Technológia rozšírenej reality a jej inkorporácia do matematickej prípravy študentov v študijnom programe predškolská a elementárna pedagogika

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Technológia rozšírenej reality a jej inkorporácia do matematickej prípravy študentov v študijnom programe predškolská a elementárna pedagogika

Názov projektu (anglický): Augmented reality technology and its incorporation into the mathematical training of students in the study program Pre-school and Elementary Education

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 024PU-4/2024

Vedúci projektu: RNDr. Jana Hnatová, PhD.

Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Technológia rozšírenej reality (augmented reality, skr. AR) je aktuálne sa rozvíjajúcou technológiou umožňujúcou prezentovanie interagujúcich objektov skutočného a virtuálneho sveta v reálnom čase. Uplatnenie nachádza v rôznych oblastiach ľudského života, vzdelávanie nevynímajúc. Edukátorovi dovoľuje vytvárať rôzne edukačné prostredia, ktoré štandardnou výučbou v školskom prostredí doteraz neboli dosiahnuteľné. Tento fakt je reflektovaný v projekte, ktorého cieľom je inkorporovať uvedenú technológiu do vybraných matematických disciplín v rámci pregraduálnej prípravy študentov bakalárskeho stupňa štúdia v programe Predškolská a elementárna pedagogika. Projekt nadväzuje na nami už realizovaný projekt týkajúci sa zaradenia technológie rozšírenej reality do profesijnej matematickej prípravy budúcich učiteľov elementaristov na magisterskom stupni štúdia. Posun je možné identifikovať v signifikantnom náraste početnosti cieľovej skupiny, navrhovaných výstupoch projektu a v jeho sekundárnom presahu aj do nižších stupňov a oblasti vzdelávania.
Predkladaný projekt je fokusovaný na cieľovú skupinu budúcich pedagogických zamestnancov (učiteľov, vychovávateľov a asistentov učiteľa), ktorí môžu po ukončení bakalárskeho stupňa štúdia pôsobiť nielen na materských a základných školách, ale aj v školských kluboch a v centrách voľného času. Tým vzniká presah výstupov projektu aj do neformálneho vzdelávania, ktoré je svojimi cieľmi, obsahom a prostriedkami prepojené s matematickým vzdelávaním formálneho charakteru.   
Výstupy projektu budú pre študentov, učiteľov i širšiu odbornú verejnosť zaujímajúcu sa o zvolenú problematiku voľne dostupné formou elektronického kurzu spracovaného v LMS MOODLE. Kurz bude obsahovať v projekte spracované podporné materiály a študijnú podporu zameranú na konkretizáciu začlenenia technológie AR do vzdelávania vybraného typu a cieľovej skupiny participantov. Podporné materiály budú tvorené publikačnými výstupmi riešiteľského kolektívu a taktiež podpornými aplikáciami pracujúcimi s technológiou AR. 

Anotácia projektu v anglickom jazyku

Augmented reality (AR) technology is a currently developing technology that enables the presentation of interacting objects of the real and virtual world in real time. It finds application in various areas of human life, not excluding education. It allows the educator to create various educational environments that have not been achievable by standard teaching in a school environment so far. This fact is reflected in the project, the aim of which is to incorporate this technology into selected mathematical disciplines in the undergraduate training of students of the Bachelor's Degree in programme Pre-school and Elementary Education. The project is a continuation of a project we have already implemented concerning the inclusion of augmented reality technology in the professional mathematical training of future elementary teachers at the master's level. The shift can be identified in the significant increase in the size of the target group, in the proposed project outputs and in its secondary extension to lower levels and areas of education.
The present project is focused on the target group of future pedagogical staff (teachers, educators and teaching assistants), who can work not only in kindergartens and primary schools, but also in school clubs and leisure time centres after the completion of the Bachelor's degree. This creates a spill-over of the project's outputs into non-formal education, which is linked in its objectives, content and means to formal mathematics education.
The outputs of the project will be freely available to a wider professional public interested in the chosen issue in the form of an e-course processed in LMS MOODLE. The course will include supporting electronic materials and study support aimed at concretizing the integration of AR technology into the education of the selected type and target group of participants. The supporting materials will consist of publications of the research team and also supporting applications working with AR technology.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 6 665,00 0,00

Filter

Filter