Aplikácia inovatívnych edukačných metód v kontexte rozvoja kritického myslenia vo vysokoškolskom vzdelávaní
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Aplikácia inovatívnych edukačných metód v kontexte rozvoja kritického myslenia vo vysokoškolskom vzdelávaní
Názov projektu (anglický): The application of innovative educational methods in the context of the development of critical thinking in higher education
Začiatok riešenia projektu: 2024
Koniec riešenia projektu: 2025
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 003UJS-4/2024
Vedúci projektu: Dr. habil. Ing. Renáta Hajabáč Machová, PhD.
Vysoká škola: Univerzita J. Selyeho
Pracovisko: Fakulta ekonómie a informatiky
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Celosvetovo požadovanou spôsobilosťou v 21. storočí je schopnosť kritického myslenia, ktorá sa považuje za jednu z najdôležitejších kvalít človeka požadovaných na trhu práce. Podľa najnovších správ World Economic Forum (WEF, 2018) je kritické myslenie druhou spôsobilosťou budúcnosti spomedzi top desiatich najpotrebnejších, napriek tomu je v slovenskom školstve na periférii. Cieľom projektu je syntetizovať poznatky o problematike kritického myslenia a predstaviť aplikovateľný model za účelom jeho rozvoja v rámci kontinuálneho vzdelávania. Kritické myslenie je dôležitý aspekt ľudskej inteligencie a je integrálnou súčasťou rôznych profesionálnych aktivít. Absolventi predovšetkým v súčasnej dobe musia mať adekvátne znalosti o usudzovaní a rozhodovaní , aby vedeli v praxi konštruktívne riešiť a kriticky myslieť.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
Critical thinking ability, which is considered one of the most important human qualities required in the labor market, is a worldwide required competence in the 21st century. According to the latest reports of the World Economic Forum (WEF, 2018), critical thinking is the second competence of the future among the top ten most needed, yet it is on the periphery of Slovak education. The goal of the project is to synthesize knowledge about the issue of critical thinking and present an applicable model for the purpose of its development within the continuous education. Critical thinking is an important aspect of human intelligence and is an integral part of various professional activities. Graduates, especially nowadays, must have adequate knowledge of reasoning and decision-making in order to be able to solve problems constructively in practice, on the one hand, and on the other hand, to teach these processes to their students.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 9 420,00 | 0,00 |