Kreovanie perspektívnych vzdelávacích nástrojov pre oblasť aditívnej výroby s implementáciou progresívnych prvkov virtuálnej reality
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Kreovanie perspektívnych vzdelávacích nástrojov pre oblasť aditívnej výroby s implementáciou progresívnych prvkov virtuálnej reality
Názov projektu (anglický): Creation of prospective educational tools for the field of additive manufacturing with the implementation of progressive elements of virtual reality
Začiatok riešenia projektu: 2024
Koniec riešenia projektu: 2026
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 043TUKE-4/2024
Vedúci projektu: prof. Ing. Jozef Svetlík, PhD.
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Pracovisko: Strojnícka fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Hlavným cieľom predkladanáho projektu je vývoj a implementácia inovatívnych prístupov pre zlepšenie vedomostnej úrovne, zručnosti a návykov absolventov SjF TUKE v druhom stupni štúdia študijných programov: Robotika a robototechnológie, Priemyselná mechatronika a Strojné inžinierstvo. Je dôležité, aby sa kreovaním perspektívneho edukačného materiálu zvýšila kvalita a následne sa zosúladila s aktuálnymi a perspektívnymi trendami výuky študentov s podporou moderných výučbových technológií. Pri napĺňaní cieľov sa predpokladá forma prezenčnej aj dištančnej výučby. Aditívne technológie výroby sú búrlivo vyvíjajúcou sa oblasťou výroby v technike všeobecne. Od počiatku zavádzania moderných aditívnych technológií badať ich uplatnenie v malých výrobných dávkach, až po postupné zavádzanie do stredných až veľkých dávok. V súčasnosti je možné konštatovať zavedenie tejto technológie takmer na všetkých úrovniach využívaných v technike. V súčasnosti dochádza k významnej implementácii prostriedkov výrobnej techniky a robotiky do procesu spracovania informácií a do ich zobrazovania a práce v prostredí virtuálnej reality. Aplikáciou prostriedkov virtuálnej reality umožňuje významným spôsobom rozšíriť a utvrdiť obsah informácie získanej výukou a tým poskytnúť komplexnejšie informácie umožňujúce zlepšiť flexibilitu a prípadne aj vytvoriť potenciál využitia techník do oblasti obsluhy, prevádzky a údržby. Vzájomná kombinácia prostriedkov virtuálnej reality a systémov aditívnej výroby predstavuje nároky na absolventa tvorené multi-odborovými poznatkami. Pre úspešné uplatnenie v tejto oblasti musia absolventi disponovať poznatkami, zručnosťami a skúsenosťami z oblasti implementácie systémov aditívnej výroby a zároveň z oblasti implementácie prostriedkov virtuálnej reality.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The main goal of the presented project is the development and implementation of innovative approaches to improve the knowledge level, skills and habits of SjF TUKE graduates in the second degree of the study programs: Robotics and robot technologies, Industrial mechatronics and Mechanical engineering. It is important that by creating prospective educational material, the quality increases and then it is aligned with the current and prospective trends in student teaching with the support of modern teaching technologies. In order to achieve the goals, both face-to-face and distance learning are assumed. Additive manufacturing technologies are a rapidly developing area of manufacturing in technology in general. From the beginning of the introduction of modern additive technologies, observe their application in small production batches, until the gradual introduction into medium to large batches. Currently, it is possible to state the introduction of this technology at almost all levels used in technology. Currently, there is a significant implementation of means of production technology and robotics in the process of information processing and in their display and work in a virtual reality environment. The application of the means of virtual reality makes it possible to significantly expand and strengthen the content of the information obtained in the course and thereby provide more complex information allowing to improve flexibility and possibly also create the potential for the use of techniques in the field of service, operation and maintenance. The mutual combination of means of virtual reality and systems of additive manufacturing represents demands on the graduate made up of multi-disciplinary knowledge. For successful application in this field, graduates must have knowledge, skills and experience in the field of implementation of additive manufacturing systems and at the same time in the field of implementation of virtual reality tools.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 15 856,00 | 0,00 |