Inovatívne metódy hodnotenia obchodných modelov v elektromobilite
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Inovatívne metódy hodnotenia obchodných modelov v elektromobilite
Názov projektu (anglický): Innovative methods for assessing business models in electromobility
Začiatok riešenia projektu: 2025
Koniec riešenia projektu: 2027
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 003EU-4/2025
Vedúci projektu: prof. Ing. Naqibullah Daneshjo, PhD.
Vysoká škola: Ekonomická univerzita v Bratislave
Pracovisko: Obchodná fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Pochopenie vývoja elektromobility ako celistvého ekosystému, jej možností a príležitostí, ktoré ponúka, a súčasné porozumenie využívania synergií s energetickým odvetvím, tvorí základný predpoklad pre efektívnu špecializáciu a vznik nových podnikateľských projektov, ako aj nastavenie jednotlivých štátnych politík. Elektromobilita je v súčasnosti rýchlo sa rozvíjajúce odvetvie mobility, ktoré zásadným spôsobom určuje technologický trend vo výrobe a používaní automobilov a zároveň umožňuje prepojiť dva doteraz izolované smery - prepravu osôb a tovaru na jednej strane a energetiku na strane druhej. Pochopenie východísk podnikateľského modelu, resp. zámeru jednotlivých typov podnikateľských subjektov pôsobiacich v ekosystéme elektromobility, je možné po dôkladnom porozumení rolí a vzťahov medzi jednotlivými aktérmi, zákazníckej základne, dodávateľského reťazca, rizík, požiadaviek na zdroje a ďalších aspektov podnikateľského modelu.Konkurenčné prostredie na globalizovaných trhoch, nové požiadavky zákazníkov, inovácie a neustále zmeny v legislatíve nútia manažment obchodných podnikov neustále zlepšovať svoju výkonnosť a zabezpečovať udržateľnosť rozvoja. Elektromobilita je súčasný fenomén, ktorý sa vyznačuje veľkou dynamikou zmien, ktoré na jednej strane ovplyvňujú vývoj technológií a na druhej strane sa prejavujú v zmenách správania spotrebiteľov, ako aj v štrukturálnych zmenách na jednotlivých trhoch, ktoré sú elektromobilitou úplne alebo aspoň čiastočne ovplyvnené. Hľadanie spôsobov, ako sa prispôsobiť novej realite a pochopiť ju, je a bude dilemou pre súčasné etablované podniky, ako aj pre budúcich nových víťazov. Nové pravidlá sa v súčasnosti "formujú", a preto lepšie informovaní jednotlivci a subjekty môžu získať dodatočnú výhodu.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
Understanding the development of electromobility as a comprehensive ecosystem, its possibilities, and opportunities, along with an understanding of leveraging synergies with the energy sector, forms the fundamental prerequisite for effective specialization and the emergence of new business projects, as well as the formulation of individual state policies. Electromobility is currently a rapidly evolving branch of mobility that significantly influences the technological trend in the production and use of automobiles, while simultaneously allowing the integration of two previously isolated directions - the transportation of people and goods on one hand and energy on the other. Understanding the foundations of the business model, or the intentions of individual types of business entities operating in the electromobility ecosystem, is possible after a thorough understanding of the roles and relationships among various actors, customer base, supply chain, risks, resource requirements, and other aspects of the business model. The competitive environment in globalized markets, new customer demands, innovations, and constant changes in legislation force the management of business enterprises to continuously improve their performance and ensure sustainable development. Electromobility is a contemporary phenomenon characterized by significant dynamics of changes that, on one hand, influence technological advancements and, on the other hand, manifest in shifts in consumer behavior, as well as structural changes in individual markets that are wholly or partially influenced by electromobility. Finding ways to adapt to this new reality and understanding it is and will be a dilemma for both current established businesses and future newcomers. New rules are currently "shaping," and thus, better-informed individuals and entities can gain an additional advantage.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2025 | 15 888,00 | 0,00 |