výhod sa tento projekt zaoberá aj technickými úvahami a požiadavkami na zdroje spojené s integráciou CAx systémov do protetických a ortotických programov. Hodnotia sa faktory ako kompatibilita softvéru, hardvérová infraštruktúra a školenia fakulty, aby sa zabezpečila úspešná implementácia a udržateľnosť metodík výučby s podporou CAx. Okrem toho projekt skúma potenciálny vplyv integrácie systémov CAx na spokojnosť študentov, študijné výsledky a pripravenosť na kariéru, čím poskytuje cenné poznatky pre vzdelávacie inštitúcie, ktoré sa snažia modernizovať svoje učebné osnovy v oblasti protetiky a ortotiky.

Tento projekt ponúka komplexný rámec pre integráciu CAx systémov do učebných osnov vzdelávacích inštitúcii. Vďaka oboznámeniu študentov s pokročilými konštrukčnými a výrobnými schopnosťami môžu pedagógovia efektívne pripraviť ďalšiu generáciu protetikov, ortotikov, biomedicínskych inžinierov a technikov na uspokojenie vyvíjajúcich sa potrieb pacientov a lekárov v 21. storočí.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

The integration of Computer-Aided Design and Computer-Aided Manufacturing (CAD/CAM) systems, or generally Computer-Aided Technologies (CAx) in the field of prosthetics and orthotics education presents a promising way for enhancing learning results and student preparedness for the modern clinical practice. This project investigates the versatile benefits and challenges associated with the application of CAx systems into the teaching curriculum of prosthetics and orthotics subjects.

The primary objective of this project is to develop an integrated system that uses CAx systems to facilitate practical learning, support critical thinking skills, and promote interdisciplinary collaboration among students and educators. By using these technologies, students will gain practical experience in designing, manufacturing, and individual customizing prosthetic, and orthotic devices, thereby bridging the gap between theoretical knowledge and practical application. Furthermore, the project explores innovative approaches for incorporating multimedia tutorials into the curriculum to enhance student engagement and comprehension.

In addition to examining the educational benefits, this project also addresses the technical considerations and resource requirements associated with integrating CAx systems into prosthetics and orthotics programs. Factors such as software compatibility, hardware infrastructure, and faculty training are evaluated to ensure the successful implementation and sustainability of CAx-enabled teaching methodologies. Moreover, the project investigates the potential impact of CAx systems integration on student satisfaction, learning outcomes, and career readiness, thereby providing valuable insights for educational institutions seeking to modernize their curriculum in the field of prosthetics and orthotics.

This project offers a comprehensive framework for the integration of CAx systems into the curricula of educational institutions. By acquainting students to advanced design and manufacturing skills, educators can effectively prepare the next generation of prosthetists, orthotists, biomedical engineers, and technicians to meet the evolving needs of patients and physicians in the 21st century.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2025 17 448,00 0,00

Filter

Filter