Implementácia inovatívnych prístupov do vzdelávania študentov v oblasti 3D metrológie
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Implementácia inovatívnych prístupov do vzdelávania študentov v oblasti 3D metrológie
Názov projektu (anglický): Implementation of innovative approaches in the education of students in the field of 3D metrology
Začiatok riešenia projektu: 2024
Koniec riešenia projektu: 2026
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 028ŽU-4/2024
Vedúci projektu: doc. Ing. Jaromír Markovič, PhD.
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Pracovisko: Strojnícka fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Predložený projekt je zameraný na výber a implementáciu inovatívnych, či moderných prístupov vo výučbe 3D metrológie v rámci predmetov Strojárska metrológia a Riadenie kvality v strojárstve na Žilinskej univerzite v Žiline, Strojníckej fakulte, Katedre obrábania a výrobnej techniky. Cieľom projektu je zvýšenie konceptuálneho porozumenia prostredníctvom aktívneho zapojenia študentov do praktických aktivít a vedeckého bádania s využitím interaktívnych metód napr. Inquiry-based Science Education (IBSE), aktivizujúcich metód výučby a najmodernejších technických prostriedkov e-learningu. Konkrétne ide o analýzu a následnú revíziu odborného obsahu príslušných predmetov z pohľadu aplikácie e-learningu. Úpravu praktických cvičení týkajúcich sa problematiky 3D metrológie a technického merania geometrických veličín tak, aby lepšie reflektovali potreby praxe, prebiehajúci technický pokrok a dali možnosť študentovi lepšie pochopiť terminológiu a pojmy používané v oblasti metrológie a dali základy vedeckej gramotnosti pri vyhodnotení nameraných dát a ich interpretácií.
Výstupy projektu sa budú dať využiť pri vzdelávaní vysokoškolských študentov a ďalších záujemcov z praxe, zaoberajúcich sa problematikou metrológie a merania geometrických veličín.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The presented project is focused on the selection and implementation of innovative or modern approaches in the teaching of 3D metrology within the courses of Mechanical Metrology and Quality Management in Mechanical Engineering at the University of Žilina, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Machining and Production Technology. The aim of the project is to increase conceptual understanding through active involvment of students in practical activities and scientific research using interactive methods e.g. Inquiry-based Science Education (IBSE) , activating teaching methods and state-of-the-art technical means of e-learning. Specifically, this involves the analysis and subsequent revision of the professional content of the relevant subjects from the perspective of e-learning applications. Modification of practical exercises related to the issues of 3D metrology and technical measurement of geometric quantities to better reflect the needs of practice, the current technical progress and to give the student the opportunity to better understand the terminology and concepts used in the field of metrology and to give the foundations of scientific literacy in the evaluation of measured data and their interpretation.
The outputs of the project will be of use in the education of university students and other interested practitioners dealing with metrology and the measurement of geometric quantities.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 17 176,00 | 0,00 |