Implementácia metódy "flipped classroom" do vysokoškolského vzdelávania

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Implementácia metódy "flipped classroom" do vysokoškolského vzdelávania

Názov projektu (anglický): The Implementation of the Flipped Classroom Method in Higher Education

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 015TTU-4/2024

Vedúci projektu: doc. Ing. Ildikó Pšenáková, PhD.

Vysoká škola: Trnavská univerzita v Trnave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Metóda "flipped classroom" spočíva v tom, že študenti sa pripravujú na hodinu doma prostredníctvom videí, čítaní textov alebo iných online materiálov, ktoré im učiteľ poskytne. Na samotnej hodine sa potom venujú aktívnejšej práci, napríklad riešeniu úloh, diskusii či skupinovým projektom. Tento prístup umožňuje študentom individuálne tempo učenia sa a zvyšuje interakciu medzi učiteľom a študentmi.

Projekt sa zameriava na implementáciu metódy "flipped classroom" v rámci vysokoškolského vzdelávania s cieľom zlepšenia kvality a efektívnosti výučby. Projekt bude zameraný tiež na tvorbu a implementáciu nových študijných materiálov a zdrojov, ktoré umožnia študentom získať teoretické znalosti a následne ich aplikovať v praktických cvičeniach a projektoch. Projekt sa bude venovať aj výskumu nových technológií a nástrojov, ktoré podporia výučbu pomocou metódy "flipped classroom".

Cieľom projektu je aplikovať metódu "flipped classroom" v konkrétnych predmetoch na vybraných fakultách vysokoškolských inštitúcií a následne zhodnotiť jej účinnosť. V rámci projektu sa bude sledovať vplyv tejto metódy na výsledky študentov, ich záujem o predmet a spokojnosť s výučbou. Výsledky budú vyhodnotené prostredníctvom kvantitatívnej a kvalitatívnej analýzy dát, ktoré sa získajú prostredníctvom dotazníkov, testov a záznamov z hodín.

Výsledkom projektu by mala byť uskutočniteľná implementácia metódy "flipped classroom" na konkrétnych predmetoch vysokoškolských inštitúcií a zhodnotenie jej vplyvu na výsledky študentov a celkovú spokojnosť s výučbou. Výsledky projektu by mohli poslúžiť ako zdroj informácií pre ďalšie implementácie tejto metódy v rôznych oblastiach vysokoškolského vzdelávania, nevynímajúc celoživotné vzdelávanie.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

The flipped classroom method consists of students preparing for the lesson at home through videos, reading texts, or other online materials provided by the teacher. During the lesson itself, they then engage in more active work, for example solving tasks, discussions or group projects. This approach allows students to learn at their own pace and increases interaction between teacher and students.

The project focuses on the implementation of the flipped classroom method within higher education with the aim of improving the quality and efficiency of teaching. The project will also focus on the creation and implementation of new study materials and resources that will enable students to acquire theoretical knowledge and subsequently apply it in practical exercises and projects. The project will also focus on researching new technologies and tools that will support teaching using the flipped classroom method.

The goal of the project is to apply the flipped classroom method in specific subjects of selected faculties of higher education institutions and then evaluate its effectiveness. The project will monitor the impact of this method on student results, their interest in the subject, and satisfaction with teaching. The results will be evaluated through quantitative and qualitative data analysis, which will be obtained through questionnaires, tests, and lesson records.

The result of the project should be the feasible implementation of the flipped classroom method in specific subjects of higher education institutions and the evaluation of its impact on student results and overall satisfaction with teaching. The results of the project could serve as a source of information for further implementations of this method in various areas of higher education, including lifelong learning.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 6 469,00 0,00

Filter

Filter