Aplikácia virtuálnej a rozšírenej reality do vzdelávania s cieľom inovácie konštrukčných študijných programov
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Aplikácia virtuálnej a rozšírenej reality do vzdelávania s cieľom inovácie konštrukčných študijných programov
Názov projektu (anglický): Application of virtual and augmented reality into education in order to innovate mechanical engineering study programs
Začiatok riešenia projektu: 2024
Koniec riešenia projektu: 2026
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 044TUKE-4/2024
Vedúci projektu: doc. Ing. Martin Mantič, PhD.
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Pracovisko: Strojnícka fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Projekt je zameraný na implementáciu moderných vizualizačných technológií, metód a foriem vzdelávania za účelom inovácie vzdelávania a rozvoja kognitívnych, manuálnych a aplikačných zručností študentov konštrukčných študijných programov. Pridanou hodnotou projektu bude aktívne zapojenie študentov do riešenia rôznych technických problémov pri komplexnej konštrukčnej úprave elektrického malotraktora ako aj jeho aktuálneho a nového dizajnového riešenia. Na základe týchto poznatkov sa otvoria možnosti aj na riešenie vlastnej koncepcie nového konštrukčného riešenia. Realizácia všetkých týchto úloh bude podporená využitím pokrokových konštrukčných a optimalizačných metód ako aj moderných digitalizačných a vizualizačných technológií. Cieľom projektu je vytvorenie interaktívneho digitálneho modelu elektrického malotraktora do prostredia virtuálnej a rozšírenej reality s možnosťou modifikácie a obmeny vybraných konštrukčných prvkov v tomto prostredí. Výsledný virtuálny model umožní vytváranie modifikácií do rôznych typov malej poľnohospodárskej techniky a dokáže simulovať reálne procesy bez nároku na reálne energetické vstupy alebo priestory, pričom získané výstupy bude možné transformovať tak do edukačného procesu, ako aj do reálnej praxe. V rámci inovácie inžinierskeho študijného programu „dopravná technika a logistika“ je ambicióznym cieľom projektu aj príprava pre získanie jeho akreditácie EUR-ACE.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The project is focused on the implementation of modern visualization technologies, methods and forms of education in order to innovate education and the development of cognitive, manual and application skills of students of design study programs. The added value of the project will be the active involvement of students in solving various technical problems in the complex structural modification of the electric small tractor as well as its actual and new design solution. On the basis of this knowledge, opportunities will also be opened for solving their own concept of a new design solution. The implementation of all these tasks will be supported by the use of advanced design and optimization methods as well as modern digitization and visualization technologies. The aim of the project is to create an interactive digital model of an electric small tractor in the environment of virtual and augmented reality with the possibility of modification and variation of selected structural elements in this environment. The resulting virtual model will allow the creation of modifications to different types of small agricultural equipment and can simulate real processes without the need for real energy inputs or spaces, while the obtained outputs can be transformed both into the educational process and into real practice. In the framework of the innovation of the engineering study programme "Transport Engineering and Logistics", an ambitious goal of the project is also the preparation for obtaining its EUR-ACE accreditation.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 7 922,00 | 0,00 |