Implementácia inovatívnych postupov vo výučbe anorganického a organického názvoslovia, rovníc a výpočtov s využitím kombinácie tradičných a netradičných didaktických metód na I. stupni vysokoškolského vzdelávania

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Implementácia inovatívnych postupov vo výučbe anorganického a organického názvoslovia, rovníc a výpočtov s využitím kombinácie tradičných a netradičných didaktických metód na I. stupni vysokoškolského vzdelávania

Názov projektu (anglický): Implementation of innovative procedures in the teaching of inorganic and organic nomenclature, equations and calculations using a combination of traditional and non-traditional didactic methods at the first level of university education

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 042SPU-4/2024

Vedúci projektu: prof. RNDr. Alena Vollmannová, PhD.

Vysoká škola: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre

Pracovisko: Fakulta biotechnológie a potravinárstva

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Školské prostredie prešlo v poslednom období najmä dôsledkom pandémie prehodnotením zaužívaných vzdelávacích postupov. S toľko zmieňovanou a propagovanou digitalizáciou sa sa za posledné roky obmenila realita akademického sveta, kde univerzitné prostredie je naplnené pokročilými technológiami formujúcimi vzdelávanie. Preto v súčasnom modernom univerzitnom prostredí je nevyhnutné študentom ponúkať formu prepojených tradičných a netradičných študijných možností, kedy si študenti volia kombináciu prezenčných a on-line kurzov počas semestra na základe ich vedomostí, individuálnych potrieb a preferencií.

Cieľom predkladaného projektu, ktorého náplňou je príprava modernej vysokoškolskej učebnice, zaoberajúcej sa názvoslovím anorganických a organických zlúčenín, chemickými rovnicami a výpočtami, následné zabezpečenie učebných pomôcok v elektronickej a multimediálnej (on-line) forme. Takto vypracované a vydané učebné pomôcky budú zabezpečovať systematicky usporiadaný, súhrnný, vecný, jasný a zrozumiteľný materiál určený nie len pre študentov a poslucháčov vysokých škôl, ale aj pre študentov stredných škôl, pripravujúcich sa na vysokoškolské štúdium. Multimediálne doplnkové učebné materiály budú zamerané z didaktického hľadiska na problémové úlohy a ich riešenia slúžiace na prehĺbenie poznatkov elektronickou formou. V takejto elektronickej forme môžu byť učebné materiály zároveň aj využité pre dištančné formy vzdelávania. Cieľom projektu je priblížiť sa formou edukačných materiálov dnešnej generácii študentov, ktorým je najbližšou komunikácia v prostredí IKT. Takýto cieľ v kvalitatívnom rozvoji a následné začlenenie riešenej problematiky aj do vzdelávacieho procesu je opodstatnené, nielen z hľadiska rozvoja individuálnych, ale aj kolektívnych vedomostí a poznatkov, tvoriacich základ pre modernú a vedomostnú spoločnosť.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

The school environment has recently undergone a review of the usual educational procedures, mainly as a result of the pandemic. With the much mentioned and promoted digitization, the reality of the academic world has changed in recent years, where the university environment is filled with advanced technologies shaping education. Therefore, in the current modern university environment, it is necessary to offer students a form of connected traditional and non-traditional study options, where students choose a combination of face-to-face and online courses during the semester based on their knowledge, individual needs and preferences.

The goal of the presented project, the content of which is the preparation of a modern university textbook, dealing with the nomenclature of inorganic and organic compounds, chemical equations and calculations, and the subsequent provision of teaching aids in electronic and multimedia (on-line) form. The teaching aids developed and published in this way will ensure systematically arranged, summary, objective, clear and understandable material intended not only for students and students of universities, but also for secondary school students preparing for university studies. Multimedia additional learning materials will be focused from a didactic point of view on problem tasks and their solutions, serving to deepen knowledge in electronic form. In such an electronic form, teaching materials can also be used for distance education. The goal of the project is to get closer to today's generation of students in the form of educational materials, to whom communication in the ICT environment is the closest thing. Such a goal in qualitative development and the subsequent inclusion of the solved issue in the educational process is justified, not only from the point of view of the development of individual, but also collective knowledge and insights, forming the basis for a modern and knowledge-based society.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 11 799,00 0,00

Filter

Filter