Vytvorenie modelu vzdelávania na zvyšovanie zručností študentov neprogramátorsky zameranej univerzity v oblasti využitia nástrojov umelej inteligencie pre podporu obchodu a podnikania
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Vytvorenie modelu vzdelávania na zvyšovanie zručností študentov neprogramátorsky zameranej univerzity v oblasti využitia nástrojov umelej inteligencie pre podporu obchodu a podnikania
Názov projektu (anglický): Creation of an education model for increasing the skills of students of a non-programming university in the field of using artificial intelligence tools to support business and entrepreneurship
Začiatok riešenia projektu: 2024
Koniec riešenia projektu: 2026
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 032EU-4/2024
Vedúci projektu: doc. Ing. Erik Weiss, PhD.
Vysoká škola: Ekonomická univerzita v Bratislave
Pracovisko: Podnikovohospodárska fakulta v Košiciach
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Predkladaný projekt je cieľovo zameraný na vytvorenie a implementáciu modelu vzdelávania na zvyšovanie zručností študentov neprogramátorsky zameranej univerzity v oblasti využitia nástrojov umelej inteligencie pre podporu obchodu a podnikania. Zmyslom projektu je návrh, tvorba a verifikácia modelu vzdelávania študentov fakulty s ekonomickým zameraním, na zvýšenie ich zručností v oblasti obchodu a podnikania s potenciálnymi socioekonomickými dopadmi, v podobe lepšej uplatniteľnosti absolventov na trhu práce, najmä v obchode a podnikaní. Nadobudnuté zručnosti, najmä tvorivé a kritické myslenie, aj analytické zručnosti, sa v súčasnosti považujú za kľúčové pre uplatnenie mladej generácie v súčasnom trhovom prostredí. Projekt prispeje práve využívaním inovatívnych nástrojov umelej inteligencie do vzdelávacieho procesu vybraných predmetov vyučovaných na Podnikovohospodárskej fakulte so sídlom v Košiciach, EU v Bratislave. Záverečným výstupom projektu bude model zahrňujúci metodickú príručku a súbor prípadových štúdií riešených za podpory nástrojov umelej inteligencie, so zreteľom na etiku využívania týchto nástrojov, bezpečnostné riziká, alebo možné zneužitie. Základom navrhovaného modelu bude hlavne strojové učenie, keď spracovaním prípadových štúdií s využitím nástrojov umelej inteligencie sa dosiahnu riešenia, ktoré následne porovnaním s analytickým myslením študentov môžu posúvať ich zručnosti na vyššiu úroveň. Tento prístup umožní porovnávať myslenie človeka s variabilnými výsledkami umelej inteligencie, ktoré môžu študenti využiť v budúcnosti pri riešení reálnych problémov hospodárskej praxe. Projekt týmto skvalitní vzdelávací proces pre obidve strany, študentov aj pedagógov. Inovatívne prístupy vo vzdelávacom procese môžu byť aplikované aj na ostatných univerzitách s ekonomickým zameraním, ktoré sa zameriavajú na prípravu absolventov pre obchod a podnikanie.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The presented project is orientated the creation and implementation of an education model for increasing the skills of students of a non-programming university in the field of using artificial intelligence tools to support business and entrepreneurship. The purpose of the project is to design, create and verify a model of education for students of the faculty with an economic focus, to increase their skills in the field of trade and entrepreneurship with potential socio-economic impacts in the form of better employability of graduates on the labor market, especially in business and entrepreneurship. Acquired skills, especially creative and critical thinking and analytical skills, are currently considered crucial for the application of the young generation in the current market-oriented environment. The project will contribute precisely with innovative educational tools, namely the implementation of artificial intelligence tools into the educational process of selected subjects taught at the Faculty of Business Administration, located in Košice, of the University of Economics in Bratislava. The final output of the implemented project will be a model, including a methodological manual in the form of case studies solved with the support of artificial intelligence tools, taking into account the ethics of using these tools, security risks and possible misuse of artificial intelligence. The basis of the proposed model will be mainly machine learning by processing case studies using artificial intelligence. Solutions will be achieved, which, in turn, by comparing with the students' analytical thinking, can increase the students' skills and their qualified expertise to a higher level. This approach will enable to compare with the variable results of artificial intelligence, which students can use in the future when solving real problems of economic practice. The project will thereby contribute to the educational process for all parties involved, university students and teachers. Innovative approaches in the educational process will be applicable at all non-programming universities with an economic orientation, mainly to the business and entrepreneurship.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 6 578,00 | 0,00 |