Využitie nových výučbových technológií pri inovácii výučby v oblasti ochrany a podpory zdravia pre študentov medicínskych odborov
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Využitie nových výučbových technológií pri inovácii výučby v oblasti ochrany a podpory zdravia pre študentov medicínskych odborov
Názov projektu (anglický): Implementation of New Educational Technologies in Innovation of Teaching in the Field of Health Protection and Promotion for Medical Students
Začiatok riešenia projektu: 2025
Koniec riešenia projektu: 2027
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 029UK-4/2025
Vedúci projektu: prof. MUDr. Ľubica Argalášová, PhD., MPH
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Lekárska fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Predložený projekt predstavuje použitie inovatívnych výučbových technológií v praktickej a teoretickej výučbe predmetu Hygiena u študentov medicínskych odborov na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského (LFUK) v Bratislave. Cieľom projektu je zvýšiť záujem študentov o tento predmet a vedný odbor, zlepšiť prípravu budúcich lekárov v oblasti ochrany a podpory zdravia a prípadne získať nových lekárov na prácu v primárnej prevencii. Cieľom je aj efektívne implementovať primárnu prevenciu do vedomostného profilu absolventov všeobecného a zubného lekárstva a prispieť k zlepšeniu zdravotného potenciálu mladých dospelých. Využívať budeme interaktívne metódy výučby, intervenčné modelové diskusie, prácu v malých skupinách a iné problémové formy výučby pri použití inovatívnych multimediálnych technológií. Budeme externe spolupracovať s novovytvoreným Ústavom medicínskeho vzdelávania a simulácii LFUK v Bratislave. Projekt prinesie nové vedomostí, zručnosti a kompetencie študentov pri hodnotení základných environmentálnych faktorov (fyzikálne, chemické, biologické a psychosociálne). Tieto faktory spolu s faktormi životného štýlu sú príčinou a základom mnohých infekčných ochorení, ale aj neprenosných chronických ochorení. Zdravotné poradenstvo pre medikov ako ďalšia interaktívna metóda výučby bude zostavené s niekoľkými jednoduchými skríningovými metódami používanými aj v terénnych podmienkach zameranými na rozpoznávanie vysokorizikových osôb. Účelom zdravotného poradenstva je aj motivovať široké vrstvy obyvateľstva k záujmu o vlastné zdravie, zmene zdraviu škodlivých návykov a k zlepšeniu životného štýlu, čím sa celkovo posilní primárna starostlivosť. Projekt bude zahŕňať systematické preskúmanie súčasných kompetencií v oblasti hygieny, rozvoj učebných osnov v spolupráci s vybranými európskymi univerzitami (spolupráca s Českou republikou, Francúzskom, Gréckom, Slovinskom a Macedónskom). Výstupné časti projektu zahŕňajú tvorbu multimediálnych a printových edukačných výstupov a vedeckých výstupov v podobe publikácií.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The proposed project aims to integrate innovative teaching technologies into both practical and theoretical instruction of the Hygiene course for medical students at the Faculty of Medicine, Comenius University (FMCU) in Bratislava, Slovakia. The project's primary goals are to increase students' interest in this subject and scientific field, to improve the training of future doctors in the field of health protection and promotion, and potentially to attract new physicians to work in primary prevention. The aim is also to effectively implement primary prevention into the knowledge profile of graduates of general and dental medicine and contribute to improving the health potential of young adults. We will use interactive teaching methods, interventional model discussions, work in small groups, and other problem-based learning using innovative multimedia technologies. We will work externally with the newly established Institute of Medical Education and Simulation of the LFUK in Bratislava. The project will equip students with new knowledge, skills, and competencies in assessing basic environmental factors (physical, chemical, biological, and psychosocial). These factors, along with lifestyle factors, are the cause and basis of many infectious diseases, as well as non-communicable chronic diseases. Health counseling for medical students will be another interactive teaching method. This will incorporate several simple screening methods used in field settings, aimed at identifying high-risk individuals. The purpose of health counseling is twofold: to motivate the general population to take an interest in their health and to encourage them to change health-damaging habits and improve their lifestyles. This, in turn, will strengthen primary care overall. The project will involve a systematic review of current competencies in the field of hygiene. Curriculum development will be done in cooperation with selected European universities (Czech Republic, France, Greece, Slovenia, and Macedonia). The project's outputs will include the creation of multimedia and print educational materials and scientific publications.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2025 | 12 937,00 | 0,00 |