Inovatívne metódy vo výučbe obchodných rokovaní v anglickom jazyku v kontexte úspešného uplatnenia absolventov Ekonomickej univerzity v Bratislave na domácom a zahraničnom trhu práce

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Inovatívne metódy vo výučbe obchodných rokovaní v anglickom jazyku v kontexte úspešného uplatnenia absolventov Ekonomickej univerzity v Bratislave na domácom a zahraničnom trhu práce

Názov projektu (anglický): Innovative Methods in Teaching Business Negotiations in English in the Context of Successful Employment of Graduates of the University of Economics in Bratislava on the Domestic and Foreign Labour Market

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 040EU-4/2024

Vedúci projektu: Mgr. et Mgr. Ivana Kapráliková, PhD.

Vysoká škola: Ekonomická univerzita v Bratislave

Pracovisko: Fakulta aplikovaných jazykov

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Ovládať techniky v rokovaniach rôzneho druhu (hlavne obchodných) v anglickom jazyku je v súčasnosti jednou z najžiadanejších zručností potrebných na pracoviskách firiem či už na Slovensku, alebo v zahraničí. Vyžaduje si veľmi komplexný súbor vedomostí a zručností a na úspešné rokovanie a vyjednávanie by mal jednotlivec dobre ovládať jazyk vyjednávania a mať excelentné komunikačné zručnosti. Preto je v súčasnosti potrebný formálny výskum s cieľom identifikovať konkrétne relevantné zručnosti, ktoré vedú k efektívnej implementácii nadobudnutých zručností do rokovacích procesov, a ktorého výsledky tvoria základ pre vzdelávacie a školiace programy, pomáhajúc jednotlivcom získať praktické zručnosti v danej oblasti. Tento projekt predstavuje rozsiahlejší výskum v spolupráci s domácimi a medzinárodnými firmami pôsobiacimi na Slovensku, od ktorého sa očakávajú originálne a relevantné výsledky v praktickej rovine. Cieľom projektu je reštrukturalizovať a implementovať kurz rokovaní v anglickom jazyku, ktorý na rozdiel od súčasného predmetu Rokovania v anglickom jazyku bude špeciálne navrhnutý na zvýšenie vedomostí a zručností študentov fakúlt Ekonomickej Univerzity v Bratislave v oblasti vyjednávaní a rokovaní. Systematický rozvoj vyjednávacích zručností študentov by mal nielen zlepšiť ich zamestnateľnosť, ale aj zvýšiť ich spokojnosť s kurzom, ako aj pomôcť splniť očakávania zamestnávateľov v tejto oblasti. Predpokladáme, že tento výskum tiež pomôže pri navrhovaní ďalších budúcich kurzov zameraných na zlepšenie zamestnateľnosti študentov. Okrem toho, projekt by mal prispieť aj k literatúre o odbornej príprave študentov ekonomického zamerania a napraviť nedostatok výskumov, ktoré sa zaoberajú rozvojom komplexných interpersonálnych zručností ako je napríklad aj vyjednávanie.  

Anotácia projektu v anglickom jazyku

Proficiency in negotiation techniques of various kinds (especially business ones) in English is currently one of the most in-demand skills needed in company workplaces, whether in Slovakia or abroad. It requires a very complex set of knowledge and skills. To negotiate and bargain successfully, an individual should have a good command of the language of negotiation and excellent communication skills. Therefore, there is now a need for formal research to identify specific relevant skills that lead to effective implementation of the acquired skills in negotiation processes, the results of which form the basis for education and training programmes, helping individuals to acquire practical skills in the field. This project represents a larger research in cooperation with domestic and international companies operating in Slovakia, which is expected to produce original and relevant results in practical terms. The project aims to develop and implement a business negotiation course which, unlike the current Negotiations course in English, will be specifically designed to increase the knowledge and skills of students of the University of Economics in Bratislava faculties in the field of negotiation and bargaining. The systematic development of students' negotiation skills should not only improve their employability but also increase their satisfaction with the course, as well as help to meet employers' expectations in this area. We anticipate that this research will also assist in the design of other future courses aimed at improving student employability. In addition, the project should also contribute to the literature on vocational training for economics students and remedy the lack of research that addresses the development of complex interpersonal skills such as those involved in negotiation.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 1 966,00 0,00

Filter

Filter